Skocz do zawartości

F20 120d Urban Line prawie full (+szukamy miękkiego ROF)


JayZet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Forumowiczów,

 

po rocznym rozbracie z marką, tzn. sprzedaniu Ukochanej Z4 2.5si

ostatecznie upolowałem ładną i mega-doposażoną F20 120d. piękny kolor TIEFSEEBLAU METALLIC (A76)

 

120d. 184KM Urban Line. Przebieg raptem 86tkm potwierdzony w ASO, rocznik 2011.

Wymienię tylko istotne posiadane dodatki: za*eb***y automat sportowy z manetkami,

skórzane jasne fotele sport z elektryką, pamięcią i podgrzewaniem,

+ dostęp komfortowy, szyberdach, ksenony, kamera cofania oraz NAVI prof.

no i oczywiście także ten Harman Kardamon ;)

 

Przyznam szczerze - trafiła się naprawdę ładna F20 od fajnego Gościa w Warszawie i wypadało kupić...

Cieszę się że wracam na Forum bo znowu mam Moje BMW - Wy też znacie to uczucie? :P

 

Rozkodowany VIN w linku ponizej...

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder/WBA1031010E891458/PL

 

http://www.resizer.pl/pliki/34600.jpg

http://www.resizer.pl/pliki/34601.jpg

 

Do usłyszenia!!!

Edytowane przez JayZet

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna fura! Czarne nerki faktycznie możnaby strzelić na czarno. W sumie możnaby się pokusić o kierownicę M i zderzaki z Mpakietu- w F20 bardzo dużo to zmienia :) Ale to zależy oczywiście od Ciebie :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze!

cóż mam odpowiedzieć - dzięki za miłe przyjęcie no i liczne pochwały,

chyba auto podoba się bardziej niż myślałem :roll:

 

dziękuję za Wasze uwagi dot. zmian wyglądu, ale to nie dla mnie...

jednakże niewykluczam, że w 2018 pomyślę o innym wzorze felg (luźne propozycje poniżej...)

ale póki co muszę przyzwyczaić się do 18' ROF a lubię zapier**** więc łubu-dubu gwarantowane :mad2:

http://www.resizer.pl/pliki/34615.jpg

 

albo nawet takie:

http://www.resizer.pl/pliki/34614.jpg

 

 

a tak w ogóle, to w najbliższej przyszłości, czyli przed wakacjami chciałbym zawirusować skromnego dieselka,

najpierw zapewne sam poszperam po Forum... ale ostatecznie nie zawaham się Was dopytać, kogo to polecaaaacie... :cool2:

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wow, gratulacje auta.

Tak jak ktos napisal wczesniej - takie wyposazenie w uzywkach to bialy kruk nawet i w seriach 3 czy 5, nie mowiac juz o F20.

Nie dziwie sie ze sklonilo do szybkiej decyzji :)

 

Szerokosci!

 

PS. Zastanow sie nad kierownica z m-pakietu - wrazenia z jazdy mocno na + w porownaniu do zwyklej kierownicy.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak lubisz szybka jazde to kupuj lekkie 17... wtedy to bedzie FUN 225 przod 245 tył i nie bedzie problemow z kołami ;) ultraleggera :> allegerita albo jakies kute moga być i ruskie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żeby było jasne:

Chodzi mi o wzór felgi, inspiracje... wszakże cena to pojęcie względne :norty:

 

Ale może faktycznie pomyślę o 17" skoro jeżdżę tak jak jeżdżę...

Chwilę jeszcze muszę "przetrawić" i przemyśleć mój Nowy Nabytek :roll:

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na 17" to według mnie strzał w kolano. Na pewno będziesz tego żałował. 18 to absolutne minimum, żeby f20 prezentowała się ładnie, a zarazem maksimum jeśli chodzi o komfort dla przeciętnego Kowalskiego. :D

Ja bym tam widział 19" i obniżenie, ale nie każdy ma tak "mocno" jak ja. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na 17" to według mnie strzał w kolano. Na pewno będziesz tego żałował. 18 to absolutne minimum, żeby f20 prezentowała się ładnie, a zarazem maksimum jeśli chodzi o komfort dla przeciętnego Kowalskiego. :D

Ja bym tam widział 19" i obniżenie, ale nie każdy ma tak "mocno" jak ja. :mrgreen:

 

------------

 

 

MikiE87, Twoja odpowiedź i sugestia spadły mi jak z nieba!

Nie chciałem rozwijać tu tematu felg, opon czy zmiany kierownicy, czy Sznycer czy M-Pakiet, czy blondynka czy brunetka :mad2:

A skoro sam napisałeś, to poproszę jednak o konkretną poradę, w kwestii ogumienia ROF - bo chcę ROF i ich NIE zmieniam

 

Pytanie brzmi: Panowie, które opony ROF są "bardziej MIĘKKIE / mniej sztywne" ... (tzn. jakiego producenta?)

Jakieś muszę kupić lada dzień, rozmiar 225/40/18, ma być szybko. bezpiecznie ale i jak "najmięcej" :norty:

 

DZIĘKI i udanego łik-endu! :P

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja zona jezdzi na 18 caly rok... w mojej tez miałem 18 ale hamulce nie dopuszczaly mniej ale zdecydowanie lepiej i szybciej jezdzi sie na 17 rof daje duzo do precyzji... osobiscie mam potenze 225 front 255 tyl ale ta opona jest sztywna jak dzik w karku ale zony do 17 cali nie jest w stanie przekonać:) a to 17 + rof da efekt znosnego komfortu utrzyma precyzje oraz pozwoli na przecinanie przez dziury... tak czy inaczej radosci z jazdy zycze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiekolwiek opony ROF nie kupisz ale NOWE, nie jakieś 4-letnie, będziesz zadowolony - to już nie te same ROF co kilka lat temu gdzie plomby wybijało. Ja Ci mogę polecić Nokian Z-Line śmigam na takich, trochę szybko się zużywają ale za to nie miałem jeszcze lepszych (szczególnie na mokrym).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiekolwiek opony ROF nie kupisz ale NOWE, nie jakieś 4-letnie, będziesz zadowolony - to już nie te same ROF co kilka lat temu gdzie plomby wybijało. Ja Ci mogę polecić Nokian Z-Line śmigam na takich, trochę szybko się zużywają ale za to nie miałem jeszcze lepszych (szczególnie na mokrym).

 

------------------

 

Unfall, szczere dzięki za tą pokrzepiająca podpowiedź!!!

Nikt mi dotąd nawet nie wspomniał, że współczesny ROF i nowy ze sklepu to już nie to sama twardość, tzn. "nie wybija już tak plomb" :nienie:

Nokian wiem że robi świetne zimówki, ale to Ty pierwszy wspomniałeś że są dobre na mokrym i że polecasz je do BMW...

 

Ja generalnie to głównie zap****** po Warszawie i autostradach N-S więc codzienne bolączki z ROF są mi raczej obce.

Warszawa naprawdę ma przyzwoite drogi, tzn. dużo obwodnic i równego asfaltu. A studzienki trzeba umieć omijać :!:

 

Jednakże myślałem że Forum podpowie: "Taaaak, bierz teGY Asymmetric bo zawsze były najlepsze" albo że "absolutnie NIE bierz Bridgestone Driveguard"

Ale ktoś z Branży Oponiarskiej mi ostatnio podpowiedział, że ContiSport 5 są MIĘKKIE właśnie...

Jednakże póki co, to NIC nie wiem, nic tak naprawdę :mad2:

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MikiE87, Twoja odpowiedź i sugestia spadły mi jak z nieba!

A skoro sam napisałeś, to poproszę jednak o konkretną poradę, w kwestii ogumienia ROF - bo chcę ROF i ich NIE zmieniam

 

Nie znam się na oponach RunFlat, dla mnie najlepszą opcją jest zmiana na zwykłe. Zakupiłem auto na Stylingu 222 z 205/55/16 RunFlat, opony zmieniłem na Falkeny bez RunFlata i różnica w wygodzie była kolosalna. Dla porównania mogę powiedzieć, że nie odczuwam większej różnicy pomiędzy 16" RunFlat, a zwykłą 18". Bardzo możliwe, że nowe RunFlaty nie są takie kamienie, tak jak wspomnieli koledzy wyżej. :)

Ja się po prostu zraziłem i nie chcę tego wynalazku u siebie w aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też na RunFlatach się bardzo nie znam, ale wydaje mi się to zbędne(przynajmniej dla mnie:)) Faktycznie jest twardo, a przynajmniej na tych starszych. Jak ktoś jeździ w trasie to faktycznie fajna opcja. Ja u siebie wożę dojazdówkę w bagażniku. Jeżdzę w 90% sam więc nic mi to nie zmienia. Nigdy nie miałem jeszcze flaka, a nawet jeżeli to wymiana na dojazdówkę to 5min. Jedynie potem do wulkanizacji trzeba skoczyć :) Z RunFlatem IMO jest gorzej. Jak już komputer Cie poinformuje, że masz przebitą oponę to i tak daleko nie pojedziesz bo już wtedy musisz jechać prosto do wulkanizacji. Mi mówił mechanik, że na przebitym runflacie jak pojedziesz do wulkanizacji od razu to spoko, ale na dłuższą metę to lipa. Wyobraź sobie, że jedziesz gdzieś w środku nocy i jesteś w połowie trasy. Jak dojedziesz do domu to i tak opona do śmieci, a z dojazdówką to możesz na niej dojechać.

 

Tak jak mówię- nie jestem specem w tej dziedzinie, ale tyle wiem i przez to sam zdecydowałem się zakupić normalne opony. Może nowe runflaty pozwalają dalej przejechać po przebiciu- nie wiem. Może mnie ktoś poprawić, ale dla mnie to runflat jest "dobry" jak jeździsz po mieście i zawsze możesz podskoczyć do wulkanizatora. Na trasy to wg mnie troche kicha, bo nawet jak jedziesz autostradą to musiałbyś zjeżdżać do wulkanizatora i w ogólnym rozrachunku wychodzi na to że tracisz więcej czasu. W zimię masz dodatkowy ciężar w bagażniku przynajmniej :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna jeździłem też F20 w Urban Line tyle, że 116i :) Miałem kiedyś ten sam dylemat. Samochód kupiłem na continentalach - opony szybko wyząbkowały się i generalnie szybko znikały. Później kupiłem ROF Michelin - bardzo dobry komfort, świetne prowadzenie na każdej nawierzchni, ciche. Przebieg 30 tyś i jeszcze spokojnie sezon lub dwa pośmigają. Polecam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy Pana serdecznie w gronie F-ek :wink:

Gratiuluje autka, bardzo fajne zarówno w środku jak i na zewnątrz, oby pochłaniało kilometry bez problemów :cool2:

 

 

 

MikiE87, Twoja odpowiedź i sugestia spadły mi jak z nieba!

A skoro sam napisałeś, to poproszę jednak o konkretną poradę, w kwestii ogumienia ROF - bo chcę ROF i ich NIE zmieniam

 

Nie znam się na oponach RunFlat, dla mnie najlepszą opcją jest zmiana na zwykłe. Zakupiłem auto na Stylingu 222 z 205/55/16 RunFlat, opony zmieniłem na Falkeny bez RunFlata i różnica w wygodzie była kolosalna. Dla porównania mogę powiedzieć, że nie odczuwam większej różnicy pomiędzy 16" RunFlat, a zwykłą 18". Bardzo możliwe, że nowe RunFlaty nie są takie kamienie, tak jak wspomnieli koledzy wyżej. :)

Ja się po prostu zraziłem i nie chcę tego wynalazku u siebie w aucie...

 

Hmmmmmmmmmmm.... Właśnie albo nowe runflaty są inne albo zawieszenie w serii F, u siebie mając 18 " RFT w E87 było twardo i to bardzo twardo (opony Bridgestone) w F-ce mając również 18" RFT jest kompletnie inaczej, (znacznie lepiej, miękko, doły lepiej zbierane itp) i to nie tylko ja zauważyłem, ale również mój ojciec co jedną i drugą jedynką zrobił ok 2 kkm (opony mam goodyeara) a i nie zamieniłbym RFT na NONRFT, mam u siebie 17" (nokiana, swoją droga jeśli chodzi o warunki zimowe to mega się sprawdziły) na zimę i nie czuje tak pewnie auta jak przy RFT. Też zależy jak ta Twoja jazda wygląda, bo np w m135i są montowane opony nonrft, z tych względów, że taka opona lepiej się trzyma drogi. Najlepiej to pojezdzić i na tej i na tej jak jest taka możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panooooowie,

dzięki za wypowiedzi i... podpowiedzi! :cool2:

Zostaję przy oponach ROF, zresztą tu nie ma dyskusji - wie to każdy, kto złapał "kapcia" przy 169kmh :nana:

 

Ale dzięki Wam wiem już też, że jeśli ROF mają być bardziej miękkie, to sugerujecie mi Michały, no i ktoś jest zadowolony z Nokian...

Zresztą jutro dopytam bezpośrednio u Znajomego Vulkanizatora - bo w necie znalazłem ostatnio coś taaaaakiego!

(no właśnie, ten model to nowość 2016 roku, czyżby faktycznie byłby to "miękki runflat" dla mnie???)

 

http://www.resizer.pl/pliki/34685.jpg

 

Ciekawe co mi ten Spec doradzi, tym bardziej, że taka oponka 225/40/18 ROF to raptem 460 PLN brutto/sztuka!

 

PS. Taaaaaaaaak, wg Gugla i Kogoś powyżej, to na oponie ROF można "oficjalnie" przejechać około 80 km, z prędkością ca. 80kmh.

Czyli NIEoficjalnie, to w jakąś godzinkę dojedziemy te 150km na najbliższy Vulkan, ajjjt!

 

(oczywiście na Mazurach i pod Radomiem wszystkie Vulkany są ZAWSZE 24/7 + dają zniżkę 69% na hasło "Kocham Forum BMW" :twisted2:) :norty:

---

JayZet®

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna sztuka, rewelacyjne wyposażenie poczynając od skrzyni po tapicerkę :D

Oby bezproblemowo kilometry łykała.

 

Co do RFT to próbowałem w swojej na zimę opon RFT i zwykłych - i przy rozmiarze 205/55/16 żadnych różnic w komforcie nie widziałem ... zostałem przy RFT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.