Skocz do zawartości

M760Li - wrażenia z jazdy


Badger

Rekomendowane odpowiedzi

Daruję sobie opis wyposażenia i funkcji, bo te są typowe dla każdej G12, natomiast skupię się na "sercu", jakim jest arcydzieło zwane N74B66TU.

Osiągi tego monstrum są oczywiście niebywałe. 800Nm dostępne jest od 1550 obr./min., więc lokomotywa ciągnie praktycznie od samego dołu. Przy spokojnej jeździe może mieć 1000 obrotów i to wystarczy, żeby się toczyć do przodu w normalnym ruchu. Ale kiedy się porządnie depnie...

 

Symfonia, która temu towarzyszy, powoduje, że nawet zestaw Bowers&Wilkins staje się zbędny (po co włączać muzykę...?). Obłęd, coś w rodzaju myśliwca Spitfire (nota bene też napędzanego przez V12, którego producentem był Rolls-Royce; dzisiaj - dla odmiany - samochody Rollsa napędzane są przez V12 BMW... ot, taki żart historii, zapewne sir Henry Royce przewraca się w grobie :lol: ).

Wraz ze wzrostem obrotów miarowy pomruk przechodzi w wycie, a potem jest już tylko dziki ryk. Układ wydechowy zaspokoi wybrednych - w trybie 'sport' buczy, basuje, a nawet strzela (!) - okazuje się, że znaczek M to nie tylko znaczek (nie zdziwiłbym się, jakby się okazało, że potrafi także pluć ogniem, i to obowiązkowo piekielnym :twisted: ). Wydech ma sterowane przepustnice i zapewnia odpowiednie wrażenia akustyczne zarówno dla siedzących w środku, jak i tych na zewnątrz, a wszystko to się dzieje naprawdę, bez wymysłów typu 'active sound'. Jednocześnie jest też dostępna grzeczniejsza wersja (M760 Excellence), gdzie układ wydechowy nie wydaje już takich dźwięków.

 

Skrzynia spokojnie daje radę i wg mnie DCT nie jest tu potrzebna (zresztą i tak wolę klasyczne automaty). Tak czy inaczej całość jest inżynierskim majstersztykiem i miło, że po tylu latach dominacji w zakresie osiągów konkurenci doczekali się wreszcie godnego rywala :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, tak...!

To jest jeden z tych modeli, który tak samo, jak dziś, będzie cieszył za 10, 20 czy 30 lat (o ile będzie go jeszcze czym zatankować). Ale w końcu tradycja zobowiązuje - pierwsze powojenne niemieckie V12 było w E32 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest niesamowite - jeśli się siedzi za kółkiem i jeździ na sport/sport+, to jest to pełnoprawny bolid, wliczając w to wspomniane doznania akustyczne (chociaż do sztywności i8 mu daleko - co akurat nie jest najgorsze, bo tamta potrafi się oderwać od drogi na naszych nierównościach). Ale podróżując z tyłu przy wymienionym przez GMike'a trybie comfort wszystko się zmienia i auto po prostu płynie. Metamorfoza jest na tyle duża, że ciężko uwierzyć, że to ten sam samochód :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma porównania... A na 740d i 750d wielu narzeka, może to jest spowodowane - paradoksalnie - dobrym wyciszeniem i w związku z tym docieraniem do wnętrza jedynie dźwięków o określonej (czytaj: denerwującej) częstotliwości...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • Moderatorzy

Ciekawe porównanie:

 

 

BMW M760Li vs Tesla Model S P100D v Audi RS6+ vs Mercedes E63 AMG S

 

 

Wychodzi na to że M760Li to bardzo szybkie auto. Z S-klasą i S8 powinno być jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A dlaczego 7er ma być wygodne jak Ska? Siódemka to samochód dla prezesa, który zamiast być wożonym woli zaciąć za kierownicą.

Kiedy tylko zobaczyłem siódemkę z tym silnikiem pomyślałem, że za 10 lat zaparkuję ją w garażu obok mojej e31.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.