Skocz do zawartości

Skrzypienie w przednim zawiasie


Bart111

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,


W swoim X3 mam irytujacy problem: auto skrzypi/puka na zimno. Kazda dziura, wyboj, nierownosc konczy sie albo takim gluchym pukaniem (na nierownosci) albo trzeszczeniem jak stary tapczam (przy ugieciu zawieszenia).


Dzwieki ustepuja jak sie przejedzie kilka km i zawias sie "rozpracuje". Dwukrotnie zglaszalem w aso a oni twierdza ze wszystko ok (jakze by inaczej...) i stwierdzaja "brak luzow w zawieszeniu". Ze luzow nie ma to czuje, ale trzeszczenie na jezdzie probnej im nie wystepuje bo wyjezdzaja z cieplej hali i maja rowna droge.


Obstawiam ze moze to byc amortyzator (dzwiek ustaje jak olej troche popracuje), albo lozysko przy amorku... Mial ktos podobne objawy albo pomysly gdzie zajrzec?


Przebieg 51tkm, zawias standardowy z xline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jakiś czas temu zauważyłem u siebie podobny problem w tylnym zawieszeniu - G01, grudzień 2020, 23k km, zawieszenie sportowe M. Po wyjechaniu z garażu, w szczególności na progach zwalniających, skrzypi jak stary sprężynowy tapczan. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów problem znika. Początkiem grudnia jadę na serwis olejowy, także zgłoszę tę usterkę wraz z kilkoma innymi (skrzypiąca szyba, problem z otwarciem maski, samoczynnie zmieniające się tryby jazdy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

A macie zwykłe zawieszenie czy adaptacyjne?

Ten sam problem jest w Passatach B8 (sam takiego posiadam z zawiechą adaptacyjną i na wysokich progach zwalniających lubi zaskrzypieć - ale tylko przy określonej pogodzie, gdy jest wilgotno).

ASO VW tak samo ten problem bagatelizowalo, ludzie na forum VW wpadali w szał.

Teraz planuję zamowic X3 i kurde trochę mnie martwi ten temat - mimo, ze Passerati mnie troszkę przyzwyczailo do skrzypienia, to się zastanawiam skąd w X3 ten sam problem. Dziwne, Panowie! Niby BMW daleko od VAG, a podobne dolegliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej piszą o zawiasie standardowym i sportowym. Ja mam zawias adaptacyjny M i jak na razie zero problemów - mam przejechane 17 tys km. Oprócz wcześniej wymienionych zawieszeń jest jeszcze zawias adaptacyjny EDC, ale też tu nikt o takim nie pisze.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDC jest w wersjach 30i/30d i niższych, adaptacyjne M jest w wersjach M40i/d. Czym to technicznie się różni to nie wiem, ale z EDC nie czułem żadnej różnicy i bym tego nie brał tylko wtedy zawias sportowy, a w zawieszeniu adaptacyjnym M czuć różnicę między trybami.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EDC konkretnie miałem na myśli, że nie czuć różnicy między trybami sport i komfort - można przełączać zawieszenie.

Zwykłe zawieszenie jest bardziej komfortowe niż sportowe, ale sportowe jest wystarczająco komfortowe w X3/X4 - zwykłe zawieszenie było dla mnie zbyt komfortowe. EDC bym uszeregował pomiędzy sportowym i komfortowym, ale EDC trochę bliżej do sport niż do zwykłego zawiasu.

Testowałem wszystkie zawieszenia w X3/X4, oprócz pełnej najmocniejszej M.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto sprawdzić - ocena zawieszenia zawsze jest subiektywna i każdy może odczuwać inaczej, każdemu może inne pasować - najlepiej samemu sprawdzić.

Jak ktoś bierze pod uwagę moją ocenę to jeszcze trzeba wziąć poprawkę, że ja oceniam modele X3/X4 przed LCI, w LCI mogli wprowadzić jakieś modyfikacje.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie problem rozwiązany. Przyczyną okazały odboje wypadające z łożysk amortyzatora. Przy nie wielkich nierównościach podskakiwały sobie i obijały o amortyzator powodując słyszalne stukanie, przy większych nierównościach obcierały się o osłonę gumową i wtedy było słychać to skrzypienie. Odbój ma kształt stożka, jak trzyma się u góry to o nic się nie obciera, jak spadnie to przy ściskaniu osłony gumowej robi się ciasno i zaczyna obcierać. Czasami odbojom udawało się wskoczyć do gniazda z powrotem i wtedy hałas ginął, ale przy większych nierównościach albo progach zwalniających znowu wypadały.

Niestety BMW tak to wymyśliło, że odboje są po prostu tylko wciskane w gniazdo i dlatego jak widać mogą czasami wypaść.

Oczywiście ASO, samo na to nie wpadło, według nich odboje miały latać, a hałas to naturalne stuki zawieszenia. Musiałem im udowodnić, że jest inaczej. Ostatecznie wymienili 2 odboje, a jeden nawet został przyklejony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
U mnie to samo x3 G01 2021 13kkm przebiegu, jak auto jest zimne to przód zawieszenia hałasuje, w ASO wymienili przekładnię kierowniczą, ale to nic nie dało jest tak samo jak było. Teraz trochę pojeździłem i znów będę uderzał do ASO z tym tematem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.