Skocz do zawartości

Rodzaj Paliwa do 540i


Bartolini 1978

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jaki rodzaj Paliwa lejecie do 540i

Nominalnie jest 95 octan . Czy ktoś leje 98 albo jakieś inne ustrojstwo .

Jesli lejecie coś innego to czy jest jakakolwiek wyczuwalna różnica czy raczej placebo


I kolejne pytanie jesli macie zmieniony program w silniku na jaki rodzaj paliwa było nowe strojenie .


Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem na roznych rodzajach paliwa od E10 (10% etanolu) po 100 oktanowe paliwa premium. Nie zauwazylem zadnej roznicy, ten silnik przerobi wszystko na mocny ped do przodu. Na jakosc paliwa reaguja diesle BMW, natomiast silniki benzynowe nie wykazuja wrazliwosci na rodzaj paliwa. Zapewne sa przygotowane miedzy innymi do eksploatacji w Stanach, gdzie z jakoscia benyzny roznie bywa.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli będziesz wykorzystywał pełną moc to w górnym zakresie prędkości będziesz czuł różnicę. Dużo też zależy także, czy auto jest wystrojone na 95 czy 98.

Porsche tankuję 100 oktanowym Shellem a BMW 98 Verva. Jak zatankuję 95 to po przejechaniu kilkunastu kilometrów, paliwo dojdzie do silnika wiem, że jest inne zatankowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

po przejechaniu kilkunastu kilometrów, paliwo dojdzie do silnika wiem, że jest inne zatankowane.

Nie chce mi się analizować ale po przejechaniu kilometra, może dwóch, silnik pali świeżo nalane paliwo. Raz że pojemność układu zasilania to jest kilkaset ml, dwa że duża część paliwa wraca do zbiornika bo jest pompowana z naddatkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 540 na na klapie wlewu napisane 95 octan . Zastanawiam się nad programem wiec może zaczac juz zalewać 98 ale czy to ma sens . Przykładowo u mojego taty w 300E na klapce paliwa jest napisane 98 i takie lejemy . Kilka razy we Włoszech zatankowaliśmy 95 i czuć bylo roznice . Wiem ze sa auta takie jak np GTR i tam sa inne pomiary na 98 i 100 ale czy przy naszych silnikach jest aż tak wielka różnica. Zawsze w każdym aucie mam ten sam dylemat. Wiadomo jak jest słaby silnik to jak kadzidło dla umarłego ale 540 ma potencjał lecz czy da się go lekko wygrzebać samym paliwem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Paliwo z wyższą liczbą oktanową nie jest w niczym lepsze nawet przeciwnie ale przy mocnych programach czy to seryjnych czy tuningowych jest wymagane żeby uchronić silnik od spalania stukowego. Jeżeli na klapce masz 95 to znaczy że pod to paliwo jest wystrojony silnik i 98 nic tu nie da. Jak zrobisz mocny program będzie wymagał paliwa 98 ale taki pod 95 też się da zrobić tylko wynik będzie niższy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zgodzę się. Niby to samo, ale jakieś Orleny, Lotosy omijam szerokim łukiem i przynajmniej nie nadziewam się na reżimową propagandę. Nigdy się nie zawiodłem na BP. Nie mogę tego samego powiedzieć o innych stacjach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego napisałem, że niby to samo, ale na BP od 20 lat nie trafiłem ani razu na lewe paliwo. Niestety, nie mogę powiedzieć tego samego o Orlenie czy Lotosie. Raz po tankowaniu na Orlenie liczyłem się z wymianą turbiny (w dieslu), bo samochód zupełnie stracił moc. Po zatankowaniu normalnego paliwa problem sam się rozwiązał. Jeszcze Shell trzyma jako taki poziom, a reszty nawet nie chciało mi się sprawdzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś paliwa to temat rzeka . Rozmawiałem ze znajomym i powiedział że paliwo na np BP w Warszawie może być inne niż w Katowicach . Wszystko zależy od rozlewni z jakiego punktu idzie . Ja osobiście tankuje wszędzie ale tylko na markowych stacjach . Dziekuje za wasze odpowiedzi. Przechodzę na 98 i robie programik , znaczy mi robią a ja się cieszę z efektów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jesli paliwo 98 mialoby dac te 20 dodatkowych koni, co w sumie i tak jest malo prawdopodobne, to przy mocy 340 koni mozna te roznice zauwazyc co najwyzej w portfelu przy placeniu rachunku. Dwadziescia dodatkowych koni i cale 0.2 sekundy szybciej do setki mozna miec instalujac fabryczny power performance kit nie naruszajac gwarancji.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat BP nie uznał bym za mega jakość zwykła masówka a orlenu. Najlepsze paliwa w PL są na Lotos i Cirkle K (też lotos) ale to już nie długo bo lotos łączy się z orlenem i wszystko się wymiesza.

 

Dramat


Ciekawe dlaczego na rozlewniach paliwa w Polsce mozna spotkac wszystkie cysterny Orlen, Shell, BP, Statoil (Circle K).....


Kolejne forumowe "prawidlo"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat BP nie uznał bym za mega jakość zwykła masówka a orlenu. Najlepsze paliwa w PL są na Lotos i Cirkle K (też lotos) ale to już nie długo bo lotos łączy się z orlenem i wszystko się wymiesza.

 

Dramat


Ciekawe dlaczego na rozlewniach paliwa w Polsce mozna spotkac wszystkie cysterny Orlen, Shell, BP, Statoil (Circle K).....


Kolejne forumowe "prawidlo"

 

Nie pisz bzdur bo handluje paliwem od 20 lat więc wiem co piszę jak masz jakieś argumenty to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo pb95 na shell i Circle k pochodzi z rafinerii lotos i jest tuningowane przez pracowników na miejscu dodaniem zestawu dodatków do zbiornika.

Paliwo na Bp pochodzi z Orlen.

Paliwo na lotos jest z lotos jednak nie jest tak dobre jak te z shell bo brak dodatków lub dodatki mizerne.

W teorii na terenie pl najlepsze paliwo do silników benzynowych jest na shell.

Paliwa na najtańszych stacjach marketowych typu auchan pochodzą z Orlen.

Uwaga jeśli podczas tankowania czuć intensywna won paliwa to paliwo jest świeże i będzie odpowiednie bez względu na zawarta liczbę oktanowa.

Brak intensywnego zapachu świadczy ze paliwo jest słabe i w takim wypadku warto przerwać tankowanie i udać się na inna stacje.

Problem moralno-polityczny wyznawców holownioCzaskow lub kaczkoziobrow nie może stanowić o jakości paliw na ta chwile.

Sprawa z olejem napędowym zimowym jest bardziej skomplikowana jednak tu od lat liderem jakości jest tzw. Arktyczny z circleK

Istnieje możliwość samodzielnego dostosowania paliwa w zbiorniku lub zamówienia cysterny pod swoje widzimisie jednak wymaga to większej wiedzy i specyfiki użytkowania pojazdow w firmie.

Można paliwa modyfikować wg.potrzeb zmieniając ich charakterystykę.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Troche prawdy trochę nie.

Shell jednego roku podpisywał umowy z orlen innego roku z lotos. W latach 2015-2016-2017 był orlen. Potem 2018 był lotos. W latach 2019 i 2020 z tego co wiem mają umowy i z Orlenem i z Lotosem więc paliwa są różne.

Nikt nie dodaje żadnych dodatków na stacji. Dodatki są dodawane na bazach paliwowych i gotowe przyjeżdżają na stacje wg zamówienia.

Paliwa z Orlen są na Orlen, BP, Amic częściowo shell i większość marketów i innych tanich stacji (produkty najtańszych lotów tak jak podstawowe z orlenu lub robione pod ich wymagania)

Aczkolwiek markety zamawiają tam gdzie najtaniej również import ze wschodu.

https://businessinsider.com.pl/firmy/pkn-orlen-dostarczy-paliwo-lot-oraz-stacjom-shell-bp-i-amic/tj0d9yp.amp

Paliwa z Lotos są na Lotos i Circle K oraz częściowo Shell.

Paliwa podstawowe na Lotos nie mają dodatków ale dynamic już mają. Na Circle.K wszystkie paliwa to paliwa Lotos z dodatkiem koncentratów takie też biorę na swoje stacje bo są najlepsze. Dodatków nie jest dużo przeciętnie 1L na 1500-2000L paliwa co oznacza że na całą cysternę przypada ok 15-20L dodatków z koncentratu.

Przeciętny kierowca na bak paliwa dostaje ok 30ml dodatku nie dużo ale tak jest.

Plusem paliw Lotos/Circle jest podwyższona liczba oktanowa MON dla PB. Ron wynosi ok 95 ale MON okolice 86.5 nawet 87 gdzie orlen to okolice 85.

W przypadku oleju napędowego z Lotos/ Circle ogromnym plusem jest blendowanie bio dodatków na ciepło z olejem napędowym przez co ich oddzielenie jest praktycznie nie możliwe a odporność paliwa na mróz wzrasta. Lotos/Circle stosuje dużo wyższej jakości bio dodatki niż orlen. Łatwo to poznać po kolorze paliwa które jest żółte w przeciwieństwie do rudego ON z orlenu. Verva czasem ma lepsze biododatki i jasny kolor ale to też kwestia co mają pod ręką.

Orlen bio dodatki miesza na zimno w momencie załadunku cysterny jedną rurą leci czyste paliwo a drugą brązowy gówno tłuszcz który rozpuszcza się w paliwie jak masło na patelni. Niestety ten sposob powoduje że z czasem z paliwa wytrącają się biododatki i osadzają w baku/zbiorniku i układzie paliwowym a odporność na mróz jest ok 5-10 stopni niższa niż przt dobrych bio dodatkach blendowanych na ciepło.


Co do zapachu to bzdura. Aktualnie 3/4 stacji posiada system VRS czyli odsysania oparów podczas tankowania i zależnie od jego skuteczności intensywność zapachu może być nawet zerowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chce mi sie odnosic punkt po punkcie do tego co napisales.

Cos tam slyszales ale myla ci sie konkretnie liczby i procedury.

Podsumowujac paliwo pb95 najlepsze jest na SHELL.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wujek handluje od 20 lat paliwami hurtowo i detalicznie, nie raz byłem osobiście po paliwo na bazach, bywam na spotkaniach branżowych wiem co piszę choć możesz mieć inne zdanie.

Zdecydowanie najlepszym wyjściem jest tankowanie zwykłych tańszych paliw i dodatki na własną rękę bo te zawarte w paliwach są w tak małych ilościach że to tylko placebo niż rzeczywisty skutek .

Paliwa premium to wysoka marża dla sprzedawcy stąd nacisk na ich sprzedaż, marketing i promowanie pracowników i plany sprzedażowe. W zakupie te paliwa są kilka groszy droższe na stacji kilkadziesią wiadomo na czym to polega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek handluje od 20 lat paliwami hurtowo i detalicznie, nie raz byłem osobiście po paliwo na bazach, bywam na spotkaniach branżowych wiem co piszę choć możesz mieć inne zdanie.

Zdecydowanie najlepszym wyjściem jest tankowanie zwykłych tańszych paliw i dodatki na własną rękę bo te zawarte w paliwach są w tak małych ilościach że to tylko placebo niż rzeczywisty skutek .

Paliwa premium to wysoka marża dla sprzedawcy stąd nacisk na ich sprzedaż, marketing i promowanie pracowników i plany sprzedażowe. W zakupie te paliwa są kilka groszy droższe na stacji kilkadziesią wiadomo na czym to polega.

A jaka to jest zwykła tańsza 98 np. ? Pytam serio... bo sobie oktanów nie dolejesz dodatkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wujek handluje od 20 lat paliwami hurtowo i detalicznie, nie raz byłem osobiście po paliwo na bazach, bywam na spotkaniach branżowych wiem co piszę choć możesz mieć inne zdanie.

Zdecydowanie najlepszym wyjściem jest tankowanie zwykłych tańszych paliw i dodatki na własną rękę bo te zawarte w paliwach są w tak małych ilościach że to tylko placebo niż rzeczywisty skutek .

Paliwa premium to wysoka marża dla sprzedawcy stąd nacisk na ich sprzedaż, marketing i promowanie pracowników i plany sprzedażowe. W zakupie te paliwa są kilka groszy droższe na stacji kilkadziesią wiadomo na czym to polega.

A jaka to jest zwykła tańsza 98 np. ? Pytam serio... bo sobie oktanów nie dolejesz dodatkiem

 

Nie pisałem o 98 tylko o zwykłym 95 gdzie przeważnie jest wybór choć teraz każde paliwo na każdym koncernie ma swoje nazwy i wiele osób nie wie co tankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.