Skocz do zawartości

dźwięk wydechu - aktywny wydech "V8"


adventure

Rekomendowane odpowiedzi

W poprzednim aucie z silnikiem wolnossącym V8 n62 eksperymentowałem z wydechem ale teraz mam silnik n55 więc odpuściłem drogie (kilkanascie tys. PLN) zestawy Eisenmana i podobne, których efekt potem trzeba chwalić i cmokać, bo oddać do sklepu się nie da.

Zdecydowałem się na wydech aktywny. Jest to po prostu głośnik umieszczony w kulistej metalowej obudowie i zamontowany pod autem, który warczy. Warkot jest oczywiście powiązany z obrotami silnika i zmianami begów za pomocą informacji dostarczanych przez CAN. Uważam, że pomysł rewelacyjny. Warto dodać, że coraz więcej aut fabrycznie ma taki system ale głośno się nie chwali co to jest i jak działa każąc słono dopłacać.

Dodatkowo co bardzo ważne, można zaprogramować dowolną liczbę tonów i ich głośności, które tworzy się lub modyfikuje dostarczone, samodzielnie za pomocą aplikacji na smartfonie. Przełącza się tony guzikiem w aucie a nie koniecznie smartfonem, więc wygoda. Polecam tym, którzy mają zwłaszcza R6 R4 albo diesle. Ciekawe jest dodatkowo to, że cały system można przenieść do innego auta dowolnej marki zamiast oddawać w prezencie kolejnemu właścicielowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No tak, domyślam się, że trzeba wymienić końcowe tłumiki, ale nie chcę gotowca, raczej myślałem o zrobieniu na zamówienie i dlatego pytam czy ktoś już to robił.


W f30 miałem ten sam silnik i zmieniłem tylko downpipe i dźwięk był super, ale że chcę zrobić 4 rury jak w m6, to może warto przy okazji zmienić tłumiki na jakieś sensowne?


A może da się poprostu zamienić końcowe tłumiki na takie z M6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyświetlił mi się na YouTube filmik z wydechem w 640i, które zrobiono u Popka:



abstrachując od samej osoby, bo nie to jest tutaj ważne - brzmi wg mnie świetnie, dużo, dużo lepiej niż same końcowe tłumiki choćby od Eisenmanna.


Sam chciałbym cały customowy wydech zrobić w swoim 640i, wiem że pod Warszawą jest firma, która wydechy robi, ale nic o nich nie wiem więcej.


Jak ktoś coś takiego robił to sam chętnie bym się dowiedział o:

1. orientacyjny koszt całości

2. kto w Polsce jest w stanie zrobić to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd jesteś ? jest masa firm w Polsce która Ci to ogarnie ........jak cos to w mojej okolicy jest kilka zakładów które się tym zajmują :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. A czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie:

Czy można- czy da się bez kombinacji włożyć same końcowe tłumiki z M6.? Czy ma to sens? Jak to brzmi i czy może mieć jakieś negatywne skutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd jesteś ? jest masa firm w Polsce która Ci to ogarnie ........jak cos to w mojej okolicy jest kilka zakładów które się tym zajmują :wink:

 

Z Warszawy. Wiem, że pod Warszawą, w Piastowie jest EL-TEC, które zajmuje się wydechami, ale nie znam nikogo, kto by tam robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie z silnikiem wolnossącym V8 n62 eksperymentowałem z wydechem ale teraz mam silnik n55 więc odpuściłem drogie (kilkanascie tys. PLN) zestawy Eisenmana i podobne, których efekt potem trzeba chwalić i cmokać, bo oddać do sklepu się nie da.

Ja do F06 zamontowałem za 2tys x-pipe i to mi wystarczyło. No ale 650ix miałem.

 

Uważam, że pomysł rewelacyjny. Warto dodać, że coraz więcej aut fabrycznie ma taki system ale głośno się nie chwali co to jest i jak działa każąc słono dopłacać.

Ha - ha - ha. Nie.

Jest to jedno z najbardziej idiotycznych rozwiązań w branży moto, idealnie komponuje się z fałszywymi - zaślepionymi - końcówkami wydechu. Brzmi to sztucznie, słychać to od razu jeśli ktoś nie jest głuchy. Nikt się tym głośno nie chwali z jasnego powodu - bo to WSTYD i obciach coś takiego montować. Miałem dawno temu jazdy i8, zapamiętałem 2 rzeczy - że do auta trudno się wsiadało przez szerokie progi oraz wkurzający dźwięk V8 z głośników, który próbował nieudolnie zagłuszać R3 pod maską.

 

No dobra. A czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie:

Czy można- czy da się bez kombinacji włożyć same końcowe tłumiki z M6.? Czy ma to sens? Jak to brzmi i czy może mieć jakieś negatywne skutki?

Ja tam bym przestrzegał przed takimi modami. Akurat w X4 żony przekładaliśmy wydech z R6 do 20i i efekt był koszmarny, ostatecznie zaspawaliśmy jedną rurę, nie dało się tego wyprowadzić. W E36 miałem zresztą ten sam efekt, ale na rajdy było ok. Jedyny raz co się to dobrze sprawdziło, to jak Arkowi z forum do M235i sprzedałem oryginalny wydech z M2 - ale dlatego, że zgadzał się w miarę silnik.


Przerabiałem kilka wydechów u siebie w samochodach i generalnie najlepiej podchodzić do tematu lekko i etapami. W wydechu można zmieniać kilka elementów typu front-pipe, x-pipe, cat-back itp. Jest wiele firm, które to robi na zamówienie i wymieniając jeden element możemy podjąć decyzję, czy to jest to czy nie, a wyjdzie dużo taniej niż komplet. Jak w dwóch V8 u siebie zmieniłem tylko rezonator i było ok. Jest też ok, jak wymieniamy cały wydech na renomowany kompletny, ale wtedy trzeba bulić dużo, zwykle 10-20tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że pomysł rewelacyjny. Warto dodać, że coraz więcej aut fabrycznie ma taki system ale głośno się nie chwali co to jest i jak działa każąc słono dopłacać.

Ha - ha - ha. Nie.

 

Jest to jedno z najbardziej idiotycznych rozwiązań w branży moto, idealnie komponuje się z fałszywymi - zaślepionymi - końcówkami wydechu. Brzmi to sztucznie, słychać to od razu jeśli ktoś nie jest głuchy. Nikt się tym głośno nie chwali z jasnego powodu - bo to WSTYD i obciach coś takiego montować. Miałem dawno temu jazdy i8, zapamiętałem 2 rzeczy - że do auta trudno się wsiadało przez szerokie progi oraz wkurzający dźwięk V8 z głośników, który próbował nieudolnie zagłuszać R3 pod maską.

 

Dokładnie jestem tego samego zdania ,z głośników to jedynie co może to lecieć muzyka (nie koniecznie dobra :mrgreen: ) ,zdecydowanie jestem zwolennikiem dobrego dzwięku z wydechu lub z pod pokrywy silnika a nie udawanie czegoś czym nie jest, najbardziej idiotyczny wynalazek który niczego konkretnego nie wnosi do motoryzacji a wręcz jest to profanacja :duh:

 

Ja tam bym przestrzegał przed takimi modami. Akurat w X4 żony przekładaliśmy wydech z R6 do 20i i efekt był koszmarny, ostatecznie zaspawaliśmy jedną rurę, nie dało się tego wyprowadzić. W E36 miałem zresztą ten sam efekt, ale na rajdy było ok. Jedyny raz co się to dobrze sprawdziło, to jak Arkowi z forum do M235i sprzedałem oryginalny wydech z M2 - ale dlatego, że zgadzał się w miarę silnik.


Przerabiałem kilka wydechów u siebie w samochodach i generalnie najlepiej podchodzić do tematu lekko i etapami. W wydechu można zmieniać kilka elementów typu front-pipe, x-pipe, cat-back itp. Jest wiele firm, które to robi na zamówienie i wymieniając jeden element możemy podjąć decyzję, czy to jest to czy nie, a wyjdzie dużo taniej niż komplet. Jak w dwóch V8 u siebie zmieniłem tylko rezonator i było ok. Jest też ok, jak wymieniamy cały wydech na renomowany kompletny, ale wtedy trzeba bulić dużo, zwykle 10-20tys.

 

U mnie akurat dedykowany wydech się sprawdził zarówno w M3 jak i w 340 tce koszta przybliżone do wydechu customowego :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak coś ma 3, 4 lub nawet 6 cylindrów albo diesla to nic się z tego nie wyrzeżbi u Heńka w garażu poza hałasem. Aktywny wydech daje szansę jakoś nad tym zapanować i jest dość tani. Jak bym miał V8 a nie mam tylko dlatego, że BMW oferuje wadliwe silniki n63b44, to bym zrobił inaczej i taniej ale niestety jest 6 cyl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie akurat dedykowany wydech się sprawdził zarówno w M3 jak i w 340 tce koszta przybliżone do wydechu customowego :8)

Moment, ale customowo możesz zrobić tylko pojedyncze elementy wydechu, wtedy jest super tanio ;) Że cały wydech to najlepsze rozwiązanie, to ja słyszę na co dzień w M2 :P

 

jak coś ma 3, 4 lub nawet 6 cylindrów albo diesla to nic się z tego nie wyrzeżbi u Heńka w garażu poza hałasem. Aktywny wydech daje szansę jakoś nad tym zapanować i jest dość tani. Jak bym miał V8 a nie mam tylko dlatego, że BMW oferuje wadliwe silniki n63b44, to bym zrobił inaczej i taniej ale niestety jest 6 cyl.

R6 brzmi fajnie i da się z tym dużo zrobić - toż to dźwięk z każdej M2/M3/M4. A jakby iść dalej, mocne Alfy i 911 też mają 6cyl, a nawet nowe Maserati MC20. Wadliwe V8 to raczej problem lat 90tych czy wczesnych 2000, a nie serii 6. Wiem, bo stukło mi 100tys km w 650ix bez awarii, jak się dba to się ma. Zresztą sprzedałem auto z gwarancją, bo do 200tys była czy jakoś tak.


718 4-cyl też jakoś brzmi. Trochę pierdzi, ale generalnie bez tragedii, jeśli miałbym R4 to bym dążył zmianami pod ten ton.


Także generalnie ja rozumiem, jak już włożyłeś kasę, to pewnie chciałbyś się tym cieszyć, nie zabraniam ;) Ale poklasku na takie mody to wiele nie dostaniesz moim zdaniem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także generalnie ja rozumiem, jak już włożyłeś kasę, to pewnie chciałbyś się tym cieszyć, nie zabraniam ;) Ale poklasku na takie mody to wiele nie dostaniesz moim zdaniem :mrgreen:

Dobrze że nie zabraniasz bo bym się pewnie przejął i zamknął w sobie. A czyjkolwiek "poklask" mam tak głęboko w .... że nie masz pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.