Skocz do zawartości

Nowa seria 8


Rekomendowane odpowiedzi

8 to moje czwarte BMW z rzędu i rzeczywiście następne auto będzie chyba innej marki ze względu na znudzenie wnętrzem już trochę (choć mi się zawsze podobały i podobają nadal). Ale i Maybach by się znudzil po czasie. Pewnie za 3 lata rozważe jakieś Maseratti (Mercedesy i Audi mi sie nie podobają,tak mam. i już ) lub ew.Porsche, choć mnie np. na jazdach Cayenne nie zachwycił, lepiej mi sie jeździło Panamerą ale ostatecznie wybrałem 8.wybór ocenic będzie można po kilku dłuższych trasach z rodziną. Narazie wszyscy zadowoleni. Na super sporowe bryki przyjdzie czas jak dzieciaki pójdą na swoje:-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak można zestawiać 8 z Porsche 911,przecież to kompletnie inne auta z innym przeznaczeniem. Nie miałem niestety jeszcze nigdy okazji pojeździć 911 (to jedno z moich marzeń na przyszły zakup, za pare lat) ale zapewne do sportowej jazdy jest to bezdyskusyjnie lepsze auto niż BMW 8, ale jeśli auto ma służyc też rodzinie 2+2 w wyjazdach na wakacje to nie ma dyskusji, że nie można brac wogóle pod uwagę 911, a 8 zdecydowanie tak.

 

Sportowe coupe 2+2, gdzie +2 jest raczej fikcyjne. Z tyłu da się siedzieć tylko, jeśli z przodu jest niska osoba, bo normalnie nóg tam nie włożysz. Praktyczność auta mocno ograniczona, ale da się pojechać w 2 osoby na daleką trasę. Topowe osiągi oraz prowadzenie w porównaniu z innymi modelami producenta. Luksusowe wnętrze, wszystko w skórach, ogromna możliwość personalizacji. Moc ponad 600KM w najmocniejszej odmianie, przyśpieszenie w okolicach 3s. Auto w zasadzie najładniejsze w gamie.


To jest opis 911. To jest opis 8er coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

opowe osiągi oraz prowadzenie w porównaniu z innymi modelami producenta

Wejdź na jakiekolwiek forum porsche usa albo u niemców. Top prowadzącym modelem porsche dla mas (pomijając gt 3 i inne torowe monstra) jest własnie cayman/boxster a nie 911 - z powodu silnika umieszczonego centralnie.

w ogóle polecam się przejechać boxsterem bo to jest top topów prowadzenia i jak ktoś myśli, ze jego auto się dobrze prowadzi to boxster wprowadzi go na nowe piętro pustki, której nic nie zastąpi tylko boxster właśnie.

pomijam gadanie, że to porsche dla biedaków, bo gdyby cie było stać to byś brał 911 - słowa clarksona a tępaki w audicy 80 spamują każde forum tym frazesem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem okazje testować wczoraj M850i, generalnie w bardzo miłej atmosferze z handlowcem, od którego chętnie auto bym kupił.


lp97p6E.jpg


Napiszę w telegraficznym skrócie porównanie do 650i:

1. Komfort jest znacząco lepszy (Dynamic Drive vs Adaptacyjne zawieszenie M w 8), na 20" runflatach jeździ się bardzo przyjemnie, ale zamieniłbym je na nasze drogi i tak na 20" normalne oopony.

2. 650xi mam na zwykłych oponach 19", do tego jest beneficjentem programu 500+ stąd M850i mnie osiągami nie zachwyciło. Jeździ bardzo podobnie, pewnie przez ciężkie runflaty miałem wrażenie momentami, że nawet mniej dynamicznie. Nie testowałem 0-100 z LC, oceniałem w normalnej jeździe na codzien, bo tak będę auto użytkował.

3. Układ kierowniczy mi odpowiada w nowych BMW, już sie przyzwyczaiłem do wspomagania elektrycznego, w 8 jest bardzo precyzyjny i auto wydaje się na drodze mniejsze, niż jest w rzeczywistości. To pewnie tez zaleta tylnej osi skretnej, niemniej jak jechałem 8 i na codzień jezdże 7 G11 z osią skrętną, to czułem się jak w domu (tylko takim mniejszym w 8mce ;) ).

4. Dźwięk silnika mnie zawiódł, co prawda wydech fajnie strzela na sporcie, ale grają głośniki zamiast silnika bardziej i to jest dla mnie słabe. Ogólnie wydech "gra" lepiej, ale nie jest to znaczaco lepiej dla mnie, pewnie jakis aftermarket trzeba założyć, aby było dobrze.

5. Wnętrze i te srebrne plastiki mnie dobija. strasznie tandetnie to wygląda. Jestem przeciwnikiem wnętrza 8, według mnie to krok w tył. Wersja którą jeździłem miała wykonczenia piano black, czyli rysy zasłaniają tylko odciski palców.

6. W wersji 2 drzwiowej (taką jeździłem, chociaż interesuje mnie GC) jest z tyłu mniej miejsca niż w 6. Dramat ogólnie, auto całkowicie bezużyteczne jeśli chcemy jeździć więcej niż w 2 osoby, pakowanie malucha nawet do fotelika to udręka.

7. Za to wersja 2 drzwi wg mnie jest dużo ładniejsza, ma lepszą linie. Nie pasuje mi w GC odcięcie tylnych drzwi z resztą tyłu, szpara drzwi/auto rzuca się strasznie w oczy, tworząc optyczna anomalie na linii bocznej samochodu. Nie moge tego odzobaczyc, jak sie przyjrzalem i zobaczylem :D


Generalnie dałbym 8 Coupe ocene 7/10 w dobrym konfigu a 8 GC 6/10. Fajne auto, ale nie jeździ adekwatnie do ceny moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie przez ciężkie runflaty miałem wrażenie momentami, że nawet mniej dynamicznie.

Bez przesady, co mają RF do dynamiki. A cichy wydech to nowe normy :/

 

5. Wnętrze i te srebrne plastiki mnie dobija. strasznie tandetnie to wygląda. Jestem przeciwnikiem wnętrza 8, według mnie to krok w tył. Wersja którą jeździłem miała wykonczenia piano black, czyli rysy zasłaniają tylko odciski palców.

To mnie zastanawia. Tak jest od wielu lat (w 6 choćby było to samo), narzekają na to handlowcy, narzekają klienci, BMW dalej taki bubel wypuszcza.

 

7. Za to wersja 2 drzwi wg mnie jest dużo ładniejsza, ma lepszą linie. Nie pasuje mi w GC odcięcie tylnych drzwi z resztą tyłu, szpara drzwi/auto rzuca się strasznie w oczy, tworząc optyczna anomalie na linii bocznej samochodu. Nie moge tego odzobaczyc, jak sie przyjrzalem i zobaczylem :D

O co chodzi? Możesz to miejsce wskazać, ciekaw jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, co mają RF do dynamiki. A cichy wydech to nowe normy :/

 

Subiektywne odczucia mogą nie pokrywać sie z rzeczywistością, dlatego opisuje je jako moje odczucia, a nie prawdę objawioną :D


Niemniej po założeniu zwykłych kół z dnia na dzień zamiast runflatów czułem różnicę sporą w 650xi, jakbym nagle nie musiał ciągnąc wirtualnej "przyczepy" za sobą, auto "dostało mocy" i stało się odczuwalnie bardziej dynamiczne w codziennej jeździe. Stąd stawiam tezę, że spora waga nieresorowana ma wpływ na odczuwalne osiągni samochodu ;)

 

O co chodzi? Możesz to miejsce wskazać, ciekaw jestem ;)

 

Mam na myśli zaznaczoną część samochodu, przejście drzwi tylnych w tył nadwozia. Zależnie od tego, z jakiej strony patrzysz na samochód, jak mocno świeci słońce i jakiego jest auto koloru, mniej lub bardziej to miejsce rzuca się w oczy. Pewnie 99% klientów nie zwraca uwagi, ale mnie jakiś czas temu podczas oglądania w salonie zwróciłem na to uwagę i teraz mi przeszkadza ;)


KYfxjmV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zodiac

Muszę to na żywo zobaczyć jak będę w salonie, zawsze mi się wydawało, że jest ok :D

Mnie w BMW drażniła zawsze niedomknięta maska, E71 tak miało i kilka innych modeli - ogromna szczelina pod grillem :)


Testy 840i



Właśnie zobaczyłem ten filmik i co raz bardziej mi smutno z tym autem. 540i kosztuje od 280tys, 840i GC od 440tys. 160tys dopłaty, 57% drożej! Mam wrażenie, że F10 vs F06 była mniejsza dopłata, choć też była ogromna. 8er uważam nie jest warte swojej ceny i rynek, szczególnie w aktualnej sytuacji, zepchnie to auto w niebyt niczym Z4. Będzie na billboardach reklamujących tanie warsztaty samochodowe, ale nie na drogach. A szkoda. Zresztą, moim zdaniem poprzednia seria 6 do dziś wygląda pięknie i zwraca głowy na drogach przez swoją rzadkość. A cena używanego F13 typu 150tys aż mnie kusi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kilogram masy nieresorowanej robi różnicę

Masz w pełni rację. Masa na kołach z powodu ruchu obrotowego z tego co pamiętam plus minus liczy się razy dwa. Tzn, że każdy kilogram na oponie więcej to +8kg na 4 kołach, czyli przy aucie 1600kg mamy 0.5% masy więcej, a przyśpieszenie nam spada wraz z kwadratem masy. Będzie to np. z 5.0s/100kmh do mizernych 5.025s/100. Na forum BMW takie niuanse nie przechodzą bez echa.


Inny temat to natomiast ile faktycznie opona RF więcej waży. Bo niektóre RF ważą mniej niż zwykłe, także to też trzeba uwzględnić. Z mojego doświadczenia na torze wyścigowym natomiast polecam nowe opony (typu 8-9mm) od razu ścierać do 5-6mm, pozwoli do zaoszędzić kolejne 200-300g masy nieresorowanej. No i koniecznie felgi magnezowe, są 1.5 lżejsze od aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na temacie na tyle, aby ocenić, czy przyśpieszenie wzrośnie znacząco (pewnie nie), ale na pewno jestem w stanie stwierdzić, że samochód "ma lżej" na lekkich oponach, bo to czuję @Sławomir :P


Nie ważyłem też runflatów z 6stki, ale były koszmarnie ciężkie, róznica jest +50% więcej kg (non-RF vs RF) wedlug Googli (na szybko zerknąłem) ale wydaje się "w rękach" większa. Może to kwestia tego, że nie były najświeższe (2016-2017 rocznik) i wymieniałem je właśnie ze względu na zużycie, ale od razu autem jeździ się przyjemniej ;) Nowe jakie założyłem to Conti Sport Contact 6 (akurat takie były dostepne od ręki w akceptowalnej jakości).


Chętnie poslucham/przeczytam jakieś naukowe dowody, czy RF/n-RF ma wpływ na osiągi, bo opinie wiadomo, każy ma swoją :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.