Skocz do zawartości

BMW X6 G06 testy prezentacja opinie


Darekdd

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem dziś do testów (ku mojemu ubolewaniu, zamiast serii 8) nowe BMW X6.


Generalnie nie trawie X w BMW, dla mnie auta gdzie siedzą na wysokości 1szego piętra są bez sensu, chyba ze ktoś jeździ TIRami i faktycznie czuje sie przyzwyczajony do siedzenia trochę wyżej ;) MOCNO natomiast zaskoczyły mnie jego właściwości jezdne: na prawdę trzyma się drogi i jest mega stabilny przy każdej prędkości (drogi mokre i niska temp, więc testowałem do 150km/h na suchych odcinkach), a do tego przy manewrowaniu sprawia wrażenie mniejszego, niż jest w rzeczywistości.


Design to kwestia gustu, wiadomo, dla mnie jest to najbrzydsze BMW aktualnie w ofercie :D i tylko linia boczna wygląda dobrze, natomiast mega fajnie wyglądają podświetlane nerki w nocy. Taki bajer i parę ledów, a na prawdę robi robotę. Światła laserowe miałem wrażenie że słabiej świecą i na mniejszy dystans, niż w moim G11 LCI.


W środku nowy kokpit, do którego się przyzwyczaiłem jest jak dla mnie OK, rażą mnie natomiast do dziś te przyciski (środkowa konsola) wyglądające, jakby jakiś najemny pracownik z Chin wydziergał je na szybko w przerwie obiadowej, aby dorobić pomiędzy składaniem ajfonów. Pchają to do wszystkich modeli (zaczęło się od serii 8), całość wygląda jak tani plastik. Jak decydowałem się na G11, to żałowałem, że "nie ma środka aktualnych modeli", jednak po obcowaniu z serią 8 w salonie i X6 na dłużej stwierdzam, że miałem wielkie szczęście dostając "stary" design. Też nie jest super, ale nie jest aż tak źle. O ergonomii nie wspomnę, ustawienie klimy projektował chyba jakiś praktykant od usability, podobnie jak podgrzewanie/chłodzenie foteli 1 przyciskiem. Dramat. Ale ma ambientowe ledy, chyba po to, aby odwrócić uwagę od całej reszty.


Komfort podróżowania znośny, chociaż spodziewałem się lepszego tłumienia nierówności - na poziomie z serią 7, jest zupełnie inaczej, gumowo-twardo i "sportowo" na tyle, na ile w tego typu aucie się da. Miejsca w kabinie nie jest za wiele, ale wystarczająco aby z rodziną spokojnie robić kilometry.


Generalnie jeździ, skręca, hamuje, jak ktoś chce bardzo SUVa (SAVa?) to kto bogatemu zabroni :wink: ja bym jednak osobiście takiego auta w życiu nie kupił. Może X6M, gdzie jest poprawny silnik i auto jeździ jak gokart daje frajdę, ale model z podstawowym dieslem to jak dla mnie wozidło nie warte swej ceny.


Stąd zastanawia mnie mocno, czego szukają w nim potencjalni nabywcy: miejsca ma średnio w środku, walory estetyczne w najlepszym razie też średnie, osiągni ma średnie bo ciężki i środek ciężkości jest wysoko, właściwości jezdne jak na BMW również średnie. Jest tyle lepszych samochodów na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd zastanawia mnie mocno, czego szukają w nim potencjalni nabywcy: miejsca ma średnio w środku, walory estetyczne w najlepszym razie też średnie, osiągni ma średnie bo ciężki i środek ciężkości jest wysoko, właściwości jezdne jak na BMW również średnie. Jest tyle lepszych samochodów na rynku.

Jako absolutny miłośnik X6 pozwolę sobie odpisać.


X6 to jedno z najbardziej pojemnych aut w gamie BMW, bagażnik jest ogromy, a ścięty dach to w 99% po prostu wożenie mniejszej ilości powietrza, bo sytuacje kiedy SUVa pakuje pod sufit są raczej marginalne. Sama miłość do SUVów wynika z dwóch rzeczy - właściwości terenowe przydają się w mieście na krawężnikach i dzikich parkingach, a wysokie siedzenie genialnie polepsza widoczność, co zwiększa i bezpieczeństwo i komfort jazdy. W X6 miejsca w środku jest dużo, choć raczej na szerokość niż długość, biedy nie ma. Prowadzenie i osiągi godne klasy premium, prowadzi się gorzej niż 3er ale lepiej niż większość SUVów, ja do dziś pamiętam, że E71 było stabilniejsze niż F06.

Oczywiście można przytoczyć argument, że każde X5 czy inny Tuareg będzie bardziej praktyczny , ale będzie tylko lekka przewaga, za to X6 jest od premiery jednym z najładniejszych BMW i SUVów na rynku. Dlatego X6 wyznaczyło trend całej branży i mamy dziś X4, GLE, Cayenne Coupe, Urusa, Q8 i inne auta tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako absolutny miłośnik X6 pozwolę sobie odpisać. (...)

 

Rozumiem i szanuję opinię, czyli jednak to ja nie jestem targetem tego produktu, a nie jest tak, że targetu nie ma :)


Co do stylu X6, jeśli "od premiery" masz na myśli pierwszy model, to pełna zgoda - był to najładniejszy SUV/SAV na rynku, kolejny również prezentował się świetnie. O gustach się nie dyskutuje :wink: jednak mimo wszystko nie mogę tego samego w żadnym bądź razie powiedzieć o najnowszym modelu. Q8, GLE Coupe, Cayenne Coupe czy Lambo Urus to wg. mnie auta stylistycznie świetne. X6 nie ma startu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jest tak w życiu,że kupujesz auto nie ze względu na pojemny bagażnik czy ilość miejsca w środku. Kupujesz bo Cię stać... bo się podoba i już. Widzisz, wsiadasz, podoba się i...kupujesz. Czy coś jest ładne...tak jak napisałeś, jeden woli córkę, drugi teściową...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

.


BMW X6 M Competition F96 test i jazda próbna





..."BMW X6 M Competition G06 to 625-konny potwór z V8 o pojemności 4,4L i dwiema turbosprężarkami. Zasuwa jak złe, pije jak smok i w zasadzie jest bez sensu. Brzmi jak świetna zabawa! BMW X6 M to (według BMW) SAC lub sports activity coupe. Kiedy X6 debiutowało w 2008 roku jego wygląd wzbudził kontrowersje. Dziś SUVy coupe dostępne są w niemal kazdym rozmiarze - X2, X4, X6. BMW X6 konkuruje z Audi Q8, Mercedesem GLE Coupe czy Porsche Cayenne Coupe.







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ten temat chyba mod powinien przenieść do odpowiedniego działu ;)


Ja dziś pojeździłem nowym X6M, tak całkiem szybko nawet, wolno trochę też.


No i niestety, źle się to auto prowadzi. Jest tutaj dużo większy komfort niż się spodziewałem, za to dużo mniejsza stabilność i to przy prostych manewrach, nie mówiąc już o wchodzeniu w poślizgi przy 150kmh, kiedy auto nie wiadomo czy jest bardziej pod- czy nadsterowne. Na pewno bałbym się tym kontrolować przyczepność przy 250kmh, a w teście łosia trzeba mocno zapiąć pasy.


Cała reszta zgodnie z oczekiwaniami, ale bez wodotrysków. Wszystkie multimedia jak w pozostałych wyższych modelach BMW. Niestety te nowe liczniki bardziej drażnią niż pomagają, informacji tam tyle, że długo szukałem jakim trybem jazdy jadę, bo strasznie to w M-kach jest teraz skomplikowane, kiedy ja się mam skupiać na jeździe. Funkcjonalność bagażnika - wysoki próg załadunkowy, przycisku obniżania zawieszenia też nie widziałem, za to zauważyłem, że hak był, więc w sumie tyle dobrze. Z tyłu niespecjalnie z miejscem.


Raczej u mnie w garażu nie zagości, chyba, żeby wprowadzili jakąś CS czy coś, bo wg mnie X6M competition powinno być po prostu X6M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.