Skocz do zawartości

Samodzielna diagnoza E31 na podstawie ilości błyśnięc DME!


ROMANEK

Rekomendowane odpowiedzi

Ponizej zamieszczam samodzielne testy do wykonania,bez urzycia urzadzen skanujacych a wykorzystujace kontrolke CHECK ENGINE i umiejetnosc liczenia do 4ech plus troche angielskiego technicznego.Jeszcze ich nie przeprowadzalem ale z tego co widze to mozna sprawdzic w zasadzie wszystko w aucie!!!Samemu i bez pomyłki!Wspaniały plik!Jedna ważna rada to wciskac dokladnie pedał gazu do konca i odpuszczac do konca w tempie co sekunda.

 

www.sendspace.com/file/hucilv

 

Jesli ktokolwiem sie w to zabawi piszcie choc odnosnie e31 to czuje sie jak na pustyni..hejka Marcin!!

Edytowane przez ROMANEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ten test i działa!W autach z silnikiem V12 są dwa komputery dlatego procedura sprawdzania błędów odbyła sie w pierwszym (5 nacisnień na pedał przyspieszenia) a póżniej w drugim (6 nacisnięć na pedał akceleracji).Niestety, ciekawostka: mam jakis wspólny bład dla obu komputerów nr 1235/2235 ale nie ma go ujętego w wykazach błędów a jedynie liczac w tabeli kodów błędu wychodzi na A/C kompresor cut off...Wyciagałem ten przekaznik w czasie pracy silnika więc może z tąd ten błąd.Podejrzewam tu nic więcej jak przekażnik który w najblizszym czasie sprawdze dokladniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Roman

 

Bardzo fajne narzędzie, dzięki za link.

Jeśli Twoja 8 jest z 91r to jakim cudem możesz odczytać kod błędu dla AC Compressor cut off, jeśli dla M70 nie jest on ujęty wcale. Jest ujęty,

ale tylko dla m60 :?:

I kolejna nurtująca mnie sprawa to jakim cudem moja 850i też z 91roku

widnieje jako Ci (sprawdzając po vinie w ETA)? Przecież Ci to wersja z silnikami m73 z pojemnościa 5400? Dostępna dopiero od 94/95 roku?

Może ktoś mnie wyprostuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze nie jest ujęty ten błąd nr 1235(pierwszy komp.)/2235(drugi komp.), ale on również nie jest ujęty dla innego silnika, chyba ze niedowidzę! Poprostu brałem nr 1233 z tabeli i podążając w dół po kolejnych pozycjach wychodzi AC compressor cut off. I powiem ci, ze na pracującym silniku wyciągałem moduł cut off od compressora tzw. K60(schemat elektryczny skrzynki z bezpiecznikami tej pod maska po lewej stronie) stąd oba komputery zanotowały to równocześnie. 1235 2235 oba błędy sa identyczne: 1ka w pierwszym to tylko komp. nr 1 a 2ka w drugim nr błędu to komp. nr 2. :D ...Niedawno zakończyłem śledztwo w sprawie mojego kompresora, którego pracę uznałem za dziwna. Na FORUM club e31 jednak okazało się, że tak jednak to ma być jak u mnie jest wiec dałem na luz. A test jest świetny i ciekawi mnie bardzo czy miałeś jakieś błędy??[/i]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Roman

 

 

I kolejna nurtująca mnie sprawa to jakim cudem moja 850i też z 91roku

widnieje jako Ci (sprawdzając po vinie w ETA)? Przecież Ci to wersja z silnikami m73 z pojemnościa 5400? Dostępna dopiero od 94/95 roku?

Może ktoś mnie wyprostuje.

 

zerknij sobie tu to wszystko zrozumiesz...

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&series=E31&body=Cou&model=850Ci&zone=ECE&arch=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zerknij sobie tu to wszystko zrozumiesz...

 

...no właśnie nic z tego nie rozumiem :?

w realoem model 850i w ogóle nie istnieje :!:

 

cieszę się, że doszedłeś do porządku z tym kompresorem co go na clube31.net rozstrząsałeś (Adamski jestem :twisted: ), test zrobię jak

tylko wsiąde do mojej 8, czyli za 3 tygodnie :cry2: i dam znać co i jak.

A przeczyściłeś swoje throttle bodies?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...podążając w dół po kolejnych pozycjach wychodzi

 

ale zauważ, że cyfry kodów błędów nie rosną jednostajnie na tej liście i to że świeci Ci się kod 1235 to chyba nie oznacza AC Compressor cut off, gdy popatrzysz na liste dla v8 to masz kod 1234 dla prędkościomierza a następny kod 1237 a nie 1235 jest właśnie dla kompresora klimy.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zerknij sobie tu to wszystko zrozumiesz...

 

...no właśnie nic z tego nie rozumiem :?

w realoem model 850i w ogóle nie istnieje :!:

 

cieszę się, że doszedłeś do porządku z tym kompresorem co go na clube31.net rozstrząsałeś (Adamski jestem :twisted: ), test zrobię jak

tylko wsiąde do mojej 8, czyli za 3 tygodnie :cry2: i dam znać co i jak.

A przeczyściłeś swoje throttle bodies?

 

Tak, przepustnice zrobione!Dwie moje i dwie zakupione urzywki!Jesli chcesz więcej poczytać to pisałem troche o tym http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=46828

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAJ ADAMSKI!!!Miło słyszeć ponownie!

Hmm więc dlaczego i skąd CHECK ENGINEE daje taki bład 1235/2235?w sumie nie ma go w wykazie,moje auto to jak najbardziej 5 litorwe 850 CI:)?

tak na mój rozum jeśli nie ma takiego kodu na liście błędów to znaczy że to nie kod błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto to jak najbardziej 5 litorwe 850 CI:)?

no ale właśnie skąd? Model Ci wyszedł w roku 1992 z silnikiem 5l m70 (dopiero rok później z 5.4 m73), a Twoja jest z 1991.

Dziwne to bo jak wpisuje swój vin to też mi wychodzi Ci, ale na klapie i

w papierach mam 850i :?

Jakie masz siedzenia z tyłu? składane?

Masz ASC+T i EDC? Czy samo ASC?

Jeśli odp na te pytania są pozytywne to znaczy że masz "Ci".

ASC+T i EDC również występują w 850i, bo były opcjami za dopłatą.

W modelach "Ci" to już był standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam w dowodzie 850i I na klapie a wszelkie katalogi pokazuja po nr vin, że to CI. Siedzenia tylne mam nieskładane. Również gdy dopasowuje cześci to jest to wszystko tak jak mowi katalog czyli Ci.Tak mam ASC i EDC ale do dzis nie mam pojecia co znaczy ASC-T?? Po układzie wspomagania i zbiorniczku na ATF wnioskuje, ze mam model bez trakcji jednak zbiorniczek u mnie mogł byc podczas historii auta wszczepiony z innego samochodu. Tutaj to trzeba Marcina to wyjasni co nieco moze.........Marcin! dawaj no tu i powiedz co z tym zgubionym C od i. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAJ ADAMSKI!!!Miło słyszeć ponownie!

Hmm więc dlaczego i skąd CHECK ENGINEE daje taki bład 1235/2235?w sumie nie ma go w wykazie,moje auto to jak najbardziej 5 litorwe 850 CI:)?

tak na mój rozum jeśli nie ma takiego kodu na liście błędów to znaczy że to nie kod błędu

 

 

...ale na mój rozum to tylko bezduszna maszyna i elektronika wiec gdy podczas zabawy w wyciaganie K60 na jałowych obrotach komputery odnotowały brak tego modułu to stąd ten błąd. Musiały to odnotować i wnioskuje na 99% ze to zrobily. Zreszta można to sprwadzic u Ciebie. Włacz na jałowe, wyciągnij go na chwile i włoż spowrotem. Pozniej zrób test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Tak mam ASC i EDC ale do dzis nie mam pojecia co znaczy ASC-T??

 

ASC - Automatic Stability Control , czyli system stabilizacji tylnych kół poprzez monitorowanie przez czujniki prędkości obu kół i dopasowanie obrotów silnika tak aby wykluczyć spinning. Jest to system trakcji pierwszego stopnia. System IIgo stopnia to:

 

ASC+T, gdzie T to Traction i chodzi o to, że różnice obrotów półosiek są regulowane również przez tylne hamulce prawego lub lewego tylnego koła, w zależności od tego która strona się "ślizga". Tak więc ślizg tyłu unicestwiany jest jeszcze szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Tak mam ASC i EDC ale do dzis nie mam pojecia co znaczy ASC-T??

 

ASC - Automatic Stability Control , czyli system stabilizacji tylnych kół poprzez monitorowanie przez czujniki prędkości obu kół i dopasowanie obrotów silnika tak aby wykluczyć spinning. Jest to system trakcji pierwszego stopnia. System IIgo stopnia to:

 

ASC+T, gdzie T to Traction i chodzi o to, że różnice obrotów półosiek są regulowane również przez tylne hamulce prawego lub lewego tylnego koła, w zależności od tego która strona się "ślizga". Tak więc ślizg tyłu unicestwiany jest jeszcze szybciej.

 

Wreszcie wiem co to ASC-T... :lol: ....i od razu nasuwa mi sie pytanie czy wiesz jak ostatcznie sprawdzić co sie ma: czy gołe ASC czy ASC-T?ASC działa mi rewelacyjnie i cała tę zime z niego (fakt,ze byla jak jesień)korzystałem wbrew opiniom o mogących sie wydarzyc róznych Horrorach a jeżdziłem na letnich oponach i felgach 18kach. Pamiętam, ze mając e36 na zimówkach i 16kach myslałem ,ze jest bardzo bezpiecznie ale w obecnej opcji napewno nie czułem sie mniej bezpiecznie. Gdyby tak załozyc jeszcze zimowki ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Probowalem zrobic ten test, niestety bez rezultatow :( Moze komus udalo sie to zrobic i podzieli sie wskazowkami ze mna :)

 

tam gdzie jest włącznik tego systemu, tzn przy dżwigni skrzyni biegów jest napisane ASC lub ASC+T, jeśli jest zamontowany ten drugi.

 

Po rozkodowaniu VINu wlasnie dopatrzylem sie ze mam ASC+T, ale przy przycisku mam napisane tylko "ASC". Przycisk byl wymieniany? Reszta konfiguracji z vinu zgadza sie ze stanem rzeczywistym.

"214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozkodowaniu VINu wlasnie dopatrzylem sie ze mam ASC+T, ale przy przycisku mam napisane tylko "ASC". Przycisk byl wymieniany? Reszta konfiguracji z vinu zgadza sie ze stanem rzeczywistym.

"214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION"

 

U mnie w E36 też jest opcja 214, a na przycisku jest tylko napis ASC. Tak ma być.

Nawet na realoem jest po prostu "switch ASC", nie ma "switch ASC+T"

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ten test dotyczy też 750 więc w jaki sposób ma migać kontrolka check engine skoro u mnie jej nie ma????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TC ja tez nie mialem tej kontrolki :!: Przyczyna: spalona zaroweczka :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Odgrzeję kotleta bo nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj - potrzebuję przeprowadzić diagnostykę jak opisana w temacie aczkolwiek plik z 1 postu nie działa. Ma ktoś ten plik i mógłby podesłać na maila: ceterek@gmail.com ? Ewentualnie podesłać link do innego tematu z taką diagnostyką. Chodzi o silnik M73.


Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.