Skocz do zawartości

bmw f13 650i X pomoc po zakupie, branie oleju itp...


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem coś co każdy mi odradzał, tj 650 z super silnikiem n63 :)

Auto przelot 140tyś, produkcja 9/2011, vin c799231.

Zakupiony egzemplarz ma niestety 2 problemy:

1) przy ostrym ruszeniu ze skręconymi kołami coś strzela jakby przegłub ale słychać to bardziej z tyłu( może tylko mi się wydaje), przy większej prędkości nie występuje, przy spokojnym ruszeniu również cisza,

2) auto konsumuje olej jak wściekłe, litr na 500-1000km, w zależności od jazdy. Ciekawostka taka że auto na zimnym silniku nie dymi, natomiast na ciepłym mocniejsze dodanie gazu powoduje chmurę niebieskiego dymu.

Przeglądając internety doszedłem do 3 możliwych opcji, pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo.

Niestety odwiedziłem większość lokalnych mechaników, ale żaden nie jest pewnien co może być przyczyną i jak ją wyeliminować.

Zakłady specjalizujące się w silnikach niespecjalnie garną się do diagnozy i naprawy.

Aso stwiedziło że ten silnik tak ma i jest ok.

Szukam kogoś kto mógłby zdiagnozować i ewentualnie naprawić usterkę najlepiej kolice kielc, ewetualnie inne lokalzacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem pojęcie "silnik się kończy", pierścienie do wymiany? rysy na cylindrze?

Jestem wstępnie umówiony na diagnozę za pomocą kamery inspekcyjnej czy nie ma głębokich rys w kielcach na leśniówce (podobno magik od silnikó bmw), ale rozmawiałem też z Auto Rawski odnośnie tego silnika, jeżeli będzie dramat to sugerują czekać aż wróci promocja na słupek w cenie ok 24tyś pln.

Docelowo chcę ten silnik zrobić dobrze, bardziej zależy mi na diagnozie, ale z fusów nikt nie wywróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Finał całej zabawy z n63 używanym na longlife, przelot 140k km, kompresja poniżej 12 Bar na każdym cylindrze, olej leje się po cylindrach, czyli zapieczone pierścienie. Do tego głowica do roboty. Na szczęście cilindry i tłoki całe. Do tego rozsypana prowadnica rozrządu, do wymiany cały, vanosy równiż gdyż ząbki trochę się powycierały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont, jakbym to sprzedał to albo wróci z pozwem sądowym albo w siekierą :) dramatu nie ma jak cylindry i tłoki są ok. To w sumie tylko remont głowicy , wymiana rozrządu, pierścieni i przy okazji panewki chociaż są jeszcze dobre. Koszta za to będą ciekawe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co kupować fajne V8 w aucie które mi się podoba?

Bo można kupić taniej auto do roboty jak w moim przypadku, zrobić wszystko jak należy i cieszyć się przez kolejne 150 tys km?

Nie ma w tych czasach aut bezproblemowych , szczególnie przy dużej pojemności. Auto przy przebiegu 147 tys miało pierścienie do wymiany i rozrząd gdyż prowadnica pękła. Cała reszta wymieniona żeby mieć spokój. A że koszta wysokie, no cóż , to nie 1.9tdi . Mało aut z tym silnikiem, praktycznie brak zamienników skazuje na zakup drogich części w ASO. Miałem tego świadomość przy zakupie, zależało mi jedynie na trafnej diagnozie i naprawie. Auto na tą chwilę ma silnik poskładany po remoncie. Zostało posiadanie ale to po długim weekendzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.