Skocz do zawartości

Sprężyny HR czy BMW M-P ???


MoldCAD

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie założyłem 19" kółka ( z oponami 265 z tyłu- o co głównie chodziło) - ale autko się teraz prosi o obniżenie; chciałbym raczej umiarkowanego więc chyba mam do wyboru tylko jedną z dwóch opcji:

 

1. HR (obniżenie ok. 15mm, niedrogie; wymagają chyba wymiany "odbojników" - jakie polecacie i skąd?)

2. BMW M-Performance (odbojniki w zestawie, obniżają ok. 10mm, brak problemów z ewentualnymi roszczeniami gwarancyjnymi w BMW - ale zapewne droższe)

 

Które z powyższych 2 rozwiązań polecacie jako sprawdzone i optymalne?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego oczekujesz....H&R lepsze obniżenie i wygląd ,M P trochę większa koza ale tylko minimalnie, na komforcie nie odczujesz praktycznie różnicy pomiędzy tymi kompletami

Ja bym brał to pierwsze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D , autko będzie stało ciut wyżej... Ale to tylko 5 mm albo aż, czasem się właśnie rozbija o te parę milimetrów

Trochę potestowalem zawieszen i H&R robi naprawdę fajne sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że będzie wyżej ;)

 

Zobacz jeszcze Eibach.

 

Dokładnie jak kolega pisze Eibach....ale tylko sportline

Pro kit trochę za mało obniży...na ale każdy lubi co innego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie :) Trudna decyzja przede mną, bo - w odróżnieniu od Was - mam zero doświadczenia w modyfikacji BMW... Kiedyś (za młodu) zawsze "ulepszałem" swoje Ople czy Hondy - ale odkąd jeżdżę BMW, jakoś ufałem że lepiej od fabryki nie zrobię. N i faktycznie: moje E46 330i było idealne; nawet przez myśl mi nie przeszła potrzeba zmiany rozmiaru kół czy obniżania! Ale ten M235i chyba specjalnie został przez Fabrykę zrobiony z kilkoma hmm... wadami, aby nie zagrażać tak mocno M2. Np. opony 245mm przy RWD, to jakaś pomyłka przy tym momencie silnika - a felgi tak wąskie, że prosta wymiana na szersze gumy w grę nie wchodzi... Teraz mam te 265mm z tyłu (235 z przodu), ale z tą dziurą między gumą a nadkolem wygląda śmiesznie... Więc jak się już zacznie, to jeden mod pociąga za sobą kolejny, i apetyt rośnie :)

 

Powiedzcie mi proszę jedno: czy jest sens w ogóle wchodzić w koszty, aby obniżyć o 10mm? Ale z drugiej strony - na tor nie jeżdżę, więc np. 20-25mm to już za dużo, bo chcę zachować jakieś minimum prześwitu... Więc - H&R i 15mm? OK, ale skąd wziąć te bump stops - bez nich ponoć lecą amortyzatory.

 

Acha - jeszcze jedno, ważne pytanie: mam 63 lata i chory kręgosłup, więc nie chciałbym dostać taczki. Ponoć H&R są nawet nieco miększe zwłaszcza z tyłu) od stock'owych - prawda to? A jak jest ze sztywnością sprężyn M-P?

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

10 mm to niewiele ale szpary w nadkolu lekko poprawi. Odboje zapewne H&R produkuje, zapytaj dystrybutora.

Moim zdaniem nie tylko dla wyglądu warto zmienić sprężyny - dwukrotnie po zmianie (z tym że u mnie na Eibach) odczułem poprawę pracy zawieszenia. Sprężyny jednocześnie niwelują przechyły i przyjemniej wybierają nierówności - fabryczne są dużo gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Twoje Eibachy o ile obniżają - bo z tego co znalazłem:

 

- Pro-kit: 40mm

- Sportline: 50mm

 

To dla mnie chyba za dużo... Z kolei H&R ma w dokumentacji wzmiankę, że w przypadku zawieszenia M w BMW wynikowe obniżenie może być mniejsze, niż nominalne 15mm (albo 25mm w innej wersji). Jak to będzie w M235i, któy faktycznie ma obniżone w stosunku do standardowego dla serii 2 - zawieszenie adaptacyjne?

 

Pytam Was, bo często Dystrybutor nie zna takich szczegółów dla dość niszowego modelu, jakim jest M235i... Z góry dzięki!

 

Piotr

Edytowane przez MoldCAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

U mnie pro kit w serii 1 f20 obniżył o 35 mm przód i 30 tyl. A m235i to w zasadzie pochodna jedynki f20.

Teraz natomiast usiadło mi 18 mm bo dla xdrive są inne sprężyny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.