Skocz do zawartości

BMW e60 vs Audi A8 D3 (lub BMW E65/66)


DamnWamn

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,


Niedługo wybijają 2 lata odkąd zakupiłem swoją piąteczkę (pierwsza w życiu), bardzo spodobało mi się jeżdżenie komfortowym i lekko większym klockiem.


Myślę o zakupie jakiejś drugiej limuzynki, ale jeszcze wygodniejszej - tj. większej i z lepszym wyposażeniem.


Moja wersja to raczej bida w porównaniu do BMW serii 7 lub Audi A8.


Mam drugie auto (kompaktowe) klasy średniej, które właśnie chciałbym zamienić na coś w stylu Audi A8/BMW 7 - choć przyznam, że w budżecie który mam 30-40k max. fajniej prezentują się

Audi A8 D3, niż BMW E65/66.


Myślałem jeszcze o Audi A6, Mercedesie E i Volvo S80/V70, jednak bardziej wolałbym kupić jakieś luksusowe auto (czyli te, które "za nowości" kosztowały te 300-400 tysięcy i które mają grzane/wentylowane siedzenia, webasto i inne fajne bajery).


Zastanawialem się też nad jakimiś SUV-ami (X5, ML, Grand Cherookie), ale nie jestem jeszcze przekonany do SUV-a - choć jest taka opcja.


Czy możecie coś polecić ale opisać swoje wrażenia z jazdy powyższymi autami (najlepiej w porównaniu do E60/61)?

Edytowane przez DamnWamn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, dysponujesz za małą kwotą by kupić bezawaryjne E65 czy A8. O SUV-ie nie wspominając.

Za tę kwotę zaserwujesz sobie typową skarbonkę.

Co do właściwości jezdnych, przesiadając się z E60 na coś o 2-3 klasy wyżej na pewno poczujesz mega różnicę na PLUS. Oczywiście piszę o sprawnym aucie, o które będzie ciężko.

E60 (wybacz) jest takie plastikowe. E65 czy A8 bądź S klasa są to auta wyjątkowe, czyli klasa Premium, która obecnie trochę uległa zatarciu ale to moje subiektywne zdanie.

Osobiście wolałbym E39 niż E60.


Jeśli masz sprawne E60 + wpakowałeś trochę gotówki w auto to zostań przy nim i nie wydawaj pieniędzy. Ewentualnie zmień sobie felgę na inną, większą, dodaj coś wizualnie do obecnego auta... bo tak jak pisałem, chcesz wydać za mało $ jak na klasę Premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A8 z początku produkcji kupisz w tym budżecie.

Jeżeli szukasz komfortu(pneumatyka) i bajerów zdecydowanie a8 pod tymi względami jest rewelacyjna jak na swój wiek wyprzedzają epokę.

Miałem pół roku taki pojazd i bardzo dobrze wspominam a jezdze czesto bo w rodzinie mamy od lat ten model. Minus to masa i prowadzenie w stylu przednionapędowego auta z wyjeżdżającym przodem e60 prowadzi sie lepiej ale a8 jest do innych celów. Charakter auta powoduje też że jeździ sie nim wolniej i spokojniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, dysponujesz za małą kwotą by kupić bezawaryjne E65 czy A8. O SUV-ie nie wspominając.

Za tę kwotę zaserwujesz sobie typową skarbonkę


Co do właściwości jezdnych, przesiadając się z E60 na coś o 2-3 klasy wyżej na pewno poczujesz mega różnicę na PLUS.

 

Oj tam, ceny A8 czy E65 zaczynaja sie już od 20k.

Nie wierze tez w bezawaryjnosc używanych aut. Jazde z czasem sie zepsuje z racji wieku, to tylko kwestia czasu.


E60 to klasa E, a A8 i tym podobne to klasa F, więc przeskok masz o jedną klasę. : )


e60 lubie za to, że jest długie i szerokie (ponad 20cm szersze od e39!) - No i ekstra wyciszone. Szukam czegos w podobnym stylu - tylko jeszcze wieksze i wygodniejsze.


Najbardziej podoba mi sie A8, bo e65 od wewnatrz wywoluje we mnie jakies dziwne odczucia - jest strasznie toporne, kwadratowe i plastik bije po oczach.


Dlaczego uważasz, że SUVa nie mozna kupić? Przeciez koncowka rocznikowa pierwszego modelu X5 kończy sie na cenie 30-35.


Osobiscie wole kupic cos ze średniej półki cenowej i dopieścić, niż kupować niby perełkę, która i tak bedzie wymagać co jakis czas finansowania - używane auta sie psują i tyle. Nie wierzę w mity o super igiełkach. : )


PS mojej piątki nie sprzedaje, tylko chce zamienic swój drugi wóz na cos z klasy"luksusowej", bo BMW to juz jest klasa premium.


A Ty Breras które z wymienionych aut miałeś na własność i ile nimi przyjechałaś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Oj tam, ceny A8 czy E65 zaczynaja sie już od 20k.


E60 to klasa E, a A8 i tym podobne to klasa F, więc przeskok masz o jedną klasę. : )


e60 lubie za to, że jest długie i szerokie (ponad 20cm szersze od e39!) - No i ekstra wyciszone. Szukam czegos w podobnym stylu - tylko jeszcze wieksze i wygodniejsze.


Najbardziej podoba mi sie A8, bo e65 od wewnatrz wywoluje we mnie jakies dziwne odczucia - jest strasznie toporne, kwadratowe i plastik bije po oczach.


Dlaczego uważasz, że SUVa nie mozna kupić? Przeciez koncowka rocznikowa pierwszego modelu X5 kończy sie na cenie 30-35.


A Ty Breras które z wymienionych aut miałeś na własność i ile nimi przyjechałeś?

 

1. Brak słów... że "ceny się zaczynają od 20k". Znajdę Ci nawet za mniej niż 20k i jeszcze będą miały nową instalację LPG lub będą po "dużym serwisie".


2. Wierz mi, że ów przeskok nie jest o jedną klasę.


3. W E65 "plastik bije po oczach"? :shock: Przecież to auto ma deskę rozdzielczą obszyte skórą a listwy są z drewna szlachetnego.


4. X5 E53 za 30-35k? :duh:


5. Byłem posiadaczem A8 d2 i d3, E38, E65, S W220 i W221, X5 E53 i każdym z nich robiłem minimum 50 tys. km.


Osobiście brałbym S klasę Mercedesa. Największy komfort, najwygodniejsze fotele, zawieszenie wg. mnie ma aż za idealne. Koszty serwisu są tylko największe.

Odradzam X5, za bardzo usterkowy.

E65 potrzebuje dużo uwagi żeby dobrze służyło.

A8 jest najmniej awaryjnym i kosztownym autem o ile zadbasz o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Brak słów... że "ceny się zaczynają od 20k". Znajdę Ci nawet za mniej niż 20k i jeszcze będą miały nową instalację LPG lub będą po "dużym serwisie".

Co brak słów?

 

2. Wierz mi, że ów przeskok nie jest o jedną klasę.

Ale mnie nie obchodzą jakieś wyimaginowane przez Ciebie klasy.

 

3. W E65 "plastik bije po oczach"? :shock: Przecież to auto ma deskę rozdzielczą obszyte skórą a listwy są z drewna szlachetnego.

No ale tych "srebrnych/ameliniowych" plastików, które są za przyciskami to już nie zauważyłeś? Ani wielkiej, topornej kierownicy?

 

4. X5 E53 za 30-35k? :duh:

Kiedy Ty ostatnio zaglądałeś na aukcje? To są przeciętne rynkowe ceny. Czasem trafi się sztuka za trochę więcej, ale jest to nieduża różnica.

To sprawdźmy jaka jest Twoim zdaniem cena za X5 z 2004-2005 - jaka? : >

 

5. Byłem posiadaczem A8 d2 i d3, E38, E65, S W220 i W221, X5 E53 i każdym z nich robiłem minimum 50 tys. km.


Osobiście brałbym S klasę Mercedesa. Największy komfort, najwygodniejsze fotele, zawieszenie wg. mnie ma aż za idealne. Koszty serwisu są tylko największe.

Odradzam X5, za bardzo usterkowy.

E65 potrzebuje dużo uwagi żeby dobrze służyło.

A8 jest najmniej awaryjnym i kosztownym autem o ile zadbasz o to.

 

No, tutaj przynajmniej zacząłeś gadać na temat. Dzięki za porady! ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co Ci porady jak i tak zrobisz co zrobisz?

Powodzenia w użytkowaniu nowo zakupionego auta.

 

Breras, ale ja się pytałem o wrażenia z jazdy w porównaniu do E60/E61. ; )

 

Czy możecie coś polecić ale opisać swoje wrażenia z jazdy powyższymi autami (najlepiej w porównaniu do E60/61)?

 

Zawsze przed kupnem zabierałem wóz na sprawdzone stacje kontroli i dodatkowo do warsztatów na przeglądy. To samo mam zamiar zrobić i tym razem.

Nigdy nie kupuję w ciemno.


Jeśli nic dobrego nie znajdę, to nie kupię, tylko dozbieram więcej gotówki - aż tak bardzo mi się nie śpieszy z kupnem, bo mam aktualnie 2 wozy na chodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Miałem wszystkie auta które zaproponowales i zostałem przy e60.

e60 to ciągle fajna bryka. ; )


Zastanawiałem się nawet nad tym, czy swojej drugiej fury nie zamienić na e60 tylko w lepszym wyposażeniu i z jakimś kozackim silnikiem. ; )


Chcę jednak spróbować też innych marek, dlatego ten pomysł odkładam na bok.

 

Najgorzej wspominam e65 i jej "specyficzne" wnętrze. Ale każde auto to kwestia gustu

Zgodzę się, wnętrze jest bardzo specyficzne - takie "klocowate". Z zewnątrz jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli szukasz limuzyny masz do wyboru a8 musial bys kupic z silnikiem 4.2 i musial by byc bez bezposredniego wtrysku o ile dobrze pamietam wersja z malym grilem wykonanie podobno najlepsze w stawce jednak przyjemnosc z jazdy tak jak bys prowadzil skode :wink: merc ma klase fura mega komfortowa i wydaje mi sie najbardziej skomplikowana i droga w eksploatacji silniki najlepiej 5liertkow seria 7 jednyna limuzyna ze stawki ktora jest dla kierowcow a nie pasazerow jezdzisz e60 wiec wiesz daje frajde z jazdy nawet takim kredensem mozna czerpac radosc z jazdy wnetrze kazdy ma inny gust nie bedziemy dyskutowali no i komforty podobno najwygodniejsze siedzenia w histori motoryzacji :wink: silniki 3litry diesel legenda i 4.8 dobrze znosi ewentualny gaz :wink: na tania eksploatacje w tej klasie nie licz jesli szukasz limuzyny praktycznie bezawaryjnej pozostaje lexus ls :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.