Skocz do zawartości

Żaluzja powietrza górna G01 błąd


Robertoos

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z górną żaluzją powietrza. Mianowicie chodzi o to, że któregoś dnia, podczas dłuższego postoju w korku wyskoczył błąd silnika. Po odczytaniu wyszło, że to właśnie ta żaluzja, mimo, że działała normalnie - otwierała się, zamykała. Ok, błąd wykasowany, pojeżdżone 2 tyg i znowu to samo. Błąd silnika, żaluzja górna. Sprawdzałem kilka razy, samochód się zagrzeje, to się ładnie otwiera i zamyka. Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć w czym tkwi problem? Sterownik jakiś, moduł? Proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A nie lepiej jechac do serwisu ? Auto jest and gwarancji niech oni sie głowią.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

Dobre.... :lol:


A teraz do rzeczy......



Górna żaluzja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/components-connectors/components/components-with-m/m81a-radiator-blind-drive-top/1VnYL7D1XT

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/components-connectors/components/components-with-m/m81a-radiator-blind-drive-top/1VnYtq4SyZ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/01-drive/engine-cooling/1VncNAyDlL

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/1VnbwR83GH

Na rysunku elektrycznym mamy oznaczenia

M81a górna żaluzja

M293 dolna żaluzja

M81 * 1B kość przyłączeniowa górnej żaluzji

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1VnXQxC0kT

1. Minus/Masa

2. przewód sygnałowy

3. Plus - zasilanie

4. przewód sygnałowy który idzie od dolnej żaluzji


Z tego co opisujesz ja obstawiam bym , zawieszenie się mechanizmu żaluzji , brak styku w kościach przyłączeniowych lub naruszony przewód sygnałowy . Dobrze by było abyś pojechał na odczytanie błędu przy użyciu dobrego programu. Ostatnio kolega z forum miał problem z wiatrakiem elektrycznym chłodnicy. Błędy jakie odczytał dokładnie mówiły co jest nie tak. A miał ich dwa ,jeden dotyczył przerwy w kablu minusowym a drugi również przerwy w kablu sygnałowym.


Ja na twoim miejscu dostałbym się do tych kości i kabli , sprawdził ich stan. Styki w kościach przeczyścić środkiem typu ,,,,,kontakt,,,,,,.

Kolejna kość do sprawdzenia ,ona jest połączona z kością od górnej żaluzji X148*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1Vnc8zNyj3

Następnie przewody lecą do skrzynki A460 , w której jest kość o numerze A46*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1Vnc8wd7jG



Dolna żaluzja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1VndV7YMxJ


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1VnYmbZ521


Poczytaj może dojdziesz sam do jakiś wniosków.

Ja na to luknę później....

Powodzenia.... :cool2:

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dobre.... :lol:


A teraz do rzeczy......



Górna żaluzja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/components-connectors/components/components-with-m/m81a-radiator-blind-drive-top/1VnYL7D1XT

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/components-connectors/components/components-with-m/m81a-radiator-blind-drive-top/1VnYtq4SyZ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/01-drive/engine-cooling/1VncNAyDlL

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/1VnbwR83GH

Na rysunku elektrycznym mamy oznaczenia

M81a górna żaluzja

M293 dolna żaluzja

M81 * 1B kość przyłączeniowa górnej żaluzji

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1VnXQxC0kT

1. Minus/Masa

2. przewód sygnałowy

3. Plus - zasilanie

4. przewód sygnałowy który idzie od dolnej żaluzji


Z tego co opisujesz ja obstawiam bym , zawieszenie się mechanizmu żaluzji , brak styku w kościach przyłączeniowych lub naruszony przewód sygnałowy . Dobrze by było abyś pojechał na odczytanie błędu przy użyciu dobrego programu. Ostatnio kolega z forum miał problem z wiatrakiem elektrycznym chłodnicy. Błędy jakie odczytał dokładnie mówiły co jest nie tak. A miał ich dwa ,jeden dotyczył przerwy w kablu minusowym a drugi również przerwy w kablu sygnałowym.Ja na twoim miejscu dostałbym się do tych kości i kabli , sprawdził ich stan. Styki w kościach przeczyścić środkiem typu ,,,,,kontakt,,,,,,.

Kolejna kość do sprawdzenia ,ona jest połączona z kością od górnej żaluzji X148*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1Vnc8zNyj3

Następnie przewody lecą do skrzynki A460 , w której jest kość o numerze A46*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1Vnc8wd7jG



Dolna żaluzja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1VndV7YMxJ


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g01-x3-xdrive20d-sav/1VnYmbZ521


Poczytaj może dojdziesz sam do jakiś wniosków.

Ja na to luknę później....

Powodzenia.... :cool2:

 


Dzięki wielkie, biorę się do roboty. Na pewno dam znać jak będę po wszystkim, mam nadzieję, że się uda.


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, problem chyba rozwiązany. Kostki przeczyszczone, styki sprawdzone, mechanizm sprawdzony, trochę przesmarowany. Złożyłem, kontrolka się paliła, ale na następny dzień błąd silnika sam z siebie zgasł, co jest dla mnie nieco dziwne...

Ale wszystko działa poprawnie, żaluzje dolna i górna otwierają się i zamykają. Jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze. Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Elegancko kolego...... :cool2:

I tak jest ze wszystkim. Dlatego jeśli robisz cokolwiek przy aucie i masz dostęp do śrub czy kostek elektrycznych to przy okazji czyść je pomimo tego , że wyglądają dobrze.

PROFILAKTYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.