Skocz do zawartości

Pakiet BRI, a serwis poza ASO.


gk.consigliere

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam F10 520d xDrive rok 2015 automat. Auto ma uruchomiony pakiet serwisowy BSI i naprawczy BRI do 06/2020. Zbliża mi się 15tys km od czasu ostatniej wymiany oleju i chciałem wykonać wymianę na własny koszt, tzn poza interwałem serwisowym w ramach BSI (czyli co 30 tys km). Ktoś posiada wiedzę/doświadczenie czy taka usługa musi być wykonana w ASO oraz czy powinien zostać zastosowany oryginalny olej BMW, czy wystarczy jeśli będzie on spełniał określone normy? Różnica cenowa między zewnętrznym serwisem, a ASO jest znaczna ale z drugiej strony chciałbym uniknąć sytuacji, w której w przypadku awarii ktoś mi zarzuci, że olej nie jest oryginalny. Z jednej strony przy pakiecie o wartości ~15 tys nie chcę się 'telepać' z powodu kilkuset złotych oszczędności, a z drugiej - jeśli można to wolę zostawić tę gotówkę w kieszeni.

 

Będę wdzięczny za Wasze sugestie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja dokładnie tak robie - w połowie interwału BSI wymieniam olej z filtrem, poza ASO. Robię tak juz w kolejnym trzecim aucie, wszystkie mają BSI+BRI.

Jeśli chodzi o olej to od zawsze stosuje Shell Helix Ultra 5w30 z normą LL-04. Do niedawna BMW używało Castrola, teraz również stosują Shell’a.

Jedynie kupuje oryginalny filtr oleju, zeby po wymianie uniknąć ewentualnych pytań (choć tak naprawdę „oryginał” BMW to po prostu Mann... więc nie mieliby podstaw do dyskusji, nawet gdyby to był Mann bez dodruku loga BMW... ale jako że oryginalny filtr, kupiony poza ASO, nie jest specjalnie drogi - to dla świetego spokoju wsadzam oryginał).

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Swoj olej i filtr ma sens ekonomiczny, jeśli mówimy o przeglądach zgodnych z interwałami BSI.

W przypadku dodatkowej wymiany, w połowie interwału - moim zdaniem nie ma sensu robić jej w ASO. No, chyba że nie ma sie zaufanego mechanika, albo kwestie finansowe są nieistotne - wtedy oczywiście w ASO tez można. W cenie bedzie kawa gratis :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filiżanka w salonie albo miesięczny zapas do domu ;) Mam zaufany zakład poza ASO ale nie chciałbym żeby później ktoś szukał dziury w całym.

 

Pe.te, a te przeglądy poza interwałem dodajesz do książki serwisowej czy je pomijasz?

 

Czyli zamiast oryginalnego oleju mogę swobodnie kupić taki co spełnia normę BMW LL-04 np

https://sklep.intercars.com.pl/produkty/271370-olej-shell-helix-ultra-extra-ect-5w30-4-litry

i tym samym zachowam standardy serwisowe? W ASO mają prawo powiedzieć, że wymieniają tylko na oryginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie dodaję do książki serwisowej, ze względu na BRI ważne sa przeglądy zgodne z harmonogramem, a nie dodatkowe - a to załatwia mi BSI (poza tym najnowsze modele BMW w ogóle nie maja juz papierowej książki serwisowej)...

Zaś wlasnie z uwagi na ewentualne szukanie dziury w całym kupuje oryginalny filtr oleju.

 

Co do samego oleju - jeśli zastosujesz markowy 5w30 LL-04 (te najtańsze z linku chyba bym jednak odpuścił) to nie bedzie różnił sie od tego stosowanego przez ASO. Jeśli zaś zastosujesz wspomniany wczesniej Shell - to bedzie to taki sam olej, jaki obecnie stosuje ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podobnie myślałem.

 

Tak, też już nie mam książki papierowej, miałem na myśli tę w kluczyku.

 

Znalazłem jeszcze na Allegro aukcje gdzie sprzedają oryginał np

http://allegro.pl/bmw-twin-power-turbo-longlife-04-5w30-6l-gratis-i6992440754.html?fromVariant=6558243037

co o tym sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie jest tylko dodanie w kluczyku, ale także na serwerach BMW.

Chcąc to dodać - musiałbyś zrobić serwis w ASO...

 

Co do wspomnianej aukcji - kupowałem u tego sprzedawcy (inne oleje, nigdy oryginał), zawsze wszystko było OK.

Oczywiście możesz kupić oryginał, choć tak naprawdę jest to Shell :)

O ile jednak przy przeglądzie BSI - wyjmując stary filtr ASO jest w stanie stwierdzić, że to zamiennik - o tyle spuszczając olej nie są w stanie stwierdzić, że to nie był "oryginał" (zwłaszcza, jeśli był to olej o wymaganych parametrach).

Z drugiej strony jeśli "oryginalny" olej wychodzi podobnie jak Shell... w sumie, czemu nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ten sam tok myślenia (odnośnie filtru i oleju) mi przyświecał. Filtr, jeśli nie będzie oryginalny, może być namacalnym dowodem, że ktoś grzebał.

 

W takim razie jutro zadzwonię do ASO z zapytaniem jaki będzie koszt usługi jeśli przywiozę swój olej ;) Rzekomo cena katalogowa 6l to 660 pln, zatem kupując we własnym zakresie oszczędzam 450 pln.

 

Dzięki za sugestie, dam znać co finalnie ustalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc kupiłem oryginalny olej we własnym zakresie (200 pln brutto), a filtr (100 pln brutto) i wymianę (200 pln brutto) kupię/zrobię w ASO. Łącznie wydam 500 pln brutto. Wymianę poza ASO miałem w cenie 400 pln brutto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.