Skocz do zawartości

Aktywny grill


kosa69

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dorzuce pare informacji na temat aktywnego grilla w G30. Koledzy na Ukrainie temat rozpracowali dosyć dobrze. Jeśli ktoś nie chce tych rolet to wystarczy zdemontować same żaluzje ale zostaeić silniczek tak żeby nie było błędu. Samo zlikwidowanie żaluzji nie wpłynie negatywnie na pracę układu chłodzenia czy samego silnika. Zwyczajnie silnik dłużej się będzie rozgrzewać do swojej temp roboczej ale nie jest to jakaś przepaść czasowa. Poza tym to termostat w układzie chłodzenia reguluje przepływ płynu i zakres chłodzenia.

Dodam, że info pochodzi od osoby zajmującej się szeroko pojętymi modyfikacjami samochodów BMW. Są tacy maniacy, którzy wymieniają termostaty (sprowadzają z USA termostaty do tamtejszych BMW) albo dodają ten rozszerzalny płyn/substancje w termostacie żeby pracował w innym przedziale temp. Jakieś 2-3 stopnie później otwierał przepływ chłodzenia. Silniki w BMW to tzw hot engines mające troche wyższe temp oleju isamego silnika niż inne marki co pozwala na wydajnieksze spalanie mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
W opisie widze ze masz M550i czyli mogles miec juz oryginalnie grill M5. Nie wiem czy dobrze cie zrozumialem ale chodzilo mi o to czy do zwyklego m pakietu moge zamontowac sam grill do starych zaluzji i bedzie p&p ?

 

No oryginalnie to nie mogłem mieć grilla z M5 bo jak. Zmieniałem i pasuje wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam centralnie w d.pie, czy mam otwarty grill, czy jedną część zamkniętą itp. Natomiast chcę mieć sprawne auto, ktoś nad tym chłodzeniem myślał i testował, i niech tak zostanie...

Odpalam i jadę :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
U mnie przy temperaturach na zewnątrz -5/+2 grill caly czas zamknięty, czy trasa czy miasto żaluzje domknięte, nawet ostatnio wjechałem do garażu wentylatory się włączyły ale grill wciąż był zamknięty, lewa jak i prawa strona.u was tez tak jest? Silnik 2.0d

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Ostatnio zauważyłem przy otwieraniu auta ze dochodzi do krótkiego otwarcia o zamknięcia rolet w grillu. Słyszalny jest tez wyraźny dźwięk pracującego silniczka otwierającego. Ponadto przy otworzeniu bagażnika lub drzwi również dochodzi do podobnej sytuacji. Czasem przy zamknięciu samochodu grill pozostaje otwarty. Czy ktoś wie jaki jest powód tej sytuacji ? Dodam ze auto nie wywala żadnego błędu, i sytuacja ma miejsce przy wyłączonym silniku.

Z góry dziękuje ze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ostatnio zauważyłem przy otwieraniu auta ze dochodzi do krótkiego otwarcia o zamknięcia rolet w grillu. Słyszalny jest tez wyraźny dźwięk pracującego silniczka otwierającego. Ponadto przy otworzeniu bagażnika lub drzwi również dochodzi do podobnej sytuacji. Czasem przy zamknięciu samochodu grill pozostaje otwarty. Czy ktoś wie jaki jest powód tej sytuacji ? Dodam ze auto nie wywala żadnego błędu, i sytuacja ma miejsce przy wyłączonym silniku.

Z góry dziękuje ze podpowiedzi.

 


U mnie jest identycznie. Sadze ze przy otwieraniu auta system moze sprawdzac czy działa otwieranie/zamykanie grila.

Dlaczego czasami zostaje otwarty po zmknieciu auta? Na pewno jak nie skończył wypalania dpf a wyłaczylismy silnik i zamknelismy auto to grill zostaje otwarty + wlacza sie na 2-3min wentylator. Mysle ze jak zamkne auto, system widzi ze silnik badz dpf ma wysoką temp ale nie aż tak wysoką by włączać wnetylator (np skonczyl wypalanie 5 min temu) uchyla sobie tylko sam grill. Jesli sie myle poprawcie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wcześniej miałem jak mówisz przy wypalaniu, albo przy wyłączenia samochodu w trakcie wypalania, z tym ze wtedy chodzi dodatkowo wentylator. A teraz wentylator nie działa i przy każdym otwarciu samochodu z pilota widzę otwieranie i zamykanie klap, a jak wyłączam i zamykam tez zostają otwarte :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Opis działania (FUB) Aktywne sterowanie klapami powietrza

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/radiator-blind/1VnZE4QuR6


Funkcja bezpieczeństwa

Chłodzenie silnika jest zapewnione w przypadku awarii zasilania. Klapa powietrza jest otwarta.

Można z tego wywnioskować ,że wyjęcie bezpiecznika F70.....5A załatwi sprawę ciągłego otwarcia żaluzji.



Schemat połączeń (SSP) Układ chłodzenia silnika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/1VnYLcGZSh

Schemat połączeń (SSP) Bezpiecznik F70

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530d-lim/1VnYN9MCWy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530d-lim/1VnYr6Cy6i


Niestety ale ten bezpiecznik zabezpiecza jeszcze kilka innych podzespołów.

Zostaje opcja wyjęcia kości z silnika żaluzji lecz czytając wasz temat nie jest to dobra opcja dla waszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam jestem tu nowy , kilka dni temu zakupiłem g30 przesiadłem się z f10 . I nie bardzo wiem czy moje nerki są sprawne kilka razy widziałem że są otwarte ale disiaj przejechałem po mieście 30 km w temp.10 stopniach i jak wyszedłem by zobaczyć czy są otwarte to były zamkniete tę roletki . Auto było rozgrzane i nie wiem czy juz mam się martwić czy jeszcze trochę poczekać. Przeczytałem wasze wypowiedzi i wynika z tego że nie zawsze się one otwierają . Autem przejechałem dopiero 200km i nię mam jeszcze rozeznania . Proszę o pomoc .

Auto ż 2017 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napęd żaluzji chłodnicy u góry


Opis działania

System sterowania silnikiem w sposób ciągły oblicza wymagane chłodzenie. Układ sterowania silnikiem otwiera żaluzję chłodnicy tylko wtedy, gdy rzeczywiście wymagany jest wyższy poziom powietrza chłodzącego.


Przepływ powietrza przez chłodnicę tworzy duży opór aerodynamiczny wraz ze wzrostem prędkości jazdy. W wyższych zakresach prędkości drogowych zamknięta żaluzja chłodnicy poprawia aerodynamikę. W rezultacie zmniejsza się zużycie energii podczas jazdy.


Sterowanie klapami powietrza trzeciej generacji ocenia więcej progów temperatury, aby zapewnić dokładniejsze sterowanie. Są to między innymi wartości temperatury płynu chłodzącego, skraplacza klimatyzacji, katalizatora i powietrza doładowującego. Dodatkowymi ważnymi zmiennymi kontrolnymi są prędkość jazdy i temperatura tarcz hamulcowych.


Jeśli wymagane jest powietrze chłodzące, dolne klapy są otwierane jako pierwsze. Górne klapy otwierają się tylko wtedy, gdy występuje maksymalne zapotrzebowanie na powietrze chłodzące.





Napęd żaluzji chłodnicy, dolny


Opis działania

System sterowania silnikiem w sposób ciągły oblicza wymagane chłodzenie. Układ sterowania silnikiem otwiera żaluzję chłodnicy tylko wtedy, gdy rzeczywiście wymagany jest wyższy poziom powietrza chłodzącego.


Przepływ powietrza przez chłodnicę tworzy duży opór aerodynamiczny wraz ze wzrostem prędkości jazdy. W wyższych zakresach prędkości drogowych zamknięta żaluzja chłodnicy poprawia aerodynamikę. W rezultacie zmniejsza się zużycie energii podczas jazdy.


Sterowanie klapami powietrza trzeciej generacji ocenia więcej progów temperatury, aby zapewnić dokładniejsze sterowanie. Są to między innymi wartości temperatury płynu chłodzącego, skraplacza klimatyzacji, katalizatora i powietrza doładowującego. Dodatkowymi ważnymi zmiennymi kontrolnymi są prędkość jazdy i temperatura tarcz hamulcowych.


Jeśli wymagane jest powietrze chłodzące, dolne klapy są otwierane jako pierwsze. W tym czasie wystarczające mogą być już ustawienia kąta od 15 ° do 30 °. Górne klapy otwierają się tylko wtedy, gdy występuje maksymalne zapotrzebowanie na powietrze chłodzące.


Aktywne sterowanie klapami powietrza trzeciej generacji ocenia więcej progów temperatury w celu dokładniejszego sterowania. To zawiera:


# Wartość temperatury chłodziwa

# Wartość temperatury skraplacza klimatyzacji

# Wartość temperatury katalizatora

# Wartość temperatury powietrza doładowującego

# Wartość temperatury oleju przekładniowego


Dodatkowymi ważnymi zmiennymi kontrolnymi są prędkość jazdy i temperatura tarcz hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam jestem tu nowy , kilka dni temu zakupiłem g30 przesiadłem się z f10 . I nie bardzo wiem czy moje nerki są sprawne kilka razy widziałem że są otwarte ale disiaj przejechałem po mieście 30 km w temp.10 stopniach i jak wyszedłem by zobaczyć czy są otwarte to były zamkniete tę roletki . Auto było rozgrzane i nie wiem czy juz mam się martwić czy jeszcze trochę poczekać. Przeczytałem wasze wypowiedzi i wynika z tego że nie zawsze się one otwierają . Autem przejechałem dopiero 200km i nię mam jeszcze rozeznania . Proszę o pomoc .

Auto ż 2017 roku

 

Jeśli jesteś świeżym posiadaczem g30 w dieslu to nie zdziw się jak co jakiś czas po wyłączeniu silnika włączy się wentylator na maksymalne obroty + aktywne klapy będą w pozycji otwartej, będzie to trwało kilka minut a występuje to w tedy kiedy procedura wypalania DPF-a nie została zakończona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponujemy ci abyś zaopatrzył się w tą aplikację. Dopytaj czy będzie ona kompatybilna z twoim autem?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379



Faza rozgrzewki


W fazie rozgrzewania zmienne wejściowe są zmieniane, aby uzyskać reakcję przenoszenia ciepła w filtrze cząstek stałych. W tym celu masa powietrza zostaje zmniejszona, a maksymalny punkt spalania podniesiony w celu uzyskania podwyższonej temperatury spalin.


Gdy temperatura filtra cząstek stałych wzrośnie powyżej 400 ° C, następuje przełączenie z trybu nagrzewania na tryb regeneracji.







Regeneracja

Istnieją dwa rodzaje regeneracji:


1.Ciągła regeneracja:


Ta forma regeneracji odbywa się podczas normalnej jazdy. Przy temperaturach spalin wynoszących od 280 do 350 ° C ciągła regeneracja odbywa się w postaci powolnego procesu utleniania. Cząsteczki sadzy nie mogą zostać spalone, dopóki spaliny nie osiągną wymaganej temperatury.


2.Okresowa regeneracja:


Okresowa regeneracja jest wykonywana automatycznie przez DDE nie później niż po 100 km (600 mil). W pojazdach z wieloma jazdami na krótkich dystansach okresowa regeneracja zaczyna się już po 400 do 800 km (250 do 500 mil).


W celu regeneracji zasysane powietrze jest redukowane przez przepustnicę. Wykonywany jest jeden lub dwa kolejne wtryski paliwa. Zwiększa to temperaturę spalin do około 600 ° C. Sadza jest spalana wraz z resztkowym tlenem.


Okresowa regeneracja jest wykonywana przy wszystkich prędkościach. Najbardziej wydajną metodą jest regeneracja przy stałej prędkości przekraczającej 60 km / h (38 mil / h) przez okres 20-30 minut.


DDE oblicza czas okresowej regeneracji na podstawie następujących wartości:


- średni przebyty dystans

- średnia prędkość jazdy

- temperatura w filtrze cząstek stałych

- Wartości czujnika ciśnienia spalin


Ostatnia pomyślna regeneracja może zostać odczytana przez system diagnostyczny.



Regeneracja wymaga spełnienia następujących warunków:


- Temperatura płynu chłodzącego musi przekraczać 75 ° C

- Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych musi być wyższa niż 240 ° C.

- Paliwa musi być wystarczająca ilość (kontrolka rezerwy paliwa nie zapala się). Za każdym razem, gdy zapala się kontrolka rezerwy paliwa, proces regeneracji zostaje wstrzymany.

- Żadne kody usterek z układu masy powietrza, układu wydechowego i czujników nie mogą być zapisywane w DDE

- Kody błędów 480A lub 245700 (od F01) i 481A lub 245800 (od F01) muszą wyświetlać status „obecnie brak”.

- Stała prędkość jazdy powyżej około 60 km / h (około 38 mil / h). Optymalna prędkość to około 100 km / h (około 60 mil / h).



Strategia wyłączania regeneracji


Regeneracja jest możliwa tylko w określonych granicach dla temperatury płynu chłodzącego, temperatury spalin i ciśnienia otoczenia. Poza tymi limitami utrzymuje się również działanie oczyszczające filtra cząstek stałych. Nie ma zatem żadnego wpływu na emisję spalin.


Granice wyłączenia regeneracji są określone w następujący sposób:


1.Temperatura płynu chłodzącego od 60 ° C do 110 ° C


Dolna granica temperatury płynu chłodzącego jest konieczna, aby zapewnić stabilne spalanie. Górna granica zabezpiecza silnik przed zniszczeniem termicznym.


2.Temperatura spalin od 220 ° C do 690 ° C przed katalizatorem utleniającym


Dolna granica temperatury spalin jest konieczna, aby uzyskać odpowiednią reakcję cieplną w katalizatorze utleniającym i filtrze cząstek stałych. Górna granica temperatury spalin chroni katalizator utleniający i filtr cząstek stałych przed nadmiernym obciążeniem termicznym. Górną granicę można przekroczyć tylko w przypadku awarii silnika.


3. Temperatura spalin od 220 ° C do 670 ° C przed filtrem cząstek stałych


Dolna granica temperatury spalin jest konieczna, aby uzyskać odpowiednią reakcję cieplną w katalizatorze utleniającym i filtrze cząstek stałych. Górna granica temperatury spalin chroni katalizator utleniający i filtr cząstek stałych przed nadmiernym obciążeniem termicznym. Górną granicę można przekroczyć tylko w przypadku awarii silnika.


4. Ciśnienie otoczenia większe niż 0,6 bara


Przy niższych ciśnieniach otoczenia maksymalna dopuszczalna prędkość turbosprężarki wydechowej zostaje przekroczona, a tym samym regeneracja jest zablokowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.