Skocz do zawartości

Regeneracja Visco


KinceK

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiecie, moja osiem miała problemy z chłodzeniem i to nie raz, nie dwa. Ostatnio mi wywaliła płyn na wiosennym zlocie BKP. Tym razem moje problemy z chłodzeniem zdiagnozowałem jako niesprawność wiskozy, nawet 2 lat nie wytrzymała.

Jak zbawienie przyszedł Kanap z pomocą, dzięki któremu wszedłem w posiadanie tej wiedzy. Dzięki Kanap - rządzisz :cool2:

 

Do regeneracji wiskozy będzie potrzebny olej do kupienia w serwisie Toyoty(sicon oil - ważny jest numer części), oraz opalarka ew. suszarka.

 

http://img413.imageshack.us/img413/1807/20090514317.jpg

 

Koszt oleju to 55 zł.

 

Zaczynamy od wymontowania wiatraka z wiskozą (klucz 32 i lewy gwint - pamiętajcie).

 

1.Montujemy visco w imadle i zdejmujemy blaszkę na środku (trzeba dogiąć nacięcia na krańcach i usunąć silikon), blaszkę należy przesunąć w prawo lub w lewo, wtedy wyskoczy.

 

http://img526.imageshack.us/img526/756/20090519332.jpg

 

http://img513.imageshack.us/img513/2136/20090519334.jpg

 

2. Usuwamy blaszkę uważając, by nie wyskoczył trzpień pełniący rolę zaworu(jest mały i łatwo go zgubić)

 

http://img254.imageshack.us/img254/1248/20090519349.jpg

 

3. Po usunięciu blaszki, wyjmujemy trzpień i uszczelkę.

 

http://img413.imageshack.us/img413/8125/20090519337.jpg

 

4. Tu zaczyna się cała praca. Podgrzewamy wiskozę opalarką i kręcimy wiskozą (najlepiej z założonym wiatrakiem będzie łatwiej, ma to na celu lepsze rozprowadzenie oleju wewnątrz.) Po podgrzaniu dolewamy oleju i nadal kręcimy, widać jak wciąga go do środka.

 

http://img136.imageshack.us/img136/8416/20090519345.jpg

 

http://img254.imageshack.us/img254/5128/20090519340.jpg

 

 

Procedurę powtarzamy, aż będzie pełno, u mnie z 18ml weszło ok 15.

 

5. Zakładamy trzpień, uszczelkę i blaszkę. Można dać silikon w dawne miejsce, ale wg mnie nie jest to konieczne.

 

http://img507.imageshack.us/img507/615/20090519348.jpg

 

http://img254.imageshack.us/img254/4018/20090519353.jpg

 

http://img413.imageshack.us/img413/5690/20090519354.jpg

 

 

6. Zakładamy graty do samochodu i cieszymy się sprawną wiskozą.

Edytowane przez KinceK

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy zwróćcie uwagę na zdjęcie nr 6. W prawym górnym rogu widać narzędzia do tortur , oj niegrzeczny KniceK niegrzeczny , takie zabawki pokazywać na forum :twisted2:

A tak na serio to dokładnie rok temu zrobiłem taki myk u siebie i wszystko działa .

Pozdrawiam Kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten Kanap, ale wymyślił :mrgreen: :D

 

A tak na marginesie - nie wiem o co chodzi z visco Behr, ale znam trzy przypadki (poza tym Kinckowym), że ludzie kupili nową część i w bardzo krótkim czasie okazywało się, że visco działa źle (albo wcale).

Jeden z tych przypadków to sytuacja kolegi, który kupił dwa razy nowe Behr - i jak się okazało, że pierwsze padło, to zaraz potem to samo było z następnym.

:think:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To visco, które teraz zregenerowałem jest tym które było w ósemce jak ją kupiłem, więc na półce przeleżało dwa lata w poziomie i na bank było niesprawne, nowe wg mnie nigdy nie chodziło tak efektywnie jak to po regeneracji. Martwiłem się o wyłączanie wiskozy przy 3000 obr, ale wszystko działa jak należy. Jedyny objaw, który występuje też u Kanapa to dłuższa praca wiskozy na zimnym silniku tuż po odpaleniu 30-60s.

 

Co do nowych niesprawnych wiskoz to jakoś nie tak dawno rozmawiałem z Anjinsanem, że zamawiał je i przychodziły niesprawne, stosunkowo duży procent. Tak jak na to spojrzę z perspektywy czasu, to nigdy nie byłem w pełni zadowolony z pracy sprzęgła wiskotycznego(kupiłem je na Narbutta w Warszawie), czasami się załączało, czasami nie. Generalnie mam wrażenie, że do tego silnika jakiś debil chłodzenie wymyślał, wiem, że nie było tego gdzie upchnąć, ale jest bardzo dużo elementów narażonych na niesprawność, a przy odrobinie braku kontroli temp. łatwo o tragedię. Ja to zdecydowanie częściej patrze na temperaturę, niż na prędkość czy obroty. Dobra, bo się rozpisałem, ale cieszę się, że ten temat mam za sobą. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V12 jest wydajny jak piec. Jak ją zostawiam zima w garazu po przejazdzce, to w garazu robi sie cieplej o kilka stopni, a kolektory sa zawsze cieple nad ranem :D

Mam do Was pytanie. Czesto slyszycie visco podczas jazdy? Ja praktycznie nigdy, przy zimnym rozruchu wczoraj sprawdzalem i visco chodzi przez pierwsze 2 sekundy, czasem jak jest goraco i dluzej postoje w korku to je uslysze tylko na kilka sekund, ale tez rzadko. Nie powinno ono czesciej pracowac? Z temperatura nie mam zadnych problemow, wskazowka jest idealnie w pionie, czasem tylko jak zgasze rozgrzane auto to wkazowka wyskakuje delikatnie za polowe, ale niegroźnie, wystarczy uruchomic silnik na kilka sekund i wskazowka z powrotem wraca do pionu. Wczoraj podejrzalem jak pracuje visco w V8 i zalacza sie zdecydowanie czesciej. Daje mi to podejrzenie, ze nie pracuje ono u mnie 100% poprawnie. Jak jest u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Z temperatura nie mam zadnych problemow, wskazowka jest idealnie w pionie, czasem tylko jak zgasze rozgrzane auto to wkazowka wyskakuje delikatnie za polowe, ale niegroźnie, wystarczy uruchomic silnik na kilka sekund i wskazowka z powrotem wraca do pionu....

 

Ja u mnie mam to samo, podczas jazdy wskazówka stoi w pionie, ale jak zgaszę silnik to lekko wychodzi za połowę skali. Visco raczej mam niesprawne bo nie słyszę jak pracuje, dzisiaj założę inne z silnika M20(jeżeli podejdzie) bo wiem że jest sprawne.

Mam dużo części do BMW E21 E23 E24 E28 E30 E32 E34

Atrakcyjne ceny nr tel 501 869 036

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po postoju wskazówka od temperatury ma prawo się wychylić na prawą stronę i to jest normalne zachowanie systemu chłodzenia. Z drugiej strony, według książki obsługi BMW temperatury pracy silnika jest prawidłowa kiedy wskazówka znajduje się pomiędzy niebieskim a czerwonym polem, ale sam ze swoje doświadczenia wiem, że kiedy wskazówka się wychyla w prawo, trzeba szybko myśleć czemu :). Obserwowanie temperatury silnika należy robić na włączonym silniku na postoju, jeżeli jest wszystko ok, to wskazówka się nie wychyla się ani w jedną, anie w drugą. Pozdrawiam.
Rosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wskazowka jest idealnie w pionie, czasem tylko jak zgasze rozgrzane auto to wkazowka wyskakuje delikatnie za polowe, ale niegroźnie, wystarczy uruchomic silnik na kilka sekund i wskazowka z powrotem wraca do pionu. Wczoraj podejrzalem jak pracuje visco w V8 i zalacza sie zdecydowanie czesciej. Daje mi to podejrzenie, ze nie pracuje ono u mnie 100% poprawnie. Jak jest u was?

Jakby nie pracowało na 100% to miałbyś kłopoty na postoju.

Marcin, opisałeś w pełni sprawnie działający układ chłodzenia.

Przejedź się przez Warszawę w godzinach szczytu - gwarantuję, że będziesz słyszał visco przy każdym dodaniu gazu, przez cały czas jazdy w korku :)

 

U mnie też jest od zawsze dokładnie tak, jak opisałeś (przy moim stylu jazdy - czyli wiadomo jakim) - i nie ma w tym przypadku raczej znaczenia to, czy mówimy o V12 czy 12V ;)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się przez Warszawę w godzinach szczytu - gwarantuję, że będziesz słyszał visco przy każdym dodaniu gazu, przez cały czas jazdy w korku :)

 

Testowane wielokrotnie. Ostatnio wpakowalem sie osemka wlasnie w godzinach szczytu i to jeszcze w piatek, a jechalem na drugi koniec Warszawy. OBC pokazywal ponad 30 stoponi, bylo pelne slonce - naprawde juz wrecz upalnie. Mimo wsluchiwania sie, to viskozy nie slyszalem. Niby wskazowka nawet nie drgnie za polowe, mimo to wole dmuchac na zimne i zrobie to visko. W e38 visko slychac po kazdym postoju na swiatlach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie może ósemka ma lepsze wyciszenie niż myślałem ;) Szerzej otwórz szyby ;) i po jakimś czasie stania w korku dodaj gazu na "N" (2500-3500obr/min).

Warszawa jest najlepszym testem dla visco. Myślę, że gdybyś miał coś nie halo ze sprzęgłem wiskotycznym, to nie dotarł byś bez ekscesów na ten drugi koniec miasta.

 

Spróbuj jeszcze zrobić test w chacie - przeprowadź takie odpalenie jak czasem podczas snu zimowego:

- na postoju wprowadzaj silnik co jakiś czas na obroty 2000-3000/min (dla lepszego smarowania i przyśpieszania obiegu coolanta)

- po ok. 35-40 minutach silnik będzie rozgrzany (dolny wąż chłodnicy będzie wtedy ciepły)

- po kilku minutach pracy na wolnych obrotach, dodaj gazu i słuchaj, czy pojawi się kilkusekundowa wichura.

 

U mnie te uruchomienia w czasie snu zimowego po ok. 40min. skutkują krótką wichurą. Tak samo po wjechaniu do garażu z trasy, gdy jeszcze chwilę tam manewruję, wyrównuję - po dodaniu obrotów do 3000-4000/min, oprócz słyszalnej wichury, widzę jak wszystko wokół przodu samochodu podwiewa (gazety, koce :) czasem dodatkowo jest też widok rozwianych włosów Ani i dzióbek układający się w "ćśśśśśśśś", w wolnym tłumaczeniu "cicho już" ;) )

 

mimo to wole dmuchac na zimne i zrobie to visko...

Dmuchać na zimne zawsze warto - spokojna wymiana starego na nowe daje większy komfort niż nagła konieczność wymiany zepsutego na nowe. Też chyba kupie sobie visco na zapas (magazyn części zamiennych już mam coraz większy).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dodaniu obrotów do 3000-4000/min, oprócz słyszalnej wichury, widzę jak wszystko wokół przodu samochodu podwiewa (gazety, koce :) czasem dodatkowo jest też widok rozwianych włosów Ani i dzióbek układający się w "ćśśśśśśśś", w wolnym tłumaczeniu "cicho już" ;) )

 

U nas na 100% visco rozłącza się przy przekroczeniu 3000 obr. U mnie po regeneracji załącza się kilkanaście razy częściej niż było, pojeżdżę to poobserwuje, ale z dotychczasowych obserwacji, to nie mam już takiego ciśnienia w układzie, inna sprawa to to, że bawiłem się długo z tym odpowietrzaniem, ale podejrzewam, że tu visco dużo ma do czynienia. Zresztą w sobotę rozgrzebiemy visco Marcina i zobaczymy jak będzie u niego. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma jakiegoś specjalnego patentu, trzeba pobawić się ze ściskaniem przewodów i z koreczkiem do odpowietrzania, kwestia wyczucia, pamiętać też należy, żeby nie dokręcać za mocno wyżej wspomnianego korka.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą w sobotę rozgrzebiemy visco Marcina i zobaczymy jak będzie u niego. Pozdro.

 

 

Albo nie, bo części o tym numerze nie ma w Polsce i będzie po 1 czerwca. :duh:

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma jakiegoś specjalnego patentu, trzeba pobawić się ze ściskaniem przewodów i z koreczkiem do odpowietrzania, kwestia wyczucia, pamiętać też należy, żeby nie dokręcać za mocno wyżej wspomnianego korka.

 

Warto też postawić samochód tak żeby przód był wyżej od tyłu.

Mam dużo części do BMW E21 E23 E24 E28 E30 E32 E34

Atrakcyjne ceny nr tel 501 869 036

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e38 visko slychac po kazdym postoju na swiatlach

 

nie w każdym , w 750 - tce a mialem dwie ,wiska nie słychac WCALE nawet w mega korkach a temp zawsze ideał pion.Jak chcesz sprawdzic czy wisko jest ok , to na wyłączonym silniku sprobój zakrecic wiskiem jak stawia opór to jest ok.W mercu w202 wiska tez nie slychac ale z zupełnie innego powodu = terkocze diesel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Wszystkich!

 

Można uzyskać jakieś dodatkowe informacje na temat tego oleju dostępnego w ASO Toyoty ( sicon oil )niezbędnego do regeneracji viskozy w BMW ??? Chodzi mi o oznaczenia, typ, bądź gęstość widniejące na opakowaniu sincon oil. Po wrzuceniu samej nazwy w wyszukiwarce znalazłem tylko jakieś filtry oleju. Bez bliższych danych w ASO Toyoty nie będą wiedzieli o jaki olej mi chodzi.

 

Pozdrawiam

Power by BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zdjęcia się wywalają na nowym forum, ale później to poprawie. Masz numer części na pierwszym zdjęciu.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HeY!

 

Dzisiaj pod opisem regeneracji viscozy wyświetliły się zdjecia, więc mam to o co pytałem. W wolnej chwili podjadę do Toyoty kupić ten olej i niebawem zacznę zabawę z visco. W chwili obecnej wiatrak od chłodnicy mojej BMki pracuje z prędkością taką jak pompa wody. Visco SACHSA wogóle się nie włącza. Zauważyłem to przypadkiem przy ostatniej wymianie oleju w silniku. W korkach wskazówka temp. płynu chłodzącego jest w normie tzn. w pionie więc wcześniej nic nie zauważyłem, jednakże sprawdzałem je na postoju i wogóle się nie zasprzegla.

 

Pozdrawiam

Power by BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Zrobiłem wszystko krok po kroku tak, jak opisałeś i coś jest nie tak, ponieważ visco teraz cały czas klei :D Od razu po odpaleniu, na zimnym silniku przy dodawaniu gazu mam halny pod maską :D Co mogłem nie tak zrobić? Za dużo oleju wlać? No wlałem tyle, ile weszło - całe to opakowanie z Toyoty. Blaszki nie pogiąłem, tłoczek i uszczelka wszystko na miejscu, no nie wiem, co mogłem schrzanić :D Visco działa, ale cały czas ;) Jeszcze chodzi mi po głowie opcja że za mocno podgrzałem opalarką i gdzieś się zapiekło?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.