Skocz do zawartości

Sportowy zmienny układ kierowniczy - warto?


qrucheque

Rekomendowane odpowiedzi

Warto , auto jest zwinniejsze i bardziej sportowo się prowadzi.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, warto, szczególnie na autostradzie prowadzi się pewniej i stabilniej, przy standardowym (comfort) ustawieniu jest za miękko, samochód myszkuje. Ustawiłem Eko+ kierownica sportowa jest dobrze. Niestety nie da się ustawić sportowej kierownicy do trybu Comfort ;-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzamy się do zakupu X3 20d. Zastanawiam się czy warto dołożyć do konfiguracji sportowy zmienny układ kierowniczy. W innych modelach jest on raczej chwalony, pytanie jak działa w X3?

 

Warto, auto zachowuje się bardzo zwinnie w zakrętach i znacznie lepiej reaguje na ruchy kierownicą. Zwłaszcza w sytuacjach awaryjnych prawie nie czuć, że prowadzi się prawie 2 tonowego SAVa.

Radość Zjazdu. Zapraszamy na grupę na FB https://www.facebook.com/groups/497560384386723/?ref=share
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VSS nie zmienia "czucia" tego co się dzieje z/pod kołami. VSS powoduje, że przy kręceniu kierownicą, im bardziej oddalamy się od pozycji centralnej, tym koła skręcają "bardziej"/"szybciej". Innymi słowy, od pewnego kąta skrętu kierownicy, skręt kół staje się większy w odpowiedzi na 1 stopień ruchu kierownicą.


W nowej serii 3 BMW poprawiło swoje rozwiązanie. Teraz reakcja kół na ruchy kierownicą jest bardziej płynna, co poprawia precyzję prowadzenia. Więcej o starym i nowym można przeczytać tu: https://jalopnik.com/the-engineering-behind-the-new-bmw-3-series-handling-1830257906 Nie jestem pewien, ale do G01 ładują raczej ciągle stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uważam iż jest to oczywiste mniejszym ruchem kierownicy masz większy skręt kół tym samym nie musisz się nakręcić na rondzie aby go pokonać.


To samo na parkingu.


Większość zakrętów dokonujesz delikatnym ruchem Koła kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.