Skocz do zawartości

Bmw 2016 640D vs 650i


matheoyzf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was wielka prosbe,chcialbym kupic Bmw 640D albo 650i ,wolabym benzyniaka w dodatku niewiele wiecej pali,a wiecej ma mocy w dodatku piekne brzmienie v8 ,pyztanie czy pchac sie na 650i z roku 2016 czy lepiej odpuscic,i jakie wskazowki polecacie przed kupnem BMW pozdrawiam ,i dziekuje za wszelkie rady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

3 lata temu miałem podobny dylemat, który zniknął, gdy jeździłem 650i przez parę miesięcy - śr spalanie 23-26 l/100 km przy 65 l baku, to u mnie 2 tankowania na tydzień, dość wkurzające, możesz mi wierzyć. Fakt, V8 ładnie brzmi i to jest praktycznie jego jedyna zaleta, bo ... N63, to niestety najbardziej usterkowy silnik BMW !

Tydzień po oddaniu samochodu bez namysłu zamówiłem 640d Xdrive. Różnica 0,5 sek do setki (4,8s 650i vs 5,3s 640d) w subiektywnym odczuciu naprawdę nie jest aż tak duża, natomiast moment obrotowy jest prawie dokładnie taki sam - 630 Nm (650i ma 650Nm, a M6 680Nm) ! A przecież wszyscy wiemy, że na mocy i przyspieszeniu, to auta się sprzedaje, a na momencie się jeździ !

Co więcej, dźwięk silnika diesla w 640d został tak wyciszony i przekonwertowany, że stojąc obok auta, nikt kto nie spojrzy na znaczek, nie pomyśli nawet przez chwilę, że to może być diesel. We wnętrzu autka nie słychać w czasie jazdy praktycznie nic, a basowy dźwiek przy wciśnięciu gazu do dechy mile łechce nasze uszka - stroiciele z BMW naprawdę wykonali niezłą robotę ! Zacytuję tu jeden z niezależnych portali motoryzacyjnych: "Diesel w serii 6 ma 313 KM, ale aż 630 Nm, jest niesamowicie elastyczny i wbrew pozorom pasuje do tego auta, bo... zachowuje sie jak motor benzynowy. Chętnie wchodzi na obroty i powala większość aut osiągami." Cytat ten potwierdzam w całej rozciągłości, nic dodać, nic ująć.

Od ponad trzech lat posiadam w/wym model i mogę powiedzieć śmiało - nie będziesz zawiedziony, pomijając posiadanie jednego z najlepszych i najmniej zawodnych 3 litrowych turbodiesli na rynku, będziesz mógł rozkoszować się długodystansową i bezstresową jazdą (zasięg pow. 800km na jednym baku), a nie tankować co 300-350 km. I nie chodzi tu o kasę, choć w ogólnym rozrachunku wychodzi 4 razy drożej, ale przede wszystkim o czas, bo o ile w mieście tankujesz 650i co 2-3 dni, to przynajmniej masz co chwila stację, ale jadąc tym autem w długą trasę, zatrzymywanie się na tankowanie 4 razy przez 1200 km jest wyjątkowo frustrujace, no i 10 litrowa rezerwa to niecałe 50 km, tak więc emocje gwarantowane.

Reasumując, jeśli lubisz kłopoty, emocje i szastanie kasą oraz jesteś pasjonatem tankowania i lubisz wdychać opary benzyny, a także uwielbiasz wszelkiej maści stacje benzynowe - kup 650i :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Żeby spalić ponad 25 litrów w 650i to trzeba być dobrym katem :)

Śmiesznie trochę w tych czasach zachwycać się osiągami 0-100, gdzie na autostradzie różnica w osiągach jest ogromna, w zasadzie to przepaść, elastyczność też na korzyść benzyny pomimo mniejszego Nm.

To że silniki N63 są awaryjne to pełna zgoda, N57 czy nawet N55 wypada dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Śmiesznie trochę w tych czasach zachwycać się osiągami 0-100, gdzie na autostradzie różnica w osiągach jest ogromna, w zasadzie to przepaść, elastyczność też na korzyść benzyny pomimo mniejszego Nm.

 

Jeśli diesel jest za wolny to łatwo go podkręcić. Ja dodalem sportowy intercooler i z nową mapą 640d ma 410KM i 780Nm. 4.8s do setki i vmax około 280 (licznik się konczy na 262 więc trzeba patrzyć na GPS). Dla mnie to wystarczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór tak naprawdę zależy od Ciebie, czyli upodobań i potrzeb. Jeśli masz robić krótkie odcinki do pracy w zakorkowanym mieście to V8 nie da raczej radości z jazdy, a wymusi tankowanie jak wspomniano wyżej co 2-3 dni. Diesel jest w miarę wyciszony w 6er i spalanie w tym silniku jest naprawdę małe.


Do przemieszczenia się diesel jest dobrą opcją, jednak w tym modelu moim zdaniem benzyna spisze się najlepiej. Ze względu na gabaryty i wagę polecam V8, bo R6 to jednak za mało, żeby auto sensownie jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pod względem awaryjności i długowiecznosci diesel bmw 3.0 jest jednym z najlepszych silników na świecie a benzyna jednym z najgorszych w historii więc o czym tu gadać?

 

Jak widać wyżej - o stereotypach zasłyszanych gdzieś, od kogoś :D


wymiensilnik.pl by się z Tobą nie zgodził, twierdzą że 3.0 biturbo diesel N57Z to jeden z najbardziej awaryjnych silników BMW, na podium razem z V8 benzyną N63.


Użytkuję oba i nie narzekam, a lekko nie mają, tylko są użytkowane zgodnie ze starą szkołą: ostra jazda na gorącym silniku, olej co 8 (benzyna) i 10 (diesel) tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, jeśli lubisz kłopoty, emocje i szastanie kasą oraz jesteś pasjonatem tankowania i lubisz wdychać opary benzyny, a także uwielbiasz wszelkiej maści stacje benzynowe - kup 650i :lol:

 

Co za glupoty, taaa , za to opary z diesla pachną, kłopotów nie ma żadnych, i jeździ praktycznie na powietrze...


Diesel zawsze był droższy w exploatacji, póki w miarę nowe to jeszcze ok,jak zacznie się sypać to koszt rosną masakrycznie ,turbiny wtryski dpf egr...

Rozrząd też nie jest pancerny.....


Ja już nigdy w życiu nie kupił bym klekota....


Jak kogoś stać na 6er to na paliwo też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie wiem jak wy jeździcie ale moje 650i w mieście pali 18.5l w korkach a w trasie jestem w stanie zejść poniżej 9l/100km czasem nawet przekraczając 200km/h. Ostatni wyjazd do Pragi (700km w obie strony), potem miesiąc jeżdżenia po mieście i w tej chwili komputer pokazuje 13.5l/100km. Ostatnio jeździłem 840D i w porównaniu z moim 650i to ósemka w ogóle nie jeździ.
Stop hybrid go V8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.