Skocz do zawartości

zakup x1 f48 2.0d 190KM xdrive czy 2.0 B 192KM xdrive?


1988karol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jesli ktos z Was ma badz mial doczynienia z silnikiem 2.0d 190KM 2016 prosze o informacje na temat jego awaryjnosci?


Jestem na etapie zakupu auta. Wydaje mi sie iz znalazlem dobry egzemplarz...ale od wypozyczalni aut.Samochod ma przejechane 17tys i jest 2016r . W pelnym pakiecie M. cena okolo 140tys.


Mam tez drugi na oku ale juz benzyna 2.0 192 KM -przebieg okolo 35tys 2016 i cena 120tys.-to samo wyposazenie praktycznie


Ktory model pod wzgledem technicznym,awaryjnosci wg Was bedzie trwalszy i lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, właściwy wybór bardziej zależy od tego, gdzie będziesz użytkował auto i jakie przebiegi roczne robisz.

Generalnie do jazdy głównie po mieście - wybrałbym benzynę, do jazdy w trasie - diesla.


Poza tym auta z tymi silnikami mają praktycznie identyczne osiągi.

2.0d to już silnik B47, póki co nie ma większych skarg na tą jednostkę (to następca "demonizowanego" często N47 - przy czym problemy z N47 dotyczyły głównie roczników starszych niż 2012).

2.0i to z kolei B48, stosunkowo nowa konstrukcja (o ile się nie mylę zadebiutował w 2013 roku w Mini) i póki co też nie słychać o jakichś większych problemach.

Zresztą ten silnik obecnie jest stosowany w bardzo szerokiej gamie modeli BMW i szerokim spektrum mocy (np. w "policyjnych" F30 w wersji 330ix też jest B48, tylko bardziej wysilony) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczalnia często oznacza krótkie trasy, więc diesel z przelecianymi 16 tysiącami w dwa lata MOŻE (ale nie musi) oznaczać mnóstwo jazdy w mieście, która mu nie służy.

Poza tym standardowa procedura zakupowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczalnia (normalna) to też zwykle pewność pilnowania serwisu podczas eksploatacji.

 

Wierzysz w to, że ludzie zgłaszają jakieś usterki poza widocznymi mechanicznymi uszkodzeniami? Nie sądzę... Ja zgłaszam, ale to zazwyczaj budzi olbrzymie zdziwienie współpasażerów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczalnia (porządnej sieci) sama dba o stan techniczny samochodów, pilnując terminów przeglądów.

Ja mając taki wybór zdecydowanie wolałbym auto ,,flotowe''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczalnia (porządnej sieci) sama dba o stan techniczny samochodów, pilnując terminów przeglądów.

Ja mając taki wybór zdecydowanie wolałbym auto ,,flotowe''.

 

Co oznacza, że auto z przebiegiem 17 tysięcy nie miało jeszcze najprawdopodobniej żadnego przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To w takim przypadku porządnie sprawdzić przed zakupem. Jeśli wszystko ok, kupujemy i sami robimy dla własnej satysfakcji i pewności konkretny serwis, bo wiadomo co 30 tyś przegląd to kpina i cieszymy się jazdą.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Przywitałem się w odpowiedniej części forum i żeby nie zakładać nowego wątku pociągnę juz istniejący.

Jestem przed zakupem X1 (szukam rocznik 2016-2017) i stoję przed wyborem silnika. 2,0 Pb czy 2,0 ON. Samochód z sieci dilerskiej (leasing), a więc o tyle o ile ogarnięty. Jazda poza miastem (70% trasa - droga krajowa), przebiegi roczne do 20K km. Który z silników jest mniej problematyczny? Jak się poczyta prasę motoryzacyjną, to tylko się bać, BMW omijać szerokim łukiem, bo silnik to skarbonka bez dna, psuje się od patrzenia na niego i lepiej zajeździć i wymienić silnik niż go naprawiać. Wiem, że jak dbasz tak masz. Olej się wymienia tak co 12-15K km i nie ma co oszczędzać, bo wydatek żaden w porównaniu z naprawą silnika. Do tej pory jeździłem na benzynie, więc nie mam porównania z ON. Jak sobie daje radę mniejszy diesel 150KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12-15 skąd te interwały?

Stąd, że wypada to mniej więcej w połowie wymiany wskazywanej przez komputer :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuję Ci przeczytać wątki w tym dziale, opisywaliśmy zalety/wady różnych wersji silnikowych.


Generalnie dla takich przebiegów jak podany przez Ciebie oraz dla założenia, że 70% to trasa - ja osobiście wybrałbym diesla. Z N47 (w F48 to już B47) mam dobre doświadczenia, przy czym ja kupuję auta jako nowe (leasing) i użytkuję je maks. 5 lat, więc w tym czasie robię przebieg nie większy niż 120.000 km.


Co do opinii z netu.

Weź pod uwagę, że jeśli chodzi o BMW w Polsce - przytłaczająca większość aut, to auta powypadkowe, naprawiane przez handlarzy jak najniższym kosztem. Czego można spodziewać się po takich autach? A co za tym idzie, jakich opinii należy oczekiwać?

Moje doświadczenia są natomiast zgoła inne - w ciągu 10 lat miałem/mam doświadczenia z 3 autami BMW, z którymi nie miałem żadnych problemów. Z mojej perspektywy to zupełnie nieawaryjna marka. Ale też, żeby oddać sprawiedliwość, wspomnę ponownie, że moje doświadczenia kończą się na przebiegu 120.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem. Chociaż dużo tego nie ma. Wiem, że opinie piszą głównie Ci którzy się zawiedli, bo jak nic sie nie dzieje to o czym pisać. Ja akurat szukam X1 z BMW Select z małym przebiegiem i udokumentowaną historią (przynajmniej teoretycznie) i też będzie to leasing. Czyli pewnie 3-4 lata i pójdzie do nowego właściciela. Nowy w zasięgu, ale po zmianach w przepisach podatkowych nie ma sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli kupujesz z Premium Selection, to dowiedz się jak wyglada kwestia BRI (czyli przedłużenia gwarancji).

Bo obecnie (niestety) przedłużenie gwarancji można kupić tylko dla nowych aut (w momencie ich zamawiania), ale BMW auta z programu PS formalnie traktuje jako „nowe”. Wiec może da się kupić BRI.

Dla 2.0ix przedłużenie gwarancji do 5 lat/200.000km kosztuje ok. 5000 zł, więc stosunkowo niedużo - a masz z głowy koszty związane z ewentualną awaryjnością (skoro się tego obawiasz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma gwarancji (BRI - BMW Repair Inclusive) do 5 lat/100.000km (jest 5 lat/200.000km).

To o czym piszesz to może być BSI (BMW Service Inclusive) czyli pakiet serwisowy. Każde auto z polskiego rynku ma BSI właśnie na 5 lat/100.000km w cenie - ale to jest pakiet serwisowy, czyli przeglądów, a nie gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.