Skocz do zawartości

BMW F20 116i 2014 - MtothaJ


mtothaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po 5 latach użytkowania BMW E81 przyszedł czas na zmianę na BMW F20. Auto to 116i z 2014 r. z przebiegiem ok. 15k km:

 

http://hosting-zdjec.pl/images/21504pic1_tn.jpg

http://hosting-zdjec.pl/images/174800pic2_tn.jpg

 

Jeśli chodzi o konfiguracje to auto posiada pakiety Sport Line + Polski Plus oraz z ważniejszych dodatków m.in. automatyczną skrzynie biegów, tempomat, otwierany dach oraz audio HiFi.

 

Szczegółowe wyposażenie po VIN:

 

2FD Aluminiowe obręcze kół V-Spoke 16 cali

2PA Zabezpieczenia do kół

205 Automatyczna skrzynia biegów

249 Kierownica multifunkcyjna

255 Sportowa kierownica

258 Opony typu Runflat

302 Alarm

403 Szklany dach, elektryczny, z funkcją otwierania i przesuwania

413 Siatka oddzielająca bagażnik

4AE Podłokietnik przesuwany

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkąt ostrzegawczy

465 Dzielona tylna kanapa

493 Pakiet dodatkowych schowków

494 Ogrzewanie foteli przednich

5DA Dezaktywacja poduszki pasażera

5DC Składane zagłówki

502 Spryskiwacze reflektorów

508 Czujniki parkowania przód i tył

520 Reflektory przeciwmgielne

521 Czujnik deszczu

522 Reflektotory biksenonowe

534 Klimatyzacja automatyczna

544 Tempomat

563 Pakiet oświetlenia

676 Zestaw głośnikowy HiFi

6NH Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB

710 Kierownica sportowa M, skórzana

7AC Sport Line

7NH BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000km

ZP2 Polski pakiet plus

991 Przyciemnione tylne szyby

 

Jeżeli chodzi o plany to auto jest jeszcze na fabrycznej gwarancji do końca tego roku wiec na ta chwile większych zmian nie będzie. Na dniach natomiast chce kupić dywaniki gumowe BMW Sport z czerwona ramka.

W dalszej perspektywie będę chciał zrobić program, oraz rozeznać temat doposażenia o fabryczna navi z dużym ekranem.

Edytowane przez mtothaj
Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za mile slowa, troche czasu mi zajelo znalezienie tego auta - ogolnie nie jest latwo o jedynke z polskiej dystrybucji z niezlym wyposazeniem i z benzynowym silnikiem.

Z dodatkowego wyposazenia najbardziej zadowolony jestem z automatu, kierownicy M, sportowych foteli i otwieranego dachu.

Z rzeczy które chciał bym mieć a nie mam to deska o rozszerzonym zakresie i fabryczna nawigacja. To pierwsze sobie daruje - fajny bajer, ale napewno nie kluczowy i troche za duzo zachodu zeby to teraz dokladac w odniesieniu do uzyskanej dodatkowej funkcjonalnosci. Natomiast nawigacje NBT z duzym ekranem, controllerem touch napewno bede chcial dolozyc (przy okazji montazu do rozwazenia wymiana fabrycznego dysku twardego na SSD) - do tematu pewnie bede podchodzl gdzies pod koniec roku, ale jesli ktos ma info odnosnie orientacyjnych calosciowych kosztow doposazenia (graty + montaz + kodowanie) bede wdzieczny za info.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to jak będziesz miał navi dołożenie zegarów nie jest zbyt trudne.

 

Z tego co kojarze to z Navi Pro zawsze byla w zestawie deska roszerzona, przegladalem tez ponizszy artykul, z ktorego wynika ze rozszerzona deska jest 'konieczna do wyświetlania komunikatów serwisowych w systemie NBT' : http://www.bimmerretrofit.pl/2014/05/doposazanie-nawigacja-nbt-pdc-liczniki-rozszerzone-f30-328ix-usa/ Moze sie wiec okazac ze jest to koniecznosc aby wszystko bylo tak jak z fabryki.

 

Ogolnie szkoda ze nie mam tej deski rozszerzonej w standardzie, bo na etapie konfigurowania majac wielofunkcyjna kierownice i radio professional to byly grosze, z drugiej strony nie ma co narzekac bo latwiej jest dolozyc deske niz automat badz szyberdach :lol:

 

Widzialem ze do F20 F30 tez sa dostepne nawigacje aftermarketowe chinskiej produkcji oparte na androidzie - wymiana samego ekranu na wiekszy dotykowy, wyswietlanie wszystkich standardowych funkcji BMW + mozliwosc przelaczenia na androida i wtedy mozliwosc opalenia automapy, jakis aplikacji itp. Niby nie glupi patent ale nie wiadomo jak z jakoscia / trwaloscia.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości, ile mniej więcej dałeś za auto? Przebieg malutki, czy to jakieś demo?

 

Nie bylo to demo - kupione od pierwszego wlasciciela ktory przesiadl sie na X3, konfigurowane na zamowienie u Fusa. Co do ceny, wiadomo jak to jest miedzy gentleman'ami ;) powiem tylko tyle ze nie byla to zadna promocja cenowa i cena praktycznie pokrywala sie z wycena ubezpieczeniowa w ramach dealerskiego pakietu Allianz.

 

Jak narazie przejechalem ok. 500km i moge powiedziec ze jestem bardzo zadowolony. Zaskoczeniem jest silnik - majac na uwadze nominalna moc jestem pozytywnie zaskoczony dynamika. Naprawde wydaje sie przynajmniej te 20KM mocniejszy niz deklarowane 136KM. Automat dziala bezblednie i uwazam ze jest to jak dla mnie zdecydowanie najistotniejszy element wyposazenia dodatkowego. Porownujac do podstawowego BMW E81 ktorego mialem wczesniej napewno sportowe fotele z grzaniem mocno umilaja podroz, a czujniki PDC przod + tyl ulatwiaja parkowanie. Z racji pogody specjalnie nie bylo okazji aby otwierac dach, ale same odsuniecie zaslony mocno doswietla wnetrze i robi je optycznie bardziej przestronne.

 

Z rzeczy ktore moim zdaniem nie sa niezbedne - IMO swiatla ambient w pakiecie Sport sa w sumie malo widoczne. Audio HiFi napewno gra lepiej niz podstawowe / Professional ale sam bym chyba sobie darowal doplate do tej poprawy. Siatki odzielajace bagaznik (zestaw dwoch siatek ktore mozna zalozyc przy zlozonych badz rozlozonych siedzeniach by odzielic kabine od przestrzeni bagazowej) - z mojego punktu widzenia malo przydatne jako ze nie woze tym samochodem jakis wiekszych ladunkow. Ksenony - dzialaja fajnie i jest plus w postaci swiatel dziennych na ringach, ale napewno nie zgodze sie ze jest to absolutnie niezbedne wyposazenie - przynajmniej w E8x swiatla halogenowe rowniez IMHO bardzo dobrze oswietlaly droge, wbrew temu co mozna wyczytac w niektorych komentarzach na forum.

 

W tym tygodniu odebralem i zalozylem dywaniki gumowe BMW z czerwona ramka Sport - tanie nie byly ale jak do tej pory to jedyne dywaniki gumowe ktore widzialem ktore nie wygladaja szpetnie. Fajnie tez ze podobnie jak seryjne Velours z przodu maja rzepy mocujace do podlogi co zapobiega przesuwaniu sie dywanikow. Zdecydowanie polecam szczegolnie przy obecnej pogodzie.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega napisał powyżej halogeny to nieporozumienie w tym modelu. W sensie jeżlei ktos moż eto lepiej dołożyc i kupuc na ledach/ksenonach. Niestety ja własnie, wczoraj ostatecznie odpusciłem zakup wersji M pakiet.... ze zwykłymi halogenami, a cena zaproponowana przez dilera była w miere atrakcyjna, niestety po kalkulacji z póżniejszą wymianą wyszłoby drożej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Jak kolega napisał powyżej halogeny to nieporozumienie w tym modelu. W sensie jeżlei ktos moż eto lepiej dołożyc i kupuc na ledach/ksenonach. Niestety ja własnie, wczoraj ostatecznie odpusciłem zakup wersji M pakiet.... ze zwykłymi halogenami, a cena zaproponowana przez dilera była w miere atrakcyjna, niestety po kalkulacji z póżniejszą wymianą wyszłoby drożej.

 

Jak to się stało, że ktoś klepnął Mpakiet z halogenami?? :shock:

 

Osobiście bym chyba wolał odpuścić mpakiet a nawet automat niż ledy. Pomijając kwestie jak to wygląda to jak ktoś odrobinę jeździ w nocy to ledy nawet te podstawowe doceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.