Skocz do zawartości

[F 12] 650i - pierwsza jazda


Slavo

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie prośba do Admina - jeśli ten tekst powinien znaleźć się gdzieś indziej to prosze o przesunięcie ;)

A teraz do rzeczy:

Udało mi się umówić na jazdę próbną nową 6 - tką - właściwie to głównie z powodu silnika, po ostatnim mikrotescie 535d, stwierdziłem że to jeszcze nie to i pojawiło sie pytanie: jak jeżdzi 4,4 biturbo? I proszę oto V8 biturbo w nadwoziu F12:

Dzięki uprzejmości Pana Grzegorza usiadłem za kierownicą cieplutkiej jeszcze 6-tki - 2000 km przebiegu :) Pierwsze wrażenia organoleptyczne są takie - autko w czarnym kolorze, z czarnym dachem i beżowym wnętrzem wygląda luksusowo. Nie spodziewałem się takiej kolorystyki, ale i tak przezornie wskoczyłem w gajerek ;) więc - mam nadzieję - nie wyglądałem w aucie jak młodzian który skubnął furkę tacie.

 

a9888d24a2377030.jpg

 

Z zewnątrz auto sprawia dosyć ekskluzywne wrażenie - aczkolwiek mam dwie uwagi, negatywne niestety: Felgi 19' dobre są dla F10/F11, w szóstce są ledwie poprawne, w salonie stoi demówka na 20" i takie powinny być w standardzie. Druga uwaga dotyczy końcówek układu wydechowego i niestety jest to wada wszystkich obecnie produkowanych aut BMW z silnikiem V8 - wykonanie tych nakładek jest koszmarne: nawet na zdjęciach widać że to atrapy. W środku widać podwjójne stalowe rurki tłumików końcowych. Opcja obowiązkowa to wizyta u któregoś renomowanego tunera w celu poprawy wizualizacji. Dodam że dzwięk jest właściwy - nie natarczywy, ale przy gwałtownym wciśnięciu gazu przyjemny i charakterystyczny dla europejskich silników V8.

 

c23824988d74b0ff.jpg

 

Sama stylizacja tyłu nadwozia to jeden z ciekawszych elementów auta - przyciąga oko, wygląda dynamicznie i nowocześnie. Osobiście uważam że jak w przypadku interesującej dziewczynki to bardzo istotny szczegół ;)

Wnętrze auta jest wykonane bardzo dobrze. Testowane autko miało skórę Nappa, komfortowe fotele, drewniane wykończenia, Head-Up Display, Nawigację Professional, sportową kierownicę (niestety ;( ) z manetkami i parę innych drobiazgów. Oczywiście auto posiadało Adaptive Drive, ksenony, ble, ble, ble ... około 130 tys zł dodatków. Poza inną stylizacją Navi i tunelu środkowego wnętrze bardzo przypomina F10/F11, F07 i F02 więc od razu wszystko jasne. Ilośc miejsca dla kierowcy i (optymalnie) Pasażerki idealna. Z tyłu podróżował mój aparat - nie miałbym serca żeby tam wsadzić córkę ;) Przy wzroście 192 cm kazde auto jest na styk ;)

 

33635a8ebfdd8d46.jpg

 

Koniec gadania czas na jazdę. Wyjazd z salonu z otwartym dachem, lekko gaz, silnika nie słychać więc od razu przełączam się na Sport i skrzynię na S. Strzał w gaz na światłach powodowałby guza w potylicy gdyby zagłówek było odrobinę twardzszy. W końcu jest to wrażenie kopa i odpowiedniej mocy - na razie przy ruchu miejskim, ale już czuć róznicę do 535d, o własnym 520d z grzeczności nie wspomnę. Żeby było smiesznie do salonu przyjechałem Focusem 1.6 :mrgreen:

Dojeżdzamy do autostrady - niemieckiej oczywiście ;) - krótka rozgrzewka i w momencie kiedy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej staje na właściwym /miejscu, dajemy ognia. Dach cały czas otwarty, aczkolwiek szyby postawione. Autko momentalnie osiąga 160 kmh, przy chwili wolnego lewego pasa - krótkiej - wskazówka prędkościomierza zbliża sie do 220 kmh. Praca zawieszenia i układu kierowniczego praktycznie taka sama jak w 5 - tce. Da się jechać, ale okulary konieczne, raz że słońce pieknie świeci a dwa że trochę wieje. Kilkadziesiąt kilometrów przyspieszania i zwalniania sprawia, że wiem że zrobie wszystko aby następne autko miało minimum ten silnik. Nie zna pojęcia zmęczenia, zbyt niskich obrotów, braku mocy czy momentu. Kiedy chcesz to jedzie - po prostu. Tak jak w pozostałych autach - choć tu wyczywalnie szybciej - skrzynia troche muli przy szybkiej redukcji, ale lekarstwem na to jest ręczna zmiana biegów manetkami, lub lepiej dźwignią. Znacząco poprawia to czas reakcji skrzyni.

 

c5b59f333beeb517.jpg

 

Dojeżdzamy do pętli na autostradzie. czas zawracać, ale wcześniej kilka fotek. Powrót przy zakmniętym dachu, zobaczymy różnicę. Z otwartym leci 240 km/h bez większego problemu. Mała retrospekcja nadwozia i wnętrza raz jeszcze. Powtarzam swoją opinię, że fajnie będzie wyglądać na jesieni, gdy będzie dostępny M pakiet i co najważniejsze będzie dostępna kierownica z M paku. Róźnica naprawdę jest znacząca. Zwykła sportowa jest dla mnie zbyt cienka. Linia boczna auta jest bardzo elegancka i pasuje panu z jachtem lub pani w kapeluszu:

 

69aa18ce06b4f6afgen.jpg

 

Po rozłożeniu dachu profil robi się bardziej agresywny - głównie za sprawą pionowej tylnej szyby. Materiał, z którego zrobiony jest dach jest całkiem przyzwoitej jakości i na szczęscie nie jest w jakims dziwnym kolorze.

 

6f2c654c822baf3a.jpg

 

Koniec oglądania - wracamy. Wskakujemy na autostradę i prawa noga w podłodze. Auto pięknie przyspiesza, przy zauważalnie mniejszym hałasie, podróż przy 160 - 180 kmh jest całkiem komfortowa. Nie jest to poziom 5-tki ale daje radę. Więc tym razem próbujemy maksymalnych możliwości. Po chwili prawy pas staje się pusty, na horyzoncie jakaś osobówka zjeżdza na należne jej miejsce na lewym. Zatem ogień - wskazówka szybko gna w kierunku końca skali by w niedługo zatrzymać sie na ostatniej liczbie. Uroczo.

 

Ogólnie rzecz biorąc autko dobre dla Angeliny Jolie czy innego Dustina Hoffmana. W tej kolorystyce wnętrza zdecydowanie nie dla mnie - poczułem się jak w domu gdy po południu wsiadłem do swojego auta w którym króluje czarna skóra i aluminium, no i oczywiście mięsista kierownica M ;) Reasumując pisze podanie do Lotto o dotację na 550i M Sport, bo nie wyobrażam sobie jak może jeździć M5 przy mocy około 580 KM skoro 407 KM robi takie wrażenie.

 

d09755c88459f0ad.jpg

 

Ciekawostka: auto w testowanej konfiguracji to koszt około 590 tys zł. Ups.

Edytowane przez Slavo

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Fajnie się czytało! Zazdroszczę trochę jazdy próbnej...

Osobiście dane było mi jechać Z4 35is, i przy otwartym dachu strasznie strzelało z rur wydechowych przy zmianach biegów. W normalnym użytkowaniu wolałbym jednak coś bardziej stonowanego, nawet wystarczyłoby 640i, ale w coupe'jce i z napędem x-drive, który w F12/F13 ma być dostępny.

Czekamy na kolejne testy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Rozpisywać się nie będę, dodam tylko coś od siebie, bo też miałem kontakt z F12 :) Jeździ się jak piątką, ale ten wygląd...

Zdjęcia niestety tylko z telefonu, na żywo jest tak piękna, że nie pamiętam kiedy tak się śliniłem na widok samochodu. Miałem to rzadkie uczucie, że ma się ochotę zrobić wszystko, żeby ją mieć :)

 

http://img442.imageshack.us/img442/2108/20111021115613.jpg

 

http://img690.imageshack.us/img690/1290/20120320092915.jpg

 

http://img818.imageshack.us/img818/7924/20120320092941.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wspaniałe auto, ale w tej kategorii cenowej (6 po doposażeniu, silnik V8) znajdzie się coś o wiele piękniejszego i bardziej prestiżowego - Maserati Granturismo :wink: .

 

Obawiam sie, ze bedziesz musial jeszcze troszke dosypac dudkow do tego GT. Poza tym, moze ono nie wszystkim odpowiadac, no i awaryjnosc tez da zapewne znac o sobie.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Wspaniałe auto, ale w tej kategorii cenowej (6 po doposażeniu, silnik V8) znajdzie się coś o wiele piękniejszego i bardziej prestiżowego - Maserati Granturismo :wink: .

 

Co prawda w Maserati elementy kokpitu i przyciski są rodem z Fiata Punto ale jak komuś to nie przeszkadza to prestiżu w tym drogim fiacie jest po kokardy... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No i mam: F10 550i :lol:

Trochę to trwało :mad2:


702d6743c358780f.jpg

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Faktycznie kilka ładnych lat minęło od jazdy testowej, gratulacje za wytrwałość :)

Silnik N63 o niezbyt dobrej sławie, więc trzeba o niego mocno się troszczyć, za to radości z jazdy będzie na pewno co niemiara :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersie po liftingu (2014/2015, 330kW). Podobno jest już znacznie poprawiona a poza tym ma tylko 60 tys przebiegu. Cieszę się jak dziecko :D

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.