Skocz do zawartości

Silnik B38 1,5 140 KM - proszę o opinie


Krzysztoff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Zamierzam kupić nowe BMW X1 sDrive118i LCI. Znalazłem ciekawą ofertę wyprzedażową. Jednak silnik z 3 cylindrami i bezpośrednim wtryskiem oraz turbiną Twinscroll budzi moje wątpliwości czy nie będzie awaryjny. Obawiam się problemów z wtryskiwaczami tak jak np. w silnika N43 oraz układem zmiennych faz rozrządu. Nie wiem też czy przypadkiem producent nie zaleca stosowania paliwa 98 oktanowego. Proszę o opinie i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji obsługi zalecane Paliwo to 95, minimalnie 91.


Silnik x1 18i to B38C, ta sama rodzina co silniki B48 4cyl i B58 6cyl. Silnik jest stosowany w Mini, BMW serii 1,2,3,x1,x2 od 2012. Opinie w sieci są generalnie pozytywne. Na początku produkcji <2015 były problemy z łożyskiem wału co prowadziło do śmieci silnika po 30-40tys km, BMW wymieniało silniki na nowe.

Potem już nie słychać o poważnych problemach.

Wiekszość samochodów z tym silnikiem ma raczej małe przebiegi, to zwykle 2 samochód do jazdy po mieście, może dlatego nie ma zbyt wielu raportó o problemach.

Na mobile.de jest obecnie 6000 samochodów z tym silnikiem- albo BMW sprzedaje ich dużo, albo wszyscy chcą się ich pozbyć:) wiekszość ma przebieg poniżej 100kkm


Moje x1 18i jest w drodze z fabryki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie


Od dwuch tygodni jestem posiadaczem F48 18i Msport 2019 noweczka :-)

Auto jest mega i werte kazdej wydanej na nie zlotowki , przejechalem pierwszy 1000km i co moge pwoiedziec na temat silnika...


Jesli chodzi o dynamike to jest ok i w miescie napewno nie potrzeba wiecej , robilem tez trase i bardzo przyjemnie mozna podrozowac przy predkosciach 140-150km/h tak czy siak zamierzam chipowac ten silnik na 170KM poniewaz wiadomo ze zawsze moze byc lepiej :-) a napewno da to miarodajne odczucie kiedy zapakuje do auta dodatkowe 3 osoby.


Spalanie: Silnik na bank jeszcze nie ulozony i szczerze bardzo licze ze jeszcze troszke spadnie szczegolnie w miescie :-) puki co


Trasa 140km/h - 7l


Miasto raczej bez mega wielkich korkow 8-8.5l


Deptanie w miescie pokazuje 10-10.5l



Jesli masz jakies pytania odnosnie wyposarzenia badz inne to pisz smialo.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg instrukcji obsługi zalecane Paliwo to 95, minimalnie 91.


Silnik x1 18i to B38C, ta sama rodzina co silniki B48 4cyl i B58 6cyl. Silnik jest stosowany w Mini, BMW serii 1,2,3,x1,x2 od 2012. Opinie w sieci są generalnie pozytywne. Na początku produkcji <2015 były problemy z łożyskiem wału co prowadziło do śmieci silnika po 30-40tys km, BMW wymieniało silniki na nowe.

Potem już nie słychać o poważnych problemach.

Wiekszość samochodów z tym silnikiem ma raczej małe przebiegi, to zwykle 2 samochód do jazdy po mieście, może dlatego nie ma zbyt wielu raportó o problemach.

Na mobile.de jest obecnie 6000 samochodów z tym silnikiem- albo BMW sprzedaje ich dużo, albo wszyscy chcą się ich pozbyć:) wiekszość ma przebieg poniżej 100kkm


Moje x1 18i jest w drodze z fabryki:)

 

co użytkownik to opinia ;)

jeździłem nim w jedynce w automacie i słabo było... kosiarka z małym momentem.

Co do awaryjności - to obecnie jest akcja na ułożyskowanie w silnikach 4 cylindrowych więc problem chyba nie do końca rozwiązany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
Odgrzeję nieco kotleta.

Ktoś przejechał większą ilość kilometrów tym motorem?

Jak na trwałości odbija się chip na 160-170KM?

 

Dogrzeje kotleta:

2017 rocznik. Przejechałem 1,5 140 KM ok. 120 tyś km.

Po 115 tyś. poszła uszczelka pod głowicą - wymiana na nową. W ASO - 8tyś. u mojego mechanika 3,0 tyś.

Wymieniłem też tłumik końcowy na nowy. W ASO 3,8 tyś. Kupiłem używkę w Holandii (500zł + wymiana 150zł).

Olej wymieniam co 10 tyś. km (panowie w BMW mnie wyśmiewali).

Olej w skrzyni wymieniłem po 75 tyś. km - też panowie mnie wyśmiali za pierwszym razem, że po co...zaraz wymieniam znowu. Statycznie. Tak robili we Wrocku...


Autko po powyższym sprawne. Jeździ dobrze. Pali średnio 9,0 - nie zwracam na to uwagi. (robię małe trasy). Wcześniej na trasie jak jeździłem - 7,5l/100.

Teraz jeszcze dokładam Androida :) i czerpię dalej radość z jazdy :))


PS. nie ma chip tunningu, ale chętnie dowiem się jak się silnik zachowuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Mam X1 z tym silnikiem grudzień 2016.

Dopóki nie robiłem trasy tylko ganiałem wokół komina nie było problemu.

Pierwsza usterka z winy serwisu przy dużym serwisie ASO po wymianie oleju i filtra urwali śrubkę w filtrze i w 3 dni zgubiłem cały olej.

Standard po 3 dniach od wymiany dolej litr oleju więc serwis, przyznała sie do błędu i wymienili olej.

miesiąc później brak płynu chłodzącego - laweta serwis. Wyszło że jest pęknięta podstawa filtra oleju przez co płyn uciekał i przy okazji usunęli wyciek uszczelniacza wału (wymiana uszczelniacza).

Po miesiącu dolej litr oleju (ok 3 tyś km) pojechałem ASO dolali. Kolejny miesiąc dolej litr oleju ok 4 tyś km. przy czym po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie zapłonu i sprawdzenie stanu oleju było w normie już nie chciał litra ;)

tym razem nie odpuściłem ASO zlali olej , zważyli i kazali przyjechać za ok. 1000 km.

po 1300 km trafiłem na warsztat, zważyli dolali i stwierdzili , że 1300 km zużyłem 0,44 l oleju i to jest norma dla tego silnika i martwic się by mogli przy 0,7. Po tej wizycie przejechałem 5400 km i dolej litr oleju.

Mam jeszcze 2 tygodnie gwarancji ubezpieczeniowej i brak pomysłów.

Jak wspomniałem na początku wyszło to dopiero jak zacząłem robić trasy 140/180 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam X1 z tym silnikiem grudzień 2016.

Dopóki nie robiłem trasy tylko ganiałem wokół komina nie było problemu.

Pierwsza usterka z winy serwisu przy dużym serwisie ASO po wymianie oleju i filtra urwali śrubkę w filtrze i w 3 dni zgubiłem cały olej.

Standard po 3 dniach od wymiany dolej litr oleju więc serwis, przyznała sie do błędu i wymienili olej.

miesiąc później brak płynu chłodzącego - laweta serwis. Wyszło że jest pęknięta podstawa filtra oleju przez co płyn uciekał i przy okazji usunęli wyciek uszczelniacza wału (wymiana uszczelniacza).

Po miesiącu dolej litr oleju (ok 3 tyś km) pojechałem ASO dolali. Kolejny miesiąc dolej litr oleju ok 4 tyś km. przy czym po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie zapłonu i sprawdzenie stanu oleju było w normie już nie chciał litra ;)

tym razem nie odpuściłem ASO zlali olej , zważyli i kazali przyjechać za ok. 1000 km.

po 1300 km trafiłem na warsztat, zważyli dolali i stwierdzili , że 1300 km zużyłem 0,44 l oleju i to jest norma dla tego silnika i martwic się by mogli przy 0,7. Po tej wizycie przejechałem 5400 km i dolej litr oleju.

Mam jeszcze 2 tygodnie gwarancji ubezpieczeniowej i brak pomysłów.

Jak wspomniałem na początku wyszło to dopiero jak zacząłem robić trasy 140/180 km

 

Ja robię wyłączenie trasy przy silniku B38 i nie pobiera mi oleju wcale.. Na tym wirtualnym bagnecie sprawdzam poziom oleju co 5 tys km i mam ciągle max aż do wymiany na 15 tys km. Nie pobiera w ogóle. Przebieg 52 tys. km. Niech nie gadają, że 0,4 to norma bo normą jest ZERO dla tego silnika. Bardzo fajny motor właśnie na trasy. Spalanie średnie z całego dystansu 6.0 litra (średnie, bo chwilowe 5.5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam temat. Autem zrobiłem w nieco ponad rok 24 tys km. Pierwszy przegląd zrobiłem przy 17 tys, bo i tak krzyczał, że mam zrobić po 18 tys. Było to spowodowane tym, że 90% miasto i to najczęściej na krótkich odcinkach.

Silnik jest wystarczająco dynamiczny i żwawy do tego modelu. Prędkości autostradowe 150-160 nie są problemem, ale i tak zwykle jeżdżę do 140 kmh bo jeżdżę z dziećmi.

Jedyny jego minus to w mieście jara jak smok. Jeśli masz spore miasto ze światłami to zejść poniżej 10l to nie lada wyczyn, najczęściej i tak zobaczysz 11 litrów. Na trasie już spoko 6 litrów, autostrada 6,5-7. Z całego przebiegu pokazuje mi spalanie 9,2.


Aaa drugi minus to niestety natura 3 cylindrowca i przy odpalaniu potrafi konkretnie zatrząść budą. Nie jest to jakaś straszna rzecz, ale wtedy daje o sobie znać brak 4 cylindra bo tak to kultura jego pracy jest wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.