Skocz do zawartości

G31 odczucia po przejsciu z F11 - pytanie do Was :)


luk_byd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej,


Na pewno, sa wśród Was ludzie, ktorzy z F11 przesiedli sie na G31.


Interesuje mnie:


1. Wyciszenie - o ile jest lepsze?

2. Jazda, trzymanie się drogi, klejenie się do asfaltu - w porównaniu do F11 z podobnymi kołami (najlepiej 18")

3. Największe odkrycia i rozczarowania

4. Ogolnie wrazenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, przesiadłem się kilka dni temu.


1. Wyciszenie - o ile jest lepsze?

Sporo, jest to jedna z pierwszych rzeczy na którą zwróciłem uwagę. Np. podczas jazdy nie słychać prawie w ogóle mijających samochodów w F11 ten świst był słyszalny, w G31 minimalnie a wręcz wcale.


2. Jazda, trzymanie się drogi, klejenie się do asfaltu - w porównaniu do F11 z podobnymi kołami (najlepiej 18")

F11 miałem na 19, G31 mam na 18, trzyma się świetnie, ale tutaj raczej nie widzę jakiś charakterystycznych różnic, w obydwóch przypadkach jest dobrze.


3. Największe odkrycia i rozczarowania

Rozczarowania: Brak polskiego asystenta głosowego, niedostępna w Polsce część funkcji Adaptive Drive (np. czytanie sygnalizacji, ostrzeżenia o wjechaniu na drogę z pierwszeństwem itp)

Odkrycia: Ogólnie elektronika i bajery, ale to już kwestia konfiguracji. Polecam 5AU Driving assistant professional, na korki to jest game changer. iDrive7 też jest bardzo fajny w porównaniu do NBT z F11, w końcu się poprawnie integruje z telefonami i nie męczy.


4. Ogolnie wrazenia

Jestem mega zadowolony, bardzo wygodny i napakowany fajnościami :) Nie ma chyba niczego co by mi brakowało w porównaniu do F11 (no chyba że haka bo teraz nie mam, ale pewnie dołożę :) ).

Jeśli planujesz zakup nowego, poczytaj uważnie temat restrykcji. Wiem od dealera że na tą chwilę np. nie ma w ogóle możliwości zamówienia 5AU (i innych rzeczy) a bez tego bym nie brał tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, przesiadłem się kilka dni temu.

1. Wyciszenie - o ile jest lepsze?

Sporo, jest to jedna z pierwszych rzeczy na którą zwróciłem uwagę. Np. podczas jazdy nie słychać prawie w ogóle mijających samochodów w F11 ten świst był słyszalny, w G31 minimalnie a wręcz wcale.

Jakie auto miałeś wcześniej - przedlifa czy po i jaki silnik.

To fakt, że F10 (pewnie F11 też) w wersji poliftowej jest ciche, jednocześnie zwróciłem uwagę na "świst"/hałas przejeżdżających obok aut czy motorów.

Mi to nie przeszkadza, ale jest jakieś tam ryzyko, że np. motor czy np. ciężarówka obudzą dziecko.


Dla wersji 520i:

F11 w przedlifcie miało 65dB(A) przy 130km/h

G31 w przedlifcie ma... 66dB(A) przy 130km/h ??


F11: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4669_BMW_520i_touring_Automatic/BMW_520i_touring_Automatic.pdf

G31: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/autotest/AT5677_BMW_520i_Touring_Luxury_Line_Steptronic/BMW_520i_Touring_Luxury_Line_Steptronic.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe że nic nie poprawili a nawet zepsuli...

Myślę że tu głównie chodzi o komfort akustyczny, czasem sonometr pokazuje niższe wartości ale jednak dla ucha jest to mniej przyjazne i można poczuć gorszy komfort. Być może G31 ma właśnie bardziej miłe decybele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bezpośrednie porownanie F11 lift vs G31.

W G31 jest zauwazalnie ciszej. Również zawieszenie M Sport w G31 jest bardziej przyjazne i komfortowe niżeli w F nie tracąc na sztywności.

G31 wg mnie jest duzym przeskokiem w przód jesli chodzi o elektronike, I-drive obsługę pojazdu i inne bajery.

Światła Adaptive Led - mistrzostwo świata i tu rowniez przewaga nad ledami z serii F.


Na minus co zauważyłem - W f10 klamki zewnętrzne są solidniejsze / byc moze lepszej konstrukcji. W G mam wrazenie bardziej plastikowe i otwierają drzwi jakoś tak mało "premium" :mrgreen:

Jednak jeśli chodzi o zamykanie drzwi to tu przewaga na korzyść G30 - ten charakterystyczny trzask jest z kolei bardziej "premium" :wink:

Edytowane przez skovroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła Adaptive Led - mistrzostwo świata i tu rowniez przewaga nad ledami z serii F.

 

Masz porównanie do Matrixów z Audi?

Pytam, bo mi brakuje trochę świecenia między pojazdami, jak mają Matrixy - dodam, że nie jeździłem Audi :)

Niestety nie, ja jestem wierny tylko jednej marce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I nabyłem G31.


Adaptacyjne ledy nie robią WOW.

W środku jest rzeczywiście trochę ciszej jak w F11

Czasem na większej dziurze, nierównośćiach (polna droga) pojedyńczy dźwięk z plastików (jak by były one cieńsze).


Zawieszenie dość twarde, wrażenie trzymania asfaltu lepsze.

Auto dość rozleniwia przez co 520d raczej i staracza i starczeć musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Moja poprzednia to była F07LCI i w G30 działa lepiej. Zacienianie pojazdów jadących z przeciwka oraz pieszych działa bardzo dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się czepiać, ale ja widzę więcej minusów w obecnej generacji porównując ją z F10 - niż Wy koledzy. Nie to, żebym był niezadowolony, kupiłbym G30 ponownie i jeździ mi się bajecznie dobrze, ale widzę sporo oszczędności w stosunku do F10, na szybko to: dużo gorsze nagłośnienie Hi-Fi , brak schowka pod podłogą w bagażniku, gorszy tryb Sport Plus (nie ogranicza ESP i nie wyłącza trakcji), ubogi podłokietnik na tylnej kanapie (brak schowka), czasem same przestawiają się ustawienia zapisanych stacji radiowych, nie zawsze wyłącza się iDrive po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi, czasem coś zatrzeszczy w kabinie, gdzie w F10 takich rzeczy nie miałem. Co do wyciszenia, to u mnie jest bardzo komfortowo, ale jak przejechałem się G30 520d z xDrive, to od razu uderzyło mnie takie jakby buczenie, po prostu silnik moim zdaniem jest głośniejszy. Chyba, że tak jest z xDrivem, którego ja nie miałem.

Może moje uwagi to efekt tego, ze F10 miałem LCI, a teraz porównuje to z przedliftem??? nie wiem

Ale też widzę ogromną różnicę na plus w G30 w prowadzeniu - G30 prowadzi się bardziej bezpośrednio, daje więcej funu z jazdy, "filing" z jazdy jest znacznie lepszy.

Oczywiście wiele rzeczy innych też jest lepszych np. multimedia, ale to efekt postępu i trudno, żeby było inaczej. Ale ogólnie G30 to świetne auto, choć nie wszystko zrobili idealnie, może LCI jest bardziej dopracowane w szczegółach.


Przy okazji - często porównujemy beemki do A6 - kolega kupił sobie Audi 3.0TDI, co prawda model poprzedni C7 z 2015r, ogólnie auto bardzo fajne, ale zestrojenie silnik-skrzynia to zupełnie inna liga w stosunku do BMW. Audi ma takiego laga po wciśnięciu pedału gazu, że trzeba się do tego przyzwyczaić. Niestety to właśnie DSG - wciskasz gaz i czekasz, czekasz, aż się namyśli i pojedzie... No i dźwięk silnika niezafajny jak na V6, dość szorstki. No i zagmatwana obsługa, jak to w Audi... Samą jazdę porównałbym bardziej do Passata, szczególnie w zakrętach. Różnica w tych autach jest taka, że jak siadam do swojej G30, to czuję, jakby to było przedłużenie mojego ciała, czuję ten samochód, a w Audi mam wrażenie, że to ja jestem wożony w komfortowych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Różnica w tych autach jest taka, że jak siadam do swojej G30, to czuję, jakby to było przedłużenie mojego ciała

 

Od zawsze bmw najlepiej przedłużało... :D :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chcę się czepiać, ale ja widzę więcej minusów w obecnej generacji porównując ją z F10 - niż Wy koledzy. Nie to, żebym był niezadowolony, kupiłbym G30 ponownie i jeździ mi się bajecznie dobrze, ale widzę sporo oszczędności w stosunku do F10, na szybko to: dużo gorsze nagłośnienie Hi-Fi , brak schowka pod podłogą w bagażniku, gorszy tryb Sport Plus (nie ogranicza ESP i nie wyłącza trakcji), ubogi podłokietnik na tylnej kanapie (brak schowka), czasem same przestawiają się ustawienia zapisanych stacji radiowych, nie zawsze wyłącza się iDrive po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi, czasem coś zatrzeszczy w kabinie, gdzie w F10 takich rzeczy nie miałem. Co do wyciszenia, to u mnie jest bardzo komfortowo, ale jak przejechałem się G30 520d z xDrive, to od razu uderzyło mnie takie jakby buczenie, po prostu silnik moim zdaniem jest głośniejszy. Chyba, że tak jest z xDrivem, którego ja nie miałem.

Może moje uwagi to efekt tego, ze F10 miałem LCI, a teraz porównuje to z przedliftem??? nie wiem

Ale też widzę ogromną różnicę na plus w G30 w prowadzeniu - G30 prowadzi się bardziej bezpośrednio, daje więcej funu z jazdy, "filing" z jazdy jest znacznie lepszy.

Oczywiście wiele rzeczy innych też jest lepszych np. multimedia, ale to efekt postępu i trudno, żeby było inaczej. Ale ogólnie G30 to świetne auto, choć nie wszystko zrobili idealnie, może LCI jest bardziej dopracowane w szczegółach.


Przy okazji - często porównujemy beemki do A6 - kolega kupił sobie Audi 3.0TDI, co prawda model poprzedni C7 z 2015r, ogólnie auto bardzo fajne, ale zestrojenie silnik-skrzynia to zupełnie inna liga w stosunku do BMW. Audi ma takiego laga po wciśnięciu pedału gazu, że trzeba się do tego przyzwyczaić. Niestety to właśnie DSG - wciskasz gaz i czekasz, czekasz, aż się namyśli i pojedzie... No i dźwięk silnika niezafajny jak na V6, dość szorstki. No i zagmatwana obsługa, jak to w Audi... Samą jazdę porównałbym bardziej do Passata, szczególnie w zakrętach. Różnica w tych autach jest taka, że jak siadam do swojej G30, to czuję, jakby to było przedłużenie mojego ciała, czuję ten samochód, a w Audi mam wrażenie, że to ja jestem wożony w komfortowych warunkach.

Akurat jestem na bieżąco jesli chodzi o audio w G30 i w jakiś sposób jest to dziwne co ludzie piszą o nagłośnieniu bo..

HK to dokladnie ten sam zestaw co w F10.

HiFi - wzmak ten sam, glosniki bardzo,bardzopodobne - te same w F10 - graja tak samo.


Moze wynika to z innej kubatury, innej obudowy subwooferow? Ciezko powiedzieć.


A moze tylko kwestia kodowania wzmaka. Sugerowalem kiedys, zeby przestawic na F01/F02 - na tych ustawieniach gra najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dziwne...


A jak/gdzie można ten wzmacniacz przestawić - jeśli mogę zapytać ?


Odczucia co do jakości dźwięku niestety mocno na niekorzyść G30. Szczególnie przy głośniejszym słuchaniu basy potrafią tak niewyrabiać i zadudnieć, że aż wstyd...

Zauważyłem też, że F10 duże lepiej wyciągało dźwięk z radia czy z mp3 z USB, a tutaj praktycznie przestałem słuchać mp3, bo słuchanie słabej jakości muzy nie ma sensu. Jedynie (na szczęście) Spotify gra satysfakcjonująco (byle nie za głośno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw przesiadłem się z f10 do f11 LCI i potem do G31.

Jedyne co broni moje g31 to układ napędowy. Gdybym został przy 4 cylindrach, byłnym bardzo niezadowolony.

Tak jak wielu z was psiało powyżej, widzę wiele oszczędności w stosunku do F.

1. HK - zdecydowanie na minus w porównaniu do F.

2. W F11 kieszenie w drzwiach były w całości flokowane. Teraz już tylko jedna ścianka, więc wszystko dzowni. Ale za to w X5 g05 jest już tylko goły plastik.:)

3. Lampki pod przysłonami przeciwsłonecznymi wyglądają jak z Aliexpress.

4. Deska rozdzielcza trzeszczy, panele ozdobne trzeszczą pod naciskiem.

5. Drzwi kierowcy pracują na nierównościach (ASO nie może sobie z tym poradzić).

6. Samochód jest podatny na boczny wiatr

7. Jeśli nie masz systemu załadunkowego, to w bagażniu g31 nie ma ani jednego haczyka na torby.

8. Klapa bagażnika od środka wykończona twardym plastikiem. Jeśli mnie pamięć nie myli w F11 była wyłożona wykładziną jak na podłodze i bokach bagażnika.

9. HUD - w nocy widoczna prostokątna poświata, konieczne jest przyciemnianie HUD-a, choć i to nie rozwiązuje do końca problemu. Rano musisz rozjaśnić bo nic nie widać. I tak w kółko...

10. Hałas z okolicy lusterek przy prędkości pow. 120 km/h.

11. Last but not least - nie wiem czy jest to kwestia indywidualna, ale ja mam poważny problem z fotelem konfortowym. Otóż, po ok 1,5-2h jazdy zaczyna boleć mnie biodro. Po 4h nie mogę już usiedzieć, a po 14 godzinnej podróży dochodzę do siebie 2 dni. Nigdy nie miałem tego problemu w innym aucie, nie mam tego w samochodzie żony (A3), nie miałem w F10/11. Ale tam miałem sporty.

Marnym posieszeniem jest fakt, że u konkurencji nie jest lepiej. Takie chyba czasy, szukają oszczędności gdzie się da, a każą sobie płacić coraz więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie dziwne...


A jak/gdzie można ten wzmacniacz przestawić - jeśli mogę zapytać ?


Odczucia co do jakości dźwięku niestety mocno na niekorzyść G30. Szczególnie przy głośniejszym słuchaniu basy potrafią tak niewyrabiać i zadudnieć, że aż wstyd...

Zauważyłem też, że F10 duże lepiej wyciągało dźwięk z radia czy z mp3 z USB, a tutaj praktycznie przestałem słuchać mp3, bo słuchanie słabej jakości muzy nie ma sensu. Jedynie (na szczęście) Spotify gra satysfakcjonująco (byle nie za głośno)

W kodowaniu wzmaka - E-SYS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.