Skocz do zawartości

F20 LCI 118d M-pakiet - 1er na 20'


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie


W zeszłym roku zaszła potrzeba kupna kolejnego auta dla żony, przez rok auto nie było jej zbyt potrzebne, dlatego też nie spieszyliśmy się z kupnem następcy po sprzedaży jej byłego clio II sport 2.0 172KM na początku 2019r ( galeria clio: https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=138829 ) . Tym razem miało to być BMW.


Żonie od zawsze podobały się BMW serii 1, dlatego też poszukiwania pokierowałem w strone tego modelu, koniecznie z 2.0D, skrzynia nie miała znaczenia - manual był nawet preferowany (tak wiem - dziwne :lol: :8) ). Początkowo celowałem w 123d/120d LCI E87/1 ale po kilku telefonach do sprzedawców egzemplarzy do 20 tys stwierdziłem że ciężko będzie znaleźć nawet dobra bazę do dopracowania i wpakowania w nią kolejnych min 10 tys zł jak to zawsze bywa w moim przypadku- bo o kupnie ideału to nawet nie marzyłem :P - jak słysze teksty przez tel. typu nie wiem co było malowane ani co robione, to już wiem że dobrze nie będzie :( .


Potem zobaczyłem ogłoszenie z uszkodzona F20, w sumie o F20 nawet nie myślałem wcześniej, no może lekko o jakieś 116/118d non Mpack z początków produkcji F20.

Cena wydała mi sie bardzo dobra biorąc pod uwagę że to LCI z 15r z fabrycznym M-pakietem i motorkiem B47 :mrgreen: . Stwierdziłem że rozsądniej już pakować kasę w coś nowszego co będzie miało znacząca wartość przez jeszcze ładnych kilka lat. No i tzw ząb czasu który zdecydowanie mniej jest widoczny na autach 6 letnich niż 10-12 letnich (myśle o stanie podwozia).


Kolejnego dnia wyjazd do Kalisza, na miejscu wszystko okazało się być tak jak sprzedawca mówił przez telefon (no może poza większa ilością wgniotek jak miało być ;) ) i tak stałem się właścicielem tej F20 - a w zasadzie żona się stała .


208 tys km potwierdzone historia w ASO, nic wcześniej nie było powtórnie lakierowane, wnętrze troche brudne ale wogóle nie zniszczone poza przytarta kierownica - co mnie najbardziej zszokowało boczek fotela sport z alcantary przy tym przebiegu jak nowy :P .


Auto jeżdzące, żadne płyn nie ciekł, poduszki wszystkie na swoim miejscu, szyby całe.


Prod. Date 2015-05-13

Type 118d

Series F20 (1 Series)

Body Type 5 doors

Steering Left Hand Drive

Engine B47U

Displacement 2

Power 110kw / 150hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour Alpinweiss 3 (300)

Upholstery Fabric Hexagon/Alcantara/anthracite (HAAT)



Editions And Packages

S337 M Sports Package

S715 M Aerodynamics Package

S7DX BMW Service Inclusive

S710 M Leather Steering Wheel

S7LF Modell M Sport

S704 M Sports Suspension


Comfort And Interior Equipment

S423 Floor Mats Velours

S493 Storage Compartment Package

S481 Sports Seat

S428 Warning Triangle And First Aid Kit

S4AE Armrest Front, Retractable

S4WF Alum. Hexagon Accent Blue Matt

S403 Glass Roof, Electrical

S494 Seat Heating Driver/Passenger


Multimedia

S6AE Teleservices

S663 Radio BMW Professional

S6NH Hands-Free System With USB Interface

S698 Area-Code 2 For DVD

S6AC Intelligent Emergency Call


Driver Assistance And Lightning

S544 Cruise Control With Brake Function

S575 Additional 12V Sockets

S563 Light Package

S5DA Passenger Airbag Deactivation

S520 Fog Lights

S548 Kilometre Speedo

S521 Rain Sensor

S5DC Rear-Seat Headrests, Folding

S507 Park Distance Control (PDC), Rear


Wheels And Drive

S249 Multifunction F Steering Wheel

S235 Towing Hitch, Detachable

S230 Extra Package, EU-Speciifc

S2N3 BMW LA Wheel, M Star Spoke 383

S258 Tyres With Runflat Properties

S2VB Tyre Pressure Display


Environment And Safety

S851 Language Version German

S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km

S801 National Version Germany

S879 On-Board Literature, German


Wyposażenie napewno nie szoku bogactwem , ale to co konieczne dla nas (bluetooth, radio z ekranem, PDC tył) jest - dodatkowo szyberdach.


I tak powoli rozpocząłem projekt (naprawę + mody na raz :rotfl: ) który trwał z braku czasu blisko rok - na szczęście żona miała i dalej ma pracę zdalną, dlatego nie musiałem się spieszyć. :cwaniak:


01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


Maska kupiona używana, po solidnym myciu :).


05.jpg


06.jpg

Jak na M-pakiet to auto dalej było wg mnie bardzo mało agresywne. Tył z zbyt łagodnie stylizowanym dolnym dyfuzorem i okropną "słomką" wydechową nie zachęcał. Dlatego też podjąłem decyzje o zmianie dyfuzora, niestety nie byłem w stanie znaleźć żadnego dyfuzora z wycięciem na wydech tylko z lewej strony do F2x LCI :mur: - chyba firmy założyły że tuninguje się tylko 135i/140i :( .


Więc wpadl dyfuzor niemieckiej firmy MorVision jako że miał jeszcze dosyć stonowany kształt - maxton chyba troche bardziej mi się podoba, ale żona dalej chciała by to auto było "damskie" a kształt maxtona wg niej jest bardzo "chamski" - no dobra przyznam jej troche racji :wink: .


Do tego końcówki które potem dorobie sam z rurki 316L o średnicy 100mm .


07.jpg


08.jpg


Jako że auto stało na fabrycznych felgach S383 17 cali które nikomu się nie podobały, tak więc odrazu zapadła decyzja że felgi te wylecą i nie będa użytkowane nawet zimą :cisza: . Porobiłem jakieś przymiarki i okazało się że w tym aucie naprawde nie da się poszaleć z ET i szerokościami, nawet takie 8,5x18 ET38 już jest na równo z błotnikiem - przynajmniej tak się wydawało :P . Włożenie popularnych felg tuningowych z szerościa rzędu 9-9,5 i ET30-35 nie było realne. Tak samo przód 8,5/35 bez szans....


09.jpg


Klima działała, przy teście azotem 100% szczelność, ale skraplacz był zapocony w oleju w rogach - znak ze bardzo powoli schodziło....zakupiłem nowy skraplacz Nissensa.


11.jpg


14.jpg


Tak fortunnie to auto dostało że tylko szkielet błotnika i pasa przedniego był do wymiany, podłużonica nie naruszona.


15.jpg


Hamulce nie wyglądały zachęcająco.


16.jpg


Mycia było ....oj było.


17.jpg


18.jpg


Nissensik .


20.jpg


21.jpg


Ja bym tego nie kupił, ale żony się trzeba (czasami :D ) słuchać, skoro to jej auto a te paski jej się podobały....a niech ma. Tu chociaż szprosy nerek są szerokie to ten gadżet nawet wygląda.


22.jpg


23.jpg


Oleje do dyfra i skrzyni, tuleja dyfra ...ma być na długo bez wracania do tematu :D .


24.jpg


H&Rki z dropem wg producenta -45/-40 :D . W praktyce jak to zwykle była siadło z -15mm max -20. F20 LCI ma to do siebie że nawet przy RWD i Mpacku to auto dalej stoi mega wysoko, chyba nie jest wogóle obniżone w porównaniu do non Msporta jak to zwykle jest w serii 3 Mpack czy choćby poprzedniej generacji 1. F20 LCI w mpacku na ulicy widuje się troche i każda jedna która widziałem a która nie była 135i/40i stała wysoko niczym kozica. Tragedia :| . To chyba po to że to jednak w założeniu auto bardziej damskie i ma się wdrapywać na każdy krawężnik bez zrywania osłon za każdym razem . Bo wiadomo jak to kobiety na ogół podchodzą do tej kwestii .


25.jpg


Nie jestem zbyt wielkim fanem designu serii F ale te lampy są musze przyznać kozackie - ten pasek powywijany im wyszedł ...oj wyszedł. :mrgreen:


26.jpg


No i już się robiło czyściej, auto po powrocie od blacharza który wstawił nowy szkielet/wspornik błotnika.


cdn...

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01.jpg


Tak jak pisałem końcówki zrobiłem sam. Zostały pomalowane proszkowo na czarny połysk.


02.jpg


Nerki dla mnie w BMW tylko OEM, nic innego :] . Chromki zostały polakierowane w całości na czarny połysk.


03.jpg


W vin nie znajdzie się niestety LEDowych lamp, a to wielki błąd, którego bym nie strawił :D . Przy okazji zostały więc zretrofitowane lampy LEDowe. Prawa lampe musiałem kupić 2szt by trafić na idealną . Teraz obie lampy mam świeżutkie z 2017r.


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


Spód był ładny a jak to w BMW fabryka poskąpiła z mastyka w tylnej części auta. A jako że w założeniu auto ma nam służyć dłuuuugo to spód został przykryty gruba warstwą masy natryskowej Wurth Dichtfix.


08.jpg


09.jpg


10.jpg


W fajnym jak dla mnie piaskowym kolorze.


11.jpg


W profile dotryskałem wosku Dnitrol.


12.jpg


13.jpg


14.jpg


Cd. mycia składnie i zaczyna coś wyglądać.

15.jpg


16.jpg


Oooocynk :)


17.jpg


18.jpg


Przykryty dodatkowo warstwą farby Nobiles termal która sobie bardzo chwalę.


19.jpg'


Osłony dolne mimo mycia dalej miały sporo wżartej soli, zostały też odświeżone czarną farba.


20.jpg


43.jpg


21.jpg


22.jpg


Lubie jak wszystko jest świeże ładne i pachnące lakierem :rotfl: .


23.jpg


24.jpg


25.jpg


26.jpg


Wydeszek nie wygląda napewno jak od profesjonalnego spawacza TIG ale wyszedł akceptowalnie dla mnie ...tak czy siak nie lubie tych rzeźb spawalniczych z wydechami :chytry: .


27.jpg


Trafiły się prawie nowe nakładki na pedały performance OEM bmw. Pasują stylem do ori podstopnicy mpackowej.


28.jpg


29.jpg


Kierownica i gałka została obszyta , zdecydowałem sie na szew z niebieskich nitek, na wzór tego z foteli. I nie żałuje tego kroku :).


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg


Niby koniec ale jeszcze tu wrócę :).


35.jpg


Kabinówka po regularnym serwisie w niemieckich ASO ...data produkcji 2016r :rotfl: .


36.jpg


38.jpg


39.jpg


40.jpg


42.jpg


44.jpg


Całe wnętrze zostało gruntownie wymyte łącznie z praniem przednich pasów bezpieczeństwa.


45.jpg


46.jpg


To co mamy + to co mieliśmy mieć w pierwotnym planie :) .


48.jpg


Wszystkie filtry oczywiście nowe.


49.jpg


Takie M140i wychodzi na 18' felgach a jak się okazuje nadkola jedyneczki zgrabnie mieszczą nawet....20tki :). Przód BBS CH-R 8,5x19 ET35, tył Breyton Race GTS2 9,5x20 ET46 + 265/25 :).


Chromowany pierścień wokół loga na klapie tył także został polakierowany na czarny połysk proszkiem - by my chromu nie lubimy :) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem wspomnieć że w ferworze prac pomalowałem jeszcze przednie V-brace pod kolor nadwozia czyli A300 - czesty mod z F-serii wg mnie pasuje tu także idealnie :).


A kratki przedniego zderzaka które powinny zawierać halogeny zastąpiłem znacznie korzystniej wyglądającymi maskownicami dedykowanym M135i/40i które otworów na halogeny nie posiadają :).


51.jpg


Chwile się pojeździło, z 500km - wszystko grało, więc można było rozbierać na nowo :rotfl: .


Rozrząd z B47 rzekomo niczym nie ustępuje w kwestii trwałości (a raczej jej braku :hyhy: ) temu z silników N47, wiec wolałem tego nie sprawdzać i wymieniłem odrazu ...bo potem byłoby ciężej się zebrać.


52.jpg


53.jpg


54.jpg


Kupiłem to co chyba najlepsze w rozsądnej cenie (czytaj - nie wszystko z ASO :rotfl: ) czyli łańcuchy Iwis - wszystkie 3- z warstwą Tritan + ślizgi z zestawu Febi , do tego kółka pompy wtryskowej i wałków BMW OE. Oczywiście potrzebne nowe śruby z ASO, uszczelki mix OE + Elring.


55.jpg


56.jpg


57.jpg


58.jpg


59.jpg


60.jpg


61.jpg


Słynnący z zabijania się sadzą z EGRu kolektor wydechowy z klapkami znany także z N47/57 został konkretnie wymyty myjką ciśnieniową gorącowodną.


Kanały w głowicy oraz grzybki zaworów został wyczyszczone do błyszcącego metalu za pomocą walnut blastingu - czyli czyszczenia łupinami orzechów. Niestety nie mam fot ich ani przed ani po , więc musicie mi zaufać na słowo - teraz są czyste :P . A było w nich ok 2mm skorupy z sadzy.


62.jpg


63.jpg


64.jpg


Urok chyba wszystkich manuali bmw czyli wyciek z wybieraka - trzeba to zrobić z raz na 200 tys km tak jak i rozrząd :rotfl: .


65.jpg


Przy okazji okazało się że poduszki skrzyni są pęknięte, czego nie było widać na złożonym samochodzie. Wpadły Febi.


66.jpg


To poszło do utylizacji.


67.jpg


68.jpg


69.jpg


Złącze elastycznie z DPFem trzymało się już ledwo co w całości więc idąc dalej drogą z myślą przewodnia "mieć spokój na długo" zostało wymienione na nowe.


70.jpg


71.jpg


Silnik został poskładany na masie uszczelniającej dedykowanej przez TIS bmw.


72.jpg


No i wiadomo przy okazji myje co tylko sie da...


73.jpg

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ostatnia część foto-opowieści :) :


01.jpg


02.jpg


Myśle że lakier daaawno nie był woskowany. Wtrąceń metalicznych było na nim dużo.


03.jpg


04.jpg


We dwóch to i szybko poszło :). 2 step menzerna 300 + menzerna 3500.


05.jpg


06.jpg


Felce drzwi miały troche wżartego kamienia od braku wycierania do sucha po myciu zwykła wodą, na szczęści WSR gel sobie z tym pięknie poradził - mocno polecam ten środek :).


07.jpg


I taka powłoczka.


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


22.jpg


23.jpg


24.jpg


25.jpg


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


30.jpg


31.jpg


Koła to Breyton Race GTS2 8,5x20 ET46 z opona 225/30 + 9,5x20 ET46 265/25. Opony Hankook Evo2. Wiem że ciężko w to uwierzyć ale nic nie przyciera :D .


Jak żona zacznie więcej jeździć tym autem (czytaj - wróci do pracy w biurze) to 20tki zostaną zastąpione 19' BBS CH-R.


Auto ma przyciemione tylne szyby folia, zwykle ja zrywałem jeśli była po zakupie bo nie jestem fanem tego moda ale tutaj została z uwagi na to że pasażerem tylnej kanapy często jest nas 3 letni syn, a w tylnych drzwiach niestety nie ma rolet :] .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: no i prawie nowe hehe.

Z pomocą, którego producenta blokad składałeś rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie grzechotnik na daily to same plusy :D diesle BMW się nie psują i są dynamiczne. No i palą wiadomo ile ...nikt mi nie wmówi że benzyna o takie samej mocy co diesel będzie palić zbliżona ilość paliwa ;).


Blokadka Quatros - pasuje idealnie - polecam. Mogę ją sprzedać bo nie prowadze warsztatu i jest mi zbędna.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Matko przenajswietsza, ja sie zbieram 2 miesiace zeby auto poodkurzac w srodku a Ty je rozebrales na czesci i zlozyles z powrotem :shock:

Ile czasu to wszystko zajelo, nie taniej&szybciej bylo kupic nowsze auto z mniejszym przebiegiem po prostu i wsiadac i jezdzic?

Czy masz po prostu takie hobby?

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

01.jpg

:P


02.jpg


Jakiś już dłuższy czas temu oddałem auto do ASO Bawaria na przysługująca mu akcje serwisowa "kontrola i ew. wymiana chłodnicy EGR + update softu silnika". Ku mojemu zdziwieniu pod ASO spotkałem 2szt innych F20/1 LCI obie M135i/M140i . No moja troche agresywniej wyglądała :mrgreen: .


03.jpg


Ku mojemu zdziwieniu chłodnica spalin faktycznie została wymieniona - byłem pewny że panowie po kontroli stwierdzą że jest OK i poza updatem auta nie zrobią nic :D .


04.jpg


05.jpg


Nie pamiętam już czy chwaliłem się ori performance'owymi nakładkami na pedały ...


06.jpg


07.jpg


08.jpg


2szt F20 w kolorze A300 ...niby te same auta a jednak :norty: . 116i kolegi któremu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ...te silniki N13 to naprawdę ....nie polecam :roll: . Czysty peugeot.


09.jpg


2 foty powyżej widać moją prawą lampę która zaczeła z nienacka i bez powodu mocno parować od środka - podobno w f20lci to bardzo częste. Wpadła kolejna używana lampa z 2018r którą właśnie montuje.


10.jpg


11.jpg


Kupiłem też dokładkę spoilera która uważam że będzie korespondować z tyłu z dolnym tuningowym dyfuzorem. Hot or not ?


pozdro i miłej niedzieli !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hot :cool2: .

Koniecznie w czarnym połysku, aby korespondowała z nerkami i dyfuzorem.

Nie myślałeś o czarnych lusterkach, ewentualnie carbonowych M performance?

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Co do łańcuchów to nawet nie porównywałem ich długości do nowych - po prostu zdjąłem stare części, wyrzuciłem je do skrzyni ze złomem i założyłem nowe łańcuchy + napinacze i kółka. Auto ma być u nas na min 5 lat, a żona miała tym autem robić 30-40 tys rocznie tak się jednak nie dzieje, gdyż ma prace zdalną z domu. Tak czy siak myśle że rozrząd w B47 spokojnie by dojechał do 300kkm, nie słyszałem jeszcze by komuś się zerwał, a oglądałem kiedyś film na Yt gdzie jakiś taxiarz pisał że ma pod 500kkm w B47 i rozrząd ori i wszystko cyka.


01.jpg


Jeszcze jeden mod - jako że stary licznik i tak wymagał "kodowania" to przy okazji postanowiłem zrobić upgrade na licznik "black" czyli taki montowany od II połowy 2017r (tzw. LCI 2).


02.jpg


Kupiłem na allegro takowy licznik jak się potem okazało z X1 z rynku Duńskiego. Próba podłączenia i zaświecił ale sypał chyba wszelkimi możliwymi błędami łącznie ze składanym dachem :rotfl: (ciekawe skąd to się wzieło skoro ani x1 ani moje f20 nie jest cabrio :rotfl: ).


03.jpg


W celu jego zgarnia z samochodem udałem się do Kamila właściciela firmy MILO z Mińska Maz....forumowicza z BMW Sport :super: .


04.jpg


Nie było łatwo ale po 2 podejściach licznik w końcu wzorcowo wpisał się w elektronikę naszej F20. Pierwszy raz miałem takie spalanie w 2.0d ....spokojna dłuższa trasa i cuda się stały. :rotfl: Wcześniej zawsze 2.0d więcej mi paliły w trasie jak w mieszanym, albo minimum tyle samo.


05.jpg


Różnica w wyglądzie jest kolosalna tak przy wyłączonym jak i rozświetlonym liczniku.


06.jpg


07.jpg


08.jpg


Niedługo potem odwiedził mnie Vaporr swoim nowym nabytkiem M140xi :) . Celem wprowadzenia kilku zmian/serwisów m.in downpipe , oleje, hamulce, dyfuzor itp itd


Także mamy 2szt F20 na fotach ...która wygląda na szybszą :cwaniak: ?

....jak się później okazało szara robi "setkę" w 3,3s ,no biała będzie troche wolniejsza :rotfl: .


09.jpg


10.jpg


Mało kto odnotował fakt że przy drugim lifcie w F20 zmienili także kształt deski rozdzielczej ...ale czy jest to zmiana na plus tak samo jak licznik :oczami: ?


11.jpg


12.jpg


Przy okazji montażu kół zimowych wymiana lewego wahacza.


13.jpg


Nowe śruby na tył bo zawitał dystans 5mm z tyłu.


14.jpg


15.jpg


16.jpg


Na zimę/cały sezon ;) ?? postanowiłem zejść o cal niżej z rozmiaru i wpadły felgi 19 calowe BBS CH-R w rozmiarach 8,5x19 ET32 + 9x19ET44 + dystans 5mm. Przód wszedł ...cudem. Ale nic nie trze.


Postawiłem na opony wielosezonowe zachęcony wyczytanymi dobrymi opiniami- tył Bridgestone A005 235/35/19 przód byłem zmuszony kupić 225/35 bo 235 by już na 100% ocierały. A z wielosezonów 225/35/19 zostaja tylko chińczyki, żaden "stary" producent nie robi o dziwo wielosezonowych opon w tym rozmiarze. Więc kupiłem Tracmaxy.


Z opon wielosezonowych jestem tak umiarkowanie zadowolony, bardziej mnie dziwi zachowanie tych A005 które dosyć marnie sobie radza już z cienka warstwą śniegu. W porównaniu do starych michelinów alpin które mam w E91 jest sporo gorzej.


17.jpg


Ogonek w końcu przyklejony ale jeszcze brak fotek ;).


pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

01.jpg


02.jpg


Fotki ze spoilerkiem strzelone w wolnym momencie czekając 3min na żonę :D .


03.jpg


04.jpg


Przednie lampy zostały zabezpieczone grubą folia ochronną Llumar Platinum. Foliował mój kolega na codzien pracujący w detailingu. Zamysł tej roboty był taki żeby samemu się nauczyć foliować, ale chyba jednak nie będę mieć czasu na naukę. :zakrecony:


05.jpg


06.jpg


Jeszcze 2 pamiątkowe fotki na zimowych/wielosezonowych kołach na BBS CH-R...felgi zostały juz sprzedane.


07.jpg


Teraz na wielosezon będą 19tki Breyton Race GTS2 8,5+9,5 ....takie same felgi jak mamy w 20 calach na lato. Kocham ten wzór :cwaniak: . Jeśli chodzi o setup letni to wciąż nie mogę się napatrzeć, dla mnie jest to najlepsze spasowanie felgi do samochodu jakie widziałem :rotfl: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podaj linka do tych nakładek na nerki, kupiłem ostatnio pod 9 żeber do polifta i nie pasowały. Mam idnentyczną jak ty.

 

Linka Ci juz nie podam bo aukcja znikneła (zakup sprzed 1,5 roku).


"BMW F20 F21 NAKŁADKI NA GRILL NERKA MPAKIET MPOWER" - allegro - sprzedawca "dlaauta" cena było to zawrotne 32,99zł.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Wurth :)

Oooo teraz dopiero widze że zapomniałem wrzucić fot na Breyton Race GTS2 19' - czyli obecnym kole które14.thumb.jpg.ce83575600111970f6b0be5f7438c0c8.jpg

 

 

mam tylko takie foto z wiosny - jak zawsze po zimie myju myju od spodu + wnęki kół.

Przy okazji ostatniego serwisu olejowo-filtrowego postanowiłem go troche rozszerzyć  .... :D

01.thumb.jpg.91e03f4294b76049b4ef023ae4dd5b1b.jpg

Przy przebiegu niespełna 239 tys km...
Poza kpl. filtrów i oleju do silnika na pokład wleciały turbina z B47 20d 190KM z 17r po 58 tys km do tego wtryski z b47 190 19r ok 50 tys km, do tego wszystkiego zakupiłem oil catch cana polskiej firmy ProPerfekt oraz nowiutki wiekszy IC  ori Valeo z 35d 313KM/ lub jak ktos woli BMW Performance kit dedykowany 20d :). DPF poleciał do "prania" w pobliskiej polecanej firmie. 

Żona zaczęła ostatniego roku więcej jeździć tym autem (teraz zrobi ten samochód pewnie z 20 tys na rok) i jak kiedyś 150KM było dla niej w pełni wystarczające , tak teraz sama mi zaczeła mówić że może by tak podnieść moc w jej jedynce ...no więc długo mnie o to nie musiała prosić  :)

Początkowo miałem w planach zrobić soft na tym osprzęcie który był (byłoby ze 190KM) ale w dniu w którym chipiarz zabrał auto sprzęgło zaczeło się ślizgać ...troche mnie to zdziwiło bo wg historii z ASO miało ok 60 tys km przebiegu od wymiany...no ale cóż...stwierdziłem że jak i tak mam grzebać się ze sprzęgłem to spełnie dawny plan upgrade'u do 20d 190 i pójde z mocą o 2 kroki dalej  :rotfl: . W końcu czego się nie robi dla żony, prawda ?  :D  :P 
Z tym że kiedyś myślałem że 190 różni się tylko wtryskami ale niestety i turbo okazało się być inne...

Co do sprzęgła to wpadł cały zestaw z 20d 190 łącznie z dwumasa po ok 50 tys km (to widać ...ma tak mało śladów pracy w porównaniu do mojej ori) ...dobrze że B47 z manualem bywa jeszcze w anglikach z 17-19r którzy polscy częściarze tak często rozbierają 
Tarcza z tego zestawu została obita "kevlarem" czyli okładziną z domieszka tego kompozytu - LUK 8090S.

03.thumb.jpg.703c92469329c736109b6e0c2149fdad.jpg

Strona zimna w turbince z wersji 190 się mocno różni .
09.thumb.jpg.4d9b06a7dbec0cdfccd5d4bb11340351.jpg

Nowy LUK na tarczy 240mm z 20d :) 18d ma tarcze 228mm, dwumasa i docisk są takie same.

07.thumb.jpg.c35072c39a89ec910d70db9eecae256e.jpg

 

Docisk z mojego auta vs używka-jak nówka która kupiłem ...

06.thumb.jpg.95fe6b24656788439485da1668f56518.jpg

08.thumb.jpg.5fc4eceaa5da3e1ad6b67b7d8d6b146e.jpg

Jednak ożenek  kpl sprzegła z 20d nie okazał się być Plugnplay bo wałek sprzęgłowy w skrzyni 18d okazał się być mniejszy ... :zdziwko:  z pomoca przyszła lokalna firma Reges która regeneruje m.in sprzęgła i za symboliczne 100zł przenitowali mi piastę ze starej tarczy 228mm do 240tki :).

10.thumb.jpg.ced5209a18955a45d3772bd76d148681.jpg

Nowy icuś jak wspomniałem 35d 313KM/ bmw perf. do 20d - to jedno i to samo :) ...kijowe foto , robiłem lepsze ale coś mi wcieło - nóweczka Valeo świeżo z pudełeczka. Sporo grubszy i o 1 rządek wyższy od tego z 18d Zero ciemnego alu/zagiętych listków . Koszt 740zł więc sporo taniej jak chinskie tuningowe icki no i mam pewnośc że złączki są dobrze spasowane i rury nie będą spadać z krócców

 :).

Resized_Screenshot_20230803-121048_bimmer-tool.jpeg.75d83f96969e0133bfc0cc7100b472da.jpegResized_Screenshot_20230811-131620_bimmer-tool.jpeg.18d259ac6acd7d2750665e57ebb82e71.jpeg

Wartości przeciwciśnien przed/po praniu - firma Compressland Chotomów polecam - koszt 500zł netto. Niby na  mojej diagnostyce bimmertool i przed prankiem ciśnienia były małe, ale chipiarz mi mówił że u niego dochodziło do 70 mbar z tego co zrozumiałem na jałowych obrotach  :zdziwko:  podczas próby pierwszego chipa ze ślizgającym się sprzęgłem (tak btw. ok 170KM shamowane i na wiecej sterownik nie pozwalał - wyrzucał błąd uślizgu sprzęgła).

11.thumb.jpg.3521cbf9d913a3374345ba9c685bd89a.jpg

Oil catch bo jednak każdy dieselek lubi rzucić troche mgły olejowej w dolot :).

13.thumb.jpg.6651f7719eddf96b01084e17039783e6.jpg

No i kropa nad i czyli dopracowany sofcik - 236KM / 492 Nm w porównaniu do wartości serii 157/301 jest spory przyrost  :). 

Edytowane przez piotres
  • Dziękuję 1
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.