• Reklama

Termostat

M60 (830i, 840Ci), M62 (840Ci), M70 (850i), M73 (850Ci), S70 (850CSi)

Moderator: BMK

Termostat

Postprzez Rosa » 22 Maj 2009 11:02

Panowie, szybkie pytanie, jakie mogą być objawy przycinającego się termostatu ?? Pozdrawiam.
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Postprzez kapitan_bomba » 22 Maj 2009 11:16

Objawów jest dużo, np gorący silnik a chłodnica zimna. Jak myśliszm że masz uszkodzony termostat to lepiej go wymień, nie jest to droga część a nie warto ryzykować przegrzania silnika !
Po zakupie auta zawsze warto wymienić olej, termostat i filtry, nawet jak sprzedający zapewniał że wszystko jest nówka, nikt nie wymienia w samochodzie takich rzeczy poto zeby go sprzedać, a do termostatu ludzie zaglądają najczęściej tylko wtedy jak auto się już przegrzewa !
Awatar użytkownika
kapitan_bomba
 
 
 
Posty: 123
Dołączenie: 04 Sty 2009 12:06
Miejscowość: strzelce opolskie

Postprzez KinceK » 23 Maj 2009 14:57

Wyjmij termostat zagotuj wodę nalej do szklanki, wrzuć termostat i zobacz czy się otwiera. Z tego co pamiętam to u nas jest termostat 85 stopni(na Afrykę i Australię były chyba 67 albo 75). Sprawdź, będziesz wiedział co masz.
BMW - Broń Masowego Wrażenia

Moja 850i
viewtopic.php?f=26&t=120911
Image
detailing http://www.funkyking.eu
Awatar użytkownika
KinceK
 
 
 
Posty: 1580
Dołączenie: 27 Cze 2007 00:23
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 730d E38
520i E28
316i E30
316i E36
328i E36
ex
520i E34
850i E31
328i E36
320d E46
M3 E46

Postprzez Rosa » 25 Maj 2009 09:41

Nie do końca mnie zrozumiałeś ;), Termostat działa, tylko, że nie zawsze ;). Przycina się, a tego nie sprawdzisz w szklance, chyba, ze będziesz miał wyjątkowo szczęście i akurat zatnie się wtedy kiedy będziesz go wodował. Ja nie mam czasu na takie eksperymenty, po prostu go wymieniłem na nowy :). Obserwuje układ chłodzenia, na razie jest wszystko ok, z drugiej strony nie wiem, czy nie jest coś takiego jak "w normie" jak np wskazówka wychyli się tylko o jedną kreskę w prawo, bo u mnie się tak działo, jedna kreska maks i za chwilę wracał do pionu, jednak mnie się to nie podobało więc termostat adios ;).
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Postprzez KinceK » 26 Maj 2009 21:54

Jak kupiłeś nowy, to problem z głowy, najwyżej dowiesz się, że to coś innego. Z moich obserwacji wynika, że wychylanie się wskazówki za połowę to powszechne zjawisko(nie wiem czym spowodowane), wg mnie termostat nie ma z tym nic wspólnego. Gwarantuje Ci, że jeżeli by się zatrzymał w pozycji zamkniętej to byś przegrzał samochód, chyba że sobie teoretyzujemy i zakładamy, że się zacina na częściowym otwarciu, ale raczej nie. Co do wychylania się wskazówki, to jak wspomniałem zjawisko typowe, aczkolwiek chyba raczej nieprawidłowe. Chłodzenie w tych samochodach jest bardzo, ale to bardzo narażone na różnego rodzaju niesprawności, ale zobaczymy co będzie po wymianie termostatu.
BMW - Broń Masowego Wrażenia

Moja 850i
viewtopic.php?f=26&t=120911
Image
detailing http://www.funkyking.eu
Awatar użytkownika
KinceK
 
 
 
Posty: 1580
Dołączenie: 27 Cze 2007 00:23
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 730d E38
520i E28
316i E30
316i E36
328i E36
ex
520i E34
850i E31
328i E36
320d E46
M3 E46

Postprzez Rosa » 26 Maj 2009 23:56

Powiem to tak, walczyłem w E38 z chłodzeniem, zakończyłem na tym, że mam nową chłodnicę, wszystkie nowe węże gumowe, termostaty (wszystkie trzy sztuki), nową pompę wody, nowe elektrozawory :). Powiem to tak, może być 40 stopni w cieniu a ja będę stał sobie na środku parkingu z włączoną klimatyzacją na 16 stopni i nie ma prawa się wychylić nawet o milimetr, a test pokazuje 108 stopni i nie drgnie. W e31 także do tego dążę i wiem już jak i co szukać. W tym przypadku był to termostat na 99% i faktycznie zacinał się w różnych pozycjach, co powodowało delikatne wychylenie. Wymieniłem i jest super, dziś było mega gorąco, stałem w korkach na włączonej klimie i nic, wskazówka stała jak ta lala na sztorc :). Jeżeli przez najbliższe dwa tygodnie się to nie zmieni, uznam, że to było to :). Pozdrawiam.PS. Silnik M73 mam w małym palcu, teraz uczę się M70.
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Postprzez ROMANEK » 27 Maj 2009 00:37

Myślę,że przy tak wielkiej pojemności silnika benzynowego pomyłka konstrukcyjna tego typu byłaby dziwna.Wniosek ten to obserwacja mojej - stała długo nagrzana z gazowaniem włącznie o nigdy wskaźnik nie pojechał za połowę,nigdy nie zauważyłem wzrostu temperatury ponad połowę.Różnice o której tu mowa uważam za efekt indywidualnego traktowania egzemplarza każdej 8em-od wyjazdu z salonu do stanu obecnego. :8)
ROMANEK
 
 
 
Posty: 387
Dołączenie: 22 Wrz 2006 18:43
Miejscowość: PISZ

Postprzez Rosa » 27 Maj 2009 08:49

To ja napisze tak. Silniki V12 M70 oraz M73 są bardzo wrażliwe na uszkodzenia układu chłodzenia. Jeżeli każdy element jest sprawny nie ma prawa nic dziać się z temperaturą, jednak wystarczy, że jeden z elementów układu będzie niedomagał, posypie się cały układ ;(. Niestety, taki urok moich ukochanych silników ;).
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Postprzez ROMANEK » 27 Maj 2009 10:18

Rosa napisał:To ja napisze tak. Silniki V12 M70 oraz M73 są bardzo wrażliwe na uszkodzenia układu chłodzenia. Jeżeli każdy element jest sprawny nie ma prawa nic dziać się z temperaturą, jednak wystarczy, że jeden z elementów układu będzie niedomagał, posypie się cały układ ;(. Niestety, taki urok moich ukochanych silników ;).


To dosyć logiczne tak samo jak to,że odkręcisz koło i nie pojedzie cały samochód...chyba,ze na lawecie :8)
ROMANEK
 
 
 
Posty: 387
Dołączenie: 22 Wrz 2006 18:43
Miejscowość: PISZ

Postprzez Rosa » 27 Maj 2009 10:36

Nie zrozumiałeś mnie. W m60, m62 można jechać bez wiska, można mieć uwalony termostat, czy zapchaną chłodnicę. Masz zapas w układzie. Silniki V12 są wyliczone na styk, wystarczy, że jeden element masz na 90% sprawności i walni ci cały układ :(.
Rosa
Rosa
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 17 Lip 2006 16:18
Miejscowość: Łódź

Re: Termostat

Postprzez Dawide90k » 31 Maj 2021 19:40

Witam bardzo. Mam e90 320i 150ps 2006 n46.
W trakcie jazdy samochód ma temperaturę w okolicach 102stopni.
Jednak na postoju sięga 105stopni i wywala mi górny gruby wąż który idzie z chlodnicy do bloku silnika (zbyt wysokie ciśnienie w ukladzie) zaraz po wywaleniu tego węża sprawdziłem dolny gruby który idzie od termostatu i jest zimny. Czy to sugeruje ze termostat uszkodzony?
Dodam że wentylator został założony nowy wraz z modułem który działa bo czasami wlacza sie przy 105stopniach i wcale się nic nie gotuje.
Jednak pod czas trasy z DE do PL zauważyłem że samochód dochodził do 105 spadł do 100 chwilę trzymał i pod górkę doszło do 105 i powoli spadł aż na 76stopni po czym znowu powoli rosło. Dodam że wtedy na postoju nic nie gotowało i było słychać że wentylator idzie. Co myślicie.panowie?
Jeszcze nie miałem z tym samochodem takich problemów a nie dawno prawie 6h w korku stałem i nic. Pomocy
BMW e90 320i 150ps 2006r n46
Dawide90k
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 27 Maj 2021 18:46
Moje BMW: BMW e90 320i 2006r n46


Powróć do E31

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości