Skocz do zawartości

BMW G11 który silnik


savik79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,


zwracam się do Was z pytaniem (i prośbą)


Mam zamiar zmienić auto, chcę się przesiąść z F10 525d r. 2015 na G11(jakieś dwu letnie z programu premium selection ) i pytanie do Was:


a) czy iść w stronę diesla i wybrać rzędową 6tkę - 730d ?

jeździłem tym autem w ramach jazdy próbnej , fajnie się nawet zbiera , ale jakiś większych emocji nie daje.

za tym autem przemawia : dobry sprawdzony silnik 3.0 ale jestem trochę zaniepokojony tą całą nagonką na diesle: typu zakazy wjazdów do miast w Eropie itp itd.

nie wiem czy Unia nie zabije diesla w okresie kilku lat.

a wtedy taki zakup wydaje się trochę ryzykowny


b) czy iść w stronę benzyny :

wkrótce chcę pojeździć 750i na jeździe próbnej

auto mega mocne i wiem że będzie dawało dużo frajdy ale nie wiem jak sprawa wygląda z awaryjnością tych widlastych ósemek ?

ok ,będę na początku miał gwarancję 2 lata, ale później ?

już nawet nie chodzi o koszty, ale czy mechanicy w ASO ogarniają temat takich silników ?

w Łodzi mamy średnie serwisy BMWu i średnich mechaników ...


czekam na jakieś rady

najlepiej użytkownika 750i , dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co... daj sobie spokój z G11.

dlaczego ? jakieś złe doświadczenia ?

jestem otwarty na każdą informację :)

lepiej teraz dowiedzieć się o wadach niż po zakupie

z góry dzięki z jakieś dodatkowe info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unia zabije diesle ale na poczatku te stare. Tu masz euro6. Jezeli diesel to celuj w 740d. 730d nie ma gory ale z tego z czego sie przesiadasz to 730d bedzie szybsze. 750i to petarda zwlaszcza po programie.

Niestety mechanicy w aso nic nie ogarniaja wiec czy to 750 czy 730 to jedno i to samo.

Poza tym nie spodziewaj sie jakis fajerwerkow po G11. Nie jest tak dobre jak e65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze są komentarze nic nie wnoszące do dyskusji.

Piszesz - "daj spokój" to uzasadnij :duh:

 

a własnie widzie ze kolega posiada 740d, i jak wrażenia ? (740d też w sumie biorę pod uwagę)

w sensie dynamik wiem, że to się fajnie zbiera i daje już dużo frajdy z jazdy


a jak awaryjność , są już jakieś rzeczy, które dają się we znaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Breras znowu to samo - nic nie wnosisz do dyskusji :duh:


savik79 - przejechałem 100.000km to mogę coś powiedzieć.

Awaryjność - zawiesiły mi się nerki i zeszła farba z końcówek wydechów. Wszystko oczywiście wymienione na gwarancji.

Spalanie mieszane na poziomie 8,7l/100km

Zbiera się wystarczająco (5,2 do 100) a jak komuś nie wystarczy to można zrobić chip z 320KM do 400KM.

Zawieszenie do wyboru od sztywnego po komfort plus - naprawdę daje rade przy wszystkich prędkościach i warunkach. Polecam laserowe światła i night vision. W 95% jeżdżę też z "autonomią" - działa rewelacyjnie

Zastrzeżenia mam do zbyt dużego hałasu wiatru u góry przednich drzwi (podobno poprawili w FL), słabej klimatyzacji foteli (podobno tak ma być aby się nie zaziębić), czasami zawału można dostać w wąskich przejazdach bo auto jest szerokie i ma czujniki dookoła (wtedy ratuje widok 360)

Szczerze po czasie żałuję, że nie wziąłem 750 w benzynie ze względu na wrażenia z silnika i wydechów ale za to na stacji diesel wynagradza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Breras znowu to samo - nic nie wnosisz do dyskusji :duh:

 

a co Ty chcesz TU wnosić ?

albo kupujesz auto, ktore chcesz a jak sie zastanawiasz i szukasz dziury w całym to zmien chęć na inną markę, proste.


Jezdzilem g11 robiac ok 20 tys. km i za nic nie chce tego auta!

Porównując do S klasy mercedesa W222 to jest przepaść na korzyść Merca pod kątem wygody, ciszy, komfortu, jazdy.... wszystkiego. i piszę to jako BeEmkowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest szukanie dziury w calym tylko jak ktos ma wydac ponad pol miliona to sie poprostu zastanawia i szuka opinii. Mialem kilka bmw i kilka mercedesow i stwierdzam, ze aby mercedes jechal jak bmw to musi byc amg. G11 jest slabym modelem w porownaniu do E65 ale to nadal dobry samochod.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest szukanie dziury w calym tylko jak ktos ma wydac ponad pol miliona to sie poprostu zastanawia i szuka opinii. Mialem kilka bmw i kilka mercedesow i stwierdzam, ze aby mercedes jechal jak bmw to musi byc amg. G11 jest slabym modelem w porownaniu do E65 ale to nadal dobry samochod.

 

Więc jak dla kogoś wydać pół mln to kwestia zastanowienia to niech tego nie robi.


a E65 to E65 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując G11 do E65 to plusy na korzyść G11:

- skrzynia biegow

- mozliwosc zakupu z xdrive

- nowy design

- kluczyk i pilot od webasto w jednym

- system mulimedialny z tylu

- grafika w ekranach

Wiecej plusow na korzysc G11 wzgledem E65 nie ma.

Minusy G11:

- slabo (wrecz wcale) dzialajacy czujnik "smrodu"

- stabilnosc

- wyciszenie

- brak pelnowymiarowego kola zapasowego

- audio HK

- jakosc wykonania niektorych elementow

- klimatyzacja

- wentylacja foteli

Z minusów pewnie cos jeszcze by sie znalazlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikiem "smrodu" nie mam problemów - masz wersje z jonizacją i "perfumami" ?

Stabilność hmmm... nie wiem co masz na myśli ale pneumatyka wg mnie daje wybór

Runflatów też nie lubię

Wyciszenie jak pisałem pozostawia wiele do życzenia

HK to kwestia jak kto słyszy - dla mnie wystarczająco

Jakość - nie zauważyłem - wszystko pasuje, nic nie stuka i nie piszczy

wentylacja - zgadzam się

Klima - czasami też jej nie rozumiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jonizacji ale to nie przyczyna. W E65 ten czujnik byl umieszczony za chlodnica. Tutaj mamy przy samym wlocie powietrza do kabiny, a nawet za nim wiec obieg jest zamykany jak juz "smrod" wejdzie do srodka. HK w porownaniu do HK z E65 gra slabiej. Jakosc plastikow np. przy progach. W E65 kazdy element byl czyms pokryty, a tu mamy goly plastik. Stabilnosc - chodzi o to, ze G11 jest zbyt lekkie do swoich gabarytow co skutkuje wrazliwoscia na podmuchy wiatru. Non stop budząca sie szyba boczna kierowcy podczas deszczu. Tak jakby ten samochod nigdy noe widzial tunelu aerodynamicznego. Stuki plastikow w srodku to jakas masakra, zwlaszcza okolice srodkowego zaglowka z tylu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zbaczacie z tematu kolega pisze ktory silnik wybrac powinni wypowiadac sie tylko urzytkownicy seri g :wink: tak naprawde sa to nowe auta i jaki silnik sie nie wybierze przez jakies 100 tysi bedzie malo awaryjny te auta sa serwisowane wiec nie ma sie czym martwic :wink: seri g nie mozna porowanc do e65 bo to emeryt to tak jak by powiedziec nokia 3310 jest lepsza od smartfona pod jednym wzgledem tak jest wytrzymalasz ale pod kazdym innym nie ma porownania internet aparat itp technika poszla do przodu g11 to jest prom kosmiczny porownac go mozna tylko z konkurencja mercem albo audi :wink: jedyna rzecz jaka przychodzi mi na mysl po zakupie nowego auta wymiana oliwy nie sluchac opowiesci o longlifie :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rikooo widze z opisu i ze zdjecia, ze posiadasz E65. Ja mialem swoje E65 przez 10 lat i uwierz mi, ze G11 nie jest lepszym samochodem przy ogolnym rozrachunku. Jezeli juz mowimy o jakiejs kosmicznej technologii w G11 to wydaje mi sie, ze ta kosmiczna technologia powinna sprawiac, ze G11 bedzie lepsze od swoich poprzednikow pod kazdym wzgledem. Niestety tak nie jest. Pare postow wczesniej napisalem w ktorych aspektach G11 jest lepsze. Wracajac do wyboru silnika to wg mnie 740d lub 750i sa optymalnym wyborem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mialem przyjemnosci nawet siedziec w g11 technologia ktora jest tam zawarta przersta moje wyobrazenie poprostu uwazam ze ekrany dotykowe czy obsluga gestami a aucie jest kompletnie nie potrzebna ludzie siedza w autach i udaja magikow ale to moje zdanie prostego czlowieka :wink: rozwoj technologi jest ogromny ale produkcja to jakis badziew za kosmiczna cene :wink: jesli wreszcie bedzie mnie stac na serie g to ten samochod to bedzie jakis szrot :wink: techologia dzis pozwolila by stworzyc auto ktore naprawde moglo by sie nie psuc i byc pancerne tylko po co skoro pieniadz jest najwazniejszy :wink: wracajac do tematu w ostatnich latach jednym z najbezpieczniejszych silnikow stal sie 3l diesel i 3l benzynka oczywiscie r6 :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jonizacji ale to nie przyczyna. W E65 ten czujnik byl umieszczony za chlodnica. Tutaj mamy przy samym wlocie powietrza do kabiny, a nawet za nim wiec obieg jest zamykany jak juz "smrod" wejdzie do srodka. HK w porownaniu do HK z E65 gra slabiej. Jakosc plastikow np. przy progach. W E65 kazdy element byl czyms pokryty, a tu mamy goly plastik. Stabilnosc - chodzi o to, ze G11 jest zbyt lekkie do swoich gabarytow co skutkuje wrazliwoscia na podmuchy wiatru. Non stop budząca sie szyba boczna kierowcy podczas deszczu. Tak jakby ten samochod nigdy noe widzial tunelu aerodynamicznego. Stuki plastikow w srodku to jakas masakra, zwlaszcza okolice srodkowego zaglowka z tylu.

 

No to może masz coś z filtrem - u mnie jest ustawione na automatyczne zamykanie i non stop jonizacja. Do środka nic nie dociera

Aż poszedłem obejrzeć te plastiki - który element masz na myśli ?


33651099278_433c2ef1be_b.jpg



Wrażliwość na podmuchy wiatru - coś w tym jest. Ja przy silnym wietrze obniżam zawieszenie (w sport individual można ustawić co i jak się chce)

Jednak wrażliwość na podmuchy była podobna gdy przy ostatnich wiatrach na zmianę jeździłem w trasy G11 i S500 "Maybach"

Budząca szyba ? chyba literówka i chodziło o brudzącą ?

Stuki plastików przy środkowym zagłówku wyleczę Ci od razu - masz uszkodzony zatrzask albo niedomkniętą klapkę od otworu na narty


Robię G11 naprawdę długie trasy - zawieszenie, masaż w fotelach i spalanie 740D daje dokładnie to co potrzebuję.

Kwestia gadżetów i elektroniki to kwestia mody i rozwoju. Ja nie narzekam. Korzystam z wszystkich "dobrodziejstw"

Szczególnie uwielbiam przygotowanie i wspomaganie zakrętów oraz śledzenie auta przede mną - na początku ta "pół autonomia" mnie nie przekonywała. Teraz nie wyobrażam sobie bez niej jazdy.

Tak samo będzie z przejściem na hybrydy i elektryki - smutek i nostalgia za tym co było.

Bardziej jednak wydaje mi się, że to kwestie egzystencjalne gdzie tęsknimy za starymi dobrymi czasami :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hys chodzi mi dokladnie o wszystkie plastiki od łokci w dol. Jest to zwykly plastik. W topowym modelu nie powinno tak byc. Tak, chodzilo mi o brudzaca sie szybe. Wystarczy 5km i w lusterku juz prawie nic nie widac. Zmiana zawieszenia na sport duzo nie daje. Dajac zawias i kierowanie w tryb sport troche pomaga ale nie duzo. Filtry mam nowe wiec to nie problem. Moze jak masz jonizator to on niweluje ten smrod ktory juz sie dostal do srodka. Nawet biorac to na logike jezeli czujnik jest umiejscowiony za wlotem powietrza do kabiny to sila rzeczy zawsze cos wleci zanim zamknie sie obieg. Co do okolic zaglowka to nie problem z otworem na narty tylko z samym zaglowkiem co nie zmienia faktu, ze jakosc plastikow do tego uzytych jest masakryczna. Od kilku dni zaczelo trzeszczec cos pod fotelem pasażera. Ogolnie masakra. Co do ingerencji asystentow to slabo to dziala. Czasem potrafi hamowac przed niczym. Z dobrania asystentow profesional zostalem wyleczony juz na jezdzie probnej jak samochod odbil od krawedzi jezdni (jechalem kolem po samej krawedzi asfaltu) prosto na jadacy z przeciwka samochod. Jakos slabo to widze idac miedzy 200-250, ze cos sie zawiesi i raptem postanowi skrecic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.