Skocz do zawartości

Szarpnięcia przy zmianie biegów na niższe [automat] 530i xD


Luki27

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy więc witam wszystkich.


Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem 530xi (G31).

Przejechałem 5kkm i wszystko ok, jendakże od pewnego czasu zauważyłem, że zwalniając odczuwam 2 raz jakby ktoś lekko przyhamował mi samochód, szczególnie przy prędkości ok 20 km/h. Na początku przekonany byłem, że to coś nie tak z hamulcami(na szczęscie nie bo mam M-ki), ale teraz zauważyłem, że to po prostu podczas zrzucania biegu z 2 na 1 (lżej jest to odczuwalne na 3/2). Mam wrażenie, że wcześniej tego nie było ale sam już nie wiem. Przebieg samochodu to 30 kkm.


W związku z tym mam pytanie czy u Was w tym silniku też tak jest czy coś nie tak ze skrzynią/sprzęgłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki to co opisujesz szczególnie mocno miałem w zastepczym 216i. Tam przy 10km/h było to obecne. W G30 nic takiego nie mam. Kompletnie inaczej się zachowuje cały układ napędowy w porównaniu do tej 216i. Nie wiem na ile to są Twoje prawdziwe odczucia a nie tylko przyzwyczajenie się do samochodu i zaczęcie zauważania tego czego wcześniej nie widziałeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie są to jakieś wyraźnie szarpnięcia ale takie zauważalne przyhamowania i dlatego sam już nie wiem czy tego wcześniej nie zauważyłem. Myślę, że jest to na tyle nieduże, że może tak musi być, ale jakoś ostatnio bardziej mi to przeszkadza.

Wcześniej też nie jeździłem na codzień automatem, więc się zacząłem zastanawiać czy wszystko ok. Trochę się też na początku negatywnie nakręciłem, że to hamulce a tutaj to jak wiadomo gwarancja nie obejmuje a hamulce M więc pomyślałem, że może być spory wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie oczywiste, do tej prędkości zazwyczaj żeglujesz i poniżej 30 samochód wbija bieg. Włącz sobie chwilowe spalanie na zegarach i obserwuj kiedy żegluje. Skrzynia może żeglować zarówno w Eco pro i w comforcie. W sporcie powinna generować opór równomiernie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nie chce zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj. Mianowicie chodzi o zmianę biegu na wyższy z 6 >7. Przy prędkości ok 75km/h czyli obroty ok 1500 i lekko przyspieszają ( niewyczuwalnie) czuć nagle szarpniecie, obrotomierz także wskazuje szarpniecie bo podskakują obroty. Występuje to czasami, zazwyczaj jak już silnik się nagrzeje ale ciężko to wymusić aby udowodnić ASO usterkę. Na innych biegach wszystko malina. Za miesiąc jade na serwis to zgłoszę, ale i tak już na dobranockę mam temat do przemyśleń wiec proszę o pomoc. Czy to może być błąd oprogramowania ? Do tej pory mam oryginalne z produkcji 03-2017 i bład nie występował. Czy mogę na siłe prosić o aktualizacje całego softu na gwarancji posiadając także inne okresowe usterki nie dające się łatwo udowodni serwisowi ( tj. problem ze spotify, 2x nie opuściła mi się kierownica po odpaleniu, po kilku h jazdy wyłącza się główny ekran (6-7h jazdy non stop), zawieszające sie connected drive i aplikacja pogoda, odpalanie auta na drugim kluczyku ( osobny profil) resetują sie ustawienia nawiewów oraz nagminny problem z łączeniem aplikacji android connected drive). Sadzę że to wszystko rozwiązałaby aktualizacja softu ale mój serwis ostatnio nie chciał mi tego zrobić bo podczas ich testów problemy nie wystąpiły. Mam nadzieje ze teraz jak zostawie im kase za serwis olejowy + filtr itd to przy okazji mi zrobią darmowa aktualizacje.


1) Czy należy mi się darmowa aktualizacja softu na gwarancji? Jakich argumentów użyć aby nie odmówili tak jak ostatnio.

2) Czy sądzicie ze problem ze skrzynia to błąd w sofcie ? Jesli tak czemu powstał nagle i czy to możliwe żeby sam z siebie powstał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kiedy redukuję łopatkami, ale zauważyłem i ja szarpnięcia - przy czym było to w sytuacji, gdy się rozpędzałem i za szybko zmieniałem bieg. Moim zdaniem zatem po prostu za szybko chcesz zmienić bieg i dlatego skrzynia szarpie (jak zmieniałem przy większych obrotach, to szarpnięcia nie było)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak sie dzieje jak jade na automacie a on sam chce zmienic. Ja nie ingeruje łopatkami. No i podkreslam ze trzeba bardzo powoli przyspieszac ( prawie niewyczuwalnie) przy wiekszym przyspieszeniu problemu nie zauwazylem, takze bawiac sie lopatkami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.