Skocz do zawartości

Nowa 6er GT


speed1211

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mega dobry news! ależ zazdroszczę!...


koniecznie wrzuć do galerii zdjęcia z odbioru :)

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radość nie trwała długo - restrykcje!

Mogę brać bez foteli komfortowych, harmana, ładowarki indukcyjnej i kamer 360, za to z dopłatą 10k pln - tak zmiana konfiguracji kończy się zwiększeniem ceny!

Żeby było ciekawiej - jeśli poczekam z produkcją to i tak konfiguracja wyleci, bo pneumatykę wycofali z tego modelu.

Tak więc ani galerii, ani "radości z jazdy" nie będzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WHAT???!!


to co ten handlowiec opowiadał, że status produkcji potwierdzony?


Jaki masz teraz plan?


(tak na marginesie, strasznie mi przykro! bardzo trzymałem kciuki, żeby moje doświadczenie Cię ominęło!!)

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan? Nie wiem. Jakoś się nie umiem przekonać do innego auta. Wszystkie alternatywy są droższe i na tę chwilę dla mnie raczej gorsze. Zamawiać nie ma co, a na stoku pustki.

Na dodatek mam za dużo pracy żeby ponownie jeździć po salonach i szukać auta które spełni moje oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm..


Jest jedna 640d u Fusa (filia w Białymstoku): gotowe do odbioru


ma "wszystko": skrętna oś, pneumatyka, pakiet first class, nappa, 20" koła, m-pakiet, etc. etc.


Jedyny szkopuł: pre-lci. Trzeba się potargować, bo może zrobią dobry deal. Jak chcesz, dam Ci namiar na handlowca, który mnie obsługiwał u Fusa. Zna moją historię i może wykaże się empatią, robiąc dobry rabat na tę szóstkę?

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm..


Jest jedna 640d u Fusa (filia w Białymstoku): gotowe do odbioru


ma "wszystko": skrętna oś, pneumatyka, pakiet first class, nappa, 20" koła, m-pakiet, etc. etc.


Jedyny szkopuł: pre-lci. Trzeba się potargować, bo może zrobią dobry deal. Jak chcesz, dam Ci namiar na handlowca, który mnie obsługiwał u Fusa. Zna moją historię i może wykaże się empatią, robiąc dobry rabat na tę szóstkę?

 

Daj namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mieliście już jakieś problemy z elektroniką? Ja po wgraniu aktualizacji miałem kilka przygód:

- komunikat o niedziałających lampach z przodu (trzykrotnie, naprawiło się samo)

- restart wszystkich zegarów i nawigacji na autostradzie przy 180 km/h (niezły stres jak nagle wszystko gaśnie)

- zwiecha nawigacji - zarówno na HUD jak i na ekranie nie zmieniała się liczba kilometrów do skrętu/celu

- zwiecha termometru - po wyjechaniu z parkingu podziemnego auto przez cała jazdę - ponad 3h pokazywało 14 stopni a na dworze było grubo ponad 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ID7: po aktualizacji 07/21 nie widział wkładów zapachowych - on/off pomogło, ale teraz znów widzi tylko jeden; kolory w car play zwariowały i wymagały ponownego ustawienia. Pewnego dnia wyskoczyła mi strefa czasowa Casablanca. Po jednej z aktualizacji aplikacji (wrzesień) zniknęło RTTI, ale aktualizacja usług i na drugi dzień wróciło. Czy są to rzeczy powiązane ze sobą - trudno jednoznacznie stwierdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oto jest… „moja - niedoszła - szóstka”. ;)


251fc9fcb7444bd36883163e9bec04e3.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ super. Ale te spojrzenia zewsząd sprawiają, że naprawdę czuję dyskomfort


6er jest mega autem, które nikogo w oczy nie kłuje. Raczej wzbudza pytanie „co kogo naszło, żeby coś takiego kupić?”. Na pewno nie wywoła tyłu negatywnych emocji i stereotypowego szufladkowania właściciela, co moje obecne auto :/


Ale… byłbym skończonym MF, narzekając. Więc lubię, co mam i czekam na koniec restrykcji. Zobaczymy, jaki będzie następca G32…



Sent from my iPhone using Tapatalk

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje.

Wygląda dobrze, jeździ też (choć doświadczenia mam tylko z jazd próbnych).

Co do przyciągania wzroku przechodniów - u mnie "na wsi" takie auta giną w tłumie - tzn. obecnej generacji zarówno siódemki jak i np. G06 które ja kupiłem, nie jeździ wiele, ale na tle wszystkich Bentlei, Porsche, Ferrafi, a nawet Rolls-Royce'ów, takie "zwykłem BMW, Mercedes czy Audi" nie wzbudzają sensacji i tylko znajomi się za mną oglądają.

Wiem jednak że wystarczy pojechać choćby do Wrocławia i już się zwraca uwagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, Panowie! :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze wrzucę fotki po pierwszym zabiegu upiększającym


8d90a48d9d96c043578970acc5a61f46.jpeg



ebd4cb0c2f03a72046fe9837cb9a84ff.jpeg



Sent from my iPhone using Tapatalk

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ceramika



Sent from my iPhone using Tapatalk

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć,


To mój pierwszy post na forum. Nie wiem, czy piszę w dobrym temacie, jeśli nie, to proszę o wyrozumiałość.


3 tygodnie temu stałem się posiadaczem G32 630d xDrive. Rozważałem zakup nowego auta, byłem bardzo blisko zakupu 640i LCI, ale dla mnie warunkiem koniecznym był hak, a gdy zapytałem o koszty zamontowania haka do 6GT, to w ASO krzyknęli mi 27 000 zł :shock: No i podziękowałem. Zacząłem się rozglądać za autem używanym z hakiem i niewielkim przebiegiem. Najpierw na otomoto, potem przez BMW.de


Koniec końców kupiłem auto z premium selection u niemieckiego dealera w Bawarii. I tutaj garść informacji, bo szukałem na forum i nie było o tym zbyt wiele. Wysłałem maile do kilku dealerów odnośnie egzemplarzy, które sobie upatrzyłem. Kilku w ogóle się nie odezwało. Dealer, u którego ostatecznie kupiłem auto, oddzwonił na następny dzień. Dostałem od razu wszystkie informacje na maila. Dziewczyna, która mnie obsługiwała była bardzo profesjonalna, miła i odpowiadała na wszystkie pytania. Od pierwszego maila do zakupu minął tydzień. I teraz najważniejsze:

- Wszystkie formalności z wydaniem tymczasowych blach, tymczasowym ubezpieczeniem itp. załatwili za mnie. Musiałem tylko napisać upoważnienie. Blachy i ubezpieczenie kosztowały mnie 250EUR.

- Samochód kupowałem na firmę. Teoretycznie powinienem zapłacić kwotę netto, ale Niemcy mają fioła na punkcie formalności i musiałem wpłacić depozyt na poczet VATu, a po przywiezieniu auta do Polski wysłać podpisane potwierdzenie o wywozie samochodu do Polski - pocztą w formie papierowej. Po kilku dniach otrzymałem zwrot depozytu.

- Podatek VAT w Niemczech to 19%. Akcyza w Polsce na samochody z silnikami spalinowymi to 18,6%. Czyli po opłaceniu akcyzy na jedno wychodzi. Post factum dowiedziałem się, że na samochody mild-hybrid jest akcyza o połowę mniejsza. Szkoda, bo może skusiłbym się na model LCI - wyszłoby drożej, ale odzyskałbym 9.3% na akcyzie.

- Ciekawostka: auto jest z marca 2020. W Niemczech gwarancja na auta BMW to 3 lata. Dealer dodatkowo daje 2 lata gwarancji z tytułu premium selection. Czyli paradoksalnie, mam dłuższą gwarancję niż kupując nowe auto w polskim salonie - gwarancja premium selection zaczyna się dopiero w momencie, gdy skończy się gwarancja fabryczna.


Dość o formalnościach. Na 6GT 630d xDrive przesiadłem się z 3GT 320d (z napędem wyłącznie na tylną oś). 3GT kupiłem nowe w polskim salonie. Po zakończeniu gwarancji podniosłem moc softem do 225km. I to moim zdaniem była wystarczająca jednostka napędowa.


Po przejechaniu 3 tys. km w 6GT mam następujące wrażenia w bezpośrednim porównaniu do 3GT:

- komfort wyższy o klasę, co było do przewidzenia, szczególnie jeśli idzie tłumienie nierówności

- kultura pracy silnika, 6cylindrów ciągnie gładko i można się pokusić o stwierdzenie, że przyjemnie mruczy jak na diesla :)

- auto prowadzi się lepiej


Teraz minusy:

- rozczarowujące wyciszenie kabiny. To był mój największy zarzut do 3GT i liczyłem, że w 6GT będzie o niebo lepiej, a nie jest

- rozczarowująca stabilność przy wysokich prędkościach. 3GT, którą nie dało się pokonywać szybko krótkich zakrętów, na autostradzie spisywała się doskonale i czułem się pewnie nawet przy 240km/h. 6GT boję się przekraczać 210km/h. Prawdopodobnie wynika to z gorszej aerodynamiki, większego ciężaru i wyższego środka ciężkości, ale też wrażeniem odłączenia od bodźców. 6GT jest bardzo komfortowa, ale nie czuję takiego feedbacku jak w 3GT. Niestety, ale chyba nie można mieć wszystkiego na raz. Może z zawieszeniem adaptacyjnym i executive drive byłoby lepiej, ale w 3GT też tego nie mam. Z kolei 3GT waży 1640kg, a 6GT z 3l dieslem 2065kg - to też robi swoje.


Ogólnie jestem zadowolony. Nawet systemy wsparcia kierwocy, o których myślałem, że są fanaberią, przy długiej trasie bardzo się przydają, żeby się na chwilę rozluźnić, napić czy zjeść kanapkę za kółkiem.


Bardzo przydaje się aktywny układ kierowniczy z tylną skrętną osią. Auto jest duże i bez tego jazda w mieście byłaby problematyczna.


Acha i fotele brałbym teraz komfortowe - sportowe są dla mnie za wąskie.


Gdybym teraz miał wybierać, wziąłbym na pewno adaptacyjne zawieszenie.


pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gratulacje!


Wrzuć galerię, to przeniesiemy dyskusję do Twojego indywidualnego wątku


Zaskakuje mnie Twoja opinia o głośności wnętrza... wyobraź sobie, że ja chwalę 6GT za ciszę w porównaniu z moją siódemką ;)


Szerokości i samych powodów do zadowolenia z jazdy nowym autem

To już drugi raz, kiedy ohne Freude am Fahren uczę się pokory w antycznym Golfie żony (1.4 bez turbo). Poprzednio 8 miesięcy, zobaczymy ile teraz…

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Chciałem zamówić 330i,ale braki w wyposażeniu,zawieszone rabatowanie... Odpuściłem,byłem na wycieczce z kuzynem w Niemczech i całkiem przypadkiem trafiłem na 640ixdrive 19r z premium selection z przebiegiem 30 tysiecy. Co ciekawe miała za sobą już dwa serwisy olejowe co tylko mnie dodatkowo przekonało a cenowo wyszla bardzo atrakcyjnie no i 6 cylindrów a nie 4 jak w rozważanym 330i.


6GT to trochę za duży samochód na moje potrzeby,ale szybko się człowiek przyzwyczaił i zaczął doceniać dodatkowa przestrzeń. Na pewno moje psy lepiej się czuję w klatce w bagażniku aniżeli na tylnej kanapie w poprzednim samochodzie. :)

Komfort jazdy stoi na naprawdę wysokim poziomie. W porównaniu do G11 która ma mój znajomy to odnoszę wrażenie,że moja jeszcze bardziej izoluje kierowcę od drogi. Jedyny minus względem g11,ale wynikający z szyb bezramkowych to szum powietrza przy większych prędkościach,ale nie jest to na pewno uciążliwe w żaden sposób.


Silnik 3.0 benzyna 340km... Petarda i totalna cisza. Uwielbiam diesle BMW,ale ten silnik to dla mnie taki rozsądny ideal jeśli ktoś nie robi dużych przebiegów. Brzmienie,rozwijanie mocy no i przede wszystkim jak on się zbiera od prędkości niedozwolonych (160/180).

740d g11 kolegi też fajnie jeździ,ale nie daje rady mojej benzynie.


Jak do tej pory nie zauważyłem żadnych problemów ze stabilnością pojazdu a i zdarzyło mi się ostatnio w nocy wracać i deptać w podłogę.

Nawet jadąc 263 (wedle wskazania licznika) nie czułem w żadnym momencie czegoś niepokojącego.


Fotele komfortowe,wentylacja,masaż. Bajka,nie wyobrażam sobie jak w takim aucie można mieć podstawowe lub sportowe fotele... Profanacja ;).

Z ciekawszych rzeczy mam też panoramę,pełna skórzaną tapicerkę, hak...

Z braków które dla kogoś mogą być znaczące to nie posiada tylnej skrętnej osi,Webasto no i... M pakietu,ale coś za coś jak się bierze co jest a nie konfiguruje samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.