Skocz do zawartości

BMW x3 G01 Diesel czy benzyna ?


rakoln37

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam dylemat i moze ktos pomoże dokonac wyboru, co polecacie 190 konny diesel 2.0 czy 2 litrowa beznya 180KM ?

Zalezy mi na bezawaryjnosci i jakos nie mam przekonania do diesla, nie znam zbytnio tych silnikow w BMW.


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To zależy jak chcesz kupić auto i jak długo chcesz z niego korzystać. Jak ComfortLease czy inny wynajem to modyfikacja nie wchodzi w grę.


Fabrycznie 20d jest całkiem przyjemnym autem, odczuwalna dynamika jazdy jak na 190 KM całkiem przyjemna, nawet w 30i jest mniej odczuwalna dynamika - inny charakter auta, inne przyśpieszanie.

W 30i przyśpiesza, ale bardzo liniowo - bardziej to widać na prędkościomierzu niż czuć, 20d przyśpieszenia w miarę czuć i zachęca do deptania, 30i wręcz przeciwnie.


Fabrycznie 20i nawet bym nie brał pod uwagę, pewnie emocji tam nie ma żadnych, ale ten silnik ma duży potencjał i można z niego wykręcić sporo dodatkowych koników i niutków, a to już robi dużą różnicę - zwłaszcza patrząc na cenę.


20i w serii ma 184 KM i 290 Nm, a po chiptuningu może mieć nawet 280 KM i 390 Nm, a to już robi różnicę.


Także jak chcesz modyfikować auto i mieć fan za relatywnie nieduże pieniądze to 20i, ale jak nie będziesz modyfikował auta to w serii lepszą opcją będzie 20d.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zalezy mi na spokoju jesli chodzi o eksploatacje, kupuje auto pod siebie jako prywatne, raczej do normalnej jazdy rodzinnej.

Czytałem ze poprzednie generacje silnikow 20d nie grzeszyły bez awaryjnością , a o obecnie montowanych nie ma jeszcze zbyt wiele informacji jak sie spisuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma X3 F25 20d 184KM, ma nakulane już prawie 300 tys km i nic się mu nie psuje.

Myśli już od jakiegoś czasu o innym aucie - jakimś używanym tańszym ( wpadł na pomysł Skoda Octavia Scout :mad2: :lol: ),

ale mu to na szczęście wybiłem z głowy. Po co ma się przesiadać do gorszego auta, skoro ma swój używany dobry i przynajmniej wie co ma.

Także po tym przypadku kolegi w X3 silnika 20d z takim przebiegiem to bym się nie obawiał tego 20d, tym bardziej że ja najwięcej co przejeździłem autem to 9 lat/ 177 tys km i raczej tego już nie przebiję.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diesel 190 konny już jest silnikiem poprawionym w stosunku do 2.0d 184 KM. Jak na czterocylindrowego diesla, tragedii z kulturą pracy nie ma.

Na pewno będzie lepszy niż 2.0 benzyna dzięki momentowi obrotowemu. Nie wspominając już o różnicy w spalaniu.

Też można zrobić mu program, a i tak będzie ekonomiczniejszy. Benzyniak nawet po programie, będzie miał mniejszy moment obrotowy od diesla.

Poza tym do suva moim zdaniem bardziej psuje diesel.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie nie pojawiaja sie juz zadne informacje na temat problemow z silnikiem 2.0d w aktualnej wersji 190 konnej B47. Wszystko wskazuje na to ze BMW ma juz dobrze opanowana produkcje bezawaryjnych silnikow czterocylindrowych. Poza tym 20d jest juz dobrze ogarniana przez mechanikow i nawet profilaktycznie zalecana wymiana rozrzadu przy przebiegach powyzej 150 tys. przestala byc przesadnie klopotliwa i kosztowna.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 30i, auto ma moc, dobrze przyspiesza. Jest fun z jazdy.

Ale do jazdy rodzinnej, której sam korzystam - wybrałbym chyba 20d albo 25d. Z tego co się orientuję to na trasie taki 20d spali 7 litrów.


W 30i komputer pokazuje mi średnio spalanie 11/100. W trasie spala ok 9-10 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej zabudowie jednak diesel sie lepiej sprawdza, wyzszy moment obrotowy i opor powietrza mniej wplywa na wzrost spalania. Benzyna ma raczej jedynie uzasadnienie przy niskich przebiegach rocznych.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No Pany, chyba za chwilę nowe silniki w konfiguratorze. Na tą chwilę z diesli jest tylko 20d z miękką hybrydą ( no i 18d też dostał układ miękkiej hybrydy), ale za chwilę pewnie dodadzą 30d z miękką hybrydą 286 KM i M40d z miękką hybrydą 340KM.

Cenowo pewnie będzie taniej niż dotychczas były te silniki 30d i M40d :8) Moja Konfiguracja X5 30d z tym nowym silnikiem z miękką hybrydą wychodzi 12 tys taniej.


Z tego wnioskuję, że X3 i X4 z silnikami 30d i M40d też będą tańsze :8)

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego X5 30d spada o 12900 zł :) Czyżby efekt niższej akcyzy na auta z większymi silnikami, jeżeli mają one choćby minimalne wspomaganie elektryczne, np. w postaci miękkiej hybrydy? Czyżby importer BMW postanowił nie skonsumować całej korzyści z niższej akcyzy samodzielnie, tylko poprawić też humor klientom? No byłoby miło.


Nie do końca się to potwierdza jednak patrząc na X5 z nowym 40d MHEV. Tu jest 2k zł w górę...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się to potwierdza jednak patrząc na X5 z nowym 40d MHEV. Tu jest 2k zł w górę...


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

No właśnie i to mnie trochę martwi, bo po wakacjach miałem brać X4 M40d i liczyłem, że stanieje..., może bardziej będzie się teraz kalkulować 30d ? Będzie trzeba podumać :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40d podrożało o 2k bo w konfiguratorze jest od lutego... mimo, że produkcja miała ruszyć w maju. Były więc dwie opcje. Zwiększy się srogo cena 40d albo zmniejszy 30d. Nie mogła być taka mała różnica pomiędzy tymi silnikami bo 30d nie miałby racji bytu. :D


Nie wiem czy zwróciliście uwagę na niższe ceny za niektóre z opcji. Porównując moja starą konfigurację 40d do tej po minimalnej podwyżce wychodzi praktycznie to samo, różnica niecałe 1000 zł.


A co do M40d to prawdopodobnie stanieje bo nowy z MH. Więc to co w lutym podrożało to pewnie teraz wróci z niższą akcyzą i M40d może znowu za około 320k wychodzić.


Osiągi zmienią się nieznacznie tylko w 30d (5,8-->5,7). M40d przytyje 125 kg i zmieni się trochę w NM 680-->700 (1750-2750-->1750-2250). 30d przytyje 110 kg i 620-->650 NM (2000-2500-->1500-2500) oraz max 245 km/h a nie 240km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podanych przez Ciebie parametrów to bardziej chyba zyska 30d niż 40d. W 40d skróci się zakres max momentu obrotowego, tylko do 2250. A w 30d wydłuży moment od dołu, aż od 1500 do 2500. Ciekawe jak wpłynie to nawrażenia z jazdy :)


Poczytałem trochę o tym, że np. nie można wyłączyć start stop, jedynie na sporcie. Planuje zakup więc nie wiem czy spieszyć się zanim to wejdzie do pozostałych silników czy może lepiej poczekać aż będzie i zamówić z MH? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się to potwierdza jednak patrząc na X5 z nowym 40d MHEV. Tu jest 2k zł w górę...


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

No właśnie i to mnie trochę martwi, bo po wakacjach miałem brać X4 M40d i liczyłem, że stanieje..., może bardziej będzie się teraz kalkulować 30d ? Będzie trzeba podumać :roll:

 

M40d w przypadku X4 taniej o 15,5 tys. zł. Ciekawe jak obecne rabaty... Może wyjść na to samo. 30d potaniało o 13 tysięcy. Więc nadal bardziej opłacalna M40d, nawet mniejsza różnica cenowa niż przed zmianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że opcje też staniały, np wentylacja foteli w M40d kosztuje 1580 zł, a wcześniej była droższa i np. w 30d wentylacja foteli kosztuje 4870 zł


"Mój konfig" na X4 M40d wychodzi taniej aktualnie o ok 25 tysi :D

 

To walcz o dobry rabat, najlepiej po wakacjach i bierz póki gorące. Powodzenia! :cool2: Ja czekam na ceny nowej serii 4, albo na spore rabaty do M2/M135i może coś dołączy do X6 pod koniec roku :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - taki mam zamiar :8) , Tobie również powodzonka w walce o dobre okazje i rabaty :D


w przypadku nowej serii 4 nie obawiasz się komentarzy "znafców" odnośnie nerek ? Widzą duże nerki w BMW, ale już wielkiego grilla w Audi, czy w Lexusie nie zauważają :mad2:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - taki mam zamiar :8) , Tobie również powodzonka w walce o dobre okazje i rabaty :D


w przypadku nowej serii 4 nie obawiasz się komentarzy "znafców" odnośnie nerek ? Widzą duże nerki w BMW, ale już wielkiego grilla w Audi, czy w Lexusie nie zauważają :mad2:

 

Akurat o to martwię się najmniej. Bardziej się obawiam o to czy mi się będzie na żywo nadal podobać, bo to różnie bywa. Z całościową oceną narazie się wstrzymuje. :D Jak dla mnie to must have rozszerzony Shadow Line i tablica rejestracyjna out prawdopodobnie... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że opcje też staniały, np wentylacja foteli w M40d kosztuje 1580 zł, a wcześniej była droższa i np. w 30d wentylacja foteli kosztuje 4870 zł


"Mój konfig" na X4 M40d wychodzi taniej aktualnie o ok 25 tysi :D

 

To walcz o dobry rabat, najlepiej po wakacjach i bierz póki gorące. Powodzenia! :cool2: Ja czekam na ceny nowej serii 4, albo na spore rabaty do M2/M135i może coś dołączy do X6 pod koniec roku :cool2:

 


na m2 chyba z rabatami będzie ciężko, bo wypada ze sprzedaży przez nowe normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.