Skocz do zawartości

Zakup X3 (2018/19)


-poul-

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Niebawem planuję zakup X3 (rocznik 2018/2019) i moje pytanie jaki wybrać silnik? Zastanawiam się nad 20d, 25d lub 30i. Samochód będzie używany jako drugi na rodzinne wypady (przebieg rocznie ok. 10 tyś km). Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jakie są wady/zalety tych jednostek? Może ktoś użytkuje X3 jako samochód "rodzinny" - mam tutaj na myśli pojemność bagażnika i komfort na długich trasach.

Z drugiej strony z budżetem jaki zamierzam przeznaczyć można już kupić X5 (2016/2017). Teraz do tych celów używam Volvo XC60 i pojemność bagażnika jest w sumie wystarczająca a X5 to już samochód pokaźnych rozmiarów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Niebawem planuję zakup X3 (rocznik 2018/2019) i moje pytanie jaki wybrać silnik? Zastanawiam się nad 20d, 25d lub 30i. Samochód będzie używany jako drugi na rodzinne wypady (przebieg rocznie ok. 10 tyś km). Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jakie są wady/zalety tych jednostek? Może ktoś użytkuje X3 jako samochód "rodzinny" - mam tutaj na myśli pojemność bagażnika i komfort na długich trasach.

Z drugiej strony z budżetem jaki zamierzam przeznaczyć można już kupić X5 (2016/2017). Teraz do tych celów używam Volvo XC60 i pojemność bagażnika jest w sumie wystarczająca a X5 to już samochód pokaźnych rozmiarów ;)

 

Z tych 3 silników w X3 to bym brał 20d, a dlaczego ? Już tłumaczę. Jeździłem wszystkimi 3 silnikami.


20d najłatwiej kupić, najtaniej, ma przyzwoite wystarczające osiągi no i nieoceniony zasięg.


A dlaczego nie 25d ?

25d nie zrobił na mnie wrażenia, niby jedzie, ale w zasadzie nie czuć różnicy osiągów między 20d a 25d, a skoro nie czuć to po co przepłacać ? Nawet handlowiec, z którym jechałem, potwierdził że nie czuć różnicy.

Może w trasie przy wyższej prędkości 25d będzie się lepiej spisywał.

W sumie nie wyobrażam sobie tego silnika w X5 25d :roll:


30i też doopy nie urywa. Jeździłem X4 przez cały weekend z tym silnikiem i zaskoczył mnie tylko pod kątem zużycia paliwa, spala całkiem przyzwoicie pod moją nogą ( zaznaczam).

W mieście mi spalił 9,8 l /100km po przejechaniu 150 km w mieście Poznań w weekend, a wypad na ekspresówkę do Gniezna i z powrotem zbił te zużycie do 8,5 l/100km.

Małe korki w poniedziałek odwożąc dzieci do szkoły i auto odstawiłem do dealera ze zużyciem 8,8 l/100 km po przejechaniu w sumie 250 km.

Przyśpiesza w miarę, ale przyśpieszenie nie jest specjalne, dość harmonijnie przyśpiesza i bardziej widać to na prędkościomierzu niż czuć.

Jednak za 30i to BMW sobie za dużo liczy, bo podobno to ten sam silnik co 20i tylko z innym programem.


Też rozważam jaki silnik brać do X4, ale będę brał nówkę także 25d nie wchodzi w grę bo, bo aktualnie go nie ma w konfiguratorze i pewnie nie wróci.

20i nawet nie rozważam, za słaby.

30i w sumie mógł by być, gdyby nie różnica w cenie w stosunku do 20d.

20d mnie kusi najbardziej, bo kosztuje mniej to raz, a dwa ma zdecydowanie większy zasięg - najbliżej mi właśnie do 20d jednak.

Ostatecznie zależeć będzie od finansowania - bo planuję wziąć X4 w najem długoterminowy.

Nie wiem, który będzie się lepiej liczył do wynajmu 30i czy 20d :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi namieszałeś z tymi silnikami bo jednak najbardziej przychylałem się do 25d ;)

 

Też rozważam jaki silnik brać do X4, ale będę brał nówkę także 25d nie wchodzi w grę bo, bo aktualnie go nie ma w konfiguratorze i pewnie nie wróci.

Ciekawe czemu rezygnują z tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rezygnują a trafił do X5, może nie ma aż tyle mocy przerobowej żeby zaspokoić produkcję dla X3 i X5. Czytałem też gdzieś że 20D ma przejść upgrade i mają dodać dwie turbiny co doda silnikowi trochę werwy. Ja załapałem się na ostatnie zamówienia dla 25D i nie żałuje. Dla X3 to dobry silnik dla X5 chyba trochę za słaby...


Diesel oczywiści tylko w chwili kiedy auto w drodze do "pracy" zdąży się zagrzać i popracować w optymalnych temperaturach. Ja w jedną stronę mam 15 km co daje w miarę optymalne warunki pracy. Oczywiście gonię autko w innych okolicznościach, mam auto nie cały rok i prawie 30k KM na blacie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20d jest porównywalne z 25d , właśnie dostałem takie auto jako zastępcze . Ładnie przyspiesza z tymi dwoma turbinami. Ale spalanie to już inna sprawa w 25d mam 8,4 L a w 20d 9,5 przy takim samym stylu jazdy. Spalanie na plus dla 25d.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20d montowany w X3 od kwietnia 2019 to jest już wersja po upgrejdzie - m.in. ma dwie turbiny.



Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Muszę rozeznać czy ten model, który "mam na oku" jest produkowany po 04.2019 r.

W zasadzie mam już dwa typy, jeden 25d drugi 20d tak samo wyposażone, oba model 2019, oba z niewielkim przebiegiem i w tej samej cenie z jedną różnicą 25 d ma 5AS Systemy asystujące kierowcy a 20d 5AT Systemy asystujące kierowcy Plus. Stąd moje pytanie jaka jest dokładnie różnica pomiędzy 5AS a 5AT?

Poza tym czy w autoryzowanym serwisie można podnieść moc silnika 20d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System asystujący z plusem bardziej wspomaga kierowcę - utrzymanie pasa ruchu, automatyczna zmiana pasa na autostradzie itd... taki mały autilopilot.


Asystent normalny bardziej ostrzega niż wspomaga.



Duroczok miał z plusem samochód jechał sam dopuki nie trafił na roboty drogowe i mu się biale linie skończyły. :D



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem poważną wadę X3. System wymiany powietrza w kabinie. Klimatyzacja co jakiś czas dopuszcza powietrze z po za kabiny. W naszym smogowym klimacie to masakra. Niech sobie działa to automatycznie bo BMW mówi o bezpieczeństwie ale qrcze niech kierowca ma wybór. Chcę mieć zaparowane szyby a nie chcę wąchać tego smrodu... I tu fabryka BMW odpowiedziała ... ten system dopuszcza powietrze ponieważ dba aby poziom co2 aby zbyt wysoki poziom nie spowodował utraty przytomności u kierowcy..... To znaczy że kabina BMW jest aż tak hermetyczna że brak śmierdzącego powietrza z dworu spowoduje utratę przytomności....


No odpowiedź bmw mnie sponiewierała, teraz boję się zamykać obieg bo jak się to ustrojstwo zepsuje to jeszcze zejdę z tego świata w bawarskim rydwanie... ehhhhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@aro121 a co w tym dziwnego? Kazdy chce miec coraz bardziej ciche samochody a to za soba niesie koniecznosc ich uszczelniania. Jak chcesz miec kabine dziurawa jak szwajcarski ser to trabanta albo wartburga kup. Wtedy bedziesz mial tego smogowego powietrza pdo dostatkiem. Wyobraz sobie 5 doroslych chlopa w aucie z zamknietym obiegiem powietrza. Jasna sprawa ze tlen po jakims czasie musi sie skonczyc a zamykanie obiegu w klimie trzeba uzywac z rozwaga no ale producent musi sie jakos zabezpieczyc przed "nieswiadomymi" klientami . Do oddzielenia cie od smogu powinny sluzyc filtry i powietrze powinno trafiac do kabiny przefiltrowane a nie swobodnie dostawac sie przez kazda dziure w aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz tu nie chodzi o dziurawe auto ... Tylko o pewne możliwości w sterowaniu auta za sporą kasę. To nie są tylko moje spostrzeżenia. Np. jadę autem wjeżdzam do mieściny w której wszyscy palą syfem. Zamykam obieg i co ... auto samo mi go otwiera i w aucie mam syf i smog, tu nawet wypasione filtry nic nie dadzą. Znam też relacje użytkownika z australii. Jeździ swoim BMW X3, w okolicy płoną lasy, jest ponad 30 stopni, działa klimatyzacja i nie ma mowy o parowaniu szyb. Użytkownik zamyka obieg bo nie chce się truć i co auto co parę minut wpuszcza mu śmierdzące powietrze. Uważam że niech sobie będzie tryb automatyczny który dopuszcza powietrze, i tryb manualny gdzie świadomie zamykam obieg ale dla niewygody muszę sam wyregulować sobie klimatyzacje. Taki kompromis. Miałem poprzednio Kię (max wyposażony sportage z 2017), tam też był tryb automatyczny ale kiedy przytrzymałem klawisz zamknięcia obiegu, dioda mrugneła 3 razy i automat się usypiał fakt szyby czasami parowały ale to ja wybierałem miejsce w którym otwieram obieg i osuszałem szyby.


Wiadmomo jak szkodliwy jest ten syf w powietrzu i ile osób choruje przez polski SMOG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@aro121 napisalem ci przyklad, jedziesz w 5 chlopa poziom tlenu spada i kierowca traci przytomnosc. Samochod nie moze na to pozwolic dlatego powinien to kontrolowac a nie kierowca ktory moze sie zagapic, zapomniec itd i to jest bardzo dobre. Filtry powinny byc jak najlepsze zebys do auta zawsze dostal mozliwie najczystsze powietrze. Co z tego ze do auta nie wpuscisz syfu jak sie udusisz, stracisz przytomnosc rozbijesz na skutek niewystarczajacej ilosci tlenu? Jesli samochod bylby mniej szczelny to mialbys jeszcze gorzej bo dostawal bys powietrze wogole nieprzefiltrowane. Moze kia byla bardziej "dziurawa" dlatego nie bylo takiej potrzeby?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale pokaż mi hermetyczne auto :) Ja nie chcę się udusić tylko zamknąć obieg tam gdzie jest duże stężenie syfu w powietrzu a tam gdzie jest ok porostu obieg otworzę.


A Polska należy do Państw gdzie syfu w powietrzu unosi się bardzo dużo. https://airly.eu/map/pl/ .


Gwarantuję Ci że nawet kiedy do X3 wsadzę 6 chłopa i zamknę obieg to może zacznie być gęsta atmosfera ale nikt nie straci przytomności a jak otworzę flaszkę dodatkowo będzie bardzo wesoło :), x3 to nie prom kosmiczny...


A co do Kia Sportage, była równie szczelna jak BMW ale miała marny serwis i to był powód zmiany markę europejską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,


Mam możliwość zakupu X3 30d w późniejszej konfiguracji:


BMW: X3 xDrive30d M Sport

Pojemność/ Moc: 2993/265

Rok produkcji: 2019


C1M Niebieski Phytonic

MAOQ Vernasca Oyster skórzana z ozdobnym obszyciem


1AG Zwiększony bak paliwa

2PA Śruby zabezpieczające

2VB Czujnik ciśnienia powietrza

302 System alarmowy

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkąt ostrzegawczy

5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej

6AC Inteligentne Połączenie Alarmowe

6AE Teleserwis

6AK Usługi ConnectedDrive


420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

430 Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

5AS Systemy asystujące kierowcy

676 Zestaw głośnikowy HiFi

6WD Hotspot WiFi

225 Standardowe zawieszenie

22S Obręcze kół ze stopu lekkiego Double Spoke 698 M z oponami Runflat, 19 cali

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat

2NH Sportowy układ hamulcowy M

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów

2VG Performance Control

2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy

3AT Relingi dachowe, aluminium satynowane

413 Siatka oddzielająca bagażnik

431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

481 Sportowe fotele przednie

493 Pakiet dodatkowych schowków

4K1 Listwy ozdobne drewno szlachetne ciemny dąb polerowany z listwą akcentową chrom

4UR Oświetlenie ambientowe

534 Klimatyzacja automatyczna

5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne

5A4 Reflektory LED o rozszerzonym zakresie

5DM Parking Assistant

710 Kierownica sportowa M, skórzana

715 Pakiet aerodynamiczny M

760 Obramowania BMW Individual Shadow Line czarne na wysoki połysk

775 Podsufitka Individual w kolorze antracytowym

8A1 Polska wersja językowa

8AT Polska instrukcja obsługi

ZBC Pakiet Business Class

322 Dostęp komfortowy

3KA Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

459 Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy

488 Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

494 Ogrzewanie foteli przednich

ZD7 Pakiet ConnectedDrive Plus

609 System nawigacyjny Professional

650 Odtwarzacz CD

6AM Real Time Traffic Information

6AN Concierge

6AP Usługi Zdalne

6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym

6U8 Obsługa za pomocą gestów

6WB Wielofunkcyjny zestaw wskaźników na desce rozdzielczej, (10,25")


7NH Pakiet serwisowy Service Inclusive - 5 lat / 100.000 km


Samochód praktycznie nowy. Pytanie do Was (bardziej obytych w temacie), co w tej konfiguracji brakuje?

Brać pod uwagę 30d czy szukać coś 25d, 30i z lepszym wyposażeniem (a w zasadzie w takiej samej cenie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Samochód praktycznie nowy. Pytanie do Was (bardziej obytych w temacie), co w tej konfiguracji brakuje?

Brać pod uwagę 30d czy szukać coś 25d, 30i z lepszym wyposażeniem (a w zasadzie w takiej samej cenie)?

 


Mi tu brakuje Adaptacyjnych Ledów, ale przy silniku 30d i dobrej cenie raczej bym nie marudził :P i nawet bym nie spojrzał na 25d czy 30i :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tu brakuje Adaptacyjnych Ledów, ale przy silniku 30d i dobrej cenie raczej bym nie marudził :P i nawet bym nie spojrzał na 25d czy 30i :roll:

 

Czyli rozumiem, że różnica pomiędzy adaptacyjnym ledem a reflektorami led o rozszerzonym zakresie jest znaczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tu brakuje Adaptacyjnych Ledów, ale przy silniku 30d i dobrej cenie raczej bym nie marudził :P i nawet bym nie spojrzał na 25d czy 30i :roll:

 

Czyli rozumiem, że różnica pomiędzy adaptacyjnym ledem a reflektorami led o rozszerzonym zakresie jest znaczna?

 

To mogą być odczucia subiektywne

Są dobre adaptacyjne Ledy i jak bym miał opcję tej samej wersji silnikowej to bym brał koniecznie adaptacyjne ledy, ale są tez tego typu ledy lepsze - np; Matrixy w Audi czy Multibeam w Mercu.

Jednak te ledy adaptacyjne nie są aż tak dobre, żeby rezygnować z silnika 30d :wink:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie z adaptacyjnymi auto wygląda znacznie atrakcyjniej, zwykłe są jakby za małe i zmniejszają optycznie przód. Różnica jak między felgą 20 a 18, albo w jeździe między 30D a 25D żeby wbić klina w temacie :) Ale to kwestia gustu. Wygooglaj zdjęcia i porównaj czy Ci pasuje, a najlepiej zobacz na żywo na placu u dealera.

 

Mi tu brakuje Adaptacyjnych Ledów, ale przy silniku 30d i dobrej cenie raczej bym nie marudził :P i nawet bym nie spojrzał na 25d czy 30i :roll:

 

Czyli rozumiem, że różnica pomiędzy adaptacyjnym ledem a reflektorami led o rozszerzonym zakresie jest znaczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.