Skocz do zawartości

BMW X3 xdrive25D


aro121

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Widziałem wczoraj u Sikory czarne X3 w Pakiecie Black. Robi wrażenie taka cała w czerni.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam w rodZinie x 20d i ostatnio patrzyłem długookresowe spalanie na nim to nieco poniżej 8 było. U ciebie powinno być podobnie. Co do nowej benzyny to zajrzyj na forum g20 i zobacz ile koledze z długiej trasy spaliła tylko z krzesla nie spadnij. Oczywiście x3 jest sporo wyższe plus xdrive wiec inaczej by to wyglądało co nieco.

 


Spadać nie mam co, bo sam jeździłem tydzień 30i w G20 na tescie i było w miarę spoko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodZinie x 20d i ostatnio patrzyłem długookresowe spalanie na nim to nieco poniżej 8 było. U ciebie powinno być podobnie. Co do nowej benzyny to zajrzyj na forum g20 i zobacz ile koledze z długiej trasy spaliła tylko z krzesla nie spadnij. Oczywiście x3 jest sporo wyższe plus xdrive wiec inaczej by to wyglądało co nieco.

 


Spadać nie mam co, bo sam jeździłem tydzień 30i w G20 na tescie i było w miarę spoko ;)

 

Ja mam 530i właśnie od nieco ponad tygodnia jako przedkontraktowe i zastanawiam się skąd te wyniki się biorą. Auto ma 54 000 nakręcone, chodzi jak nowe więc nie ma raczej mowy, że katowane. Codziennie przejeżdżam 90km z czego 10 po mieście a reszta po zatłoczonej trasie. Spalanie pokazuje 9,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9,8 z trasy bez autostrady to musisz mieć ciężka nogę. Ostatnia moja trasa w 530i xdrive na odcinku 242 km przy średniej prędkości 91 km/h komputer pokazał 6.3 L na 100 km. Jak chcesz żeby spalił mało to grunt to płynna jazda bez szarpania. Jakby co mam zdjęcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, trasa trasie nierówna. Ja mam benchmark Warszawa-Białystok. Robie średnio 2 razy w miesiącu. X3 20i - 11,0 zawsze i wszędzie, f10 530xd 7,6 ze średnia 120. Niedługo wezme 25d i zobaczymy.


PS: S4 ma tak:

- 12,5 - średnia 167

- 10,9 - średnia 143

- 10,1 - średnia 134

- 8,9 - średnia 122

- 8,0 - średnia 114

- 7,6 - średnia 98


Wszystkie te wyniki na tej samym odcinku. Są tez wyniki rzędu 16,5 przy średniej 130. Niestety, kilka razy wyjebdzie tir na lewy, potem trzeba przyspieszać i po wyniku.


Jazda 25d po Warszawie mam z 120 km 8,1. Moim zdaniem bardzo spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9,8 z trasy bez autostrady to musisz mieć ciężka nogę. Ostatnia moja trasa w 530i xdrive na odcinku 242 km przy średniej prędkości 91 km/h komputer pokazał 6.3 L na 100 km. Jak chcesz żeby spalił mało to grunt to płynna jazda bez szarpania. Jakby co mam zdjęcie.

 

W tej chwili mam nią przejechane 1880 km. 550 jechałem ekspresówką z tempomatem na 150. Spadło na 9.5, ale pewnie podskoczy bo lecę 100km S3 do Szczecina to nie będę się wlókł 120. Do tego wystarczyłby mi podstawowy motor albo w ogóle inne auto.

Uściślę trasę. Mieszkam na obrzeżach miasta, 3km wyjazdu za miasto potem 40 albo droga krajową żwawo ale bez idiotyzmów bo tłok i ciężarówki, albo wojewódzką gdzie jest wiocha za wiochą. I tak 5 razy w tyg. w tę i z powrotem.


Autem jeżdżę moim zdaniem normalnie bo przecież nie zostało ono stworzone do uprawiania dziadexu za kółkiem. Po co byłaby mi taka maszyna żeby jeździć 90 czy 120 po autostradzie.

Gdybym sobie taką kupił, zaakceptowałbym takie spalanie bo primo - to kawał auta, secundo - wydając ponad 300 klocków pewnie nie zastanawiałbym się czemu pali litr więcej czy mniej.


Zastanawiam się po prostu skąd wyniki spalania na poziomie 7 l. w aucie o masie prawie 2t z wysilonym silnikiem. Jak dla mnie nie do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Bjoernrider wyniki z plynnej jazdy w miare jednostajna predkoscia bez naglych wyprzedzan. Jak jest duzy ruch a ja rozmawiam przez telefon badz jestem najzwyczajniej w swiecie zmeczony to jade plynnie ze wszystkimi a nie szarpie sie z wyprzedzaniem na czolowke lub prawym pasem na autostradzie zeby przeskoczyc 2 auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Pakiet Black można spokojnie doposażyć:


Nerki: 51138091725/751138091726

Końcówka wydechu: 18308691859


Całość ok 1260zł brutto


$_10.JPG

Dzis zamowilem te koncowki wydechu , na zywo powinno whygladac zacnie zwlaszcza ze nie jest to zwykly czarny polysk tylko czarny chrom , w przyszlym tygodniu juz powinny byc :D

 

Jak zamontujesz to proszę o foto.

 

Package Black:


IMG-6898.jpg

IMG-6899.jpg

IMG-6901.jpg

IMG-6902.jpg

IMG-6904.jpg

IMG-6906.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Pakiet Black można spokojnie doposażyć:


Nerki: 51138091725/751138091726

Końcówka wydechu: 18308691859


Całość ok 1260zł brutto


$_10.JPG

Dzis zamowilem te koncowki wydechu , na zywo powinno whygladac zacnie zwlaszcza ze nie jest to zwykly czarny polysk tylko czarny chrom , w przyszlym tygodniu juz powinny byc :D

 

Jak zamontujesz to proszę o foto.

Końcówki już zamontowane

c3d036d6d55f54bcmed.jpg

ddfd5d3a68af7d57med.jpg

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wcisk, montaz/demontaz banalnie prosty.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem Panowie.


Po przeczekaniu 65 dni opóźnienia plus kilku dodatkowych poślizgu, odebrałem wczoraj auto.


Beznadziejną opinię na temat Fusa uratowały nieco wczoraj 2 panie, jedna mi auto wydawała, druga ubezpieczała. Flota co miała spier..., to spier... więc akcji jeszcze nie koniec, ale auto już mam.


Wrażenia.

Ogólnie mogą być nieco pokrzywione bo to mój pierwszy SUV więc inna planeta. Musze się zatem z tą rzeczywistością oswoić. Począwszy choćby od wysokiej pozycji, którą mój organizm odbiera jako anomalię i walczy z nią zaciekle.


Podtrzymuję swoje zdanie, że SUV do miasta to chyba tylko na zasadzie "bo chcę". Widoczność nie urywa d... . Przyzwyczaić się trzeba, bo nie mam chwilowo wyboru.


Jak wyżej wspomniałem pozycja za kierownicą to dla mnie coś nowego. Na przestrzeni 500km sprawdzałem ze 20 razy czy nie da się niżej zjechać fotelem. Idąc dalej w stronę foteli, podparcie lędźwiowe określiłbym jako dziwaczne, żeby nie powiedzieć kiepskie. Mam odczucie jakbym miał w plecach 4 kolana pasażera z tyłu zamiast czegoś w rodzaju poduszki. Pozycji w fotelu będę sobie szukał z pół roku (standard) więc na tym zakończę. Siedzisko twarde, ale ok.


Wykończenie było dla mnie też zaskoczeniem. Nie będę na to specjalnie narzekał, ale w 508 (wersja top) wykończenie było lepsze. Aluminium to aluminium, a nie plastik. Miękko było prawie do podłogi, a twardy plastik był twardy ale lepszej jakości. Skóra na kierownicy była zdecydowanie lepsza. Poza tym jest fajnie, a wymienione wcześniej sprawy odbieram jako "germanizmy" czyli coś co jest charakterystyczne dla Niemców, a nie musi być złe. Zobaczymy jak wszystko zostało poskładane, ale to za jakiś czas.

Fortepianowy plastik jest zawsze i wszędzie beznadziejny i gdybym mógł, to bym go wywalił. Poza tym, ma już drobne ryski, bo ewidentnie się komuś spieszyło przy przygotowaniu auta do wydania. Może się czepiam, ale w aucie za taką kasę to jest do dupy. Nie tak dawno audi i BMW lakierowało te części lakierem odpornym na rysy i palcowanie, ale chcieli więcej centów z jednego auta i odpuścili - szkoda. Tak czy owak u dilera powinni uważać.


Zacząłem mimowolnie od marudzenia więc krytykuję dalej i przejdę do pozytywów. A do skrytykowania mam ten cały mega interfejs, a właściwie jego działanie. Sam iDrive mi się podoba. Ale, dlaczego do cholery miałem Spotify przez godzinę, a teraz nie mam? Tzn. pokazał mi się tam gdzieś, a teraz go nie widzę? WTF?

Podobnie z obsługą "muzyki" podczas odtwarzania. Dlaczego (a może nie wiem jak, więc pomoc docenię) nie mogę wertować swoich muzycznych zasobów z kierownicy, a jedynie przeskakiwać utwory? Musze grzebać pokrętłem. Czy się mylę?

Działanie aplikacji mobilnej odbieram jako lekki żart, ale skoro dotychczas żyłem bez tego, nadal żył będę. Generalnie jedyne co działa, to informacje o aucie. Wentylacja -nie, blokowanie - nie. Wywala błąd.


Za brak Android Auto należą się BMW tęgie baty.


Umieszczenie przycisku do rozkładania haka jest idiotyczne.


Nie zapamiętuje trybu jazdy i zawsze przechodzi w Comfort przy uruchomieniu. Można to zmienić?


W trybie sportowym skrzyni, przy dotknięciu manetki przechodzi w tryb ręczny. Nie podoba mi się to. W poprzednim miałem albo sportowy albo ręczny. Łopatą mogłem sobie pomóc, co się zdarzało, ale zostawał w automacie. Nie jest to wielka upierdliwość, jeśli się w trakcie użytkowania okaże, że mi to już nie jest potrzebne - odszczekam. Ale korzystałem.


Na razie tyle marudzenia. Reszta na plus, począwszy od napędu.

Silnik jest bardzo fajny (tak wiem, R6, ale budżet...). Kulturalny, mocny, nie mam awersji do gangu diesla, wręcz lubię, więc tu mi się podoba. Pędzla mi nie brakuje.

Moc oddaje bardzo gładko i nie zdradza oznak wysiłku. Do tego stopnia, że w chwili, kiedy rozmyślałem, że coś "to nie jedzie" miałem na blacie 180. Otóż jedzie. Nie mieści się w kategorii aut sportowych więc ujmę to tak, jak na auto do podróżowania, jest samochodem szybkim i dynamicznym. Podoba mi się.

Skrzynia ogarnia, chociaż na wyjściu z zakrętu się lubi zamyślić, zupełnie jak DSG. Ale zastrzeżeń do niej nie mam.


Nie wiem czy jest sens pisać o spalaniu, ale wczoraj zrobiłem 500 km. 1,5h spędziłem w Warszawie w korkach, a potem leciałem 140-150 autostradami. Wynik - 8.3. Mniemam, że w normalnym użytkowaniu spadnie.


Zawieszenie. Podoba mi się z wyjątkiem tego, co powyżej. Jak chce jeździć w Adaptive to Adaptive, a on zawsze przechodzi w komfort. Różnice w trybach są i to odczuwalne więc ciesze się, że wziąłem tę opcję.


Hamulce M - super. Świetna, progresywna dozowalność. Skuteczne, pewne.


Wyciszenie. Bardzo mi odpowiada. Szum z lusterek jest, ale niedokuczliwy. Podoba mi się.


Audio HK. Nie jest to Bowers and Wilkins, ale za tę cenę to bardzo fajny zestaw. Po ustawieniu brzmi bardzo fajnie, w basie jest mięso, słychać detale. Daje frajdę ze słuchania więc polecam.


Systemy bezpieczeństwa. Nie chce mi się opisywać wszystkiego, ale działają fajnie, dobrze że są. Kamery 360 stopni - rewelacja.

Może, tylko gwałtowność hamowania przez tempomat trochę za duża. Ale to już lekkie czepianie.


Kocham od pierwszego wejrzenia kierownicę, ładowarke indukcyjną i czarne wnętrze. A właściwie podsufitkę. Okna dachowego nie wziąłem bo zawsze za to dopłacałem, a potem zapominałem, że istnieje. Bez tego jest ciszej a czarna podsufitka, wbrew pozorom dobrze robi na mój nastrój. Wycisza, wprowadza spokój. Takie moje subiektywne odczucia... Podświetlenie lusterek w daszkach pozostawię bez komentarza. Wiocha jak na tę klasę auta, ale koniec końców to detal.


HUD - mistrzostwo świata.


Auto generalnie bardzo fajne, chociaż niezmiennie będę twierdził, że za drogie. Na chwilę obecną jednak ciesze się wyboru,].


A wygląda tak:


https://zapodaj.net/52527a6cfe64a.jpg.html


https://zapodaj.net/779785a41a724.jpg.html


https://zapodaj.net/1027baa41a5f5.jpg.html


https://zapodaj.net/1027baa41a5f5.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie.


Beznadziejną opinię na temat Fusa uratowały nieco wczoraj 2 panie, jedna mi auto wydawała, druga ubezpieczała. Flota co miała spier..., to spier... więc akcji jeszcze nie koniec, ale auto już mam.

 

To chyba taki standard ..nie chce opisywać NIE profesjonalizmu dilera BMW Dynamics (jak dla mnie za taki poziom obsługi klienta powinni stracić autoryzacje).

 

Fortepianowy plastik jest zawsze i wszędzie beznadziejny i gdybym mógł, to bym go wywalił. Poza tym, ma już drobne ryski, bo ewidentnie się komuś spieszyło przy przygotowaniu auta do wydania. Może się czepiam, ale w aucie za taką kasę to jest do dupy.

 

Ja na zewnątrz czarne słupki zafoliowałem folią premium shield, dlaczego nie fortepianowy plastik....

 

Podobnie z obsługą "muzyki" podczas odtwarzania. Dlaczego (a może nie wiem jak, więc pomoc docenię) nie mogę wertować swoich muzycznych zasobów z kierownicy, a jedynie przeskakiwać utwory? Musze grzebać pokrętłem. Czy się mylę?

Naciśnij rolkę koło na kole kierownic nad przyciskiem odbierania telefonu.

 

Nie zapamiętuje trybu jazdy i zawsze przechodzi w Comfort przy uruchomieniu. Można to zmienić?

TAK ale przez https://bimmercode.app/ (potrzebujesz adapter UniCarScan UCSI-2000).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuje wymiane samochodu F25 na G01 pod koniec tego roku, wiec zamowienie pewnie okolice sierpien/wrzesien i mam dylemat.


W salonie potwierdzil sprzedawca ze od lipca znika 25d z cennika i nie bedzie mozna zamawiac (byly juz plotki na forum o tym ale tym razem to juz potwierdzone), obiecal jeszcze to jakos potwierdzic/wyjasnic z product managerem w BMW czy to jest tymaczasowe czy nie, ale biorac pod uwage ze BMW wycofuje rowniez ten silnik z G30/G31 a jednoczesnie wprowadza w G05, wiec to nie jest tymczasowe tylko zaplanowane dzialanie (pewnie zwiazane ze sprzedaza samochodow z tymi silnikami).


Od samego poczatku bylem wlasnie nastawiony na 25d ktory wydaje mi sie super alternatywa dla 30d i unikniecia 70K PLN doplaty zwiazanej glownie z akcyza, a wciaz ma 40 KM mocy wiecej.


Niestety z jazda probna 25d generalnie jest problem (udalo mi sie pojezdzic X4) zeby miec porownanie do 20d i tutaj przyznam szczerze troche bylem zawiedziony i nie wiem w sumie dlaczego bo 40KM wiecej a jakos nie czulem ich, byc moze roznica jest (musi byc) ale jest az tak malo wyczuwalna/subtelna ze w trakcie testow nie bylo to takie oczywiste - napewno lepiej 25d troche lepiej przyspieszal niz 20d od 120-150 km/h.


To co musze napisac na duzy PLUS - to kultura pracy 25d jest niesamowita - bardzo cichy silnik jak nie-diesel - i mowie tutaj oczywiscie o halasie z zewnatrz nie wewnatrz samochodu.


Stad moje pytanie do Was ktorzy wybraliscie 25d - czy mozecie podzielic sie swoimi wrazeniami odnosnie testow 20d vs 25d jesli takie robiliscie i wrazeniami z porownania?


Napewno bede chcial wiecej jeszcze pojezdzic 25d (dluzej niz godzine - niestety nie da sie wypozyczyc samochodu na dluzej (nawet za kase) a szkoda - bede probowal moze u innych dealerow) ale mam dylemat bo 25d byl dla mnie priorytetem wiec biorac czas na decyzje - pozostanie mi albo szukanie czegos gotowego ze stocku a niestety te konfiguracje sa nie wystraczajace albo zostac przy 20d do zamowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przestawianie trybu po zgaszeniu auta jest mega denerwujące. Chyba, że ktoś jezdzi tylko w komforcie. 2200 km zrobione, typowo miejska jazda, ciagle na zimnym silniku, 7,5 wskazuje komp ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie.


Beznadziejną opinię na temat Fusa uratowały nieco wczoraj 2 panie, jedna mi auto wydawała, druga ubezpieczała. Flota co miała spier..., to spier... więc akcji jeszcze nie koniec, ale auto już mam.

 

To chyba taki standard ..nie chce opisywać NIE profesjonalizmu dilera BMW Dynamics (jak dla mnie za taki poziom obsługi klienta powinni stracić autoryzacje).

 

Fortepianowy plastik jest zawsze i wszędzie beznadziejny i gdybym mógł, to bym go wywalił. Poza tym, ma już drobne ryski, bo ewidentnie się komuś spieszyło przy przygotowaniu auta do wydania. Może się czepiam, ale w aucie za taką kasę to jest do dupy.

 

Ja na zewnątrz czarne słupki zafoliowałem folią premium shield, dlaczego nie fortepianowy plastik....

 

Podobnie z obsługą "muzyki" podczas odtwarzania. Dlaczego (a może nie wiem jak, więc pomoc docenię) nie mogę wertować swoich muzycznych zasobów z kierownicy, a jedynie przeskakiwać utwory? Musze grzebać pokrętłem. Czy się mylę?

Naciśnij rolkę koło na kole kierownic nad przyciskiem odbierania telefonu.

 

Nie zapamiętuje trybu jazdy i zawsze przechodzi w Comfort przy uruchomieniu. Można to zmienić?

TAK ale przez https://bimmercode.app/ (potrzebujesz adapter UniCarScan UCSI-2000).

 

Może i można plastik okleić, ale obawiam się, ze rozebranie konsoli i jej ponowne złożenie wiąże się z tym, że będzie to już zawsze hałasujący i rozdygotany element.


Co do rolki, mogę nią przesuwać utwory, ale nie widać tam np.wykonawcy no i nie mogę grzebać między albumami, palylistami itp. To kwestia ustawień czy tak to po prostu jest?


Z tym ostatnim mogę jedynie napisać "aha". Nie mam pojęcia jak się to tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuje wymiane samochodu F25 na G01 pod koniec tego roku, wiec zamowienie pewnie okolice sierpien/wrzesien i mam dylemat.


W salonie potwierdzil sprzedawca ze od lipca znika 25d z cennika i nie bedzie mozna zamawiac (byly juz plotki na forum o tym ale tym razem to juz potwierdzone), obiecal jeszcze to jakos potwierdzic/wyjasnic z product managerem w BMW czy to jest tymaczasowe czy nie, ale biorac pod uwage ze BMW wycofuje rowniez ten silnik z G30/G31 a jednoczesnie wprowadza w G05, wiec to nie jest tymczasowe tylko zaplanowane dzialanie (pewnie zwiazane ze sprzedaza samochodow z tymi silnikami).


Od samego poczatku bylem wlasnie nastawiony na 25d ktory wydaje mi sie super alternatywa dla 30d i unikniecia 70K PLN doplaty zwiazanej glownie z akcyza, a wciaz ma 40 KM mocy wiecej.


Niestety z jazda probna 25d generalnie jest problem (udalo mi sie pojezdzic X4) zeby miec porownanie do 20d i tutaj przyznam szczerze troche bylem zawiedziony i nie wiem w sumie dlaczego bo 40KM wiecej a jakos nie czulem ich, byc moze roznica jest (musi byc) ale jest az tak malo wyczuwalna/subtelna ze w trakcie testow nie bylo to takie oczywiste - napewno lepiej 25d troche lepiej przyspieszal niz 20d od 120-150 km/h.


To co musze napisac na duzy PLUS - to kultura pracy 25d jest niesamowita - bardzo cichy silnik jak nie-diesel - i mowie tutaj oczywiscie o halasie z zewnatrz nie wewnatrz samochodu.


Stad moje pytanie do Was ktorzy wybraliscie 25d - czy mozecie podzielic sie swoimi wrazeniami odnosnie testow 20d vs 25d jesli takie robiliscie i wrazeniami z porownania?


Napewno bede chcial wiecej jeszcze pojezdzic 25d (dluzej niz godzine - niestety nie da sie wypozyczyc samochodu na dluzej (nawet za kase) a szkoda - bede probowal moze u innych dealerow) ale mam dylemat bo 25d byl dla mnie priorytetem wiec biorac czas na decyzje - pozostanie mi albo szukanie czegos gotowego ze stocku a niestety te konfiguracje sa nie wystraczajace albo zostac przy 20d do zamowienia.

 

Oddawanie mocy jest bardzo płynne i najlepiej widać na prędkościomierzu co się dzieje, a różnicę czuć w trybie "sport". Nie jest to przepaść ale czuć. Najwyraźniej zaś widać wszystko przy prędkościach autostradowych.

Mocy momentu Ci na pewno nie zabraknie. Według mnie dokonałem dobrego wyboru. Auto się nie męczy w szybkich przelotach, rezerwa na wyprzedzanie jest zawsze - dla mnie w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, spełnia nowe normy, ma biturbo i takie same parametry :)

 

25d też spełnia nowe normy. Jest natomiast rzadko zamawiany, a z pozostałymi wersjami jest drobny problem bo się czasy wydłużyły.

Są dwa prawdopodobne scenariusze:

- 20d będzie w ofercie ostatnim 4 cylindrowym dieslem, jeśli dostanie upgrade to raptem o kilka KM - vide Audi: 150KM i 190KM, potem benzyna 252KM (teraz chyba 248)

- 25d powróci do konfiguratora jak się obrobią z produkcją - vide VW TDI BiTurbo 240KM - wywalili go na pół roku żeby zoptymalizować planowanie produkcji i wrócił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bjoernrider - dziękuje za komentarz - być może na coś innego nastawiałem się jeśli idzie o różnice pomiędzy 20d vs 25d - że właśnie będzie ta różnica duża, chyba zbyt dużo oczekiwałem.

Tak czy inaczej sprzedawca postara dowiedzieć się (przynajmniej obiecał) jak to będzie w przyszłości z 25d w X3, być może i mam taką nadzieje ze to tylko chwilowe wycofanie z produkcji, ale sam sprzedawca powiedział ze zamówień/zainteresowanych tym silnikiem jest pare %, więc raczej marne szanse na powrót szczególnie ze ten nowy 20d ma być/jest bardziej ekonomiczny, zrywny i cichszy (m.in. z powodu dwóch turbin i innych zmian).

Jeszcze mam pare miesięcy na wyklarowanie sytuacji i decyzje.


Inna zmianą właśnie wprowadzaną to jest Live Cockpit w X3 - jako upgrade do iDrive 7 - z jednej strony może i fajnie, ale z drugiej niestety już nie będzie można mieć takiego fajnego zestawu wskaźników jak są teraz jako multifunkcyjny wyświetlacz X3 ... tylko takie jak są w G20, G05 etc. co do których mam mieszane uczucia. Szkoda ale wygląda na to że BMW nie czeka z tymi zmianami do LCI tylko zmienia to w każdym samochodzie dużo szybciej - podobnie ma być z G30/G31 więc trzeba będzie to zaakceptować i liczyć na to że może kiedyś zrobią mały OTA update z nowym oprogramowaniem które umożliwi inna grafike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem Panowie.


Może kogoś zainterere krótki update po pierwszym miesiącu i 5000km...


Pierwsze 2 tyg trudne w kwestii przyzwyczajania się, ale już się trochę lubimy.


Silnik, napęd itp.

Silnik spoko, jedzie, odpycha się, jest dobrze. Spalanie 8,1. Dla mnie OK. Z wyprzedzaniem problemów nie ma, szczególnie w trybie sport.

Do 230 rozpędziliśmy się bez kłopotu, poszłaby chyba jeszcze, ale mi się skończyła przestrzeń. Tak czy siak, rezerwa mocy przy prędkościach podróżnych jest. :cool2: :cool2: :cool2:

Skrzynia mnie trochę mniej zachwyca, potrafi zaspać na wyjściu z wolnego zakrętu. Pomagam jej redukując szybkim ruchem stopą. Nie mniej jednak, nigdy wcześniej nie musiałem tego robić wiec traktuję to jak minus. Trochę za długo też przetrzymuje przy ostrym przyspieszaniu.

Mocy nigdy nie brakuje, a oddawana jest bardzo łagodnie. Chwilami myślimy, że coś on nie jedzie ale tylko do chwili spojrzenia na licznik.

W kwestii napędu jestem zatem na "tak".


Podwozie.

Zawias adaptacyjny zdecydowanie chwalę. Comfort jest komfortowy, Sport jest sztywniejszy i daje większą pewność. Adaptive jest ciągle trochę zagadką, ale czuć jak zmienia ustawienia więc chyba działa jak powinien. W łukach, zależnie od ustawień, ale generalnie stwierdzam, że nie spodziewałem się po SUVie takiego prowadzenia.

Hamulce uważam za fantastyczne. Nie mam na myśli skuteczności jedynie, ale sposób działania. Świetna modulacja i bardzo dobre czucie. Bez problemu można hamować lewą stopą. Jak ktoś się waha czy dołożyć 3 000 PLN - zdecydowanie tak.


Elektronika.

Systemy są bardzo fajne, ale są też minusy.

Hamowanie przez adaptacyjny tempomat jest według mnie zbyt gwałtowne. Mówię o sytuacji dojeżdżania np. do kogoś na naszym pasie, nie o takiej, kiedy ktoś nam drogę zajeżdża oczywiście.

Przednie czujniki i kamera włączają się za późno, jak już jest sygnał ciągły. Według mnie tu się prosimy o szkody. Nie wiem czy to się da poprzestawiać, próbowałem, ale nic nie znalazłem.

Jak chodzi o inforozrywkę, jest super. Wkurza mnie jedynie, że Spotify robi co chce i nie widać go w HUD. Kiedy jest odtwarzany z poziomu telefonu, działa ok.

Nawigacja jest bardzo OK, zestaw audio bardzo dobry (zwłaszcza za taką, w sumie niewielką, dopłatą).

Asystenta parkowania nie próbowałem. Tak długo zabierał się do roboty, że się wkurzyłem i odpuściłem temat. może kiedyś spróbuję.

HUD jest super, zegary też bardzo mi się podobają. Bardzo nie chciałem elektronicznych, ale takie mogą być. Chociaż udają klasyczne.


Wnętrze.

Ogólnie na tak, ale są rzeczy, których BMW powinno się wstydzić.

Po pierwsze oczywiście fortepianowy plastik. Dno i 2 metry mułu.

Rzecz kolejna, montaż niektórych elementów. W moim egzemplarzu boczki tylnych drzwi wydawały dźwięki, które mnie doprowadzają do szału. Szczególnie lewy bo świergolił centralnie przy uchu. Używam czasu przeszłego bo temat załatwił smar silikonowy, którym poleciałem wszystkie szpary i łączenia - jest po temacie. Tylko dlaczego w aucie za takie pieniądze potrzebny był smar za 20 PLN? Miałem go bo podobny problem był i w Maździe i Peugeocie, ale dlaczego muszę robić takie rzeczy?


Fotele są OK, ale niestety wymagają przyzwyczajenia i następnym razem chyba poszedłbym jednak w komfortowe. Ból tyłka przychodzi, pozycji także ciągle szukam.

Żałuje też, że krótkie drzwi powodują, że o lewym podłokietniku mogę zapomnieć.


Bagażnik jest fajny. Zwłaszcza kuweta pod podłogą bardzo mi odpowiada. Szkoda, że dziady zaoszczędzili na sprężynie do podnoszenia podłogi. W przypadku marki premium to żałosne.

Problemem jego jest natomiast to, że lata po nim dobytek w stopniu mi do tej pory nieznanym. Chcąc temu zaradzić zamówiłem siatkę na podłogę, powinna ten problem rozwiązać.


Poziom hałasu bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. P508 był jak dotąd moim najcichszym autem. Nie wiem jaki jest poziom hałasu w BMW w liczbach, ale jest komfortowo powyżej oczekiwań.


Z innych rzeczy...

Nie wiem czy to pora roku, czy kształt karoserii, mam wrażenie, ze robactwo klei się do niej nawet jak stoi. Na ekspresówce szybę mam zapieprzoną robalami błyskawicznie.


Felga 20" z ROF- zero problemów czy ujmy na komforcie, pozytywne zaskoczenie.

Pozytywne zaskoczenia to także m.in. zwrotność, reakcja na wiatr (jest, ale bez sensacji; myślałem, że będzie tragedia)


Co bym zmienił kupując drugi raz to auto?

Fotele na komfortowe i dołożyłbym może okno dachowe. Tylko tyle.

No i wiedząc to, co wiem teraz chyba dilera też bym zmienił.


Silnik zdecydowanie wziąłbym ten sam, chyba że chciałbym dołożyć tę idiotyczną kwotę za 30d.

I nic więcej... Nie wiem, nie rozumiem po co wsadzać do takiego auta jakieś grube setki koni. Chyba tylko do startów spod świateł. Gdybym chciał i stać by mnie było na np.40i poszedłbym po inny model z tym silnikiem.


Jest też jedno zaskoczenie totalne. Moja kobieta nie chce tym jeździć. Twierdzi, że w mieście to porażka i celowe utrudnianie sobie życia ze względu na widoczność. W trasie lepiej, ale w zakrętach marudzi, że się jej buja.


Czy mogę to auto polecić? Tak. Jeśli ktoś jest przekonany, ze chce SUVa i wie co robi, a przede wszystkim chce wydać tyle kasy - tak. To bardzo dobry samochód. Mocno według mnie przeceniony, ale bardzo dobry. Ta wersja, ten silnik. Kwestia emocji i szczerego dopowiedzenia sobie na pytanie czy to auto mi zrobi robotę i umili życie. Jeśli tak, z pozostałych kwestii na pewno użytkownik będzie zadowolony bo to świetnie zroboiny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.