• Reklama

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

Zagadnienia inne niż te wyszczególnione w pozostałych działach. Wszelkie pytania techniczne oraz dotyczące konkretnych modeli proszę pisać w odpowiednich do tego działach!

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, informacje o kradzieżach, porównania modeli.

Moderator: BMK

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 17 Mar 2023 12:06

Adam poczytaj sobie forum https://www.motor-talk.de/ przy uzyciu tlumacza to sie dowiesz co poszlo nie tak. Podatki/doplaty i ich sztuczne sterowanie cenami pchaja ludzi w Niemczech w BEV. Jak sam napisales tesla daje sporo za stosunkowo rozsadne $$. Wszedzie ludzie umieja liczyc. To samo jest w Norwegii. Dalbym sobie reke uciac, ze gdyby nie doplaty i podatki na prad/czy tez posiadanie auta zostaly by zrownane to sprzedaz by szorowala po dnie przez zbyt duza roznice w cenie. Przeloz to tez na Polske. Na przykladzie mojego IX1 (procenty podalem na oko wiec moga nie byc super dokladne):
1. doplata 27k - daje minus 13% z ceny
2. roznica w odliczeniu 75k x 24% - daje 18k (jakies kolejne 7% z ceny)
3. Brak akcyzy na prad w porownaniu z akcyza w paliwie da kolejne pare procent.

Efekt? samochod pomimo, ze drozszy na dzien dobry jest o jakies 25% tanszy. Jak to sie mowi, cena czyni cuda :D

Mysle ze ten rok tez bedzie dla BMW trudny a BMW zmienilo strategie. Idzie w kierunku wiekszych marz (mocno podnioslo ceny/zmniejszyli rabaty) ale za tym pojdzie mniejszy wolumen. Popyt na samochody jest nadal ogromny, problem z komponentami nadal jest. Podobno na m3 touring trzeba czekac rok... Poza tym ilosc sprzedanych sztuk to co to za wyznacznik? Kazda firma moze miec inny cel. Jedna chce byc toyota opychajaca jak najwiecej sztuk, inna chce miec swoja nisze samochodow dla wezszej/wybranej grupy ludzi. Jesli ty wybierasz toyote to OK, ale czemu szydzisz z wyborow innych? Ten refinement o ktorym piszesz jest bardzo wazny. Co ci z dobrego audio kiedy w kabinie jest glosno? Dobra jakosc dzwieku psuje przeciekajacy z zewnatrz szum. Do tego szum meczy, wysiadziesz z auta bardziej zmeczony. To samo z zawieszeniem. Nie sztuka jest je zabetonowac albo wstawic miekkie jak ponton. Sztuka jest zeby zawieszenie bylo twarde kiedy potrzeba i jednoczesnie miekkie kiedy potrzeba. Tutaj tesla poszla na latwizne, kiedy inzynierowie w niemieckim premium poswiecaja wiele energii i pieniedzy nad znalezieniem jak najlepszego rozwiazania. I gwarantuje ci, ze np na polskich drogach, ktore sa czesto nienajlepszej jakosci nie wykorzystasz osiagow tm3p, bo przez twarde zawieszenie samochod bedzie podskakiwal jak pilka, trzasl sie jak galareta co wymusi na tobie zdjecie nogi z pedalu gazu. Przy mocno twardym zawieszeniu asfalt musi byc naprawde dobrej jakosci zeby moc cieszyc sie z osiagow.
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez adamjttk » 17 Mar 2023 12:53

Slawomir napisał:Tylko że równie dobrze mógłbyś tutaj opisać, jak to japoński elektroniczny zegarek za 50zł pokazuje czas dokładniej niż Rolex za 50tys. Serio, dokładnie ten typ porównania, Casio będzie praktyczniejsze, tańsze, nowocześniejsze, mniejsze koszty utrzymania, itp.

Czyli technologia elektryczna sprawia, ze spalinowe auta sportowe z "top of the top" staja sie powoli bizuteria, swiecidelkami, sztuka dla sztuki bo juz nie sa w stanie dotrzymac kroku autom elektrycznym - mi to porownanie pasuje, nie mam z nim problemu, pisalem o tym w sumie juz nie raz. Tyle ze merytorycznie do konca nie bardzo bo Rolexy maja swoje opatentowane mechanizmy, Rolexy motoryzacyjne pokroju Ferrari beda mialy takie same mechanizmy (napedy) za dekade jak Casio/Tesla z tego co na razie widac.

Slawomir napisał:I przypomina mi to jeszcze takie przemyślenie, ile aut porównuje się do BMW M3, 911 oraz Ferrari jako takiego. Bo te auta wyznaczają standard i to każda inna marka musi się do nich odnieść, nie odwrotnie. I każdy marzy o M3, 911 czy innej czerwonej strzale, tylko niektórych piecze [BAD], że ich nie stać, więc deprecjonują te auta, żeby poczuć się lepiej.

1. Pewnie, tylko pamietaj, ze te porownania kiedys tam sie narodzily/zaczely, czyms sobie te M3 czy 911 na to zasluzyly w historii.
Dzisiaj zaczyna sie wszystko porownywac do Tesli jezeli chodzi o osiagi - tak tylko do przemyslenia.
2. ezeli dla Ciebie pokazywanie cyferek pokroju metry, sekundy, wolniejsze, szybsze etc jest pieczeniem i deprecjonowaniem to kruche masz ego :cool2:
Mniej identyfikowania sie ze swoimi zakupami Slawomir :cool2:

PS. Za chwile wyjezdzam na weekend na chatke w wysokie gory, auto naladowane do 100% pod domem, bateria nagrzana, kabina nagrzana, szyby odsniezone, wszystko w ciszy i bez zadnych spalin, jak tu nie kochac elektrykow :norty: Dobrze ze w Norwegii nie ma autobahnow to nie bede sie stresowal ze mnie jakas V-klasa upokorzy po drodze 160km/h :norty:
adamjttk
 
 
 
Posty: 2576
Dołączenie: 20 Cze 2012 00:33
Moje BMW: ex E90, F20, E90, F30, F10
TM3 Perf.
TMY Perf.

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 17 Mar 2023 13:34

Czyli technologia elektryczna sprawia, ze spalinowe auta sportowe z "top of the top" staja sie powoli bizuteria, swiecidelkami, sztuka dla sztuki bo juz nie sa w stanie dotrzymac kroku autom elektrycznym.


Jednoczesnie auta elektryczne nie sa w stanie dotrzymac kroku na autostradzie autom spalinowym :D
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez boohmacher » 17 Mar 2023 17:17

słonik40 napisał:To samo z zawieszeniem. Nie sztuka jest je zabetonowac albo wstawic miekkie jak ponton. Sztuka jest zeby zawieszenie bylo twarde kiedy potrzeba i jednoczesnie miekkie kiedy potrzeba. Tutaj tesla poszla na latwizne, kiedy inzynierowie w niemieckim premium poswiecaja wiele energii i pieniedzy nad znalezieniem jak najlepszego rozwiazania. I gwarantuje ci, ze np na polskich drogach, ktore sa czesto nienajlepszej jakosci nie wykorzystasz osiagow tm3p, bo przez twarde zawieszenie samochod bedzie podskakiwal jak pilka, trzasl sie jak galareta co wymusi na tobie zdjecie nogi z pedalu gazu. Przy mocno twardym zawieszeniu asfalt musi byc naprawde dobrej jakosci zeby moc cieszyc sie z osiagow.


Nie wiem jak jest w wersji Performance ale w Long Range jak dla mnie zawieszenie jest idealnym kompromisem miedzy zbyt twardym m340d i zbyt miekim F31 ze zwyklym zawieszeniem.
Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.

https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu
Awatar użytkownika
boohmacher
 
 
 
Posty: 312
Dołączenie: 30 Cze 2016 11:57
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: F31 330d '13 Luxury Line
G21 m340d '21

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 17 Mar 2023 22:32

Zapewne przez ten Ideal na forach niemieckich krąży powiedzenie: jak sprawdzić czy na monecie rzuconej na ziemie jest orzeł czy reszka? Przejedz po niej tesla :D
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez boohmacher » 18 Mar 2023 09:51

Równolegle czytam niemieckie forum motortalk i jeszcze się z takim określeniem nie spotkalem. Natomiast w dziale g20 jest temat dotyczący zawieszenia i zdecydowana większość uwaza ze m zawias i opony rft to bardzo mało komfortowe połączenie, a wręcz nie akceptowalne co zdecydowanie potwierdzam.
Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.

https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu
Awatar użytkownika
boohmacher
 
 
 
Posty: 312
Dołączenie: 30 Cze 2016 11:57
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: F31 330d '13 Luxury Line
G21 m340d '21

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

Postprzez BMFun » 18 Mar 2023 11:04

Zaskoczony jestem że zawias g21 nawet w wersji m340d może być za twardy, rozumiem x3m gdzie jest faktycznie beton. Nie jeździłem g20, wiec się nie wypowiadam, ale z mojego doświadczenia zawieszenie to najbardziej subiektywnie odbierany element auta. Myśle ze głównym „problemem” może być tu połączenie niskiego profilu i rft, który daje efekt piłeczki Ping pongowej, ale rodzaj opony to wybór użytkownika mniej lub bardziej świadomy i oponę można zmienić w BMW, a ewentualna zmiana zawieszenia w Tesli, to już grubsza modyfikacja.

Jeździłem wieloma Teslami i wieloma BMW i jestem absolutnie pewny ze zawieszenie Tesli nie jest wyrafinowane i dużo mniej „elastyczne” niż zawieszenie BMW które lepiej sobie radzi w zróżnicowanych warunkach. Zaryzykuje stwierdzeniem ze wersja M jest bardziej komfortowa w trybie Comfort od TM3P i bardziej stabilna w trybie Sport/Sport+ przy większych prędkościach. W moim M jest bardzo duza różnica pomiędzy Comfrort a Sport+
BMFun
 
 
 
Posty: 770
Dołączenie: 18 Mar 2017 22:02
Moje BMW: nie powiem

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 18 Mar 2023 11:42

Ja tak samo. Jeździłem model 3 performance oraz BMW m4. Fakt, po dziurach nie jeździłem ale w życiu bym nie powiedział ze m4 jest zbyt mało komfortowe a teoretycznie powinno być jeszcze twardziej niż w m340d. Zawieszenie dla mnie było swietne. Z kolei tesla wydała mi się nieprzyjemnie sztywna trochę nienaturalna ale
To może tez kwestia przyzwyczajenia. To jest tak wogole bardzo ciekawy temat bo baterie przynajmniej teoretycznie mocno usztywniają podwozie czyli samochód jest tak samo sztywny co auto na ramie. Samochody na ramie z kolei świetnie sprawdzają się w offroad ale na drogach już nie bardzo bo prowadzą się gorzej.
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

Postprzez BMFun » 18 Mar 2023 12:34

Tesla Plaid i jej papierowa prędkość maksymalna (260kmh lub 280kmh zależnie od trybu). Ciekawy jestem jak „miażdży” na niemieckiej autostradzie supercars z 600KM. Wg danych technicznych i testów już standardowa 911 Carrera z 385KM „upokorzy” 1020KM Plaid. Nie brzmi to jak „szybsza” technologia.

Pomijam już zabawę z przestawianiem trybów jazdy na postoju i długością zabawy z takimi prędkościami.


https://m.youtube.com/watch?v=xzYHE8ftd30

Uprzedzając komentarz jak często jeździ się z takimi prędkościami, można powiedzieć ze tak często jak
ściga się 0-100+ z pedałem gazu w podłogę. Jedno
I drugie są „syntetycznymi” testami nie mającymi znaczenia na codzień.
BMFun
 
 
 
Posty: 770
Dołączenie: 18 Mar 2017 22:02
Moje BMW: nie powiem

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez słonik40 » 18 Mar 2023 13:14

Wracałem wczoraj 100km autostrada do domu i v maxa mi zabrakło. Licznik zatrzymał się na 183km/h. Jadącego za mną tucsona nie mogłem odkleić :D jak będę miał chwilkę to opisze wrażenia.
słonik40
 
 
 
Posty: 3261
Dołączenie: 12 Mar 2018 11:12
Moje BMW: g30 530i xdrive
iX1 30 produkcja podobno luty

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez Kriss33 » 18 Mar 2023 14:38

słonik mnie interesuje rzeczywisty zasięg przy jeździe autostradowej, czy jest sens jechać te 160-180 czy realnie to bez sensu, bo wiadomo co będzie
Awatar użytkownika
Kriss33
 
 
 
Posty: 2482
Dołączenie: 07 Lis 2006 19:58
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: R6, V6, V8 :), było F10 528 '12, E60 530dA '04r, E39 520i, E30 318i

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez boohmacher » 18 Mar 2023 15:01

BMFun napisał: Myśle ze głównym „problemem” może być tu połączenie niskiego profilu i rft, który daje efekt piłeczki Ping pongowej, ale rodzaj opony to wybór użytkownika mniej lub bardziej świadomy i oponę można zmienić w BMW, a ewentualna zmiana zawieszenia w Tesli, to już grubsza modyfikacja.


Też mysle podobnie, z tym ze w przypadku Bmw wybor opon to nie do konca wybor uzytkownika poniewaz Bmw zaleca i rekomenduje rft. Z tego co sie orientuje zadna nowa 3 nie wyjezdza z fabryki na zwyklych oponach. Planuje w tym roku zmienic opony na zwykle i zycze sobie zeby po zmianie bylo tak jak w Tesli.
Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.

https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu
Awatar użytkownika
boohmacher
 
 
 
Posty: 312
Dołączenie: 30 Cze 2016 11:57
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: F31 330d '13 Luxury Line
G21 m340d '21

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc

Postprzez BMFun » 18 Mar 2023 15:08

boohmacher napisał:
BMFun napisał: Myśle ze głównym „problemem” może być tu połączenie niskiego profilu i rft, który daje efekt piłeczki Ping pongowej, ale rodzaj opony to wybór użytkownika mniej lub bardziej świadomy i oponę można zmienić w BMW, a ewentualna zmiana zawieszenia w Tesli, to już grubsza modyfikacja.


Też mysle podobnie, z tym ze w przypadku Bmw wybor opon to nie do konca wybor uzytkownika poniewaz Bmw zaleca i rekomenduje rft. Z tego co sie orientuje zadna nowa 3 nie wyjezdza z fabryki na zwyklych oponach. Planuje w tym roku zmienic opony na zwykle i zycze sobie zeby po zmianie bylo tak jak w Tesli.


A może iść na całość i zmienić auto na Tesle? :-)

Btw. Mój iX3 wyjechał z fabryki na 20 nonRFT. W x5 czy 21 jest wybór rft/nonrft. Być może w g20 podobnie.
BMFun
 
 
 
Posty: 770
Dołączenie: 18 Mar 2017 22:02
Moje BMW: nie powiem

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez boohmacher » 18 Mar 2023 20:17

Az tak daleko nie idźmy :) nie odpowiada mi bardzo stylistyka wnętrza w Tesli, co na ten moment na starcie ja skreśla.
Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.

https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu
Awatar użytkownika
boohmacher
 
 
 
Posty: 312
Dołączenie: 30 Cze 2016 11:57
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: F31 330d '13 Luxury Line
G21 m340d '21

Re: Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnos

Postprzez andrew55 » 18 Mar 2023 22:30

zaczyna coś się dziać w kwestii elektryka dla "kowalskiego"
https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci ... HM#slajd-1
andrew55
 
 
 
Posty: 333
Dołączenie: 03 Gru 2009 19:36
Moje BMW: f36 440ix mppsk

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne zagadnienia wokół BMW

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości