Skocz do zawartości

X3 M40i - czy na pewno 360KM?


jceel

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,


na początku lipca zamówiłem do produkcji X3 M40i. samochód miał być wyprodukowany na przełomie sierpnia i września i dostarczony do mnie w połowie października (czyli, miejmy nadzieję, za jakieś 2 tygodnie). dzisiaj wszedłem sobie przypadkiem na konfigurator na stronie bmw.pl i zauważyłem, że zmniejszyli moc z 360KM na 354KM. :? zacząłem się zastanawiać czy czasem nie dostarczą mi takiej zdławionej wersji. czy jest to możliwe? mogę to jakoś zweryfikować? posiadam już numer VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

żarty żartami, ale wiecie - towar jest albo zgodny z umową albo nie. i nie chodzi o to czy różni się o 1KM czy o 100 tylko o zasadę ;) no ale chyba jest OK, udało mi się w końcu rozkodować VIN (próbowałem kilka różnych dekoderów i tylko jeden dał radę rozkodować). moc w VIN wynosi 265kW czyli tak jak powinno być, pomimo daty produkcji 11.09.2018 (czyli po 01.09.2018). mam też, co ciekawe, w VINie informację na temat zgodności z Euro 6 RDE: "S1DEA Exhaust emission standards EU6 RDE".


odbiór spodziewany w ciągu najbliższych 2 tygodni. na pewno się pochwalę jak już będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfiguracja wyszła na kwotę 409408zł.


Tapicerka: BMW Individual Merino Tartufo

Listwy: Fineline Cove

Lakier: Niebieski Phytonic (chciałem jakiś troszkę ciekawszy kolor ale niestety paleta lakierów jest dramatycznie słaba :()

Pakiety i opcje:

- ConnectedDrive Plus Package

- Pakiet First Class

- Pakiet Business Class

- Pakiet ogrzewania plus

- Pakiet Innowacji

- Adaptacyjne zawieszenie sportowe M

- Rolety przeciwsłoneczne dla szyb tylnych bocznych

- Regulacja foteli z tyłu

- Active protection

- Ogrzewanie foteli przednich i tylnych

- Parking Assistant Plus

- Pakiet Repair Inclusive 5 lat

- Rezygnacja z pakietu Service Inclusive (zaoszczędzone 2123zł :norty: )


M40i ma zastąpić obecne X1 xDrive23d :) różnica na pewno będzie spora :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Konfiguracja wyszła na kwotę 409408zł.


Tapicerka: BMW Individual Merino Tartufo

Listwy: Fineline Cove

Lakier: Niebieski Phytonic (chciałem jakiś troszkę ciekawszy kolor ale niestety paleta lakierów jest dramatycznie słaba :()

Pakiety i opcje:

- ConnectedDrive Plus Package

- Pakiet First Class

- Pakiet Business Class

- Pakiet ogrzewania plus

- Pakiet Innowacji

- Adaptacyjne zawieszenie sportowe M

- Rolety przeciwsłoneczne dla szyb tylnych bocznych

- Regulacja foteli z tyłu

- Active protection

- Ogrzewanie foteli przednich i tylnych

- Parking Assistant Plus

- Pakiet Repair Inclusive 5 lat

- Rezygnacja z pakietu Service Inclusive (zaoszczędzone 2123zł :norty: )


M40i ma zastąpić obecne X1 xDrive23d :) różnica na pewno będzie spora :D

Absolutnie nie chcę zgrywać Janusza motoryzacji, każdy wydaje ciężko zarobione pieniądze na co tylko ma ochotę, chciałem jednak dowiedzieć się, jakie inne wozy brałeś pod uwagę do sumy 400 tys. zł i czemu wybrałeś właśnie taki. Myślę, że to ciekawe pytanie. Czekam na odpowiedź.

Przykładowo w kwocie 350 tys. zł jest Macan GTS, którego można w coś tam doposażyć za 50 tys. zł. Lub też Macan S wówczas na doposażenie zostaje 100 tys. zł. 360 KM i 340 KM w drugim przypadku, silniki 3 litrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Rozważyłbym jednak Porsche.

Ciekawa opcja to Mercedes GLC 43 AMG.Jest lżejszy od BMW i ma pneumatykę no i jest szybszy Ale niedługo będzie lift i silnik 390KM.


400 tys za X3 to wołałbym chyba dołożyć 30 -40 tys i kupić Alfę Stelvio i 510 KM


Podsumowanie

http://www.zeperfs.com/en/match7191-6392-5986-6922.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie chcę zgrywać Janusza motoryzacji, każdy wydaje ciężko zarobione pieniądze na co tylko ma ochotę, chciałem jednak dowiedzieć się, jakie inne wozy brałeś pod uwagę do sumy 400 tys. zł i czemu wybrałeś właśnie taki. Myślę, że to ciekawe pytanie. Czekam na odpowiedź.

Przykładowo w kwocie 350 tys. zł jest Macan GTS, którego można w coś tam doposażyć za 50 tys. zł. Lub też Macan S wówczas na doposażenie zostaje 100 tys. zł. 360 KM i 340 KM w drugim przypadku, silniki 3 litrowe.

 

Przede wszystkim, te 409 tys to jest cena z konfiguratora. Dostałem przyzwoity rabat więc cena końcowa wychodzi poniżej 350 tys. brutto :) Tak jak już koledzy pisali, Macan jest droższym autem. Wyposażenie jest z reguły droższe, no i model porównywalny osiągami z M40i to jest dopiero wersja Turbo (400KM) która jest też znacznie droższa w podstawie. Poza tym, Macan nieszczególnie mi się podoba - BMW jest OK, nie czuję potrzeby posiadania Porsche. :mrgreen:


Z pozostałych konkurentów:

- Audi SQ5 nie da się kupić w tej chwili, nie ma nawet konfiguratora - podejrzewam, że z powodu Euro 6d

- Za Mercedesem nie przepadam, tak po prostu. Nie podobają mi się wnętrza. Jeżeli chodzi o osiągi, to GLC 43 AMG wypada podobnie jak X3 M40i, a do 200km/h jest nawet ciut wolniejsze.

- Alfę brałem pod uwagę, ale jednak awaryjność modelu Giulia QV mnie zniechęciła

- X5 F15 50i - nie da się kupić (pod koniec cyklu produkcyjnego były duże rabaty, ale na nic się to zdało bo wszystkie benzynowe silniki zostały wycofane)

- X5 G05 50i - jeszcze nie ma, a jak już będzie to też będzie na pewno znacznie droższe :)


Generalnie nie potrzebuję auta większego niż X3, więc zamiast iść w wyższy model zdecydowałem się na prawie maksymalne wyposażenie. Z tego co pamiętam to nie mam tylko Driving Assistant Plus (bezsensowna opcja) i panoramicznego dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój kolega też zdecydował się na takie X3 M40i. Jako konkurencja, w grę wchodził tylko Macan, którego nawet bardziej wolał. Jednakże koszty zakupu i późniejszego serwisowania (chociaż robi około 20 tyś rocznie) zdecydowanie na plus X3. Jest analitykiem w dużej firmie i szczegółowo to liczył, kierując się rozumem, chociaż serce podpowiadało mu Porsche.

Pochwal się zdjęciami, bo będziesz miał wspaniałe auto, którego pozytywnie zazdroszczę i licząc koszty, też pewnie wybrałbym X3, które dotrzymuje kroku Macanowi, za dużo jednak mniejsze pieniądze, jeżeli przy takich kwotach tak można mówić.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na dzień dobry dostałem w BMW 13% upustu na samochód do produkcji, w Porsche na na Macana Turbo z demo 11%, a handlowiec mówił, że max 6-7% na nowy model. Dodam też, że X3 jest większe w środku i cichsze przy prędkościach autostradowych od Macan'a i nie "kłuje" tak po oczach ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no oczywiście, są za i są przeciw. Wszystko sprowadza się do pieniędzy. Ale warto zauważyć, że Porsche to Porsche, wyższa liga.

 

Z drugiej strony Porsche Macan i Cayenne to przebrane inne produkty koncernu VAG: Macan jest mocno bazowany na Audi Q5 a Cayenne na Touaregu i Audi Q7. Silniki to 2.0 TFSI i 3.0 TFSI z Audi. Gdyby pod maską było B6 z 911 to bardziej trzymałoby się to kupy i tradycji marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.