• Reklama

[E87] LCI 118d+ | SecondLife - NOWY LICZNIK!

Zdjęcia i opisy naszych samochodów. Zasada: jeden samochod - jeden wątek.

Moderatorzy: kubik, Konrad201993, dziqsek

[E87] LCI 118d+ | SecondLife - NOWY LICZNIK!

Postprzez Kuudlaty » 02 Sty 2019 01:01

Witajcie!

Powracam do marki po dwóch latach przerwy od niemieckiej motoryzacji :arrow: Poprzednie samochody

Długo szukałem następcy dla IS200, znalezienie małego i praktycznego samochodu głównie do jeżdżenia po mieście nie jest proste. Istotnym aspektem było też niskie spalanie, w grę wchodziły tylko auta z napędem na tył (co wykluczyło m.in. Lexusa CT).
Wybór padł na E87 (celowałem w model 123d).

Po wcześniejszych doświadczeniach z "porzeźbionymi" samochodami przez różnych handlarzy stwierdziłem, że najlepiej będzie kupić niegroźnie rozbity egzemplarz i samemu krok po kroku odbudować go w 100% zgodnie ze sztuką.
Po długich poszukiwaniach i kilkunastu obejrzanych egzemplarzach znalazłem idealną bazę do działania:

BMW E87 LCI 118d 2009 rok w kolorze Alpinweiss

Image

Trafił się świeży i dość mocno wyposażony egzemplarz, który posiadał wszystko to czego wymagałem od tego modelu (M-Pak, Szyber, CIC + Logic). Postanowiłem przywrócić go do żywych i odbudować na igiełkę. :) Zapadła decyzja, że auto zostaje w rodzinie.

Image

:arrow: Informacje o pojeździe

  • Data produkcji: 06.03.2009
  • Typ: 118D UL (EUR)
  • Seria: E87 (Seria 1)
  • Typ nadwozia: SH
  • Sterowanie: LHD
  • Silnik: N47
  • Pojemność: 2.00
  • Moc: 105kw / 143hp
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Kolor: ALPINWEISS 3 (300)
  • Tapicerka: STOFFSENSATEC FLASHPOINTSCHWARZ (GCSW)

:arrow: Opcje wyposażenia

  • S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles
  • S1CBA CO2 Package
  • S1CCA Auto Startstop Function
  • S1CDA Brake Energy Regeneration
  • S216A Hydro Steeringservotronic
  • S230A Extra Package EUspecific
  • S249A Multifunction F Steering Wheel
  • S258A Tire With Runflat Functionality
  • S2MGA BMW Alloy Wheel M Double Spoke 207
  • S2PAA Wheel Bolt Retainer
  • S313A Foldin Outside Mirror
  • S321A Exterior Parts In Vehicle Color
  • P337A M Sports Package
  • S339A ShadowLine
  • S403A Glass Roof Electrical
  • S428A Warning Triangle And First Aid Kit
  • S441A Smoker Package
  • S473A Armrest Front
  • S481A Sports Seat
  • S494A Seat Heating Driverpassenger
  • S4MGA Int Mouldings Aluminium Glaciersilver
  • S502A Headlight Cleaning System
  • S520A Fog Lights
  • S521A Rain Sensor
  • S522A Xenon Light
  • S534A Automatic Air Conditioning
  • S540A Cruise Control
  • S609A Navigation System Professional
  • S620A Voice Control
  • S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
  • S677A HiFi System Professional DSP
  • S698A AreaCode 2 For DVD
  • S6AAA BMW TeleServices
  • S6ABA Control For Teleservices
  • S6FLA USBAudio Interface
  • S704A M Sports Suspension
  • S710A M Leather Steering Wheel
  • S715A M Aerodynamics Package
  • S775A Headlining Anthracite
  • S854A Language Version French
  • S863A Retailer Directory Europe
  • S881A Onboard Vehicle Literature French
  • S8S3A Automatic Locking When Driving Off
  • S8SCA Telematics Access Requestcountryspec
  • S8SPA Control Unit COP

:arrow: Wyposażenie standardowe

  • S411A Window Liftselectricfrontrear
  • S548A Kilometercalibrated Speedometer

:arrow: Modyfikacje

  • Reflektory przednie bixenon bez AHL z E82/E88 (z brewkami LED)
  • Park Distance Control (PDC) - przód i tył (S508A)
  • Aktywny system przepustnicy chłodnicy - górny (roleta)
  • Hotel Package (P7SHA) - przełącznik blokowania bagażnika w schowku, przycisk otwierania bagażnika na lewym słupku
  • Zderzak przedni E82/E88 M-Pakiet
  • Antena "rekin" z E91 (6 972 573)
  • Podstawka pod zegary w miejsce popielniczki Macht Schnell z USA (European Auto Source)
  • Lotka RDX Tuning
  • Zawieszenie gwintowane - MTS Gold / Eibach
  • Camberplates - SWAGIER
  • Szerokie 18" na lato :D - AXE CS 8,5"/9,5" Matt Black
  • Combox (Telematics)
  • Asystent świateł długich (FLA) i lusterko fotochromatyczne

:?: W planach


  • Kamera cofania CIC z dynamicznymi liniami i otwieranym znaczkiem z 6er
  • Kierownica Z4M E89
  • Przycisk Start/Stop z Z4 E89
  • Licznik E90 HIGH z aktywnym tempomatem
  • Podświetlane klamki
  • Moduł haka + mocowanie
  • Pozbycie się wycieraczki z klapy tylnej
  • Carbon pakiet (dekory, dyfuzor tył, nakładki na lusterka)
  • Rozpórki
  • Wydech Miltek + DP (DPF out)
  • Soft

:arrow: Galeria

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


W kolejnych postach opiszę przebieg napraw i modyfikacji.
Ostatnio edytowano 13 Cze 2019 22:39 przez Kuudlaty, łącznie edytowano 7 razy
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Kuudlaty » 02 Sty 2019 01:04

Rozbiórka, demontaż silnika
Po zdjęciu błotników, maski i pasa przedniego (a raczej tego co z niego zostało) niestety okazało się, że zniszczenia się nieco większe niż się spodziewałem. Nie zraziłem się a wręcz dało to tylko większą motywację do działania. Auto pojechało do najbardziej zaufanego blacharza. Wymienione zostały wszystkie zniszczone elementy blacharskie na nowe.

Image

Lakierowanie komory
Niestety komora w Alpinweiss jest matowa co w połączeniu z średnio czystym dieslem skutkuje ogromnym syfem nie do wyczyszczenia. Postanowiłem odświeżyć całą komorę i przy okazji dodać coś od siebie. Nie wszystkim się znając życie spodoba ale robię samochód dla siebie a nie dla innych. Spróbujcie to zrozumieć.
2x baza PPG + klar z dodatkiem brokatu Metal Flake Opaque Silver + 2x klar PPG. Na zdjęciach mało to będzie widać, później jak zrobię galerię to machnę kilka ujęć. :)

Image

Odbudowa elektryki i walka z brewkami, remoncik N47
Po wypadku zmasakrowane zostało kilka kostek w przedniej części instalacji. Wymianiłem przewody, kostki i urwane piny. Co do podłączenia 3 segmentowych ledów, które występują w E82/E88 można to rozwiązać na dwa sposoby. Fabryczny - ciągnięcie dwóch przewodów od modułu FRM lub na skróty - podpięcie pod fabryczne ringi. Po przetestowaniu możliwości fabrycznego podłączenia (po wcześniejszym kodowaniu modułu pod ledy) stwierdziłem, że nie warto pruć całego auta dla dwóch kabli. Podłączyłem brewki pod ringi. Ledy ściemniają się po włączeniu świateł mijania.
Silnik na wierzchu, co prawda rozrządu nie było słychać ani nie było żadnych problemów ze sprzęgłęm, lecz stwierdziłem, że wypada to od razu zrobić. Przy okazji czyszczenie, piaskowanie lub wymiana na nowe wszystkiego co zużyte lub zniszczone.

Image

Image

Image

Czyszczenie silnika
Co ja tu więcej mam napisać... kochany EGR. :) Na pokrywę zaworów musiała się lać woda przez co m.in uchwyty wtryskiwaczy zardzewiały.

Przed:
Image

Po:
Image

Image
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Kuudlaty » 02 Sty 2019 01:06

Rezerwacja
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Kuudlaty » 02 Sty 2019 01:07

Rezerwacja
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez mikiE87 » 02 Sty 2019 09:56

No witam witam! :lol:

W końcu Cię namówiłem na założenie wątku.
Opis pojazdu, fotorelacja z postępów, jak i same plany pierwsza klasa. Coś z tego wyrośnie!
Szykuje się chyba najdokładniejszy temat w dziale 1er. :8)
E87: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=289587
Sprzedam:
- turbo n47 118d 143km (zregenerowane, nie ubierane, gwarancja)
- E91 LCI spacegrau - na części
Image
Awatar użytkownika
mikiE87
 
 
 
Posty: 333
Dołączenie: 09 Sty 2016 17:06
Moje BMW: E87 120d+

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez RadzioUK » 02 Sty 2019 14:52

Pewnie znajdzie się fala pseudofachowcow którzy będą narzekać że to że tamto że bity itd, ale jedno jest pewne że przynajmniej jak zrobisz sam to jesteś pewny tego co zrobiłeś i nie spotka cię zaskoczenie. Projekt zapowiada się fajnie trzymam kciuki.
RadzioUK
 
 
 
Posty: 31
Dołączenie: 18 Lis 2018 14:39
Moje BMW: E87 120i

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Jack79 » 04 Sty 2019 07:32

Lubie takie projekty. Czekam na opisy z fotami. Jak mi brakuje garażu:( nikt nie będzie marudził że bity, bo 80 procent fur na tym forum miało jakieś przygody. Bardzo fajne wyposażenie. Ja jestem z tych co bitych się nie boi i woli lepiej wyposażony po przygodach w dobrej cenie niż golasa bez przygód:)
Jack79
 
 
 
Posty: 3154
Dołączenie: 20 Kwi 2012 19:53
Moje BMW: E46 320d 150KM
E87 118d 143KM

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez freakishear » 05 Sty 2019 12:41

Cześć :)

Rzadko się ostatnio udzielam na forum, ale twój opis jest świetny. Lubię takie podejście. Ja jestem na podobnym etapie z ta różnica , ze musze poprawić naprawę po nieudolnych blacharzach którzy próbowali naprawić moje auto po wypadku.

Życzę powodzenia i zdecydowanie będę obserwował temat , bo pamietam i twoje e36 i is'a :)
BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM

FreeaksPC
Awatar użytkownika
freakishear
 
 
 
Posty: 203
Dołączenie: 10 Gru 2014 22:12
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E87 120d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Kuudlaty » 05 Sty 2019 15:59

Dzięki za odpowiedzi! Cieszę się, że ktoś czyta moje wypociny. :) Opinii pseudofachowców się nie obawiam, nie kupiłem też rozbitka żeby było taniej bo naprawa już pochłonęła więcej niż sprawny samochód (z tym, że może nie koniecznie z takim wyposażeniem). Koszty tutaj nie grają roli, chodzi o pewne auto w jak najlepszym stanie dlatego co tylko mogę i nie kosztuje milionów monet kupuję nowe w ASO. Gdybym robił jak przeciętny Janusz na handel można by było spokojnie zmniejszyć koszty o połowę.

Składanie przodu
Po remoncie N47 może już wjechać na swoje miejsce. Wyczyszczony i wyglądający jak nowy motor dostał nowy komplet chłodnic (wody, klimy i IC). Planowałem duży IC, lecz priorytetem jest jak najszybsze uruchomienie samochodu a spawanie dolotu trochę by zajęło. Zrobię to w przyszłości. :)

Image

Puk puk, to ja E82
Udało mi się dostać w okolicy zderzak przedni do E82 w całkiem przyzwoitym stanie. Niestety goła skorupa, nie znalazłem kompletnego na dolnym śląsku a nie kupuję części w ciemno więc wyjazd na drugi koniec Polski odpadał. Dziury po rejestracji zaspawane, wlecą magnesy. Kratki, mocowania halogenów i inne pierdoły będą nowe z ASO, już zamówiłem . :8)

Image

Walka z PDC
Jako, że i tak miałem do zmiany zderzak przedni zdecydowałem się dołożyć kompletne PDC. Nie miałem go nawet z tyłu a w dużym mieście się przydaje. Skompletowanie wszystkiego zajęło dużo czasu. Moduł, wiązki, kostki, przewody, czujniki... trochę tego jest. Najgorsze, że przez cały samochód trzeba położyć 6 przewodów. Niestety nie mam zdjęć wiązki wewnątrz auta. Moduł trafił na swoje miejsce, wpięty w zakodowane wcześniej CIC. Wszystko działa jak fabryka. :)

Image
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Kuudlaty » 28 Sty 2019 23:31

Mały update:

Rarytasowy panel i nowa oryginalna maska
Dokładając PDC trzeba pamiętać o zmianie przycisków w konsoli centralnej. W moim przypadku auto jest wyposażone w grzane fotele i system start/stop więc musiałem znaleźć przyciski z tymi funkcjami oraz dodatkowo PDC. Nie znalazłem takowego u nas w kraju do momentu aż nagle ktoś wystawił źle opisany i szybko kliknąłem Kup teraz. Liczyłem się już z kupnem uniwersalnego zestawu z ASO... całe szczęście 1700zł w kieszeni. Długo zastanawiałem się co robić z blachami, czy kupić nowe zamienniki czy oryginalne używki... wybór padł na nową oryginalną maskę (nielakierowaną) oraz używane błotniki w stanie idealnym. Próba kupna w kolorze okazała się niepowodzeniem, gdyż dostałem jeden błotnik oryginalny a drugi chiński zamiennik (ehh Ci uczciwi sprzedawcy :mad2: ). Nowy rygiel maski, oraz dwie długości uszu do zamka (bo nie wiedziałem które będzie pasowało). Dla potomnych napiszę, że maska jest różna w zależności od pasa przedniego - gdyby ktoś potrzebował pomocy w doborze to piszcie. :)

Image

Tylny zderzak pod PDC, dodatkowe wygłuszenie maski
Jak już męczymy temat PDC to zakończmy go zmianą tylnego zderzaka. Nie chciałem wiercić dziur i kupować mocowań bo na pewno nie wyszłoby tak jak oryginał - a o to przecież chodzi.
Pierwotnie maska miała zostać polakierowana przez lakiernika z dwóch stron, lecz zdecydowałem się na samodzielne lakierowanie od spodu - w taki kolor jak komora czyli biały brokat. Nie chciałem zakładać fabrycznego wygłuszenia z dwóch powodów - 1) jest brzydkie, 2) za moment się zniszczy albo coś je zje... Wybrałem wygłuszenie matami. Jak się później okazało nie da się tego dobrze polakierować więc tak czy siak oryginalne wygłuszenie założę... będzie podwójnie. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć po lakierowaniu.

Image

Kratki zderzaka E82 M-Pakiet i inne zakupy w ASO
Temat jest równie niedostępny jak i przycisk do PDC. Skompletowanie całości w idealnym stanie z używek nie ma sensu, ceny na aukcjach są kosmicznie zawyżone.
Zamówiłem:
- kratkę środkową
- kratki boczne pod przeciwmgielne z wlotami na tarcze L+P
- mocowania reflektorów przeciwmgielnych L+P
- mocowania spryskiwaczy do ślizgów L+P
- uchwyty reflektorów L+P
- linkę zamka maski (przednią część)
- blachowkręty, spinki, nity...
Całe zamówienie po rabacie w Inchcape Wrocław - 833zł z groszami.
Gdybym chciał kupić kompletny M-Pakie musiałbym wydać praktycznie te same pieniądze a tu przynajmniej wszystko jest nowe i niepołamane.

Image

Lotka RDX Tuning
Długo zastanawiałem się na którą lotkę się zdecydować, wybór między Aero a RDX był trudy lecz koniec końców dotarł RDX. Wydaje mi się, że dłuższy lepiej spasuje nawet i w białym kolorze.

Image

Aktualnie samochód stoi u lakiernika 3 tydzień, po małych przebojach z doborem koloru jutro odbieram (mam nadzieję, że odbiorę...). Kolejny update wkrótce. :8)
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez kszyhu » 03 Lut 2019 10:55

Fajna robota, można by określić ją "nie na skróty". Będę obserwował ;)
Awatar użytkownika
kszyhu
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 15
Dołączenie: 13 Maj 2011 22:40
Moje BMW: 1er

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez biger » 05 Lut 2019 15:49

Piękny temat, obserwuje i trzymam kciuki aby wszystko szło pomyślnie, bez fuckupów!
Awatar użytkownika
biger
 
 
 
Posty: 44
Dołączenie: 06 Gru 2012 22:54
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E87 120d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez Kuudlaty » 14 Lut 2019 21:07

Auto wyjechało! Dostało drugie życie, nie poszło na żyletki. Mam dużo do opisania na forum, jak tylko znajdę chwilę czasu między egzaminami w sesji to zaktualizuję post.
W skrócie:
- uzbrojone wnętrze
- zmienione tarcze, klocki tył
- zmieniony tylny zderzak
- uzbrojony przedni zderzak, nowe przeciwmgielne, nowe nerki, nowy znaczek
- wpadł gwint, cambery
- zrobiona geometria

Szukam felg na lato, biję się z myślami co wybrać... :duh:
Jakie byście widzieli tu koło? Warunek 18" i dwie szerokości 8,5"/9,5" lub coś w okolicy.
Z oryginalnych podchodzi mi Styling 322, z aftermarketu: JR29, AXE CS, Stuttgart ST3, CB BM10... Jakieś inne propozycje?

Jak wkrótce pogoda dopisze to wlecą fotki. :mrgreen:

Image

Co nieco pojawia się również na moim Instagramie: @kuudlaty
Image
Awatar użytkownika
Kuudlaty
 
 
 
Posty: 20
Dołączenie: 02 Lip 2014 22:24
Moje BMW: E87 09' 118d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez biger » 16 Lut 2019 12:18

Na IG poszedł już follow!
Z wypisanych przez Ciebie felg, najbardziej widziałbym CB BM10!

Ale widziałem co wybrałeś, więc nie spoileruje! :D
Awatar użytkownika
biger
 
 
 
Posty: 44
Dołączenie: 06 Gru 2012 22:54
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E87 120d

Re: [E87] LCI 118d+ | SecondLife

Postprzez gladki96 » 19 Lut 2019 23:11

Podoba mi się Twoje podejście do odbudowy auta.
Nie poruszyłeś tematu airbagów, pasów bezpieczeństwa, deski rozdzielczej. Jak te tematy rozwiązałeś? Używki z neta? Jaki masz przebieg? Kiedy planujesz je sprzedać? :P
gladki96
 
 
 
Posty: 168
Dołączenie: 27 Lis 2012 19:13
Miejscowość: Zduńska Wola
Moje BMW: nie powiem

Następna

Powróć do Galeria - nasze samochody

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość