Skocz do zawartości

Rodzaje zawieszenia w X3 G01


CLumsy

Rekomendowane odpowiedzi

@Fino akurat z ta stabilnoscia a raczej jej brakiem to kolega ma racje I problem Dotyczy nie tylko x3 ale praktycznie kazdej nowej bmw. wejdz na forum g30, obejrzyj test nowej serii 8 wieruszewskiego, w nowej seri 3 tez o tym wspominaja. Ja u siebie tez ten problem zaobserwowalem w g30. Problem pojawia sie przy wyzszych predkosciach tak od 170 moze 180 w zwyz gdy wieje dosyc silny boczny wiatr. Sa dni kiedy moge jechac ponad 200 prowadzac jedna reka, a sa takie ze samochodem tak miota ze musze zwalniac do 140, 150 bo ciezko jest and nim zapanowac. Dzieje sie to glownie na autostradach na otwartych przestrzeniach.

 

Aaaaha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam dokładnie tak samo jak opisuje słonik40 w mojej F25 - dużo sie uspokoiło po ustawieniu zbieżności przy ok 70 tkm. Natomiast X1 żony śmiga bez takich objawów - faktycznie trochę niższe ale niewiele - ale za to leży na jezdni jak przysłowiowa decha..wiatr czy nie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie,


dopiero trafiłem na ten temat. Mam problem w X4 G02 na otwartych przestrzeniach przy 170+ km/h. Auto zaczyna pływać na lewo/prawo. Miałem złe ciśnienie (2.6 przód/tył) na 21", zmieniłem na 2.2/2.4 ale nie ma zmiany (poza tym, że jest bardziej miękko).

Czy to normalne, że te auta będą stawiały duży opór na wietrze i będą się tak chwiały? Dzwoniłem do serwisu, mieli zgłoszenia do X3 , X4 oraz X5 i nikomu nie pomogli.

Wcześniej miałem 3GT na M sportowym zawieszeniu i szła jak po torze o ile pamiętam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie w 20d oraz adaptacyjne w 3.0i

 

No to slabo bo zamowilem zawieszenie „standard”, ... a sprzedawcy powtarzali jak mantra, ze wersja ze sportowym zawieszeniem (nie M40) jest zbyt „twarda”, a nigdzie nie moglem znalezc samochodu z pakietem sportowym.

Na niemieckim forum istotnie pisali, ze niektore samochody plywaly powyzej 180km/h, uzytkownicy zglaszali sie do autoryzowanych serwisow i po drobnych korektach w zbieznosci (zawezenie tolerancji zbieznosci) zgodnie z instrukcja serwisowa problem ustepowal ....

 


Nie masz się co martwic, Ja zamiast sportowego (zbyt twarde na 20 RF) i adaptacyjnego zamówiłem właśnie zawieszenie komfortowe (czyt. standardowe). Jak dla mnie połączenie 20" RF i tego zawieszenie jest jak najbardziej OK. Teraz pewnie sypną się gromy że zawieszenie adaptacyjne jest najlepsze ale ja przedstawiam moją opinie. Przejechałam już 4000 km na autostradach Polskich, Czeskich, Niemieckich, Austriackich jak dla mnie to jest dobry wybór. Testowałem zawieszenie sportowe na RF i potwierdzam jest za twardo. Zawieszenie adaptacyjne dla 2.0 to nic innego jak amorek wypełniony drobinkami metalu jak dajesz sport to włącza się elektromagnes i opiłki umiejscawiają się w jednym miejscu zmniejszając skok amortyzatora. Ale to w trybie sportowym :) a ile będziesz na nim jeździł (założę się że jeżeli kupujesz X3 to drażniło będzie cię utrzymywanie auta ciągle na wyższych obrotach) ??? X3 to SUV lub jak kto woli SAV to nie wyścigówka a jedyni komfortowe auto rodzinne. Po za tym zawieszenie 2.0 do 3.0 to niebo a ziemia czego się nie porównuje. Przy 3.0 i zawieszeniu sportowym przy hamowaniu "dziób" i tak pikuje w dół :).


A jeszcze jedno .... koszt wymiany amorka zwykłego a adaptacyjnego ro różnica około 2300 PLN :) za sztukę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś pojezdzilem trochę więcej autem z adaptacyjnym. Moim zdaniem przy 20 calach RF różnica między comfortem a sportem jest bardzo zauważalna. Bardzo podoba mi się, jak reaguje układ kierowniczy. Wychyly nadwozia też bardzo małe, porównywalne do S4 z normalnym zawiasem. Przy większych prędkościach bardzo czuć wiatr. Chociaż dziś pogoda średnio sprzyjała testom ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie w 20d oraz adaptacyjne w 3.0i

 

No to slabo bo zamowilem zawieszenie „standard”, ... a sprzedawcy powtarzali jak mantra, ze wersja ze sportowym zawieszeniem (nie M40) jest zbyt „twarda”, a nigdzie nie moglem znalezc samochodu z pakietem sportowym.

Na niemieckim forum istotnie pisali, ze niektore samochody plywaly powyzej 180km/h, uzytkownicy zglaszali sie do autoryzowanych serwisow i po drobnych korektach w zbieznosci (zawezenie tolerancji zbieznosci) zgodnie z instrukcja serwisowa problem ustepowal ....

 


Nie masz się co martwic, Ja zamiast sportowego (zbyt twarde na 20 RF) i adaptacyjnego zamówiłem właśnie zawieszenie komfortowe (czyt. standardowe). Jak dla mnie połączenie 20" RF i tego zawieszenie jest jak najbardziej OK. Teraz pewnie sypną się gromy że zawieszenie adaptacyjne jest najlepsze ale ja przedstawiam moją opinie. Przejechałam już 4000 km na autostradach Polskich, Czeskich, Niemieckich, Austriackich jak dla mnie to jest dobry wybór. Testowałem zawieszenie sportowe na RF i potwierdzam jest za twardo. Zawieszenie adaptacyjne dla 2.0 to nic innego jak amorek wypełniony drobinkami metalu jak dajesz sport to włącza się elektromagnes i opiłki umiejscawiają się w jednym miejscu zmniejszając skok amortyzatora. Ale to w trybie sportowym :) a ile będziesz na nim jeździł (założę się że jeżeli kupujesz X3 to drażniło będzie cię utrzymywanie auta ciągle na wyższych obrotach) ??? X3 to SUV lub jak kto woli SAV to nie wyścigówka a jedyni komfortowe auto rodzinne. Po za tym zawieszenie 2.0 do 3.0 to niebo a ziemia czego się nie porównuje. Przy 3.0 i zawieszeniu sportowym przy hamowaniu "dziób" i tak pikuje w dół :).


A jeszcze jedno .... koszt wymiany amorka zwykłego a adaptacyjnego ro różnica około 2300 PLN :) za sztukę .

 

Kierowałem się dokładnie tymi samymi argumentami wybierając zawieszenie. Adaptacyjne to ogromne koszty przy ewentualnej usterce. Z zawieszeniem M pakietowym miałem juz do czynienia w F34 z RFT i nigdy więcej.

Na naszych polskich drogach było dobrze JEDYNIE na autostradach. Nawet na ekspresówkach było średnio, bo czuć nierówności.

Zawieszenie standard + duże koło na RFT to optymalny wybór dla X3/X4. Mam takowe i jest komfortowo a jednocześnie typowo "BMW".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z winy zawieszenia a z winy podmuchów wiatru. Jeżeli nie dmucha to jedzie jak po sznurku :). A jak zawieje to nawet asystent + nie pomaga.



Jeżeli rozumiem szukasz potwierdzanie że auto jest niestabilne to nie pozatwierdzam. Bujałem się na pustej autostradzie 220 i było super do póki nie dojechałem TIR-ów :) ale to wyprowadza z równowagi prawie każde auto. X3 jest dość wysoki i zawsze podmuch wiatru będą odczuwalne .... niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z winy zawieszenia a z winy podmuchów wiatru. Jeżeli nie dmucha to jedzie jak po sznurku :). A jak zawieje to nawet asystent + nie pomaga.

Jeżeli rozumiem szukasz potwierdzanie że auto jest niestabilne to nie pozatwierdzam. Bujałem się na pustej autostradzie 220 i było super do póki nie dojechałem TIR-ów :) ale to wyprowadza z równowagi prawie każde auto. X3 jest dość wysoki i zawsze podmuch wiatru będą odczuwalne .... niestety.

 

Jakby każdy ma indywidualne oczekiwania co do zawieszenia, ale wydaje sie, ze wspólnym mianownikiem jest fakt, im większa powierzchnia boczna samochodu tym większe wpływy na boczne wiatry. Wczoraj jechałem droga z K-wa do W-wy kombi (klasa wyzsza średnia) i uwierzcie trzeba było „trzymać” kierownice ...aro121 dziękuje za Twoja opinie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to kwestia podmuchów. o których mówicie - jechałem dzisiaj autostradą 150-180 i auto mimo iż jechało prosto to wiatr "spychał" na boki.. Przez to mam wrażenie, że auto jest "niestabilne".

Jestem przyzwyczajony do niskich sedanów, które nie miały tego odczucia - albo miały ale w dużo mniejszym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to kwestia podmuchów. o których mówicie - jechałem dzisiaj autostradą 150-180 i auto mimo iż jechało prosto to wiatr "spychał" na boki.. Przez to mam wrażenie, że auto jest "niestabilne".

Jestem przyzwyczajony do niskich sedanów, które nie miały tego odczucia - albo miały ale w dużo mniejszym stopniu.

 

Wieje, wiało i wiać będzie jeszcze bardziej. Dotąd nie jeździłem autem, które na wiatr byłoby obojętne. Nie jestem też wstanie wskazać jednego, które wygrałoby klasyfikację odporności na podmuchy. Wczoraj na S3 rzucało jak szmatą moim 508 sedan, który uważałem za wzór stabilności na prostej. Mniemam, ze jak będzie wiało 60-70km/h to i Aventadorem będzie miotać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zupelnie inaczej pracuje sportowe zawieszenie w M40i od sportowego zawieszenia w 20d , 25d i 30i :duh: To po pierwsze

Po drugie w M40i najmniejsze kola to 20' a najczeciej 21'

Po trzecie zawieszenie adaptacyjne w pelni rowiazuje tego rodzaju problemy jak plywanie i zle prowadzenie , daje mozliwosc jeszcze bardziej komfortowej jazdy niz na zwyklym zawieszeniu a po przejsciu w tryb sport jest jak zawieszenie sportowe a w trybie sport plus jest jeszcze sztywniej i bardziej sportowo niz z zawieszeniem sportowym.

Jakby nie patrzec to najlepsza opcja.

Pozatym plywanie moze byc tez spowodowane kolami , np. na zimowych 17' lub 18' bedie sie duzo gorzej prowadzilo i plywalo niz na letnich 20' a nawet 19' Tu jest naprawde kolosalna roznica.

A tak ogolnie to X3 G01 jest wyjatkowo zwarta , ma sportowo sprezyste nastawy zawieszenia ( kazdego ) , ma nisko polozony srodek ciezkosci jak na suva , jesli juz narzekac to mozna by raczej na zbyt twarde nastawy zawieszenia zwlaszcza w polaczeniu z oponami RFT.

Wszystkie auta w jego klasie beda bardziej miekkie , plywajace i gorzej sie prowadzace , dadza za to odrobine wiecej komfortu.

Testowalem GLC , Q5 ( z pneumatyka i bez ) , Macana , NX-a.

 

Fino,

Dzieki za informacje, uspokoiłeś mnie trochę mam 19" i RFT, więc nie powinno być tak najgorzej ....pierwszy SUV i pierwsze BMW :oops:

 

Z perspektywy czasu i 2 tys kilometrów, dziś uważam, że zawieszenie standard z oponami 19" wraz RFT na nasze drogi to chyba kompromis (90% jazdy W-wa i okolice). Szczerze nie wyobrażam sobie mieć zawieszenia M - i żeby było jasne nie dlatego, że go nie mam!. Wielokrotnie jadąc czułem "brzuch" na nierównościach. Przed wyborem nowego auta zwróćcie na to uwagę, przetestujcie zanim wybierzecie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Było tu sporo wpisów, że auto jest podatne na boczne podmuchy wiatru. Wtedy staje się niestabilne, trzeba uważać, korygować kierownicą.


Zrobiłem do tej pory 1400km, niewiele. Ale zdążyłem też to zauważyć. Przy gabarytach auta, to pewnie nic nadzwyczajnego.


Natomiast mam taką obserwację, że jadąc S-ką czy autostradą w wietrzny dzień bardzo poprawia sytuację przełączenie zawieszenia z comfort na sport. Auto staje się wyraźnie stabilniejsze, mniej reagujące na podmuchy. (w trybach individual można zmienić tylko amortyzatory na sport, resztę zostawić ma comfort/eco - jak kto woli).


Rzuciłem okiem na zagraniczne fora. Widzę, że to nie tylko moje odczucia.


Taki dodatkowy argument ZA zawieszeniem regulowanym/adaptacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, jestem nowy na forum.

Nie miałem jeszcze okazji jechać z adaptacyjnym zawieszeniem, brak takiej demówki tylko standard. Mam pytanie ile trybów pracy posiada zawieszenie adaptacyjne? czy comfort, sport i adaptacyjny? Planuje koła 20' ze względu na wygląd i myślę że również prowadzenie i chyba bez Runflat. Sam jeszcze nie wiem co wybrać. Większość poruszam się sam na dystansie do 80 km i oczekiwałbym frajdy z jazdy tej precyzji bmw. Lecz też dużo podróżuje z rodziną po kilkaset km (małe dzieci, bagaże, rowery na haku) a tu z kolei są oczekiwania komfortu dla pasażerów no ale dla kierowcy też przyjemności prowadzenia. Trudno zdecydować i to pogodzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem wszystkie 4 rodzaje zawiasów w X3/X4

Sportowe zawieszenie daje wystarczający komfort na 20", a precyzja i pewność prowadzenia zdecydowanie lepsza (wg mnie niż zawias standardowy na 20"), zawias standardowy trochę za chybotliwy - ja oczekuję troszkę większej sztywności.

Zawias adaptacyjny EDC jakoś nie szczególnie zrobił na mnie wrażenie, za małe różnice między trybami, żeby by było warto rozważać.


Warty dopłaty jest zawieszenie adaptacyjne M tu są zdecydowanie odczuwalne różnice w trybach :8) - ale tylko dostępne w wersjach M niestety, czyli M40i/M40d

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje 30d z m pakiet, 40d za drogo. Tu gdzie mieszkam drogi raczej słabej jakości, dlatego myślę o adaptacyjnym aby z rodziną było ok. Czy w trybie sportowym to adaptacyjne jest takie jak to sportowe z M-pakietu?

Skonfiguruj dobrze oba. Jak zastanawiałem się nad X3/X4 różnica pomiędzy 30d a 40d po rabatach wychodziła jakieś 15-20k. Zdecydowanie warto dopłacić, tym bardziej jeśli bierzesz w leasing.


Edit. Sprawdziłem swoje stare oferty i nawet mniejsza różnica. Katalog 407kvs393k i po starych rabatach - 20% do produkcji - 325kvs314k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi konfig na X4 M40d wychodzi ok. 18,5 tys więcej niż za 30d, ale w 30d nie ma opcji zawieszenia adaptacyjnego M jak w M40d, gdzie w 30d brałem pod uwagę tylko sportowe.

Teraz nie można jednak zrobić konfigu na M40d w X4, bo wywala błąd na wszystkich przeglądarkach.

Edytowane przez KrzychoM

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że w ogóle nie brałem pod uwagę wersji M40d ponieważ nie nam już 20 a nawet 30 lat :) . Różnica rzeczywiście niewielka A frajda zapewne może być duża . Myślałem że w M kach na ustawieniu zawieszenia na komfort i tak jest bardzo twardo. Jak minie ten cały covid to podzwonie może gdzieś w Polsce mają 40d z adaptacyjnym do jazdy. Rozważałem też sq5tdi ze względu na pneumatyke ale nikt nie ma auta do jazdy A ja nie kupię w ciemno. Poza tym stanęło na x3, wizualnie duuużo ładniejszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby jakiś dealer miał demo X3 lub X4 M40d, ale jakby co to mój sąsiad ma wypożyczalnie aut luksusowych i sportowych, a wśród tych aut X3 M40d.

No i nie wiem, czy Ci Poznań będzie po drodze. :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przy takich zakupach odległość nie ma znaczenia. Poszukam go i na pewno skorzystam jak pogoda się poprawi.

Jestem z okolic Olsztyna.

 

Są 2 X3 demo M40i (M40d nie ma nikt), ale niestety oba mają sportowe zawieszenie M


Bydgoszcz

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-m40i-xdrive-gwarancja-demo-dilera-ID6D07xb.html#20862b3e3b

Sportowe zawieszenie M


Płock

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-m40i-xdrive-gwarancja-demo-dilera-ID6CQwWa.html#20862b3e3b

Sportowe zawieszenie M


Inchcape w Warszawie ma X4 M40i z zawieszeniem sportowym adaptacyjnym M, ale czy to jest demo to nie wiem

https://inchcape.pl/products/o_4500581

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.