Skocz do zawartości

650i vs 640i


PabloNeruda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie, mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość :wink:


Od pewnego czasu walczę z decyzją zakupu "weekendowego grand tourera", koniecznie w cabrio i wybór padł w końcu na BMW f12, pozostała kwestia wyboru silnika (zdecydowanie benzyna).


Sporo naczytałem się apropos awaryjności jednostki n63, szczególnie przed 2012 rokiem, jednak co do późniejszych wersji zdania są podzielone, czy rzeczywiście jest to bomba zegarowa niezależnie od rocznika? Jakbyście porównali go do N55, zarówno pod względem awaryjności jak i radości z jazdy - bo w końcu o nią tutaj przed wszystkim chodzi :wink:


Dodam jeszcze, że samochodem nie planuje pokonywać więcej niż 10 tys. km rocznie i celuję w egzemplarze z niskim przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Po 2012 (produkcja koniec 2012) niektóre problemy tego silnika zostały mocno złagodzone, choć niektóre rozwiązania są nieco siłowe (na przykład bardziej odporne na temperature wtryski, większe wentylatory). Ten motor jest wadliwie zaprojektowany. Jasne, że v8 jest fajniejsze od v6 ale ja wybrałem spokój i kupiłem 640i. Miałem poprzednio E64 v8 i to był przyjemny napęd ale R6 też daje sporo radości zwłaszcza w trybie sport+ i przy manualnej zmianie biegów. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od 2011 roku jestem zadowolonym użytkownikiem F12 640i. Miałem podobny dylemat w salonie co Ty. Zadecydował zaprzyjaźniony mechanik, który odradził mi silnik V8, który miał nieznacznie większy moment obrotowy i "tylko" 407KM w stosunku do 320KM w 40i. (miesiąc temu ten sam mechanik odradził mi zakup X7 z 530 konnym V8 - które już jest podobno pozbawione wszelkich wad - zamówiłem R6 3.0 M50d)

Jeżeli szukasz auta na "dłużej" i musi to być 650i - rozważ auto po 2015 roku z 450 konnym silnikiem oraz wyższym momentem obrotowym. Ważniejsze od przebiegu jest regularne serwisowanie auta jak i samego silnika. Na rynku jest trochę aut z podejrzanie niskimi przebiegami 20 do 50 tys. km które radzę traktować z dystansem. Takie auto jak nawet jest drugim lub trzecim w rodzinie często kusi, żeby pojechać latem na drugi koniec europy lub w delegację...

Podsumowując 640i wystarczy do całkiem dynamicznego poruszania się po europie (jak dla mnie to tylko na niemieckich autobanach brakowało mi mocy V8 przy wyższych prędkościach). spalanie na autostradzie 10l/100km nie stanowi wielkiego wyczynu. miasto dynamicznie to i 25l na 100km normalnie zależnie od nogi 12-16 litrów, drogi krajowe niewiarygodne 7 do 9l na 100km. Latem przy otwartym dachu obydwa silniki są wystarczające, żeby toczyć się 15 na godzinę nadmorskim bulwarem i w razie potrzeby zrobić wrażenie mocnym przyspieszeniem na pasażerce.

Gdy przypłynie X7 będę robił miejsce w garażu jeszcze nie zdecydowałem czy posłucham serca i sprzedam X5 Żony czy posłucham Żony i sprzedam 640i...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OP

Polecam 650i i nie bój się za bardzo awaryjności. Podstawowym problemem który chyba po wprowadzeniu powodował awaryjność N63 to przekonanie, że można 30 tyś jechać bez wymiany oleju.

BMW potem skróciło okres i zmniejszyło przebieg kolejnych wymian oleju ale na początku ludzie po prostu za długo nie wymieniali oleju i silniki z dodatkowo, na początku, wadliwymi wtryskami zacierały się.


Ja w mojej 650i (rocznik 2011!) dolewam czasami olej po 1500-2000km (1 litr) ale to jest zupełnie losowe - nie ma żadnej regularności. Niestety tam tak jest ale koszt oleju jest niski (banka 4 litry to koszt chyba 100pln - mówię o tym zalecanym shela)

Mam u mnie wymienione wszystkie wtryski na późniejsze - poprawione, cały układ paliwowy i rurki do turbin - to bardzo ważne by turbiny miały nowszą instalacje bo stara ma tendencje do pękania w tych trudnych warunkach. Rok temu w serwisie poprosiłem i zdjęli turbiny i wszystko sprawdzili, wyczyścili i wymienili (właśnie te instalacje do turbin). Co do frajdy - to auto prowadzi się super, ma kopa i fajny gang silnika - taki stonowany ale to mruczenie jest.


Co do paliwożerności - tu jestem w szoku. Faktycznie 10l/100km udaje się standardowo osiągnąć. Na trasie nawet 9l/100. W mieście - 15-20l/100. Pamiętam jaguara 4.2 litra - tam palił 20-30l/100. Właściwie - ile chciał. Ale nie oszukujmy się - nie po to kupujemy ten samochód żeby oszczędzać paliwo. No i to chyba jedyny normalny cabrio gdzie można z tyłu wrzucić 2 foteliki dla dzieci ;-) i da się jechać na majówkę z rodziną ;-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
@OP

Polecam 650i i nie bój się za bardzo awaryjności.


Ja w mojej 650i (rocznik 2011!) dolewam czasami olej po 1500-2000km (1 litr)

Mam u mnie wymienione wszystkie wtryski na późniejsze - poprawione, cały układ paliwowy i rurki do turbin - to bardzo ważne by turbiny miały nowszą instalacje bo stara ma tendencje do pękania w tych trudnych warunkach. Rok temu w serwisie poprosiłem i zdjęli turbiny i wszystko sprawdzili, wyczyścili i wymienili (właśnie te instalacje do turbin). Co do frajdy - to auto prowadzi się super, ma kopa i fajny gang silnika - taki stonowany ale to mruczenie jest.

 

Ale po co pakować sie w kłopoty skoro w 640i nie dolewa się oleju nigdy, nie wymienia wtrysków, rurek, turbin, nic się od nowości nie czysciło, nie wymieniało ani nie naprawiało. Na prawdę nie widzisz różnicy? To jest przepaśc jakościowa. Można się męczyć z v8 ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz opcje bierz silnik R6, V8 to spora ilosc klopotow.

I uwierzcie mi, nie konczy sie na rurkach :D To najczesciej remontowane silniki w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.