Skocz do zawartości

BMW 130i zabawka


Sonic_x

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry ;)


Jest to juz w sumie kolejne BMW w garażu kupione nie jako na próbe bo coraz cieżej znaleźć ładne E36 do zabawy a M3e36 mi już żal.


Opisywany osobnik to w sumie też bardz żadko spotykana sztuka - nadażyła się okazja wiec czemu nie.

Żona Jedynką w dieselku lata juz 7 lat i nie ma ochoty zmieniać wiec też się przekonałem do tej konstrukcji.


Bmw 130i w dość ciekawym kolorze Nautik-blau.


Silnik seria n52b30 - 265ps

W planach kolektory wydechowe + remap - okolice 285ps podobno do ugrania


Zawias już u mnie standard czyli: B8 plus H&R

Rozpóreczka przód


Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume :)


Hamulce seria 330/24mm, 300/22, Już zakupiony Brembo z F serii pod 340/30mm (P&P)


Samochód to była kompletna bieda tylko z szybrem i 3.0 pod maską wiec wleciało:


Pełen Mpak zewn.

Kiera Mpak multi + odrazu pająk - dokodowałem tempomat, multi itd.

Tunel z podłokietnikiem

SporSitze materiałowe z pompownyi boczkami

Kilka dupereli m performance.


Zmieniony cat back na Bastuck


Koła aktualnie styling 261 - 18' ( czarne )

Wczesniej styling 207 - 17'

w trakcie upychania mój standard:

OZ ultrallagery 18 - 8j-9j + opony Michelin Pilot Super sport



Samochód jak narazie dzielnie sobie radzi chodź daleko mu jeszcze do prowadzenia mki - nad tym tez pracuje - dolne wahacze on M3 e90 i agresywna geometria powinna pomóc.

Po pierwszej ingerecji w geometrie i wycieciu ograniczników udało sie z przodu ugrać 1.1 negatywu, tył niemal seryjnie 1.6 - znacząca poprawa - przód już tak nie płuży.


Furka zaliczyła już Jastrząb/Łódz i nawet Nurba :)


20200831-225809.jpg

118801374-316609442949925-8290821687601652104-n.jpg

20200905-184741.jpg

20200904-180419.jpg

20201123-144649.jpg

20201123-144826.jpg

20201219-165312.jpg

20201007-122224.jpg

159329530-758912131686128-1835787550852570459-n.jpg

r-IAAAg-O68u-A-1920.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No z tym silnikiem 1er to chyba przecinak. Może po mapie faktycznie nie będzie różnicy niebo a ziemia, ale w górnym zakresie coś będzie już czuć.

Ile HR lecą? 40 mm? Ich minus względem Eibacha to na Eibachu wypchniesz fajnie koło do spasu z błotnikiem HR chyba zbyt nisko siada.

Te zaciski + srebrna felga + tarcza nawiercana = świetny efekt.

opony Michelin Pilot Super sport

świetny wybór :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym silnikiem 1er to chyba przecinak. Może po mapie faktycznie nie będzie różnicy niebo a ziemia, ale w górnym zakresie coś będzie już czuć.

Ile HR lecą? 40 mm? Ich minus względem Eibacha to na Eibachu wypchniesz fajnie koło do spasu z błotnikiem HR chyba zbyt nisko siada.

Te zaciski + srebrna felga + tarcza nawiercana = świetny efekt.

opony Michelin Pilot Super sport

świetny wybór :wink:

 

HR przód to chyba siadł z 5-6cm przez co martwie się że 8j et40 18' na dobiciu w zakręcie wywali mi błotnik. tył 4cm.


Te Michałki to chyb najlepszy kompromis jak chce sie czasem na tor pojechać na kołach i nie bać sie o pogode itp., dodatkowo szykuje juz zestaw pod 17' z semi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sztuka i mody na + ;)

Do jakiego negatywu dążysz na przodzie? Jaką masz ustawioną zbieżność?

ile na Łodzi wykręciłeś na pss?

 

Pochylenie:

Przód aktualnie -1.14 i -1.16, aktualnie nie ma opcji na wiecej. Chciałbym dojść do conajmniej -1.6.

Tył -1.5 górna granica serii - wiecej nie ma sensu - tu można krcić i krecić ale powyżej -1.7 już tylko bardziej opony bedzie ciąć a w prowadzeniu i w czasach nie pomoże.

Zbierzność:

Przód: L/P +0.10

Tył: L/P +0.11


Na łodzi byłem jeszcze na 17stkach z Conti coś tam 6lat+ i bez geometrii żeby zobaczyć jak sie zachowuje samochód. Czas 1.08 - opony po 3h zabawy miały już powyrywany bieznik a samochodem strasznie nieprzewidywalnie rzucało.


Byłe to głownie testy samochodu czy sie nierozpadnie jak zaczne go męczyć , tu filmik ilustrujacy nierówną walke z materią:



Finalne wnętrze - przed kubełkami. Jak na mega biede poszło całkiem sprawnie.

20210412-155657.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś ustawień z rozbieżnym przodem?

Dopytuję bo trochę mocniej chcę iść w jazdę na track day'ach i szukam odpowiedzi w którym kierunku iść z ustawieniami geometrii ;)

Przeważnie doczytuję się że wiadomo zarówno przód jak i tył w negatyw ale dalej przód ustawiony rozbieżnie a tył zbieżnie.

Testowałeś swoje już swoje ustawienia na torze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zbieżnością został bym w serii, nie zmienia to dużo w trzymaniu a duzych predkości i tak nie uswiadczysz za dużo na Polskich torach. W e8x trzeba koniecznie zrobić negatyw z przodu bo z fabryki ma być bezpiecznie wiec samochód ma płużyć przodem. Aktualny setup jeszcze nie testowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skrzynia 6b + dyfer 3,46 z dołożonym Torsenem - wreszcie jedzie a nie pali jedną gume :)

kiedyś się tematem interesowałem, oprócz przerobienia dyfra, bodajże trzeba coś jeszcze przetoczyć czy dopasować?


ps. miłego upalania.

 

Są 3 opcje:


1. Torrsen plug and play, wielu producetów pod głowe 188. ( tak mam u siebie )

2. Szpera płytkowa custom np. od Michała z Strykowa

3. Wózek z dyfrem od M3 E90 + heble

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zakupiłem licznik od e90 z temp. oleju - będę rzeźbić - jak ktoś ma jakieś doświadczenie z tematem będę wdzięczny za wskazówki.


Dodatkowo zaczynam nierówną walkę z mocą NA wiec kolektory wydechowy już nabyty i rozważam MILVS - jak ktoś ma doświadczenie z tym tematem też dajcie znać.


Dodatkowo gdzie wystroją mi N52b30 ?


i fotki z torowej zabawy:


246259644-933763910556568-7158216032171975552-n.jpg

246317964-1286000328516009-5301035891105527189-n.jpg

247038599-238261325030331-3750040346056711351-n.jpg

246377624-197981479090380-229997954174991468-n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sztuka a przede wszystkim fajne zastosowanie :)


Pisałeś o bardziej agresywnej geometrii przodu - nie myślałeś o montażu camberów? Ja kombinuję co by tu zrobić z pochyleniem w 130i, co prawda to daily żony ale strasznie mnie irytuje jak to pluje przodem..

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i '92 Smurf na tor - klik!

E36 320i '97 cabrio

E87 130i '06 daily car - klik!

MX-5 ND '19 track car

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sztuka a przede wszystkim fajne zastosowanie :)


Pisałeś o bardziej agresywnej geometrii przodu - nie myślałeś o montażu camberów? Ja kombinuję co by tu zrobić z pochyleniem w 130i, co prawda to daily żony ale strasznie mnie irytuje jak to pluje przodem..

 

Seria ma max -0,5 a aktualnie ugrałem -1.14 i -1.16 po spiłowaniu blokad w poduszkach. Kolejne -0,5 dojdzie po zastosowaniu dolnych wahaczy od M3. Z camberami zawsze są problemy - jak już bede dalej kombinowac to wleci zawias na unibolu z camberem po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zgodnie z planem zabrałem się za podniesienie mocy i rezultaty nie są złe jak na NA. ( 286ps/319nm )

Seria standardowo dla tego silnika nietrzymajaca troche mocy 256ps/305nm.


Dolot Performance, Wydech Batstuck, kolektor wydechowy, remap


269846767-979605262628186-5779950214788767771-n.jpg

264158762-959852344883816-7493980264101680706-n.jpg

265845395-601725251086264-4803159370275991109-n.jpg


i mapa już na bogato:

269829096-4759272647428833-8473048852567850288-n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.