Skocz do zawartości

x3 30i


ryb55

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem na youtube film "BMW X3 xDrive30i test PL Pertyn Ględzi" - facet dosłownie miażdży to auto pod każdym względem. Najbardziej jednak załamała mnie jego opinia o dwulitrowym benzynowym silniku 30i oraz o hałasie w środku przy większych prędkościach. Czy ktoś z użytkowników X3 G01 30i bez szyb dziękoszczelnycah jest w stanie potwierdzić (lub zaprzeczyć) słowom Pana Pertyna ?

 

nie wiem jak bez szyb dźwiękoszczelnych, ale z głośność w środku przy prędkościach pow. 160km/h porównywalna do 5er F10, a np. Macan Turbo głośniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam,co napisał kolega Pter. Testowałem z szybami dźwiękochłonnymi i cicho jak makiem zasiał. Silnik diesla, szumu powietrza nie słychać.Przepaść w porównaniu do F25. Pan P. w tym teście trochę przesadza i aż mi się na usta ciśnie, że jest uprzedzony do marki BMW (chociaż ja jako wieloletni użytkownik BMW jej wcale nie gloryfikuję, żeby była jasność).
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę X3 30i z tak zwanego placu. Niestety wersja ta nie posiada haka holowniczego na którym mi cholernie zależy (głównie na rowery).

W przypadku samochodów typu SUV pakowanie rowerów (25kg e-bików) na dach bez drabiny jest koszmarnym przeżyciem, dlatego nawet o takim rozwiązaniu nie myślę.

Zwróciłem się do salonu z zapytaniem ile będzie kosztowało dołożenie haka, informacja zwrotna którą otrzymałem, nie ukrywam, zwaliła mnie z nóg...


Hak holowniczy, elektryczny w konfiguratorze kosztuje: 4 924,00 PL, w salonie dostałem wycenę na 12.200zł!!!! - zadzwoniłem więc do innego dealera, który podał mi jeszcze wyższą cenę: 13.500zł.....

Zapytałem o to czy istnieją inne możliwości, na co nowa oferta opiewała na 10.000zł, ale na hak składany ręcznie (nieelektryczny).


Obdzwoniłem więc kilka firm specjalizujących się w hakach i każda mówiła mi o możliwości instalacji haka wpinanego na zatrzask do modelu BMW X3 G01 w cenie od 1.800zł do 2.500zł - czyli lekko 4x taniej.


Jest jednak inny problem - gwarancja na auto.

Zewnętrzni monterzy mówią, że zgodnie z prawem UE, serwis nie może unieważnić gwarancji, natomiast serwisant w BMW mówi wprost - to poważna ingerencja w auto, która może wyrządzić wiele szkód w elektryce, a wtedy roszczenie gwarancyjne odrzucimy...


I bądź tu mądry...


Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Witam

Jestem zainteresowany kupnem 30i - jakie są spostrzeżenia co do tej jednostki napędowej tj. Przyspieszenie szczególnie powyżej 120 km/h, hałas , spalanie czy też kultura pracy? Warto dopłacić do 20i ?

Pomimo przyzwyczajenia do jazdy raczej mocnymi autami jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym motorem , jest mega cichy , naprawde zwawy , b. szybko lapie temperature robocza. Nie przenosi absolutnie zadnych drgan na auto tak jak diesel , kompletnie nie czuc ani nie slychac czy silnik pracuje czy nie jak start/stop zadziala :cool2:

Przy wiekszych predkosciach nie lapie zadyszki . Lubi wysokie obroty , wkreca sie liniowo z lekkoscia .

W mojej opinii to naprawde udany motor.

20i nie jezdzilem ale patrzac na osiagi na papierze to roznica na korzysc 30i jest duza. 6,3 sek. do 100km/h a 8,3 sek. to przepasc.

Majac jeszcze 2 inne duuuzo mocniejsze auta zawsze z przyjemnoscia wsiadam do X3 Zony , bardzo nadrabia zwinnoscia , porecznoscia i wlasnie dynamicznym i chetnym do ostrej jazdy motorem. Dla mnie idealny do takiego "krecenia sie wokol komina"

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem zainteresowany kupnem 30i - jakie są spostrzeżenia co do tej jednostki napędowej tj. Przyspieszenie szczególnie powyżej 120 km/h, hałas , spalanie czy też kultura pracy? Warto dopłacić do 20i ?

Pomimo przyzwyczajenia do jazdy raczej mocnymi autami jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym motorem , jest mega cichy , naprawde zwawy , b. szybko lapie temperature robocza. Nie przenosi absolutnie zadnych drgan na auto tak jak diesel , kompletnie nie czuc ani nie slychac czy silnik pracuje czy nie jak start/stop zadziala :cool2:

Przy wiekszych predkosciach nie lapie zadyszki . Lubi wysokie obroty , wkreca sie liniowo z lekkoscia .

W mojej opinii to naprawde udany motor.

20i nie jezdzilem ale patrzac na osiagi na papierze to roznica na korzysc 30i jest duza. 6,3 sek. do 100km/h a 8,3 sek. to przepasc.

Majac jeszcze 2 inne duuuzo mocniejsze auta zawsze z przyjemnoscia wsiadam do X3 Zony , bardzo nadrabia zwinnoscia , porecznoscia i wlasnie dynamicznym i chetnym do ostrej jazdy motorem. Dla mnie idealny do takiego "krecenia sie wokol komina"

 

A jak wychodzi spalanie bo w F25 28i to był podobno jakiś dramat?

W testach piszą że jest zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest akceptowalne , srednie ok. 10l.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Dobrze też by było żeby BMW miało w ofercie jakiś silnik 300 KM do tego modelu, a tylko alernatywny M40

 

BMW oferuje model X3 G01 w wersji M Competition z silnikiem 510KM ( 375kW ) :D



rej65wyr.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zauważyłem, że w konfiguratorze X3 i X4 od dziś silnik 30i ma inne przyśpieszenie do 100, 6,4 zamiast 6,3. Zmieniło się też zużycie paliwa z 9,5l na 8,4 według normy WLTP. Zmienił się też emisja CO@ z 216 g/km na 190g/km. Ciekawe czy była jakaś modyfikacja silnika? Moc pozostała bez zmian 252 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.