Skocz do zawartości

Rodzaje zawieszenia w X3 G01


CLumsy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

BMW Team koło Wrocka ma do wzięcia od ręki (chyba) taki X3 M40d z adaptacyjnym zawieszeniem M :8)


cena katalog 432 764 zł

cena promo 320 245 zł


https://jestemwteamie.pl/otwieramy-w-ta-sobote?fbclid=IwAR2-gFcEi1IFPCLWyfA81OyeFK7asm-9jxYBMa2lEuiD91ytN9B5SRX_nUE



Bezpośredni link do specki

https://jestemwteamie.pl/wp-content/uploads/2020/05/X3-M40d_N023909.pdf

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW Team koło Wrocka ma do wzięcia od ręki (chyba) taki X3 M40d z adaptacyjnym zawieszeniem M :8)


cena katalog 432 764 zł

cena promo 320 245 zł


https://jestemwteamie.pl/otwieramy-w-ta-sobote?fbclid=IwAR2-gFcEi1IFPCLWyfA81OyeFK7asm-9jxYBMa2lEuiD91ytN9B5SRX_nUE



Bezpośredni link do specki

https://jestemwteamie.pl/wp-content/uploads/2020/05/X3-M40d_N023909.pdf

 

Bardzo dobra specka i świetny rabat. :cool2: Widziałem na własne oczy bo mam rzut berem do TEAMu, szczerze polecam salon jak i powyższy egzemplarz. Ciekawe czy jeszcze dostępny egzemplarz...


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-otwieramy-w-sobote-16-05-2020-wyjatkowe-ceny-sprawdz-ID6D5bN2.html


Jeździłem u nich powyższą testową M40i, ale miała sportowe zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby jakiś dealer miał demo X3 lub X4 M40d, ale jakby co to mój sąsiad ma wypożyczalnie aut luksusowych i sportowych, a wśród tych aut X3 M40d.


Jak możesz to poproszę o jakiś kontakt lub stronę www, bo nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby jakiś dealer miał demo X3 lub X4 M40d, ale jakby co to mój sąsiad ma wypożyczalnie aut luksusowych i sportowych, a wśród tych aut X3 M40d.


Jak możesz to poproszę o jakiś kontakt lub stronę www, bo nie mogę znaleźć.

 

Co nie możesz znaleźć ?

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci pisałem wcześniej


Prawdopodobnie nikt w PL nie ma X3 M40d jako Demo, ale...


Pisałem tez Ci o tych mocnych autach, ale one są w Benzynie


Bydgoszcz

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-m4 ... 20862b3e3b

Sportowe zawieszenie M


Płock

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-m4 ... 20862b3e3b

Sportowe zawieszenie M


Inchcape w Warszawie ma X4 M40i z zawieszeniem sportowym adaptacyjnym M, ale czy to jest demo to nie wiem

https://inchcape.pl/products/o_4500581


Mój sąsiad ma na wynajem krótkoterminowy X3 M40d, ale z jakim dokładnie wyposażeniem i jakim zawiasem to nie wiem

Strona jego wypożyczalni: http://ppcarrental.pl/bmw-x3-m40d-2/

W każdym razie wypożyczenie tanie nie jest


Najlepiej (najtaniej) znaleźć demo. :roll:

Jutro zadzwonię do swojego handlowca i zobaczymy co mi powie, może znajdzie gdzie kto ma taką X3 M40d z zawiasem adaptacyjnym M.

Dam Ci jutro znać.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi narobiłes chęci i chcę znaleźć. Dziś szukałem dzwoniłem i nie trafiłem.

 

Gadałem ze swoim handlowcem i nikt w Wlkp. nie ma X3 M40d demo, a nie ma podglądu na wszystkie demo w całej PL.


Mój sąsiad co ma wypożyczalnie miał mi oddzwonić w kwestii zawiasu w jego X3 M40d ( może zapomniał), ale z tego co widzę (jeśli dobrze widzę) na zdjęciu to ma zawias adaptacyjny

http://ppcarrental.pl/wp-content/uploads/2019/06/bmw-x3-wypozyczalnia-aut-luksusowych-1-1024x643.jpg


Pewnie z nim już gadałeś bo mi coś wspominał, najwyżej bezpośrednio się z nim dogadaj, już ja nie będę się wcinał :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuje. Tak już rozmawiałem z nim, obecnie ma na wynajmie. Muszę się organoleptycznie przekonać co będzie przyjemniejsze w codziennym jak i również turystycznym rodzinnym użytkowaniu 40d/30d :) :?:

 

Przecież M40d też można jeździć po dziadkowemu..., kaszkiet założysz to też możesz dziadkować i bić rekordy niskiego spalania :mrgreen:


Jak byś miał do wyboru jakąś super ofertę ze stocku, która by Ci podpasowała to można rozważać 30d, ale jak byś zamawiał auto pod siebie do produkcji to 30d nie ma sensu, za mała różnica w cenie.


Generalnie śledzę te mocniejsze X3/X4 w ogłoszeniach i straszna bieda. W X3 30d same marne sztuki z zawieszeniem standardowym :mad2:

Te zawieszenie standardowe mi wcale nie podchodzi takie chybotliwe jakby zawias z Mercedesa GLC... ble

Zawias sportowy M na 20" jest wystarczająco komfortowy, a tego chybotania bocznego aż takiego nie ma, za to jest fajna precyzja prowadzenia i czucia auta :P

Twardy zawias to ma X2 z zawieszeniem sportowym na kołach 20" ( takim śmigałem przez weekend), tam to jest decha prawie.


Na szczęście M40d nawet nie ma możliwości wyboru tego standardowego zawieszenia :P tylko zawias sportowy M lub adaptacyjny M. :D

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zamawiać auto do produkcji to nie ma większego sensu zastanawiać się nad 30d, jeśli wybierasz tak czy inaczej M pakiet. W 40d, M pakiet jest oczywiście w standardzie, dodatkowo kilka stylistycznych smaczków, deska rozdzielcza obita skórą syntetyczną, felgi 20 cali w standardzie, sportowy dyferencjał, elektryczne fotele w standardzie...Jedyny sens w zamówieniu 30d widzę tylko, jeśli klient chce auto w XLine.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi narobiłes chęci i chcę znaleźć. Dziś szukałem dzwoniłem i nie trafiłem.

 

Gadałem ze swoim handlowcem i nikt w Wlkp. nie ma X3 M40d demo, a nie ma podglądu na wszystkie demo w całej PL.


Mój sąsiad co ma wypożyczalnie miał mi oddzwonić w kwestii zawiasu w jego X3 M40d ( może zapomniał), ale z tego co widzę (jeśli dobrze widzę) na zdjęciu to ma zawias adaptacyjny

http://ppcarrental.pl/wp-content/uploads/2019/06/bmw-x3-wypozyczalnia-aut-luksusowych-1-1024x643.jpg


Pewnie z nim już gadałeś bo mi coś wspominał, najwyżej bezpośrednio się z nim dogadaj, już ja nie będę się wcinał :roll:

 

@filipo12 Mogę Ci potwierdzić, że ta X3 M40d z tej wypożyczalni ma zawieszenie adaptacyjne M, stoi akurat teraz pod domem sąsiada i zerknąłem przez szybę - koło skrzyni biegów ma napisane "adaptive".

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Byłem, to M, to jest to czego szukam a zawieszenie super :) Dzięki za twoje zdecydowane podejście do tematu i namowę. Tak na pewno w ogóle nie brałbym tego modelu pod uwagę.

Pozostały dwie kwestie, fotele materiałowe czy skórzane i koła 20 vs 21 i zwykłe czy runflat? Ten model miał 21. Trochę twardawo lecz bardzo przyjemnie ale czy na 20 nie strace za bardzo charakteru auta? Tylko te pytania to może w innym dziale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele materiałowe - a raczej materiałowo-skórzane są ok, ich plusem jest że materiał masz na fotelu gdzie siedzisz i na tylnej kanapie też

Pełna skóra też jest ok, ale koniecznie z wentylacją, w przypadku modeli M dopłata za wentylację jest śmieszna ( 1580 zł ) skóra z wentylacją ma 1 wadę, na tylnej kanapie nie masz wentylacji..., ale właściciel z tyłu rzadko jeździ :norty:

Szczerze mówiąc mam dylemat czy w X4 brać skórę z wentylacją, czy skórzano-materiałowe, mam w X5 skórzane z wentylacją i myślałem że będzie troszkę lepiej ( mocniej ) wentylować na najwyższym stopniu.

Bardziej jednak skłaniam się w kierunku skórzano-materiałowej tapicery do X4.

Szkoda, że fotele Sportowe M nie są materiałowo-skórzane lub z wentylacją :roll: tam tylko pełna skóra.


Koła 21" to już za bardzo trzeba uważać na wszelkie dziury w drodze, ja zostaje przy 20". Pozostaje kwestia runflat czy bez - do rozważenia.

Runflaty się mocno poprawiły względem tych co kiedyś były w BMW, ale są tacy co mówią, że różnica nadal jest spora w komforcie między nimi.

Bez runflatów "mniejsze" bezpieczeństwo, mniejsza sztywność opony, ale więcej komfortu podobno.

W X5 mam 20" runflaty, ale na pneumatyce - w trybie comfort jest aż za komfortowo, dlatego zawias daję na sport cały czas i jest ok.

W X4 testowałem zawias sportowy i adaptacyjny na 20" runflat i też mi pasowało, nie było szczególnie twarde, a komfort jazdy był nadal - no i fajna precyzja prowadzenia.

W sumie nie testowałem wariantu sportowe zawieszenie i opony bez runflatu, także ciężko mi ostatecznie ocenić który będzie lepszym wariantem do X3/X4.

Jakbym kupował wersję zwykłą typu 20d, 20i, 30i to bym się zastanawiał nad oponami bez runflatów, ale w przypadku wersji M40i/M40d bezpieczeństwo jazdy trzeba maksymalizować

- nawet kosztem komfortu, dlatego ja ostatecznie będę wybierał 20" na runflatach - tym bardziej, że wiem co biorę. :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Z 3 opcji zawieszenia najbardziej sprawdza sie adaptacyjne , moze byc zarowno komfortowo a jak potrzeba to utwardzamy jednym guzikiem i jest sportowo.

Zawieszenie adaptacyjne to nic innego jak amortyzatory z regulacja twardosci.

Mam i polecam , mam 20' i na zime i na lato i jest duzo bardziej komfortowo niz na zwyklym zawieszeniu

 

Witam,

posiadam F25 20d 2015 ze sportowym na 19 run flat i nie jestem zadowolony. Samochód jest mega sztywny a przy tym bardzo niezdecydowany w którą stronę chce jechać.

W ciągu kilku lat użytkowania dokonałem kilku korekt zbieżności i wielkich popraw nie uzyskałem (to samochód prowadzi mnie, a ja tylko pilnuje żeby utrzymać się na drodze...:))


Mimo to BMW wciąga... dlatego konfiguruje kolejną X3 i mam dwa dylematy; zawieszenie i silnik... 20d czy 30i.

Opina Pana Pertyna z testu 30i namieszała mi w głowie. Nie zostawił suchej nitki na silniku 30i, a EDC skrytykował za dziwne odgłosy.

Testowałem 20d i 30i z normalnym zawieszeniem (czyli komfortowym jak go niektórzy określają) na zwykłych 19. Moje odczucie - lekko za miękkie przy nagłych manewrach),

a jak jest z EDC ???

Jeśli chodzi o silnik 20d jest o wiele ciszej niż w moim F25 ale czuć lekką nadwagę (samochód przytył ok.85-100 kg).

Na krótkiej jeździe testowej 30i odczułem wrażenie, że dopóki jeździe się spokojnie jest super ale kiedy chce się użyć całej mocy, samochód staje się głośny i wcale nie "wyrywa z butów", a spalanie rośnie nieadekwatnie do tego co otrzymujemy.


Napotkałem tu wiele opinii na temat zawieszenia X3 G01 i silników ale ciężko mi je rozszyfrować i podsumować.

Może ktoś kto miał okazję próbować różnych silników i zawieszeń podpowie jak to wygląda.

Na forum jest bardzo dużo wypowiedzi o zawieszeniu adaptacyjnym (odniosłem jednak wrażenie że wiele z nich nie określa precyzyjnie czy mowa o adaptacyjnym M z wersji 40d, 40i,

czy o EDC czyli utwardzanymi amortyzatorami).

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zechciał podzielić się swoją wiedzą.

Pozdrawiam Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30i vs 20d

30i przyśpiesza niby lepiej, ale tego nie czuć, przyśpieszenie jest liniowe

Twoje spostrzeżenia są słuszne w sumie co do tego silnika, emocji to tam się nie spodziewaj.

Między tymi dwoma silnikami wybrałbym 20d jednak. Ma wystarczające osiągi i na co dzień daje większą przyjemność z jazdy (na moje odczucia) niż 30i.

Jeździłem X4 30i przez cały weekend oraz X3 20d przez kolejny weekend :roll:


Co do zawieszenia to tak bym to widział:

- zawieszenie standardowe - zbyt komfortowe, za bardzo buja ( na mój gust)

- zawieszenie sportowe na kołach 20" runflat, fajna precyzja prowadzenia, wystarczający komfort i odpowiednia sztywność - POLECAM przy silnikach słabszych niż 40d/40i

- zawieszenie adaptacyjne EDC (jeździłem takim X3 25d z zawiasem EDC przez 1 cały weekend) - niewarte dopłaty, w zasadzie prawie nie odczuwałem różnicy między trybami, szkoda na to kasy, można wybrać inną bardziej potrzebną opcję.

- zawieszenie adaptacyjne M - tu jest zdecydowanie lepiej o odczucia między trybami ( tak jak powinno być) i jest to najlepsze zawieszenie w X3/X4, ale wiąże się z wyborem silnika M40d/M40i.

Przy słabszych wersjach silnikowych zawias sportowy podkreśla charakter BMW, bo przy standardowym zawieszeniu niestety ten charakter ginie.


Także moja sugestia to 20d na zawieszeniu sportowym i kołach 20" (komfort wystarczający, a na 20" się lepiej prezentuje), ewentualnie na 19" będziesz odczuwał troszkę większy komfort kosztem wyglądu.


Ja mam zamówione do X4 M40d zawias adaptacyjny M jakby co. :wink:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zupełnie inne odczucia niż KrzychoM. Wybrałbym 30i z zawieszeniem adaptacyjnym EDC. 30i mam okazję użytkować w serii 5. Z kolei zawieszenie adaptacyjne mam w X3. Nie jest prawdą, że nie czuć zmiany trybu zawieszenia. Nie mógłbym jeździć tylko w trybie sport, bo samochód jest zbyt twardy. Wyboru tej opcji, póki co rzecz jasna, nie żałuję. Jest jedna zasada i dotyczy zarówno silnika, jak i zawieszenia. Musisz wybrać pod swoje indywidualne preferencje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

20d i 30i to przepaść w osiągach szczególnie powyżej 100 km/h. 20d można porównywać z 20i. Spalanie oczywiście w dieslu nie do pokonania. Niestety obydwa auta użytkowałem na standardowym zawieszeniu i było wyraźnie zbyt miękkie.


https://zeperfs.com/duel7062-7403.htm


Wybrałem x4 30i bo x3 akurat nie było ale to obojętne. Różnice przy wyższych prędkościach są miażdżące (np 80-180 ponad 10 sekund :shock: ) No chyba że dla kogoś argumentem jest złudne wgniatanie w fotel z uwagi na charakterystykę diesla a nie faktyczne dane techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o te „złudne” odczucia chodzi, na co dzień z silnikiem 20d jeździło mi się przyjemniej niż 30i - zupełnie inna charakterystyka pracy silnika. Wiadomo 20d „ma dół”, 30i też niby ma, ale tego nie „czuć”.30i też jest fantastycznym silnikiem, ale „złudne” odczucia w moim przypadku postawiłyby na 20d. To oczywiście indywidualna ocena. Każdy musi sam spróbować i ocenić, która charakterystyka silnika mu bardziej pasuje :mrgreen:

30i też będzie dobrym wyborem, w tym silniku zaskoczyło mnie zużycie paliwa pod moją nogą.

Zrobiłem w sumie przez weekend 280 km tym X4 30i. Po 150 km po mieście, normalna jazda - 9,8 l/100km. Wyjazd poza miasto ekspresówką, spalanie spadło do 8,2 l. W poniedziałek, jak oddawałem auto do dealera, zużycie było 8,5l /100km z całego weekendu po 280 km jazdy mieszanej - spodziewałem się gorszego wyniku.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Tak, o to dokładnie chodzi :) Spalanie jest bardzo przyzwoite a jednak namacalne osiągi sporo lepsze. Przekonałem się o tym dobitnie biorąc 20d na autostradę, w mojej skromnej opinii to była męczarnia a i spalanie diesla któremu przy wyższych prędkościach brakowało trochę tchu nie było jakieś super niskie :wink: Najlepszy wybór moim zdaniem dla tego nadwozia to 30d/40d ale tutaj już trzeba rozbić skarbonkę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalisz EDC bo masz... i tyle w temacie. Do zawieszenia adaptacyjnego M się nie umywa niestety.

 

Uporządkujmy fakty. Nigdzie nie negowałem wyższości zawieszenia adaptacyjnego M, które montowane jest w najmocniejszych odmianach X3 i X4. Z wypowiedzi na forach wynika, że to świetne rozwiązanie. Dużo lepsze niż EDC. Generalnie, jak twierdzą niektórzy, ostatnia z wymienionych opcji charakteryzuje się tym, że stuka, dobija, nie czuć zmiany trybów. Po przeczytaniu licznych opinii, obejrzeniu testów udałem się do salonu (kilkaset kilometrów tylko po to, żeby sprawdzić tę konkretną opcję), gdzie doradca stwierdził, że nigdy czegoś takiego nie zauważył. Nadmieniam, iż nie był to doradca z kategorii kliknijmy wszystko w konfiguratorze. Sam odradzał niektóre rozwiązania. Udaliśmy się na jazdę próbną i okazało się, że jednak zawieszenie działa a przy tym nie hałasuje. Uznałem, że za niecałe 3 tys. zł mogę zaryzykować. Dla mnie jest w porządku. Jaki miałbym interes, żeby polecać rozwiązanie, które się nie sprawdziło? W serii 5 użytkuję zawias standardowy i uważam, że fajnie byłoby je delikatnie usztywnić po wjeździe na ekspresówkę czy autostradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz bardziej wyczulony "zadek" :mrgreen: Może się powtórzę, ale ja nie odczułem takiej różnicy między trybami w X3 25d, żeby to było warte dopłaty jakiejkolwiek. Tym bardziej, że spodobała mi się charakterystyka pracy zawieszenia sportowego :roll: ,wtedy jeszcze nie brałem pod uwagę M40d :8)

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.