Skocz do zawartości

Skrzypiące zawieszenie M pakietowe.


Lukasmat

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu, przejeżdżając przez ograniczniki prędkości słysze wyraźne skrzypienie przedniego zawieszenia. Mam M pakiet i 19 cali. Spotkaliście się z czymś takim?

Raczej rzadko to słysze. Głównie na wysokich i krotkich "podbiciach" na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będę musiał podjechać do serwisu. Niech zobaczą co tam się dzieje.

Tak się zastanawiam czy przyczyna tak szybkiego zużycia w zawieszeniu może być spowodowane wysokim bo około 5cm krawężnikiem jaki muszę pokonać wjeżdżając i wyjeżdżając z posesji. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
np. w f10 wychodziły z wadą fabryczną 1/100 stabilizatorów miał odklejoną gumę od stabilizatora (stabilizator występuje jako całość z gumą) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_1264-stabilizator-przedni/i58531/kL/sN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie w serwisie posmarowali stabilizator smarem aby go wyciszyć i potwierdzić jego zły stan. Dalej skrzypi więc to nie stabilizator wg serwisu i mistrza. Mają wymienić amortyzator. Twierdzą, że to prawdopodobny winowajca :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ciekawa metoda z tym że tam nie ma co smarować bo stabilizator jest zespolony z gumami, tutaj dobrze widać http://allegro.pl/bmw-5-g30-stabilizator-tyl-tylny-i7064319358.html#imglayer , stosowanie oleju nawet do testu może spowodować w przyszłości odklejenie się gumy, prawidłowa diagnoza to zdemontowanie go i kontrola na stole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem ale licze, że w końcu mają doświadczenie z 5kami i wiedzą co to może być. Mechanik jak mechanik z wiedzą różnie ale mistrz serwisu to jednak powinien ogarniać takie raczej proste tematy.

Boje się im oddać autko na te wymianę bo coś czuje w kościach, że na amorkach się nie skończy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wymiana amortyzatora to już skomplikowana sprawa ale jak ma pomóc trzeba robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Mam mieć wymienione wahacze wzdłużne powodujące prawdopodobnie skrzypienie. Zobaczymy czy to coś da. Teraz po wymianie opon na zimówki 18" jest zdecydowanie mniej pisków podczas jazdy. Dosyć to logiczne przesiadając się z 19".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby m-pakietowe + DDC. Końcówka VIN: G620338. Nigdy nie slyszałem żadnych skrzypień bądź czegoś podobnego. Uważam że to nie ma prawa istnieć w aucie nawet powyżej 200kkm nie mówiąc już o nowym !!!


Lukasmat, jeśli chcesz możemy sie spotkać pomiędzy naszymi miastami na przedziale 2018/19 i porownać auta. Jak coś pisz na PIRV :)

Przy okazji z miłą checią bym posłuchał za i przeciw 530i i sie przejechał bo potrzebuje drugiego auta ale tym razem benzyny :) :) Pamiętam że twoja żona "na dniach" ale ja też mam prawie 3tyg córke i licze że jakoś sie wyrwiemy z tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzybu ja bardzo chętnie ale odpada jakaś dłuższa jazda bo 3 stycznia wyjeżdżam a grudzień ucieka. Byłem bliski wzięcia DDC ale jakoś obniżony Mpakietowy zawias mnie urzekł na jeździe próbnej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak m pakietowe i ddc - albo, albo..........

 

No własnie tego nie mogę rozkminić do końca. Jak to jest z tymi zawieszeniami. Nie licząc M5 mamy 2 rodzaje. Zwykłe i m-pakietowe czyli twardsze.

Kupując m-pakiet mamy w standardzie zawieszenie trochę twardsze i nizsze czyli m-pakietowe, i jak dodamy DDC to wtedy co sie dzieje ? Tak łopatologicznie poprosze :)

I kolejne pytanie jak wyglada dołozenie DDC przy np. przy luxury line czyli zwykle zawieszenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co ja rozumiem to w zawiasie sa sprezyny I amortyzatory. W zawieszeniu m sprezynki sa krotsze przez co jest nizsze, natomiast ddc pozwala regulowac moc tlumienia amorkow, ktora w standardzie jest stala. Zawieszen w 5 jest jednak chyba sporo wiecej. Sa jeszcze w m550i zawieszenia m performance oraz advanced m. Zapewne temat rzeka. W f10 nie mozna bylo wziac jednoczesnie zawieszenia m oraz ddc. W g30 sie to zmienilo I mozna to polaczyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie licząc 550 i m5 są 3 rodzaje - zwykłe, m pak i ddc. Każde to osobne zawieszenie i nie można ich ze sobą łączyć. Jak masz ddc to nie masz m pak

Chyba masz racje.



Na http://www.bimmerfest.com znalazlem info:

-According to the pricing guide, you can order the M sport suspension OR the DDC OR the complete dynamic handling package. You cannot order the M sport suspension WITH DDC or DHP.


- That is correct according to my Client Advisor. You cant get both on the same car.

Wiec wybieramy 1 rodzaj zawieszenia, nic sie nie łączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.