Skocz do zawartości

Koła na zimę


cher

Rekomendowane odpowiedzi

skrzynia jest ZF wg mojej wiedzy a nie VTG to po pierwsze

po drugie dlaczego niby w lecie nie ma problemu z ogumieniem mieszanym a w zimie jest? W sensie nie wyklucam się - chętnie poznam merytoryczne wytłumaczenie :D bo nie rozumiem

To jak nie rozumiesz to ja nic nie poradzę.

Przerobiłem ten temat na sobie i czego nie rozumiesz, co Ci wytłumaczy i po jakiemu?

Nie pisałem o problemach z ogumieniem mieszanym generalnie, tylko właśnie konkretnie o oponach zimowych PA4 w tym rozmiarze i w G30 z napędem xDrive.

Od niemal 10-ciu lat kupowałem do xDrive opony takie jakie chciałem (bez gwiazdki i ROF), ale w G30 to nie przeszło. SKRZYNKA ROZDZIELCZA VTG NIE PRACOWAŁA Z NIMI (MICHELIN PA4) POPRAWNIE.

Rozumiesz, czy wolisz dalej uskuteczniać swój "merytoryczny" bełkot???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 422
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

Producent uważa iż na śniegu auto lepiej prowadzi się mając takiej samej szerokości opony na obu osiach.

W m3 e92 miałem na lato 245 przód i 265 tył a na zimę 255 przód i tył i widać dalej się tego trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca tak jest - do g30 można kupic zestaw kół zimowych z mieszanym ogumieniem (różne szerokości tył i przód). o ile dobrze pamietam wystepuje w rozmairze 19 cali

Dokładnie i takie opony zimowe zmuszony byłem zakupić (z gwiazdką) i problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@autopark a moze troche inaczej? Opony z gwazdka daja Ci gwarancje ze xdrive bedzie pracowal poprawnie natomiast z oponami niehomologowanymi moze byc roznie. xdrive to dosyc skomplikowana konstrukcja i jestem w stanie sobie wyobrazic ze w pewnych warunkach moze przestac pracowac poprawnie. Podobno nawet roznice w stopniu zuzyciu opon miedzy tylem a przodem moga miec istotny wplyw na dzialanie xdrive.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To nie chodzi o gwarancję poprawnego działania napędu samego w sobie. Bo założysz 3mm z gwiazdką i na tylną oś nowe i będzie szarpać. Gwiazdka to:

Oryginalne koła letnie BMW ze znakiem gwiazdki przechodzą rygorystyczne testy i są najwyższej klasy, tak jak Twoje BMW. Ich jakość jest dla nas priorytetem, dlatego powstały w wyniku współpracy z czołowymi producentami opon. A kupując dowolne oryginalne koła letnie BMW, otrzymasz bezpłatne trzyletnie ubezpieczenie.

SZYTE NA MIARĘ.

Idealnie dopasowane do Twojego modelu.


CERTYFIKOWANE.

Jakość potwierdzona testami.


SPORTOWY CHARAKTER.

Doskonała przyczepność gwarantuje dynamikę.


WYDAJNA DYNAMIKA.

Optymalny opór pozwala na ekonomiczną jazdę.


BEZPIECZEŃSTWO.

Wysoka wytrzymałośći technologia run-flat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jeszcze o tych bidakach pozbawionych xdrive :) 518d wyjechało fabrycznie tez runflatów i na zimę też wole zwykłe, za to każde homologowane oprócz pirelli są runflat. To znaczy, że mogę wybrać tylko te pirellki, czy z RWD to nie ma takiego znaczenia i można brać bez homologacji, np polecane nokiany, czy goodyeary ug8. Przy rwd opony chce kupić najlepsze jakie można bez oszczędzania, ale tyle lat jeździłem na runflatach, że teraz jak ich nie mam mój kręgosłup dziękuje mi za każdym razem po trasie i nie chcę tego zmieniać. Zakupiłem w końcu felgi 18 i szukam 245/45r18.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jeszcze o tych bidakach pozbawionych xdrive :) 518d wyjechało fabrycznie tez runflatów i na zimę też wole zwykłe, za to każde homologowane oprócz pirelli są runflat. To znaczy, że mogę wybrać tylko te pirellki, czy z RWD to nie ma takiego znaczenia i można brać bez homologacji, np polecane nokiany, czy goodyeary ug8. Przy rwd opony chce kupić najlepsze jakie można bez oszczędzania, ale tyle lat jeździłem na runflatach, że teraz jak ich nie mam mój kręgosłup dziękuje mi za każdym razem po trasie i nie chcę tego zmieniać. Zakupiłem w końcu felgi 18 i szukam 245/45r18.

 


ja mojej zonie do 518d wymieniłem fabryczne RFT Michelin Primacy na całoroczne NOKIAN WEATHERPROOF 245/45/18. Auto jest w CL i powiedziano mi, ze nie będzie problemu przy oddawaniu auta jak oddam na nokianach pod warunkiem, że będą w tym samym rozmiarze


zatem bierz jakie chcesz te zimowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ja na nomianach latalem przy wszystkich poprzednich autach i byłem zadowolony, skoro i tu przychylne głosy to bierę nokiany bez ROF :) Tylko teraz pytanie czy kupić już teraz, czy ceny będą lepsze potem i czy brać A4 czy D4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem WRD4 w Insigini są to lepsze opony na śnieg gorsze na wodę, choć ja nie zauważyłem problemu.


Teraz WRA4 mam w Evo i BMW A4 i jest to opona która lepiej odporwadza wodę, gorzej z kopytnym śniegiem, choć Evo idzie na nich po śniego jak po suchym.

WRA4 jest też cichsza niż WRD4

Także wybierz czy masz w zimie więcej śniegu czy wody.


Co do cen, teraz jeszcze są w dobrej cenie, ważne, żebyś kupił 2019r produkcji.

2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki test z 2018r auto bild, niestety nie testowali nokianów:

https://opony.rezulteo.pl/blog/nowosci-ze-swiata-opon/testy-i-analizy-porownawcze/test-opon-zimowych-uhp-2018-2019-10-modeli-pod-lupa-magazynu-auto-bild-8482


Oraz takie zestawienie, gdzie pojawiły się nokiany, ale tak naprawdę nie są podane żadne źródła tego testu, a jedynie opinie użytkowników. Wrd4 jest na rynku od 2015r, wra4 od 2017r stąd też może wynikać większa liczba pozytywnych opinii.

https://wulkanista.pl/test-opon-zimowych-245-45-r18/


Na oponeo jest też nowy nokian snowproof, ale brak jeszcze jakichkolwiek opinii.


Pirellki sottozero 3 odpuścić rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Dyskutujecie tutaj nt. Rozmiarów opon... Moje pytanie brzmi a jak to jest z indeksami? Można spokojnie założyć wyższy indeks niż ten sugerowany na tabliczce przy drzwiach?


Wyższy indeks = większe bezpieczeństwo?


Jak to się ma do ubezpieczyciela ewentualnie gwarancji?


Na moim przykładzie F11 LCI 3.0xd zalecany to 97 H M+S a zastanawiam się nad 101V XL M+S na felgach 17 cali.


Czy mogę spokojnie zakładać te drugie mocniejsze opony?




Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Indeks nośności większy niż wynika z potrzeb powinien się przełożyć na wolniejsze zużycie. Tak mi mówił jakiś oponiarz i dla mnie ma to sens.

 

Ponadto czuć, że gumy są twardsze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ja na nomianach latalem przy wszystkich poprzednich autach i byłem zadowolony, skoro i tu przychylne głosy to bierę nokiany bez ROF :) Tylko teraz pytanie czy kupić już teraz, czy ceny będą lepsze potem i czy brać A4 czy D4.

 


to ja Ci powiem - idz w nowość jeśli już brac zimowke


https://www.opony.com/parametry-opony/nokian-wr-snowproof-245-45r18-100-v#256768878

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,


Dyskutujecie tutaj nt. Rozmiarów opon... Moje pytanie brzmi a jak to jest z indeksami? Można spokojnie założyć wyższy indeks niż ten sugerowany na tabliczce przy drzwiach?


Wyższy indeks = większe bezpieczeństwo?


Jak to się ma do ubezpieczyciela ewentualnie gwarancji?


Na moim przykładzie F11 LCI 3.0xd zalecany to 97 H M+S a zastanawiam się nad 101V XL M+S na felgach 17 cali.


Czy mogę spokojnie zakładać te drugie mocniejsze opony?




Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Wyższe indeksy zawsze możesz założyć i nie ma to wpływu na gwarancję. Czytam, że większy indeks to opony są twardsze... litości. Albo mamy tu kilku kierowców pokroju Kubicy albo sam już nie wiem. No chyba że założyli do swoich aut opony dostawcze to wtedy poczują że są twardsze. W życiu nie uwierzę, że ktoś wyczuwa różnicę w nośności między 98 a 100(bo taka jest różnica między 245/45/18 a 245/40/19). Zawsze gdy nie ma koła zapasowego wybieram ROF. Już wielu klientów było takich odważnych i z później z podkulonym ogonem wracali do ROF bo koło w podróży przebili i albo kończyło się to lawetą albo naczekali się na assistance a opony i tak nie dało się naprawić więc i tak laweta. Owszem może nie ROF są mieksze i jest minimalnie bardziej miekko ale BMW, które seryjnie wychodzi na ROF ma zawieszenie zestrojone pod ROF a do tego różnica bardzo mała i na pewno nie warta ewentualnych późniejszych problemów na drodze. Co do wspomnianej głośności to tez bez przesady. Wziąłem pod lupę chyba najpopularniejszą do G30 opone 245/45R18 i proszę bardzo

GoodYear

UG8 Performacne z gwiazdką i bez ROF - 68dB

UG8 Performacne z gwiazdką i ROF - 69dB

UG Prformance+ bez gwaizdki i bez ROF - 72dB !


Dunlop

3D z gwiazdką i z ROF - 68dB

Winter Sport bez gwiazdki i bez ROF - 69dB


Fulda

Kristal Control HP2 - bez gwiazdki i bez ROF - 72dB


pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jedyną zaletą posiadania opon ROF jest tylko możliwość zjazdu z autostrady czy dojazdu do wulkanizacji?


Nie mam tutaj doświadczenia więc nie wiem czy assistance naprawia opony na miejscu. Jeśli tak to czy naprawiają również opony ROF?

Jeśli nie to i tak laweta...



Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie uwierzę, że ktoś wyczuwa różnicę w nośności między 98 a 100(bo taka jest różnica między 245/45/18 a 245/40/19).

 

Jak Ty nie czujesz roznicy miedzy takimi rozmiarami to troche slabo.

 

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie napisałem że nie czuję róż nicy między tymi rozmiarami tylko napisałem że nie wierzę w to że ktoś czuje różnicę wynikającą tylko z indeksu nośności. Ktoś wyżej tak napisał.


Dokładnie to pikopiko napisał: Ponadto czuć, że gumy są twardsze....


Więc tak, w to nie wierzę że przy różnicy nośności o 2 pozycje ktoś poczuje różnicę w sztywności opony przy zachowaniu tego samego rozmiaru opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jedyną zaletą posiadania opon ROF jest tylko możliwość zjazdu z autostrady czy dojazdu do wulkanizacji?


Nie mam tutaj doświadczenia więc nie wiem czy assistance naprawia opony na miejscu. Jeśli tak to czy naprawiają również opony ROF?

Jeśli nie to i tak laweta...



Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Praktycznie tak. Opona ROF została wymyślona po to aby nie ładować do auta koła zapasowego i aby auto było mobilne. Czy można to naprawiać? To tu poruszasz ciekawą kwestię. Założenia BMW są takie że nie ale to tylko założenia. Zwykłe opony podlegają naprawie więc tym bardziej ROF można naprawić choć jak zawsze wszystko zależy od konkretnego uszkodzenia. Zawsze rozpatruje się to oceniając konkretną oponę. My naprawiamy sporo kół przywożonych z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.