Skocz do zawartości

Opony na zimę i lato.


JacekCe

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

A'propos zużycia tych letnich Bridgestone'ów (u mnie Turanza T001 RFT) - one chyba po prostu tak mają...

W moim aucie po 6.000 km bieżnik zmniejszył się o 1 mm, choć autem jeździ żona więc raczej bez szaleństw :mrgreen:

Czyli biorąc pod uwagę, że letnie dojeżdżam maks. do 5mm bieżnika - dawałoby to teoretyczny przebieg rzędu 20.000 km. Słabo.


Teraz mam założone Continental SportContact 5, też RunFlat 225/50R18.

I w porównaniu do Bridestone Turanza T001:

- są niewiele cichsze

- ale przynajmniej są bardziej miękkie :wink:

- prowadzenie, trakcja, hamowanie są porównywalne


Czy ktoś z Was użytkuje może GoodYear Eagle F1 Assymetric 3 w wersji RunFlat...?

To są najcichsze z opon, w które bywają obute fabrycznie X1.


W sumie do X1 w wersji RunFlat na lato są dostępne cztery modele opon z homologacją BMW.

Wspomnianych GoodYear nie miałem okazji używać, natomiast pozostałe trzy modele, na których jeździłem w moim rankingu głośności plasują się tak (od najcichszych):

- Pirelli P7 Cinturato

- Continental SportContact 5

- Bridgestone Turanza T001

Dokładnie tak samo wygląda ten ranking jeśli chodzi o komfort w rozumieniu twardości opon (Pirelli są najmiększe, Bridgestone najtwardsze).

Pod względem walorów trakcyjnych, prowadzenia i hamowania wszystkie trzy modele są bardzo zbliżone.


Ogólnie Pirelli są fajne, dobrze się prowadzą i są dosyć ciche - ale mają jedną zasadniczą wadę: bardzo słabe boki opony (mimo RunFlat) i łatwo je "wybulić", nawet na niewielkiej dziurze/krawężniku.

Dlatego ciekaw jestem bardzo tych GoodYear'ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak swoją drogą to Bridgestone zakończył już (przynajmniej oficjalnie) produkcję modelu Turanza T001, teraz w ofercie jest Turanza T005 (która z kolei póki co nie występuje w wersji RFT w rozmiarze dla X1).

Ciekawe jakie RunFlat teraz BMW fabrycznie zakłada do F48.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

W samochodzie swoim F48 rok 2016 posiadam opony letnie 225/45/19.

Mam zapytanie jakie kupić na zimę.? Chcę całe koła.

Rozmiar opon i felg.? 225 czy węższe i felga 18 czy 17 cali.?

Czy run flat czy może normalne ? Nie mam w kołach RDC tylko RPA (TMP) także czujników nie potrzebuję.

Jakieś porady, doświadczenia, testy, wnioski..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niestety nie doczekałwm sie odpowiedzi na poprzedniego posta.

A więc do rzeczy:

Zakupiłem Spoke 569 225/18/50 z oponami 99V CONTINENTAL C.W.C.TS830P SSR , dedykowane do BMW.

Jakie ma być cisnienie w oponach..?. Jak macie na słupku nalepkę, to prosibym o podanie ciśnienia do podanego rozmiaru.

Niestety ja mam podane na słupku tylko 19 cali gdzie cisnienie ma wynosić 3 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojtekf

To odczytałeś z tabliczki..?

Bo taka jak pisałem na swojej tabliczce mam tylko 19 cali i mam być we wszystkich kołach 3,0.

Mam teraz 2,8 w każdym kole i nie wiem czy tak może być.? Wulkanizator tak zasugerował, że takie powinno być, dlatego mam wątpliwości.

Odczucia z jazdy to nawet bym jeszcze dołożył ciśnienia a nie upuścił.? lub tak zostawił.

Chcę rozwiać moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim,

jestem tu nowy, od dzisiaj, ale może będę mógł Ci pomóc z tymi ciśnieniami.

Nie wiem, jak tu załączyć fotkę, więc spisuję z naklejki na słupku:

255/50 R18 są wymienione w opcjach 95H M+S, 95W, 99W XL - przy załadowaniu "3 osoby" powinno być 2,4 przód, 2,2 tył.

Te same opony przy "5 osób" - 2,6 przód, 2,4 tył.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chcę rozwiać moje wątpliwości.

Koledzy podali Ci prawidłowe ciśnienie.

Przy zbyt dużym ciśnieniu (jakie masz obecnie) szybciej zużyjesz czoło bieżnika opon, pomijając już kwestię komfortu (czy raczej jego braku).


P.S.

Im niższy profil, tym wyższe ciśnienie - stąd dla 19 cali miałeś wyższe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
@wojtekf

To odczytałeś z tabliczki..?

 

Tak, z tabliczki. Te 3 atmosfery dla 19 to nie wiem skąd masz na tabliczce. Jutro zrobię zdjęcie, ale z tego co pamiętam, to nawet dla 19 cali są wartości 2,6 + 2,4 oraz 2,9 + 2,7 dla pełnego obciążenia.

 

U mnie tylko taka tabliczka.Mój błąd, że 3 atmosfery.

Dałem po 2,6 atmosfery do każdego koła teraz. Tak jak pisałem mam na zimę: 225/18/50 z oponami 99V CONTINENTAL C.W.C.TS830P SSR.

Zmienić to ciśnienie..? Co doradzicie..? Mam X1 XDRIVE28i



19a83879245ca30584922556805c0f39_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem po 2,6 atmosfery do każdego koła teraz. Tak jak pisałem mam na zimę: 225/18/50 z oponami 99V CONTINENTAL C.W.C.TS830P SSR.

Zmienić to ciśnienie..? Co doradzicie..? Mam X1 XDRIVE28i

 

Zmienić na zalecane (patrz wcześniejsze posty), w zależności od obciążenia. Przy trasach głównie autostradowych zalecane jest ciśnienie jak dla pełnego obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Cześć Wszystkim. Zamierzam kupić nowy komplet opon letnich do X1 1.8sDrive i mam dylemat. Rozmiar opon to 225/50/r18 Oryginalnie miałem zamontowane ROF Pirelli, ogólnie to były okej, chociaż mogły by być bardziej trwałe - przejechałem łącznie 68tys km od czerwca 2016 do dzisiaj, a przy ostatniej zmianie na zimowe w listopadzie letnie opony z przodu były już praktycznie zjechane do zera - wytrzymyały więc niecałe 40tys km. Zauwazyłem, że pojawiły się w ofercie z homologacją BMW Hankook Ventus S1 Evo2 K117B 225/50 R18 95 W RUN ON FLAT * w cenie 558zł/szt i zastanawia mnie ich trwałość, ciężko znaleźć obecnie jakieś wiarygodne opinie na ich temat. Jeśli nie te, to jeszcze myślę nad Bridgestone Turanza T001 225/50 R18 99 W XL, * - te nie są ROF i są o 100zł na sztuce droższe. 400zł to akurat na wymianę i przechowanie :) Doradzicie coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tu masz opinie o Hankook, to jest średnia półka: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Ventus-S1-evo2.htm

Tutaj natomiast masz opinie o oponach w rozmiarze 225/50 18: http://www.tyrereviews.co.uk/Search/Size/225-50-18/Season/Summer/Order/Rating/Class/Premium

Oczywiście są to opinie z UK, nie mniej w rankingach wygrywają Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, nie są to jednak RoF.

Od ciebie zależy czy chcesz trzymać run flaty czy zejść na zwykłe opony. Nie masz xDrive to napęd więcej wybaczy.

750 zł to minimum za run flaty w ofercie premium. 650 zł bez RoF.

Te Hankooki moga być dobrą opcją, spokojniej jedziesz w trasę, masz możliwość dojechania kawałka na kapciu. Mają też homologację BMW. Przemawia tez za nimi cena. Twoje pieniądze, ale to dobra opcja szczerze mówiąc i rozsądnie podchodzisz do tematu. Do takiego auta nie musisz kupowac Michałów za 1k sztuka, bo to się mija z celem, to nie roadster czy 340i. Nie wykorzystałbyś potencjału tych opon. Weź Ventusy :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie te, to jeszcze myślę nad Bridgestone Turanza T001

Tylko nie Turanza... :mrgreen: chyba, że lubisz twardo i głośno :wink: plus mają taki, że się bardzo dobrze prowadzą.

Czytałeś wcześniejsze wpisy? Tam jest całkiem sporo informacji o różnych oponach.


P.S.

GoodYear Eagle F1 Assymetric 3 - jak najbardziej występują w wersji ROF, dodatkowo z homologacją BMW, ale w tym wariancie trudno je kupić. To są chyba najlepsze letnie RunFlat do X1 (ciche i komfortowe jak na ROF).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem opinie o tych Hankookach na tirereview i wszyscy je chwalą za wszystko z wyjątkiem jednej rzeczy - mają trwałość do (w zależności od opinii) 20-30 tys km - mogło by być odrobinę lepiej. Jeśli Turanza są bardzo glośne, to tez nie fajnie, śmigam około 25tys rocznie, więc mogło by mnie to w końcu zacząć drażnić. Z drugiej strony, jeśli następny przedział cenowy opon zaczyna się od min, 750zł/oponę (tak wnioskuję, skoro Brigdstony są w cenie ponad 650zł, a wcale jak widać nie są takie dobre - a jednak chyba zostanę przy runflatach, dwa razy już przebiłem oponę i przynajmniej nie musiałem nic kombinować) to chyba jednak zostają Hankooki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, za kilka odbieram X1 18i X-line czarny metalik i mam dylemat z doborem opon/kół.

Planowałem kupić tylko opony 225/50/r18 (np Continental WinterContact TS 750 P nie RFT za ~3000PLN), ale pojawiła się opcja oryginalnych kół 17" Double Spoke 385 z Bridgestone Blizzak LM001 RFT 225/55/r17 za ~5500PLN.

Koła/opony i będę i tak trzymał je w warsztacie, nie mam miejsca w domu.


Czy warto dopłacić na osobne koła?


Czy będzie jakaś istotna różnica w komforcie 17" Bridgestone RFT versus 18" Continentale bez RFT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto dopłacić na osobne koła?


Czy będzie jakaś istotna różnica w komforcie 17" Bridgestone RFT versus 18" Continentale bez RFT?

 

Ja poszedłem w osobne koła, przechowywanie w serwisie.


Różnica w komforcie? Czytałem opinie, że bez RFT robi się zbyt miękko, ja trzymam RFT w obu wersjach (ale moja fabrycznie wyjechała na Runflatach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.