• Reklama

Bezwartościowe jak BMW

Zagadnienia inne niż te wyszczególnione w pozostałych działach. Wszelkie pytania techniczne oraz dotyczące konkretnych modeli proszę pisać w odpowiednich do tego działach!

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, informacje o kradzieżach, porównania modeli.

Moderator: BMK

Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Slawomir » 06 Maj 2021 23:44

W związku z wywiązaniem się tematu o wartości BMW, pomyślałem, może założyć od tego osobny temat, żeby nie śmiecić w galeriach.

Czy zauważyliście jak bezwartościowe są dzisiaj BMW?
W zasadzie wszystkie BMW lecą na łeb na szyję i spadają do poziomu jakiegoś 10-20tys, zależnie do stanu. Wyjątkiem są M-ki, które zatrzymują się koło 50-150tys, zależnie od modelu.

Kupując dzisiaj np. serię 5-6-7-8 w zasadzie mamy gwarancję utraty wartości 50% już po 2-3 latach, chyba że kupujemy najtańszy model, to tam cena nie ma z czego lecieć w dół.

Problemu aż takiego nie ma, jeśli kupujemy auta bliżej 10 lat, jednak auta 2-3 letnie nadal sporo tracą. W zasadzie też nie ma bardzo BMW, których wartość by rosła jakkolwiek sensownie. Jeśli M3 E46 poszło do góry, to w zasadzie o tyle, co inflacja + koszty utrzymania, zarobić na tym nie można.

Czy jest więc jakikolwiek sens patrzeć na BMW z perspektywy wartości, czy tylko i wyłącznie czysto konsumpcyjnie?
Ja teraz patrzę na zakup samochodu, to w zasadzie często okazuje się, że Porsche czy Ferrari mogą być TAŃSZE w posiadaniu niż BMW, bo przy odsprzedaniu straci się duuuuużo mniej. Mercedesy też mają wartość niesamowitą, Black Series zawsze są drogie, a np. SLS zaczęły drożeć jak tylko przestali produkować. Unikalne modele BMW typu CLS/CRT/GTS są pojedynczymi rodzynkami bardziej niż regułą, a i tak niespecjalnie te ceny mają.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2063
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez GMike » 07 Maj 2021 08:06

Tylko konsumpcyjnie :)
Większość ludzi nie przeskakuje bariery pół banki za auto gdzie dopiero można rozważać coś co będzie trzymać wartość (Porsze i wyżej). Poniżej tej ceny godzimy się z utratą wartości. Kosztowo optymalnie trzymać taki samochód 7-10lat, tylko kto tyle wytrzyma :)
GMike
 
 
 
Posty: 939
Dołączenie: 01 Mar 2015 22:46
Moje BMW: było: F36 305KM/450Nm
jest: G21 375KM/500Nm

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Ponta » 07 Maj 2021 09:03

Randall podał Sławku bardzo dobre przykłady. Ciężko o auto, które kupisz z dnia na dzień wartość rośnie o tyle, że możesz to nazwać normalnym zarobkiem.
Szukasz inwestycji w BMW w dłuższym terminie to jest pełno BMW, które stoją/rosną, do listy dodałbym:
Z4M 50-60 tys. EUR
1erM 70 tys. EUR
Z8 350 tys. EUR
Z1 70 tys. EUR
+ zapewne każde M w stanie salonowym ze znikomym przebiegiem.
Nie ma możliwości, aby te auta potaniały, bo nigdy rynek nie zrobi taniochy z M3.
10-20 tys. zł taki los każdego BMW dla ludu, to dzisiejsze e46, e90, e60 jak kiedyś e36, e34, e39 - ja tego już nie widuję na ulicach. To stare kapcie po 10 właścicielach nikt za to więcej nie zapłaci i czeka je śmierć. Kosztują tyle ile obecnie felgi z oponami do nowszych BMW. Natomiast jest to fajna baza do renowacji, bo tanio i jak ma zdrową blachę to można wyprowadzić na fabrykę. Byleby R6. Ktoś, kto ma dziś 30-40 lat ma sentyment do tych aut i ich sylwetek.
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 4755
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85 E84

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez adamjttk » 07 Maj 2021 14:52

Slawomir napisał:Czy zauważyliście jak bezwartościowe są dzisiaj BMW?

Odwazny tytul watku ;)
Do meritum - to jest cena jaka sie placi za rozwadnianie marki gdy ~90% sprzedazy generuja auta typu 318d/320d/520d z podstawowym wyposazeniem.
Wiekszosc kupujacych fantazjuje o bogato wyposazonych premium R6/V8 ale gdy cena wynosi x3 bazy -> zadowalaja sie podstawowym modelem.
A ze podstawowy model wyglada ~identycznie jak model 3x drozszy --> houston, we have a problem.

Slawomir napisał:Kupując dzisiaj np. serię 5-6-7-8 w zasadzie mamy gwarancję utraty wartości 50% już po 2-3 latach, chyba że kupujemy najtańszy model, to tam cena nie ma z czego lecieć w dół.

To jest chore i nie powinno miec miejsca.
Liftingi co 3 lata, 20% rabaty oraz finansowanie "mini ratka" tylko ta patologie nakrecaja.
Do tego koszt utrzymania aut po gwarancji przy astronomicznych cenach czesci/robocizny w ASO nie pomaga.

Slawomir napisał:Problemu aż takiego nie ma, jeśli kupujemy auta bliżej 10 lat, jednak auta 2-3 letnie nadal sporo tracą.

Moze w PL.
W krajach gdzie ceny uslug serwisowych sa kilkukrotnie wyzsze - serwisowanie 10 letniego premium w segmencie E/F kosztuje majatek, smiem twierdzic ze jest drozsze od rat za auto na gwarancji.
A BMW do marek wybitnie niezawodnych raczej nie nalezy.

PS. Co do 911 - w NO 3-4 letnie sztuki z minimalnymi przebiegami z PA kosztuja max 50% ceny nowego wiec tez szalu nie ma.
"sheer driving pleasure"
referral do zamawiania Tesli --> https://ts.la/adam17315
(darmowe 1500km na SC)
adamjttk
 
 
 
Posty: 1098
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: bylo E90 320d, F20 116i, E90 318d, F30 330e, F10 530d
jest - Tesla model 3 Performance, model 3 SR+

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Randall » 07 Maj 2021 15:07

Wydaje mi się że całe to "trzymanie ceny" to trochę mit. Patrzymy sobie teraz że Porsche 993 czy 964 kosztuje krocie - ok, minęło 20,30 lat i ten samochód wartuje trochę grosza. Bo przetrwał w ładnym stanie, bo ma mały przebieg itp, pytanie czy trzymał cenę np 15 lat temu? No raczej średnio, spadała jak w prawie każdym samochodzie. Moim zdaniem samochody to mega słaby temat do inwestycji POZA jakimiś edycjami limitowanymi których będzie 10 czy 30 sztuk i spekulacje zaczynają się zaraz po rozpoczęciu sprzedaży. Paradoksalnie najmniej tracą na wartości japońskie popierdółki typu Toyota CH-R, ale i ta wartość nie jest jakaś wysoka. A w BMW czasami lepiej wartość utrzyma X3 20d niż jakaś mega dopasiona piątka bo rynek w tej chwili chce Suva.
Awatar użytkownika
Randall
Moderator
Moderator
 
Posty: 6646
Dołączenie: 26 Cze 2008 13:20
Miejscowość: 016
Moje BMW: Było:
E46 320i, F20 120d, E36 316i, E36 323ti, E46 320d, F30 328ix, G20 330i, E91 320d
Jest:
G01 30i

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Slawomir » 07 Maj 2021 20:02

Bardzo ciekawy film w temacie i generalnie cały kanał tego faceta:
https://www.youtube.com/watch?v=db-oce6isoI

@Randall
Jak popatrzysz na wykresy spadku wartości owszem - bardzo bardzo niewiele trzyma wartość, natomiast jest kilka marek, które się wyróżniają - i tutaj szczególnie Porsche dwudrzwiowe właśnie. A co traci najwięcej na wartości? Ojej, BMW i8. Co już prawie zyskuje na wartości? Audi V8. Tj moim zdaniem jasny przekaz, gdzie BMW się dziś znajduje. Marka która kiedyś chwaliła się największymi zyskami netto, dziś sprzedaje business edition wszystkiego w cenach porównywalnych z VW czy Skodą.

@Ponta
Pytanie które z tych aut rośnie realnie? Większość rośnie wraz z inflacją no i de facto niewiele z tych aut nawet co wymieniłeś wróciło do ceny nowego. Z8 chyba tutaj jest mocnym wyjątkiem, nawet 1M nie rośnie jakoś super. Co innego Mercedesy, na SLSa się czaiłem kiedyś, zapomnij panie. Auto nielimitowanej produkcji jak tylko przestali produkować, ceny od razu w górę :( Takich modeli Mercedes ma więcej, a BMW co? Limitowane M3 to JEDYNE co współcześnie trzyma wartość, przy czym trzeba wiedzieć które limitowane i liczyć na to, że to będzie ostatni limitowany model.

Także ja tak sobie myślę, że niestety, z "Radości z jazdy" zmieniona została marka na "premium VW".

Ale temat jeszcze taki, że ludzie którzy kupują te samochody nie zdają sobie sprawy z tego, jaka to zła inwestycja. Jak słonik40 kupi nowe M3, to sprzeda to ze stratą jak każdy inny model. Gdyby brał Caymana, który nawet w zakupie nie jest specjalnie droższy, przy odsprzedaży będzie 2x mniejsza strata jak nie więcej.

Z mojego doświadczenia, to co też wcześniej wspomniane było, tylko business edition nie traci wartości, bo tylko tutaj mamy prawdziwą wartość - wygodny przemieszczacz, bez emocji, ale z "prestiżowym" znaczkiem.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2063
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez słonik40 » 07 Maj 2021 20:06

Sławomir temat trochę z dupy bo z naprawdę bardzo małymi wyjątkami dotyczy każdej marki. Zobacz sobie ceny starych panamer, cayene, Bentley czy nawet Ferrari. Na otomoto między 300-400 tysięcy cos kupisz a nowe ile kosztuje? Na wartości zyskują tylko bardzo limitowane edycje super carów ale to nie są auta dla Kowalskiego bo na każdym etapie są niemiłosiernie Drogie przeważnie stoją w wielkich garażach i są praktycznie nieużywane czyli praktycznie zawsze jak nowe. Druga grupa są auta legendy gdzie już zostają nieliczne egzemplarze bomwiekszosc już się rozpadła i została zezłomowana. Trzeba tez pamiętać ze auta tez się psują i korodują a naprawy potrafią kosztować krocie i w ostatecznym rozrachunku niekoniecznie musi być na takim aucie zarobek.
słonik40
 
 
 
Posty: 1357
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Slawomir » 08 Maj 2021 11:08

słonik40 niekoniecznie
Tematem chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak producenci wykorzystują koniunkturę rynku do nakręcania zysków i jak to się różni między producentami.

BMW w tej chwili zrobiło kilka bardzo złych rzeczy, np. modele M kiedyś wychodziły normalne, potem aby podbić sprzedaż wychodziła wersja mocniejsza/specjalna, aż na koniec wychodziła jakaś wersja "ultimate". Ponieważ dzisiaj znaczek //M montują na przednionapędowym 116i w M-pakiecie, żeby ludzie nie czekali na wersje specjalne od razu na dzień dobry robi się wersje M-competition. Jak pytałem sprzedawcy, czy ktoś kupuje jeszcze wersje bez pakietu competition to są liczby typu 5%. Dajemy się nabijać w butelkę w salonach, kupując samochody pseudo limitowane i tracąc na tym ogromne ilości pieniędzy.

Co chciałem tym tematem przekazać, to że nie opłaca się kupować drogich BMW dzisiaj w ogóle, bo nie jest to już firma, której zależy na czymkolwiek. Jest to smutny trend całej branży, ale jest wiele samochodów, których koszt posiadania jest po prostu mniejszy, pomimo wyższej ceny zakupu.

I tutaj słonik40 też do Ciebie trochę - moim zdaniem kupienie nowego M4 to z finansowego punktu widzenia spory błąd, bo w tej samej cenie Porsche 718 czy bazowe 911 straci dużo mniej na wartości. W ogóle 718 coraz bardziej mnie ciekawi, bo stało się nowym 911, kiedy zwykłe 911 zaczęło mocno puchnąć, niczym M2 do M3/M4.

A całkiem ciekawą politykę miało do niedawna Ferrari, niestety teraz też zaczynają się rozmywać ale na szczęście powoli, gdzie mocno limitowali produkcje do 7000sztuk/rok. Ferrari robi wiele rzeczy również, aby używane samochody trzymały wartość - kumpel jak to liczył, to często się okazuje że np. kupno supercara za 1mln wychodzi taniej niż BMW za 600tys. I dlatego ten wątek - aby wskazać/poszukać co się bardziej opłaca w ostatecznym rozrachunku.
Ostatnio edytowano 08 Maj 2021 12:54 przez Slawomir, łącznie edytowano 1 raz
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2063
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Ponta » 08 Maj 2021 11:21

Bo już standardowe 718 zapewnia fantastyczne wrażenia z jazdy i polecam się przejechać każdemu.
Ten słynny mit, ze to 911 dla ubogich i kupują je ci, których nie stać na 911, błagam. Każdy z siebie Clarksona robi. Ciekawe czym jeżdżą ludzie co tak szczekają najgłośniej.
718 ma silnik umieszczony centralnie, a 911 na tylnej osi. Boxster ma rozkład 50/50 i przez wielu znakomitych kierowców ogłaszany jako ten lepiej się prowadzący niż 911.
I teraz jaka jest różnica w cenie między modelami :D
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 4755
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85 E84

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Rufio » 08 Maj 2021 11:22

Istotnie, BMW mają dużą utratę wartości.
Sprzedawalem E60 530d to 10 letnie poszło za 10% wartosci katalogowej.
Jakby nie patrzeć 3 letnie BMW kosztuje 50%. Jest to auto kupowane w DE do flot z mega rabatami. Wartość leci mega w dół
I jak wspomniano wersje M czy AMG tracą mniej.
Sprzedawalem Mercedesa C63 6,2l.
6 letni poszedł za 50%.
Utrata wartości okazała się bardzo niska.
Dlatego w zasadzie nie ms wiekszego znaczenia czy auto pali 10 czy 13 litrów. Wiecej wyparowuje na utracie wartości.
Image 330d
Image C43 AMG
Awatar użytkownika
Rufio
Moderator
Moderator
 
Posty: 2752
Dołączenie: 17 Lis 2006 20:59
Miejscowość: znad morza
Moje BMW: było: E91 320d, MB C63 AMG 6,2l
jest: E93 330 , MB C43 AMG

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez adamjttk » 08 Maj 2021 12:55

Slawomir napisał:A co traci najwięcej na wartości? Ojej, BMW i8.

U mnie w miasteczku jest wlasnie na sprzedaz 4-letnie.
To auto tyle lat od premiery nadal wyglada jak milion $ i jest nieskonczenie zmarnowanym potencjalem przez BMW
Hybryda z silnikiem R3 1.5l, co moglo pojsc nie tak :duh:
Przeciez gdyby z tego auta zrobili dzis EV z osiagami ~3s do setki i zasiegiem 400-500km to sprzedawaloby sie jak swieze buleczki
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=216785350

Slawomir napisał: Marka która kiedyś chwaliła się największymi zyskami netto, dziś sprzedaje business edition wszystkiego w cenach porównywalnych z VW czy Skodą.

Dlatego smiesza mnie ludzie ktorych jedynym argumentem za BMW jest ciagle te mistyczne premium.
Wystarczy poczytac galerie na forum - co drugi post jest typu - przesiadlem sie ze Skody, Renault czy Volvo, mialem budzet ~150k na Skode ale w sumie okazalo sie ze za tyle moge jezdzic nowym G20.
Premium w prawdziwym znaczeniu tego slowa w 3-er to dzis ~300k PLN a w 5-er ~450-500k PLN a to z tego co widze to moze 10-20% sprzedazy, znaczenie slowa premium sie rozwodnilo.
Na youtube filmiki porownujace VW GTI czy 128ti to codziennosc a BMW cudotworca nie jest - jezeli cena jest podobna to i materialy i wykonczenie musza byc podobne. Jezeli materialy sa lepsze to znaczy ze jest mniej opcji dodatkowych.

Natomiast zeby byc fair - ja w tym niz zlego nie widze, firma ma do wyboru albo konkurowac cenowo z VW liczac ze w salonie klient doplaci ekstra 30% jeszcze do opcji dodatkowych (i pozniej x2 w serwisie) albo zostac zeslanym na obrzeza motoryzacji jak jakas Alfa Romeo.
Dzieki sprzedazy setek tysiecy 320d jest kasa na rozwijanie projektow jak M3
Poszkodowanymi sa na pewno posiadacze drogich aut >0.5M bo FWD czy R3 w tanszych modelach prestizu marce na pewno nie podnosza.

Slawomir napisał:Także ja tak sobie myślę, że niestety, z "Radości z jazdy" zmieniona została marka na "premium VW".

Tu nie do konca zgoda, mysle ze ktos kto lubi prowadzic auta - nigdy z reka na sercu nie powie ze Passat czy Golf prowadzi sie porownywalnie czy tez lepiej od 3-er czy 1-er. Ok - emocji jest malo ale "przyjemnosc z jazdy" jest wieksza.
I tu w sumie moc nie ma znaczenia - nawet 318d "przyjemnie" jezdzi w porownaniu do Passata - jest zwarte, stabilne, bardziej angazujace i dajace wiecej frajdy na drodze.

Slawomir napisał:Z mojego doświadczenia, to co też wcześniej wspomniane było, tylko business edition nie traci wartości, bo tylko tutaj mamy prawdziwą wartość - wygodny przemieszczacz, bez emocji, ale z "prestiżowym" znaczkiem.

Czy wyczuwam nutke goryczy w zwiazku ze zblizajaca sie sprzedaza 7-er (i utrata wartosci) czy nie trafilem zupelnie?
"sheer driving pleasure"
referral do zamawiania Tesli --> https://ts.la/adam17315
(darmowe 1500km na SC)
adamjttk
 
 
 
Posty: 1098
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: bylo E90 320d, F20 116i, E90 318d, F30 330e, F10 530d
jest - Tesla model 3 Performance, model 3 SR+

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Slawomir » 08 Maj 2021 13:07

adamjttk napisał:Czy wyczuwam nutke goryczy w zwiazku ze zblizajaca sie sprzedaza 7-er (i utrata wartosci) czy nie trafilem zupelnie?

Nic nie sprzedaje, raczej dokładam auta do kolekcji. Ale gorycz jest, bo do dziś darzę BMW sympatią, natomiast ŻADEN nowy model nie wywołuje u mnie już emocji. Strasznie mi żal, że w Audi można kupić R8, a BMW ma jak sam napisałeś, R3 1.5l w i8. Czekałem na jakieś i8s albo wręcz i8M - gdyby to auto miało choć R6 hybrydowe na 100% stałoby u mnie w garażu, a tak R8 nie kupię bo wiocha :D Drugi temat, to M8, na które mocno czekałem, auto bardzo ładne, ale ani podejścia nie ma do S-coupe ani do R8, ani do 911, w sumie to nadal M6 po lifcie z astronomicznym spadkiem wartości, W ODRÓŻNIENIU od Audi R8 np.

Tylko głosowanie naszymi portfelami sprawić może, że BMW zmieni nastawienie.
Awatar użytkownika
Slawomir
 
 
 
Posty: 2063
Dołączenie: 18 Cze 2013 21:32
Miejscowość: śląskie
Moje BMW: najszybsze

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez Ponta » 08 Maj 2021 13:34

Plus M8 to jakaś astronomiczna, niespotykana kwota 800k za niezbyt egzotyczny wóz. Konkurencja nie śpi i za blisko bańkę można bardziej poszaleć i mieć silnik za plecami :norty: Choćby R8, w M8 z tyłu i tak nikt nie siedzi i nikt nikogo nie wozi więc można je bezpośrednio porównać, mimo przynależności do klasy GT serii 8.
Przy 800k - 1 mln z BMW robi się „tylko BMW". Ciekawa odnoga tematu, bo nie wiem kto jest targetem wg BMW na model M8, który jest overpriced 200k zł tylko dlatego, że nazywa się 8 a nie 6.
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 4755
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85 E84

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez adamjttk » 08 Maj 2021 15:45

Slawomir napisał:
adamjttk napisał:Czy wyczuwam nutke goryczy w zwiazku ze zblizajaca sie sprzedaza 7-er (i utrata wartosci) czy nie trafilem zupelnie?

Ale gorycz jest, bo do dziś darzę BMW sympatią, natomiast ŻADEN nowy model nie wywołuje u mnie już emocji.

Pojezdziles zabawkami dajacymi duzo funu (M2), pojezdziles topowa limuzyna z mocnym benzynowym silnikiem (7-er) wiec nie dziw sie, ze nie ma duzo wiecej. Ciezko o jakies przelomy co kilka lat a BMW raczej egzotykow nie robi.
Naturalna koleja rzeczy wydaje sie zmiana marki na Porsche badz cos bardziej egzotycznego jak DB11 jak masz kase i czujesz potrzebe wiekszej ekskluzywnosci.
Ja niezmiennie polecam elektryki <3s (a jest juz w czym wybierac), na codzien daja mase frajdy, zawsze to cos nowego.
Slawomir napisał:Tylko głosowanie naszymi portfelami sprawić może, że BMW zmieni nastawienie.

Ja wczoraj zamowilem druga Tesle bo i4 sie w tym roku pewnie nie doczekam.
Poltora roku temu mialem 3 BMW na podjezdzie, juz za kilka tygodni beda 2 Tesle.
Glosuje portfelem :norty:
"sheer driving pleasure"
referral do zamawiania Tesli --> https://ts.la/adam17315
(darmowe 1500km na SC)
adamjttk
 
 
 
Posty: 1098
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: bylo E90 320d, F20 116i, E90 318d, F30 330e, F10 530d
jest - Tesla model 3 Performance, model 3 SR+

Re: Bezwartościowe jak BMW

Postprzez wehyr » 09 Maj 2021 00:20

Jak pisałem wcześniej z no jestem powiązany od 2005roku nie wiem ile lat tam mieszkasz? Moze dłużej....
Miałem tesle itd... Głównie mieszkam w pl i przepraszam. Elektryki to tylko dla mnie względem. Brzmienia tragedia....
Zrobiłem. Nimi bo musiałem wiele km i wolałem wsiadać w pl do kosiarki 330i f30...
Temat rzeka, mieszkając stricte w no to dobry pomysł
Choć i tak znoszą zniżki na bramki itd....
Ekologiem nie jestem i o emisji co2 nie myślę więcej tragedii jednostce robi niezdrowa dieta, narkotyki, fajki, alkohol, brak ruchu, niż silniki benzynowe...
Image
Awatar użytkownika
wehyr
 
 
 
Posty: 1354
Dołączenie: 12 Kwi 2016 21:13
Miejscowość: Nikozja
Moje BMW: M340i 2021 mild hybrid
330i 2017 322ps/485nm u brata

Następna

Powróć do Inne zagadnienia wokół BMW

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości