Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni automatycznej


mateuszino

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, a co z tą miska cała czy filtrem, bo gość z warsztatu jak się umawiałem to szukał i szukał i nie mógł znaleźć, stwierdził ze tutaj tylko wymiana oleju będzie. Bez miski... kosztow mniej to fakt, ale czy to będzie ok? Nie upierać się i nie szukać miski, tak jak to zwykle było w bmw?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze

zalecenia producenta skrzyń :

W tym aucie jest 8-biegowy Aisin :wink:

(w końcówce 2017 dołączył też 7-biegowy Getrag, w przypadku skrzyni dwusprzęgłowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I trzeba przy wymianie oleju zmienić miskę? Czy jak mechanik stwierdził, ze skoro nie występuje to wymieni sam olej?

Bezpiecznie jest wymieniać sam olej? Ma to wtedy w ogóle sens? Szczerze mówiąc, to myślałem, ze to będzie z miską... żeby był spokój na sporo km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest to mój pierwszy post, więc jestem bardzo szczęśliwy mogąc podzielić się z Wami moimi doświadczeniami.

Mam BMW X1 xdrive 20d 190KM. Skrzynia 8 biegowa (automat) - Asin. Wymiana oleju to banał. Przede wszystkim zalecam dużą dozę ostrożności do informacji serwisowych mówiących o konieczności wymiany miski olejowej. Ja tego nie robiłem, gdyż wymiana takiej miski raz jest bardzo utrudniona, dwa niekonieczna - to moja opinia podkreślam. Najpierw chciałem wymienić olej dynamicznie, ale odkręcenie chłodnicy oleju nie przynosi takiego efektu z uwagi na brak miejsca do połączenia koćców. Zatem producent Asin przewidział inny sposób. Mianowicie, w skrzyni jest specjalny korek składający się z dwóch części (korka i śruby torx). Wykręcając śrubę w korku, sprawdza się właściwy poziom oleju. Odkręcając cały korek spuszcza się olej (oczywiście ten ze skrzyni, a nie z chłodnicy. Natomiast wymieniając olej zróbcie tak:

- zlej olej ze skrzyni

- wkręć korek (zwróć uwagę, aby śruba wewnątrz korka była wykręcona. Uwaga: śruba torx)

- wlej olej do skrzyni w tej samej ilości co zostało spuszczone lub wylewaj do momentu przelewu przez korek)

- wkręć śrubę torx

- uruchom samochód i przełączaj biegi trzymając nogę na hamulcu

- przełączaj biegi przez około 2-3 min (wszystkie położenia skrzyni)

- wyłącz silnik

- złej ponownie olej

- nalej olej (opis jak wyżej)


Przepłucz skrzynię ze 3 razy. Za 4-tym razem wlej ojej ostatecznie i po robocie.

Ja użyłem oleju Ravenol przeznaczony do tych skrzyni (trzeba zobaczyć z tabelą Ravenola jaki olej).


Koszt takiej wymiany to ok. 900-1000 zł. Skrzynia pracuje super, miękko i szybko zmienia biegi. Polecam.


Proszę o pytania - jeśli się pojawią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wymianą miski olejowej to taki „urban legend” się zrobił. Wszyscy co coś słyszeli o konieczności wymiany miski olejowej w ASB przy okazji wymiany oleju powtarzają tą prawdę z uporem maniaka...


Miskę olejową wymienia się tylko wtedy gdy posiada ona zintegrowany filtr oleju. Wtedy nie ma innej możliwości wymiany tego filtra jak tylko z miską. Nie we wszystkich skrzyniach biegów jest zastosowane takie rozwiązanie. Są skrzynie gdzie miska to odrębny element i nie podlega wymianie.

Więc po prostu sprawdź dokładnie, podając VIN, jaka skrzynia występuje w twoim samochodzie i czy filtr jest zintegrowany z miską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak twierdzi BMW.

Od dawna tak informują jeśli chodzi o skrzynie ZF oraz - jak widać - teraz także w przypadku Aisin (choć to całkowicie inna konstrukcja).


Kiedyś też twierdzili, że łańcuch rozrządu jest wieczny :wink: a czym to się skończyło w przypadku silnika 2.0d wiadomo...


Ja co prawda w autach oleju w skrzyni nie wymieniam, a to dlatego, że dojeżdżam nimi do ok. 100.000km od nowości.

Jednak gdybym autem jeździł dłużej - wymieniłbym olej w skrzyni w okolicach właśnie 100.000km. To niewielki koszt w porównaniu z potencjalnym kosztem naprawy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam X1 z 2017 r. Przesłałem nr vin do serwisu. I taką otrzymałem odpowiedź: Według producenta marki BMW , olej w skrzyni biegów jest dożywotni (lifetime).

Skrzynia jest bezobsługowa.

 

Coraz częściej to mówi, BMW, Audi, MB (oficjalna wersja) - nieoficjalnie jak się pogada to zalecają co 30 tys. max 50 tys. Oczywiście jak chcemy robić w miarę bezawaryjne przebiegi powyżej 200 tys.

W dzisiejszych czasach auto nie ma jeździć 10-20 lat - tylko 3 do max 5 lat i trzeba przecież kupić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Mam X1 z 2017 r. Przesłałem nr vin do serwisu. I taką otrzymałem odpowiedź: Według producenta marki BMW , olej w skrzyni biegów jest dożywotni (lifetime).

Skrzynia jest bezobsługowa.

 

dla zainteresowanych : BMW w USA zaleca od lipca 2013 roku wymiane oleju w automatycznej skrzyni biegow ..... po 30.000 mil oraz po 60.000 mil :D


b8rjwse5.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dla zainteresowanych : BMW w USA zaleca od lipca 2013 roku wymiane oleju w automatycznej skrzyni biegow ..... po 30.000 mil oraz po 60.000 mil :D

Hmm... ciekawe. Ten harmonogram z oficjalnej strony tego nie pokazuje.

Opis czynności jest w pliku Maintenance (który pojawia się w dziale „Available resources” po wybraniu rocznika i modelu - dla aut 2017 i młodszych)


https://www.bmwusa.com/explore/bmw-value/bmw-ultimate-service/service-and-warranty-books.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli by było konieczne to serwis pierwszy by namawiał do wymiany (okazja do zarobku). Powtarzam - w poprzedniej beemce nie wymieniałem i jeździła bez problemów. Każdy niech decyduje sam. Nie wiem ile taka wymiana kosztuje. Na pewno mniej niż ewentualna naprawa skrzyni, więc może warto. Ja nie będę wymieniał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhuhu, ostro. Lobbysta - tak to mi nikt jeszcze nie zasunął. Ciekawe ile bierzesz za adwokaturę. A kogo ja wprowadzam i w jaki błąd. Właśnie podałem fakty. To Ty z nimi dyskutujesz. McManaman to wali tak po pisiorsku: racja jest tylko moja, a inni to lobbyści. Wycofuję się z takiej dyskusji, bo jest o czym tylko nie za bardzo z kim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zwróć uwagę, że tylko dla hybryd rekomendują (a przynajmniej rekomendowali w 2013 roku).

Dla wszystkich innych wersji - brak takiej rekomendacji.


Ten link, który podałem wcześniej jest do aktualnych wytycznych na oficjalnej stronie BMW USA.

Wydaje mi się, że obecnie mają takie same rekomendacje jak w EU... czyli brak wymogu wymiany oleju... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.