Skocz do zawartości

540i hamulce standard a M pakiet


Rufio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Zastanawiam się czy warto szukać auta z hamulcami M Performance.

Standrdowy hamulec ma tarczę 348mmx30

M pakiet ma 374x36


Czy zacisk jest taki sam? Tzn większy ale tak samo działający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Standard to standard. Nadaje się do Skody. Zdecydowanie warto poszukać przynajmniej hamulców sportowych M. Te hamulce dużo lepiej hamują i zdecydowanie wolniej się zużywają niż standardowe. A jak komuś mało to są jeszcze akcesoryjne hamulce M Performance za jedyne 22k złociszy, które zawsze można dokupić. Jak auto już ma taki zestaw to spoko, ale czy bym za niego dopłacał? Może gdybym nie miał pakietu serwisowego. W innym wypadku chyba nie. Ten zwykły M jest całkiem skuteczny. Dlatego nie szukałabym na siłę egzemplarza z M Performance.


Rozmiary tarcz w hamulcach sportowych M są różne dla różnych modeli z tego co wiem. Np. 540i ma mniejsze, a M550i większe.


O ceramice nie piszę, bo to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Standard to standard. Nadaje się do Skody.

 

Zawsze z chęcią czytam Twoje posty, zazwyczaj mnie nie zawodzą i się ubawię :D

 

Cieszę się i masz rację - nigdy nie zawodzę :) Wracając do hamulców - do czego nadają się te zwykłe? :) Wyglądają zwyczajnie, są sporo mniejsze, przez to skuteczność też mają niższą i do tego zużywają się jak papier toaletowy u Jarka. Nijak pasują wg mnie do BMW, które uchodzi za samochody co prawda komfortowe, może nawet luksusowe, ale generalnie nacechowane sportowo. A sportowe to sportowe. Jest tu już większy zacisk, jest kolor (niebieski, czerwony, czarny), jest wyższa skuteczność i większa trwałość. Naprawdę nie widzę sensu posiadania zwykłych, tzn. standardowych hamulców w czymś innym niż Skoda z silnikiem 1.0, którą ktoś jeździ 500m po bułki, bo to się do niczego innego nie nadaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy warto szukać auta z hamulcami M Performance.

Standrdowy hamulec ma tarczę 348mmx30

M pakiet ma 374x36


Czy zacisk jest taki sam? Tzn większy ale tak samo działający.

Standardowe hamulce są wystarczające do 520. Jeżeli kupujesz 3 litry lub wyżej i lubisz dynamiczną jazdę to standardowe będą za słabe. Ja przejeździłem 60tys że zwykłymi i nie udało mi się zużyć klocków ani tarcz . A później zrobiłem cebuliańskiego słapa na mpakietowe z 550, tak że mi ledwo 18 zimowe się mieszczą .zacisk Jest dużo większy a droga chamowania znacznie krótsza . Poniżej fotka jak to wygląda

https://m.facebook.com/photo.php/?fbid=1618815215183747

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hamulce standardowe są najsłabszym punktem G30 , nawet do 518d się nie nadają , bo nie trzeba jeździć sportowo żeby się przekonać że one jedynie spowalniają auto a nie hamują go , porównanie miałem z Audi A6 też ze standardowymi hamulcami , różnica jest wyraźna na korzyść A6 :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hamulce standardowe są najsłabszym punktem G30 , nawet do 518d się nie nadają , bo nie trzeba jeździć sportowo żeby się przekonać że one jedynie spowalniają auto a nie hamują go , porównanie miałem z Audi A6 też ze standardowymi hamulcami , różnica jest wyraźna na korzyść A6 :(

 

Nie zgadzam się :) śmigałem 92tyś ze zwykłymi i nie miałem żadnych problemów z wyhamowaniem 518d. Jedynie to puchły po kilku naprawdę mocnych hamowaniach na autostradzie. Wytrzymały mi mega długo jak na bmw. Przód tarcze plus klocki seria do 72tyś, tył klocki zmieniłem przy 62. Tarcze do 92tyś seria, potem sprzedałem auto.


Teraz w 540i mam serie i daje radę. Zobacze jakie tu będą interwały wymian.


Natomiast magia układu M - jak się zobaczy klocek i jego wielkość to można powiedzieć, że te M ro trochę ściema ;)

LCQMYbC.jpg

 

tphLFga.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Natomiast magia układu M - jak się zobaczy klocek i jego wielkość to można powiedzieć, że te M ro trochę ściema ;)

Może chodzi o technikę, a nie rozmiar w tym przypadku :D

Natomiast co do zwykłych hamulców, czy to w G20 czy G30 , nadal ich uważam za słabym punktem auta , cały czas porównując do VW Tiguan i Audi A6 ze zwykłymi hamulcami , ale czy da się hamować tym hamulcami ?, pewnie że się da :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co koledzy napisali powyżej - na pewno da się na nich jeździć, natomiast niebieskie M są po prostu lepsze - i średnica tarczy jak i zacisk są większe + fakt, że lepiej wyglądają.

Natomiast na pewno nie ma nie wiadomo jak kolosalnej różnicy - po prostu są skuteczniejsze i moim zdaniem trochę trwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.