Skocz do zawartości

Nowa seria 8


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

W czerwcu 2024 koniec produkcji m8 więc to nie plotki. Szkoda że BMW nie na w ofercie czegoś w rodzaju amg GT czy R8.

EOP for current models:

G15 8er - 06/24

G14 8er - 10/24

G16 8er - 02/25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czytając ten artykuł zastanowiła mnie jedna rzecz: to 6 i 8 to nie to samo? :D

Dla mnie 8er to było DOKŁADNIE to samo co 6er, tylko nowszy model i "marketingowa" próba wyciągnięcia tego powyżej 6er. Po jazdach próbnych 8er i posiadaniu 6er nie widziałem innego skoku jakości niż po prostu nowszy design.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten artykuł zastanowiła mnie jedna rzecz: to 6 i 8 to nie to samo? :D

Dla mnie 8er to było DOKŁADNIE to samo co 6er, tylko nowszy model i "marketingowa" próba wyciągnięcia tego powyżej 6er. Po jazdach próbnych 8er i posiadaniu 6er nie widziałem innego skoku jakości niż po prostu nowszy design.

 

Zgadzam się całkowicie jeśli chodzi o odczucia, poza tematem jazdy: 6 pomimo sporej mocy daje odczucia prowadzenia auta ciężkiego. W przypadku 8 ma się wrażenie, że auto jest sporo lżejsze, to największa zmiana vs 6, jaką po jeździe tym autem przez 2 dni zauwazyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich,


od ok 3 miesięcy jestem szczęśliwym właścicielem BMW 840i X drive GC 2020, jest to moje pierwsze BMW, wcześniej miałem kilka różnych AUDI - ostatnie a6 c7 Competition.



Autem jestem zachwycony - po blisko 3 miesiącach jazdy uśmiech nie schodzi mi z twarzy, co prawa przejechałem ok 2000 km, ale już mogę się trochę na temat samochodu wypowiedzieć, oczywiście są to moje subiektywne odczucia.


Na zewnątrz:

samochód moim zdaniem jest piękny, zwraca uwagę na ulicy (na szczęście jest ich jeszcze mało), bardzo fajnie wygląda poszerzony rozstaw osi tylej w stosunku do przedniej. Kolor też robi robotę - wziąłem czarny carbon - lakier wymaga jednak poważnej troski, dlatego od razu wjechała ceramika, a w przyszłym tygodniu oklejam cały przód folią. W mojej ocenie wersja GC jest ładniejsza od Coupe - sprawia wrażenie (i jest) samochodu większego, potężniejszego. Reszta to kwestia gustu.


Wnętrze:

Zamówiłem mało praktyczne zestawienie - czyli jasną tapicerkę z jasnymi dywanami i czarną podsufitką ( w trakcie konfiguracji miałem wiele obaw) - na żywo robi super wrażenie w zestawieniu z ciemnym nadwoziem. Jakoś wykonania moim zdaniem super (w porównaniu do Audi), ale niestety są pewne niedoróbki - zamówiłem środkową konsolę w czarnym piano i niestety materiał ten jest strasznie tandetny i bardzo podatny na zarysowania - już mam kilka rys nie mówiąc o odciskach palców. Gałka zmiany biegów (nie brałem kryształu - nie podobał mi się) jest tandetna w dotyku i niedokładnie spasowana (czuć nierówności w spasowaniu plastiku)- będę zgłaszać na gwarancji. Poza tym pełne wykończenie w skórze jest super. Miejsca z przodu jak i z tyłu jest pod dostatkiem, szczególnie z tyłu jest ogromna ilość miejsca na nogi - sam mieszczę się za fotelem kierowcy ustawionym pod siebie (mam 198 cm), mniej jest miejsca na głowę, ale i tak jest ok. Komfort jazdy zarówno na zimowych 19, jak i na letnich 20 jest niższy niż w a6 na 20 (mimo braku pneumatyki), niezależnie czy mamy ustawienie wersji comfort czy sport wszystkie nierówności i dziury w drodze są mocno odczuwalne. Super sprawą jest skrętna tylna oś - samochód zawraca prawie jak mały kompakt, ale na początku miałem dziwne odczucie jakby poślizgu przy wchodzeniu w zakręt- teraz tego już pewnie z przyzwyczajenia nie odczuwam. Generalnie wszyscy asystenci są ok, za wyjątkiem asystenta pasa ruchu, który nawet po delikatnym najechaniu na linię prawie wyrywa mi kierownicę, co jest szczególnie denerwujące na autostradzie przy większych prędkościach. Bardzo fajnie działa asystent parkowania, który potrafi sam zahamować przy najechaniu na przeszkodę - już dwa razy sprawdziłem jego działanie. Kamery 360 działają bezbłędnie.


Silnik:

Wybrałem wersję 840i xDrive - silnik niby podstawowy, ale pojeździłem na demo i całkiem daje radę. Ostatnio raczej mało jeździłem i to głównie na miesicie, zresztą takie jest założenie tego samochodu dla mnie że 80% miasto i 20% trasa w max 2 osoby - nie jest to rodzinne auto. Dynamika jest ok, spalanie w mieści ok 13- 14 litrów. W trybie comfort silnik jest cichy, a po przełączeniu na sport nie irytuje sztucznością i jest przyjemny dla ucha. Więcej pewnie będę mógł powiedzieć przy większym przebiegu. Diesla nie chciałem bo przy moich przebiegach i jeździe po mieście szczególnie się nie opłaca, a 850i podobno jest bardzo awaryjny i sprawa problemy.


Podsumowując po przesiadce z a6 czuć że konstrukcja audi miała już swoje lata. THE 8 jest moim zdaniem obecnie najładniejszym modelem BMW i jestem bardzo zadowolony. Jeśli ktoś się waha to szczerze polecam, szczególnie że teraz są dobre rabaty na rocznik 2019 - można GC kupić z nawet 30% rabatem,


Poniżej kilka zdjęć.

IMG-5149.jpgIMG-5150.jpg[/urlIMG-4601.jpgIMG-4549.jpg

Edytowane przez Matt8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Biorąc nówkę z gwarancją kompletnie bym się nie przejmował awaryjnością motoru 4.4. Osiągi względem słabszej wersji nieporównywalnie lepsze.

Też słyszałem o mega rabatach na serię 8. Coś BMW ma pecha do tej cyfry.


BTW piękne auto, gratulacje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 4.4 ma całkiem inną wadę niż się na forum powszechnie pisze. Awaryjności nie ma żadnej, nawet jakby miało to co to kogo na gwarancji obchodzi. Moja F06 zrobiła 100tys km bezawaryjnie, co stanowi 2x tyle co moje inne V8 ale z Zuffenhausen, gdzie przy 50k padł motor :lol:


Co tak naprawdę jest wadą 4.4 to jak się przekonałem jest hiperspadek wartości. Dopłacasz 80tys czy ile tam do auta, a w odsprzedaży jego cena jest ani 1zł wyższa od 3.0 :(


Brzmi lepiej, jeździ lepiej, ale co za różnica jak na drodze nie ma znaczenia, czy auto robi 80-120 w 1s szybciej czy nie. Zresztą ja się M850ix rozczarowałem trochę, nie ma to sportowego charakteru za grosz, dopiero M8 jakoś jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Za osiągi i dźwięk trzeba dodatkowo zapłacić, niestety nie ma nic za darmo :) ale jak komuś na tym nie zależy to pewnie, szkoda przepłacać.

Spadek wartości wszystkich serii powyżej 5 jest mega. Im droższe auto tym bardziej boli. Tańszą opcją będzie kupić lekko używane ferrari niż nowe m8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja trochę się nasłuchałem o awaryjności silnika 4,4 i nawet w salonie mi sprzedawca odradzał, podobno już w kilku 850i musieli wymieniać silnik, a jednak w nowym samochodzie zależy mi na niezawodności. Nie ukrywam że cena też grała swoją rolę. A jak na razie 840i daje radę, a może z czasem jakiś program wleci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja wtrącę swoje 3 grosze. Posiadam w 8 GC dieselka, który jest tutaj nie wiedzieć czemu mocno krytykowany, rozważałem V8 bardzo długo, i ostatecznie zasięgi na zbiorniku i spalanie, a także sam fakt, że są to pewnie ostatnie diesle bez wspomagaczy elektrycznych mnie przekonał. Osiągi spoko, przesiadłem się z 2.0d, więc różnica jest spora.


Przejechałem dotychczas 5kkm, auto posiadam 2 mieś. Odnośnie listew wewnętrznych, nauczony doświadczeniem z G30 nie wziąłem PianoBlack, tylko Carbony, nie rysują się, i jednocześnie wyglądają przepięknie. Odnośnie gałki, szklana ( czy plastikowa ) jest na pewno o wiele ładniejsza niż ten plastik, który jest montowany nawet do serii1, ale to może rzecz gustu.


Większych uwag do auta nie mam, poza tym co pisałem kilka postów wyżej, jest twardo, jest nisko, ale taki jest zamysł tego auta. Apropo ilości 8-mek, na ulicach to chyba nie będzie za bogato, dziś ciężko ustrzelić serię 6, a co dopiero 8er.


Kilka nowych zdjęc :8)


77f762474481.png


bc0ba6f946e6.png


0df64c8f8f24.png


7f781efdcbae.png


42d7c6d45bb5.jpg


efca084756d3.jpg


b0b4231f811c.jpg


9fdaf9ba406d.jpg

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne zdjęcia i autko. Gratuluje. Wcześniej była krótka dyskusja nt belek dachowych przy szklanym dachu. Poinformowano mnie, że system typuje takie belki i je zamówiłem (nie znam jeszcze ceny) także chyba na wakacje z rodzina da radę się zabrać, podobno system typuje też łańcuchy śniegowe, więc i zimowe ferie można opykać. Auto rzeczywiście trochę twarde, ale to w końcu sportowy charakter, porównując jednak z moim Cooperem S to 8 jest zdecydowanie bardziej komfortowa i miękka. Do tego zawieszenie professional działa super na zakrętach i rondach, jest tutaj naprawdę auto przyklejone do drogi i jest wrażenie gokarta mimo tak ogromnego auta. Tylna oś daje też sporo dobrej roboty. Silnik V8 jest świetny (dźwięk,dynamika), a czy awaryjny? myślę, że to plotki z dawnych czasów, okaże się w praniu. Na szczęście jest gwarancja, plus skorzystałem z przedłużenia na 2 dodatkowe lata za 7500 zł. To daje spokojną głowę. Spalanie na trasie 13- 14 l przy w miarę dynamicznej jeździe. Po mieście oczywiście na zimnym silniku więcej ale mam tutaj Mini do jazdy. Każdy wyjazd tym autem daje mi super frajdę. Oczywiście trzeba brać pod uwagę wszelkie koszty (ubezpieczenie, rozszerzenie gwarancji spadek wartości itp) do daje to w kość. Gdyby ktoś był zainteresowany to mam 2 letnią 530i na sprzedaż z gwarancja na kolejne 2 lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozumiem że belki oryginalne w salonie zamawiałeś? Masz jakiś numer seryjny? Bo zastanawiam się czy do roweru zestawu sobie nie kupić. Ja jak pytałem w salonie to powiedzieli że BMW nie produkuje jeszcze go GC belek, a ze szklanym dachem to już nie ma takiej opcji.


Co do zawieszenia to jest twardo, ale tego należy się po tym samochodzie spodziewać, ja mimo wszystko również nie narzekam.


Nie wiem czy w GC jest inny silnik niż w Coupe, ale u mnie w ASO już kilka razy mieli problem z 4,4 i skończyło się wymianą, oby jednak było tylko choroby wieku dziecięcego, bo podobno to przeprojektowany silnik jest.., ale faktycznie daje dużo frajdy z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 4.4 wszystko zależy IMO kto jest kierowcą. Jeśli się go ciśnie na zimnym do odcięcia, to będzie szybko do roboty. A niestety (własne obserwacje) tak jest często, szczególnie w modelach demo. To niestety nie jest idiotoodporny motor i trzeba o tym pamiętać.


Problematyczna była pierwsza wersja, majaca 407KM, w starych modelach, to ona generalnie narobiła złej sławy V8 w BMW, bo ze względu na wady konstrukcyjne i osprzętu (m.in. wtryski) padała bardzo często. W krajach z cywilizacją nakierowaną na klienta (np. USA) wymieniali te motory jeszcze długo po gwarancji.


Kolejną potencjalną przyczyną problemów jest 'eko-driving' tzn ktoś kupuje V8 i jeździ nim w eco-pro, ciesząc się, że można w mieście sie turlać przy 600-800 obrotach, bo tyle wystarcza. Z kilku powodów (dostępnych w dokumentacji technicznej BMW, do ściągnięcia na Bimmerpost) powoduje to zajechanie cylindrów i picie oleju dość szybko.


Do tego start-stop na silniku, ktory pracuje w dość wysokiej temperaturze jest proszeniem się o problemy przy każdym zatrzymaniu.


Nowy na gwarancji, jeżdżony z głową (i wyłączonym SS), ten motor jest (moim zdaniem) nie do ubicia i jest to najlepsza aktualnie jednostka dostępna w BMW. Dlatego przerabiają ją i wzmacniają niektóre komponenty przed wsadzaniem do M-ek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karup ty sobie rozpoznaj temat tych belek dachowych, bo za chwilę wyjdzie że zapłacisz ileś kasy za nie i będziesz mógł sobie je wrzucić do bagażnika.

System typuje belki bo owszem są dostępne do 8 tylko z wykluczeniem dachu karbonowego. Ale być może jest błąd w systemie. Bo chyba powinno być jeszcze wykluczenie dachu szklanego.


Belki mogą być i nawet przez NASA zaprojektowane z niewiadomo czego, ale jak jest sytuacja taka jak kamilo pokazał na poprzedniej stronie to nie ma szans żeby to działało.

Chyba, że od momentu kiedy auto kupił kamilo dach został przeprojektowany -> punkty montażowe oraz wzmocnienia do przeniesienia obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno do nr Vin zamawiali belki. Będę w salonie w tym tyg to jeszcze rozeznania sprawę. Niemożliwym mi się wydaje brak możliwości zamocowania belek, po co by robili mocowania,napewno jak już przyjdą to sprawdze dokładnie ich mocowanie i dopiero kupie. Dam znać czego się dowiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same belki zamocować się da, problem się robi kiedy otworzysz dach. Wiadomo, że jak założę belki to nie będę tego dachu otwierał, ale gdyby ktoś się zapomniał, albo usiadł na kluczyku będąc w zasięgu pilota, no to [BAD] mokra.


Sprawa powinna zostać rozwiązana softowo. Czyli --> Zakładasz belki --> odznaczasz w kompie --> auto nie reaguje na przyciski od dachu.



Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu kogoś dziwi fakt ze mało jest serii 8 na ulicach ... bo ten samochód jest po prostu do bólu nudny słaby i bmw juz dawno pozostaje w tyle z konkuencja klepia te same samochodu przeskok był w e39 a e60 daw inne świat laki z daleka powiedział ze ma do czynienia z czymś nowym innym, kia zrobiła sie bardziej finezyjna a bmw serii 8 jest idealnym przykładem nudy, może sie komuś nie podoba ale starsza osoba wejdze do nowego merca i czuć za co sie zapłaciło a w bmw nie wiele sie rożni o tych z serii E90 itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomasztolala

Chyba kolega dziś za dużo kleju się nawdychał :D


8er jest mało na ulicach, bo tak jak 6er, to auto za drogie w stosunku do tego co oferuje. Ale też taka polityka BMW, że bardziej promują (cenowo) 4 cylindry niż 8. Tak dla porónania RS7 sportback kosztuje 610tys bazowo, M8 GC 740tys. Ale tutaj też trzeba by to odnieść do ceny M5, gdzie mamy 560tys. Przecież M5 jest bardziej praktyczne, tylko ma inny design względem tej praktyczności.


Długo by dyskutować, ostatecznie zawsze klienci pokazują portfelami, co ma sens a co nie, na pewno odpalenie serii 8 w momencie, gdy mamy recesję jest bardzo złym zbiegiem okoliczności i jestem pewny, że nowe 8 skończy jak E31. A szkoda, bo jedno i drugie jest przepiękne, jak na BMW.


Co jest ciekawe, to spadek wartości tych samochodów. M6 V10 spadły do poziomu E46 czy nawet niżej, a M6 serii F spokojnie za 150tys kupimy, co pokazuje jak niewiele te auta wycenia rynek, w stosunku do wyjściowych 800tys z salonu ;) Ale co ważne, jeśli mam brać auto za 800-900tys, to TANIEJ wyjdzie kupić auto za np. 1-1.2mln, bo przy odsprzedaży okaże się, że straciliśmy np. na takim Porsche czy Ferrari po kilku latach mniej niż na nieco tańszym BMW.


Ja po jazdach testowych, gdybym miał wybierać M8c i 911 w tej samej cenie (4s?), to tak na 90% wolałbym 911.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... to tak na 90% wolałbym 911.

Ja wybrałem 911 i jestem zadowolony.

Seria 8 byłaby kolejnym, poprawnym (nie bez wad) i dla mnie już nudnym BMW, coś poprawią, a coś innego spiep...

Przy takiej cenie i ofercie konkurencji ten projekt nie ma szans na sukces moim skromnym zdaniem.

Co do spadku wartości to Panamera mniejszego nie ma, taki jest los luksusowych samochodów "dla ludu".

M5 (i inne) kiedyś dla pasjonatów dziś dla "wszystkich", jak będzie to wpływało na ceny samochodów używanych nie trzeba chyba tłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w salonie dzisiaj i podaje nr katalogowy belek dachowych do 8 GC: 82712457812. Będą za kilka dni wtedy je przymierzę na aucie i okaże się co i jak. Nikt nie ma oczywiście informacji, czy da się przy założonych belkach zablokować przypadkowe otwieranie dachu, mają to spróbować wyjaśnić. Kolegów tutaj widzę poniosło troche z porównaniami. Jak można zestawiać 8 z Porsche 911,przecież to kompletnie inne auta z innym przeznaczeniem. Nie miałem niestety jeszcze nigdy okazji pojeździć 911 (to jedno z moich marzeń na przyszły zakup, za pare lat) ale zapewne do sportowej jazdy jest to bezdyskusyjnie lepsze auto niż BMW 8, ale jeśli auto ma służyc też rodzinie 2+2 w wyjazdach na wakacje to nie ma dyskusji, że nie można brac wogóle pod uwagę 911, a 8 zdecydowanie tak. Owszem 8 jest zdecydowanie za droga, ale jednak to niezłe auto,pieknie wygląda i jest b.szybkie z V8, więc niejedną żonę można przekonać, że to będzie dobre rodzinne auto, a przy okazji przemycić sobie fajny silnik (jesli są fundusze oczywiście). I wszyscy zadowoleni.pozdrowienia dla wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.