Skocz do zawartości

Wymiana oleju bmw 520d g30


Bmw-i-fruu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Przyjaciele jestem nowy więc Proszę o wyrozumiałość.


Zakupiłem pierwsze moje auto w salonie jest to bmw 520d g30 po okolo 26 tys km dostalem info z komputera o przeglądzie i wymianie oleju. Wiem co nieco o samochodach i 26 tys to duzo za pozno na wymiane, rozmawiałem na ten temat z serwisem i powiedzieli ze producent tak wymaga ze pierwszy wymiana 26 tys potem co 20 tys (wiem tez ze chodzi o normy unijne ktore maja za zadanie zmiejszyc ilosc zurzytego oleju w środowisku a producentom samochodów to na rękę bo beda szybciej silniki zdychać) moje pytanie brzmi czy moge to robic sam co 15 tys tak zeby serwis tego nie zauważył i nie stracę gwarancji. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam co 10kkm. Jesli chcesz wymienic poza ASO to nie problem. Jedziesz do swojego warsztatu ( badz robisz to sam) i nikt w ASO sie nie kapnie. Mnie w ASO PL leją zawsze mój olej wiec wymieniam u nich co 10kkm z moim olejem i kasujemy inspekcje. Teraz 10kkm wyszło w BE nie chcieli wlać mojego oleju, zrobiłem to poza ASO a odliczania nie kasowałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly Top Tec 4600. Używam tylko tego od ok 7lat.


Dlaczego? Sporo naczytałem sie testów i porównań rożnych olejów, postawiłem świadomie na ten i nikt mnie nie przekona że jest on zły. Swoje kosztuje ale ja nie oszczędzam na silniku. Jest mnóstwo inf na naszym forum i google - "jaki olej i jak często". Czy to bedzie G30, czy F30 czy F85 czy FIAT PANDA potrzebuje tak samo często i tak samo dobrej jakości oleju jeśli ma nam trochę posłużyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam raz dodatkowo bez likwidacji inspekcji pomiędzy interwałami - czyli co około 12k - 15k km - mnie kiedyś powiedział mądry gość, co znał się na olejach - że zwyczajnie nie ma takiego oleju na rynku, który wytrzyma 30.000km przebiegu, szczególnie przy DPFie. Tzn. wytrzyma i 100.000km, tylko jego parametry po 12k czy 15k mają się nijak do parametrów, jakie ma nowy olej. Warto zmieniać i ja to robię w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie czy ktoś się orientuje i ma wiedzę, na jakim algorytmie działa komputer G30 pokazujący info na temat wymiany oleju? Strzelam: cykle rozruchowe i czas między nimi, dane z głównego kompa dotyczące obrotów i zmian biegów a może jest jakiś czujnik zużycia po prostu (choć to najbardziej absurdalne się wydaje)?


Drugi temat: wymiany oleju pakietowe: rozumiem że filtry w to nie wchodzą tylko usługa wymiany i olej? A jeśli filtry to czy też filtr powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, te oleje mają tylko wspólnego producenta! Jeśli chodzi o różnicę w jakości to jest po prostu przepaść!

Jedno z najmądrzejszych przysłów które słyszałem to "lepsze jest wrogiem dobrego".

Dla miłośników różnych egzotycznych oliw polecam ten link (proszę spojrzeć na rzędy: 9,10,181,421):

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, te oleje mają tylko wspólnego producenta! Jeśli chodzi o różnicę w jakości to jest po prostu przepaść!

Jedno z najmądrzejszych przysłów które słyszałem to "lepsze jest wrogiem dobrego".

Dla miłośników różnych egzotycznych oliw polecam ten link (proszę spojrzeć na rzędy: 9,10,181,421):

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

Ale co z tej tabelki niby ma wynikać? Co oznaczają te tysiące liczb? Jaka metoda badawcza? Co z innymi b.ważnymi parametrami? Jeśli Shell podaje, że dany olej jest przeznaczony do danego silnika, to bardziej mu wierzę niż "badaniom" jakiegoś jutubera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g31-520d-tou/repair-manuals/00-maintenance-general-note/1PSryV8


Tyle co się wypowiadają poważni mechanicy samochodowi , na różnych forach internetowych , zalecają olej 0W40 lub 5W40.


0W30 czy 5W30 nadaje się do miasta na krótkie odcinki. W ciepłe dni na dłuższych trasach nie zapewniają pełnego smarowania, tracą film smarny ( mówią że robi się z nich woda ).

W G30 ( diesel ) występują jeszcze większe temperatury pracy niż w F10 (diesel ).


Co jeszcze mówią, to że dobrze jest wymieniać olej co 7500km. Ja osobiście wymieniam nie później niż co 10 000 km.

DPF jest głównym winowajcą, bo jak nie dojdzie do zakończenia wypalania , ropa spływa do oleju silnikowego i go rozrzedza ( a jak wiadomo ropa nie jest dobra jeśli chodzi o smarowanie elementów mechanicznych ).

Ile ludzi tyle opinii....czemu nie robią badań długodystansowych...???....myślę że każdy z nas może odpowiedzieć sobie na to pytanie........

Pozdrawiam...

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głos w sprawie


Może i mają rację Ci z Was, którzy wymieniają olej co 10kkm, pewnie jeszcze lepiej jest co 5kkm, nie neguję, nie oceniam, nawet nie mam żadnych miarodajnych danych, żeby cokolwiek porównać ( tutaj pewnie większość z nas tak ma ), niemniej jednak ja wymieniam jak komputer wezwie, co w BMW i francuskich oznacza i oznaczało około 30kkm. W czasie leasingu przejeżdżam około 200 kkm tak zmieniając i wiem, że te samochody jeżdżą dalej u drugich właścicieli, ochoczo kupowane, bo tylko ja je użytkuje od nowości.... Nikt specjalnie nie narzeka, czarny dym nie leci itp itd... Dodam, że nic nie muszę chwalić, nic nie muszę ganić - to moje służbowe auta i kupuję co aktualnie mi się podoba w limicie kasowym - -mam z tym super komfort. Zadaje sobie niniejszym pytanie - po co częściej? Ale to ja, nie musicie się zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja zmieniam raz dodatkowo bez likwidacji inspekcji pomiędzy interwałami - czyli co około 12k - 15k km - mnie kiedyś powiedział mądry gość, co znał się na olejach - że zwyczajnie nie ma takiego oleju na rynku, który wytrzyma 30.000km przebiegu, szczególnie przy DPFie. Tzn. wytrzyma i 100.000km, tylko jego parametry po 12k czy 15k mają się nijak do parametrów, jakie ma nowy olej. Warto zmieniać i ja to robię w BMW

dobrze powiedział.

Jako ciekawostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie moge dojsc jaki olej wreszcie sie wlewa LL04 czy FE12? Ktos może sie wypowiedzieć

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g31-520d-tou/repair-manuals/00-maintenance-general-note/1PSryV8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki. Czyli FE12

 

W tabeli masz dokładne numery silnika. Musisz wiedzieć jaki jest u ciebie. Na tą chwilę możesz lać LL-04.......... FE12


Znak ...... X ....... na niebieskim tle mówi o tym ,że koncern BMW przewiduje właśnie ten parametr dla twojego silnika .

Znak ........ X......... na przezroczystym polu to opcja , norma która jest dopuszczona dla twojego motoru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Czyli FE12

 

W tabeli masz dokładne numery silnika. Musisz wiedzieć jaki jest u ciebie. Na tą chwilę możesz lać LL-04.......... FE12


Znak ...... X ....... na niebieskim tle mówi o tym ,że koncern BMW przewiduje właśnie ten parametr dla twojego silnika .

Znak ........ X......... na przezroczystym polu to opcja , norma która jest dopuszczona dla twojego motoru...

 

Dzieki wiem, tak doszedłem ze FE12 jest lepszy (na niebiesko) do mojego B47D20O0 i taki też będę wymagał od ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam raz dodatkowo bez likwidacji inspekcji pomiędzy interwałami - czyli co około 12k - 15k km - mnie kiedyś powiedział mądry gość, co znał się na olejach - że zwyczajnie nie ma takiego oleju na rynku, który wytrzyma 30.000km przebiegu, szczególnie przy DPFie. Tzn. wytrzyma i 100.000km, tylko jego parametry po 12k czy 15k mają się nijak do parametrów, jakie ma nowy olej. Warto zmieniać i ja to robię w BMW

 

Czy "ten facet co się znał na olejach" powiedział ile przejeździ samochód przy wymianie co 10kkm, a ile tys. km. przy wymianie 20kkm?

Ja bym się z chęcią dowiedział.


PS Przebieg 177kkm, interwały wymiany co 20kkm, pierwsze 100kkm w mieści, pozostałe głównie po trasach i odcinkach 2x15km (samochód to Mitsubishi Lancer 143KM.. aha - od początku w LPG).

WP2019012_qqpxerw.jpg

Edytowane przez RalfPi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Przyjaciele jestem nowy więc Proszę o wyrozumiałość.


Zakupiłem pierwsze moje auto w salonie jest to bmw 520d g30 po okolo 26 tys km dostalem info z komputera o przeglądzie i wymianie oleju. Wiem co nieco o samochodach i 26 tys to duzo za pozno na wymiane, rozmawiałem na ten temat z serwisem i powiedzieli ze producent tak wymaga ze pierwszy wymiana 26 tys potem co 20 tys (wiem tez ze chodzi o normy unijne ktore maja za zadanie zmiejszyc ilosc zurzytego oleju w środowisku a producentom samochodów to na rękę bo beda szybciej silniki zdychać) moje pytanie brzmi czy moge to robic sam co 15 tys tak zeby serwis tego nie zauważył i nie stracę gwarancji. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Jeżeli jeździsz normalnie i nie katujesz samochodu na zimnym, to 20kkm , moim zdaniem i jak widać producenta też, to zupełnie normalny i prawidłowy interwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ja zmieniam raz dodatkowo bez likwidacji inspekcji pomiędzy interwałami - czyli co około 12k - 15k km - mnie kiedyś powiedział mądry gość, co znał się na olejach - że zwyczajnie nie ma takiego oleju na rynku, który wytrzyma 30.000km przebiegu, szczególnie przy DPFie. Tzn. wytrzyma i 100.000km, tylko jego parametry po 12k czy 15k mają się nijak do parametrów, jakie ma nowy olej. Warto zmieniać i ja to robię w BMW

 

Czy "ten facet co się znał na olejach" powiedział ile przejeździ samochód przy wymianie co 10kkm, a ile tys. km. przy wymianie 20kkm?

Ja bym się z chęcią dowiedział.


PS Przebieg 177kkm, interwały wymiany co 20kkm, pierwsze 100kkm w mieści, pozostałe głównie po trasach i odcinkach 2x15km (samochód to Mitsubishi Lancer 143KM.. aha - od początku w LPG).

WP2019012_qqpxerw.jpg

Nie mieszajmy tu dwóch systemów walutowych :)

Piszesz o silniku benzynowym i zapewne wolnossącym a to trochę jest różnicy.

Zerknij jak wygląda olej w dieslu po przejechaniu 100km a jak wygląda olej w silniku benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.