Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

G30 518d.

Samochód z lipca. Właśnie się "dociera".


Trasa mniej więcej od przełęczy Brenner do Poznania.

4 osoby, pełny bagażnik, autostrady i tempo emeryta (130-135 km/h).

Odcinkowo dużo szybciej.... a czasem dużo wolniej (remonty, korki, itd.).

Tryb, jak widać, eco.


Ostatnie 50 km to jazda po Poznaniu.


Zużycie zmierzone ilością wlanego paliwa to 5,3/100.


bmw-tankowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G31 520xd MHEV

1260 km, śr prędkość 104km/h - zużycie wg komputera 6,6l. 4 osoby na pokładzie, pełen bagażnik.

775km, śr. prędkość 92km/h - zużycie wg komputera 6,4l. 4 osoby na pokładzie, pełen bagażnik.

775km, śr. prędkość 94km/h - zużycie wg komputera 6,5l - ta sama trasa ale 3 osoby i połowa załadowanego bagażnika

572km, śr. prędkość 120km/h - zużycie wg komputera 7,0 - jedna osoba bez bagażu


Jak widać śr. prędkość robi różnicę więcej niż obciążenie auta (auto w trybie żeglowania być może jest w stanie przejechać trochę dalej z dużym obciążeniem ( bezwładność ) - co może kompensować większe zużycie podczas rozpędzania, które robię w umiarkowany sposób nie widząc sensu rozpędzania się z butem w podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
IMG20220831063209.jpg

IMG20220831073044.jpg

Pierwsze to 100% autostrada, prędkość 120-130

Drugie 50\50 autostrada/krajówka

 

Ekstra wyniki jak na taką budę. Mam do Ciebie pytanie, widzę że miałeś g20 i sam się zastanawiam czy nie dorzucić trochę złociszy i nie wziąć g30. Co Cię skłoniło na zamianę ?

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
chęć zmiany, i to że jeździłem g30 przez miesiąc czekając na produkcję mojego g20 , to nie jest lepsze auto od g20 , to jest inne auto który daje inny rodzaj przyjemności z jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstra wyniki jak na taką budę. Mam do Ciebie pytanie, widzę że miałeś g20 i sam się zastanawiam czy nie dorzucić trochę złociszy i nie wziąć g30. Co Cię skłoniło na zamianę ?

Pozdro.

 

kilka dni temu miałem zastępczą 2022 - 316d; zaskakująco dobrze ten silnik dawał radę w porównaniu do mojej 520d, co prawda ustawienia w indywidual było wszystko na sport, ale fajne dolne obroty, dosyć żwawo się tym jeździło;

zrobiłem po autostradzie 2x80 km trzymając 150-160 km/h i spalanie wg kompa wyszło 5,6 l/100 km,

ta 316d to taka bida wersja, małe koła, zwykłe (płaskie) fotele itp. podstawowa różnica między moją g30 - przy tych autostradowych prędkościach - g30 jest dużo stabilniejsza, pewniej się prowadzi.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie ma już 316d , jest 318d z silnikiem takim samym co w 518d - też 150KM- , ale czy różnica jest tylko na poziomie stabilności ?- za krótko jeździłeś 3er ;) , moim zdaniem krzywdzący jest porównać te dwa modele w celu pokazania które auto jest lepsze , bo są autami dla dwóch różnych grup kierowców
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma już 316d , jest 318d z silnikiem takim samym co w 518d - też 150KM- , ale czy różnica jest tylko na poziomie stabilności ?- za krótko jeździłeś 3er ;) , moim zdaniem krzywdzący jest porównać te dwa modele w celu pokazania które auto jest lepsze , bo są autami dla dwóch różnych grup kierowców

 

sprawdziłem na fotce, to jednak było 316d;

nie napisałem, że to jedyna różnica pomiędzy tymi autami, bo różnic jest więcej.

ale "mniejsza" stabilność po prostu była od razu zauważalna na autrostradzie;

może to jednak wynikać z innego zawiasu czy z innych kół (w 3-er były balony);

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

540iX.

1500 km "tam", pełna chata na pokładzie, na dachu box:

- PL 140-160 km/h ("docieranie"), DE 160 km/h, AUT 100 km/h (IG-L... :mad2: ), ITA tak jak jeżdżą włosi, czyli dowolnie, na koniec przełęcz i dojazd na miejsce - 11,4l.

1500 km "z powrotem":

- PL + DE +20 km/h, reszta tak samo - 12,2l.


Zaskakująco mało pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.