Skocz do zawartości

I co tu kupić... E60 vs E92


davidson

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czas na poszukiwania kolejnego BMW. Nadszedł spektakularny moment w moim życiu, ponieważ jakiś czas temu rozstałem się z E39 530i Touring i w międzyczasie kupiłem zakupiłem vana do zadań służbowych więc nie jestem już skazany na samochód w nadwoziu kombi. Horyzonty się poszerzyły mimo to, nadal nie wiem co wybrać...

Do czasu zakupu vana, którego zakup wyszedł przypadkiem myślałem o modelu E61 530i (258km) + LPG w racji takiej, że miałem już dwie piątki (e39 520i i e39 530i) to byłem już przyzwyczajony do gabarytów, komfortu jazdy, ale tak jak pisałem wyżej kombi już mi nie potrzebne, vanem będę jeździł na codzień a beemka będzie pewnie stała cały tydzień w garażu i wyjeżdżała na weekendowe przejażdżki oraz 1-2 razy do roku na wakacje.


Tak więc swoje poszukiwania ograniczyłem do e60, ale zupełnie przypadkiem trafiłem na e92, które mnie urzekło :lol:

Rozum mówi kup E60 - wygodniejsze, 5 miejsc, większy bagażnik, a serce mówi kup E92 - bo coupe, bo sportowy charakter i ostatni czas na zakup sportowej fury bo dzieci jeszcze nie mam.


Jeśli chodzi o pożądane wersje silnikowe - nie może być słabsze niż moja ex 231km no i musi tolerować lpg, tak więc:

- E60 530i 258km (n52b30)

- E92 330i 258/272km (n52b30) - preferowałbym oczywiście ten mocniejszy, sam zdziwiłem się że jest 272km na wtrysku EFI

Tak na prawdę to jedyni kandydaci, nic słabszego nie chcę a na utrzymanie 335i lub V8 mnie nie stać :cry:


Tak na prawdę na korzyść E60 przekonuje mnie lepszy standard wyposażenia niż w E92, przede wszystkim zależałoby mi na elektrycznych sportsitze, xenon, pdc, dużej navi, skrzyni automatycznej, grzanych dupach. Mile widziane logic7 ale nie musi być. Modele z X-Drive póki co dyskwalifikowałem ze względu na droższe koszty serwisu, kolejna rzecz do zepsucia, a nie jest mi to potrzebne - chyba, że sądzicie inaczej to chętnie wysłucham.

Doświadczenie z BMW posiadam, kosztów utrzymania modeli, które wypisałem nie boje się, choć nie wiem jak z tym x-drive czy pchać się czy unikać. Auta naprawiam samemu w garażu, począwszy od napraw w zawieszeniu po wymianę skrzyni biegów aczkolwiek nie chciałbym tam często zaglądać. Pewnie e92 tańsza jeśli chodzi o komponenty zawieszenia - a jak to się ma z resztą?


Jeździłem trochę E60, mamy 2 takie w rodzinie więc wiem jak się zachowuje na drodze, ale jeśli chodzi o serię 3 to dla mnie nowość. Czy będę zawiedziony komfortem, biorąc pod uwagę że będę nią jeździł w weekendy i sporadycznie na wakacje? Bo wydaje mi się, że przesadzam :mad2: Mam nadzieje, że zrekompensuje charakterem i osiągami :twisted:


Doradźcie mi coś :D Może jest tu ktoś kto przesiadał się z 5er do coupety, chętnie wysłucham wrażeń :wink: Miłego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.