• Reklama

M2 vs M240ix jako daily

N47/B47 (218d, 220d, 225d), B38 (218i), N20/B48 (220i, 228i), N55/B58 (235i, 240i), N55/S55 (M2)

Moderatorzy: Randall, Konrad201993

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez --==maly==-- » 13 Lut 2020 14:39

Ze zwyklego M2 niskim kosztem max 430KM bo to już w serii wysilony N55B30 który w innych autach ma 306 lub 320KM. Competition to już inna bajka.
Ja osobiście bym kupił 140i w poprzedniej budzie lub M2.
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1235
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: M3 F80 17"

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez conner001 » 13 Lut 2020 19:45

Panowie chyba zbaczamy z tematu.
Ale tak na zakończenie Niskim kosztem to można ........ obskoczyć biedronkę. Ale to normalne bo po to ją stworzono :D
conner001
 
 
 
Posty: 260
Dołączenie: 26 Cze 2012 21:11
Moje BMW: F25 2.0d LCI
F87 :)
G01 30i

M2 vs M240ix jako daily

Postprzez aditonie » 14 Lut 2020 16:13

Wszystkie M240ix posiadają silnik B58 :?: Czy z tym ixdrive-m są jakieś problemy, jak on rozkłada moc tył / przód :?:
Awatar użytkownika
aditonie
 
 
 
Posty: 562
Dołączenie: 02 Lip 2011 20:24
Miejscowość: PL
Moje BMW: E90 330D 300/620

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez Ponta » 14 Lut 2020 16:32

autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 3366
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez Randall » 14 Lut 2020 18:33

Oznaczenie 40i w serii 1,2,3,5 = b58.
Image
Awatar użytkownika
Randall
Moderator
Moderator
 
Posty: 5846
Dołączenie: 26 Cze 2008 13:20
Miejscowość: 016
Moje BMW: Było:
E46 320i
F20 120d
E36 316i
E36 323ti
E46 320d
F30 328ix
Jest:
E91 320d
G01 30i
G20 330i

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez irek.k » 14 Lut 2020 18:50

Ponta napisał:autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:
Awatar użytkownika
irek.k
 
 
 
Posty: 347
Dołączenie: 27 Kwi 2014 22:15
Moje BMW: F20 116i 2012 211KM 300NM
F32 428i 2015 294KM 411NM M Performance

M2 vs M240ix jako daily

Postprzez aditonie » 15 Lut 2020 15:45

Randall napisał:Oznaczenie 40i w serii 1,2,3,5 = b58.
Dzięki.
A M2 :?:
Awatar użytkownika
aditonie
 
 
 
Posty: 562
Dołączenie: 02 Lip 2011 20:24
Miejscowość: PL
Moje BMW: E90 330D 300/620

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez Ponta » 15 Lut 2020 16:20

N55B30 M2
S55B30 M2 Competition/M2 CS
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 3366
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez conner001 » 16 Lut 2020 12:30

Dokładnie to N55B30T0. Różni się od N55B30M0 montowanego w większości innych modeli tłokami, panewkami oraz pompą oleju która są przeniesione z S55
conner001
 
 
 
Posty: 260
Dołączenie: 26 Cze 2012 21:11
Moje BMW: F25 2.0d LCI
F87 :)
G01 30i

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez gruby19 » 17 Lut 2020 15:48

irek.k napisał:
Ponta napisał:autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:

Hehe spokojnie Panowie - faktycznie, na codzień latam AR i na tamtejsze forum zaglądam częściej, a że tutaj się kilka dni nie działo to myślałem, że temat już nie wstanie.
Faktycznie planuję przesiadkę, ale w pierwszej kolejności muszę znaleźć chętnego na cesję obecnego autka, a to chyba nie jest łatwe.

Wracając do tematu...
Umówiłem się w zeszłym tygodniu na jazdę próbną M2C - celowo w ciężkim deszczu. Co prawda to tylko 1.5 godziny jazdy, ale kilka ciekawych spostrzeżeń:
Zawieszenie - twardość akceptowalna. W AR po usztywnieniu jest równie twardo albo i twardziej, więc przy moich trasach jest to w pełni akceptowalne. Nie wiem jak to opisać, ale moim zdaniem wygłuszenie "od spodu" jest gorsze niż w AR, bo mimo, że dziur i nierówności nie było mocno czuć, to było je słychać pod podłogą.
Układ kierowniczy - nie latałem po zakrętach, więc nie wiem jak układ kierowniczy nadaje się do szybkiej jazdy (zakładam, że bardzo dobrze skoro to auto wyczynowe), ale tutaj oceniamy zdatność do użytku codziennego, a więc tak - w trybie komfort straszny ponton - delikatne ruchy nie mają żadnego przełożenia na koła, więc przeszedłem od razu do sport plus, a tam... trochę lepiej, ale wciąż daleko w tyle w porównaniu do AR. Rozumiem, że układ kierowniczy jest progresywny i przy wyższych prędkościach się usztywni, ale kto jeździł, ten wie, że na tym polu AR nie ma konkurencji. Myślę, też, że precyzja układu AR w niczym nie pomaga podczas codziennej jazdy, a daje tylko fajny feeling, i układ BMW okaże się wystarczający - kwestia przyzwyczajenia. Za to na parkingu w Sport+ czułem się jak w aucie bez wspomagania:P
Wygoda - Z przodu - dla mnie OK jako kierowca mam tam wystarczająco miejsca, jako były użytkownik F21 wiedziałem też czego się spodziewać, tylko o tym zapomniałem. Przyzwyczajony do auta z wyższego segmentu różnice poczułem tylko na szerokość - z miejscem na łokcie. Z tyłu - lalka siedziała całą jazdę próbną, czyli 1.5h i jak wysiadła, to narzekała na ból pleców. Generalnie problemów z plecami nie ma, więc może to być kwestia wyprofilowania kanapy albo niewysiedzianych siedzeń. Pod tym względem porównania do innych aut brak, bo ani w AR, ani w F21 nigdy z tyłu tak długo nie siedziała. Na szczęście ludzi z tyłu wożę 5 razy w roku, więc niech się męczą - nie będe kupował auta dla kogoś.
Głośność - Głośność pod wzgledem wyciszenia - AR na tym polu wypada słabo, więc nie wydaje mi się, że będzie gorzej. Głośność wydechu - z przodu spoko, dla mnie akceptowalna zarówno przy otwartych jak i zamkniętych klapach, ale ja lubie słyszeć wydech, więc inaczej na to patrze. W pierwszej kolejności i tak wjedzie odblokowanie pops%bangs softem, a w drugiej jakiś tani catback. Głośność z tyłu podobno uciążliwa - tak mówiła lalka. Niby można rozmawiać swobodnie, ale na dłuższą metę męczy.
Spalanie - Ciężko ocenić przy takiej jeździe, ale jazda trwała 1.5h, z czego 0.5h w gęstym korku, 0.5h na autostradzie z prędkościami 180-220km/h i 0.5h płynnej jazdy <100km/h. Auto było rozgrzane, a spalanie na koniec wyszło 12l/100km. Moim zdaniem super wynik - myślę, że Alfa mimo słabszego silnika spaliłaby przy takim traktowaniu koło 15l. Zastanawia mnie jedynie zmienność spalania w porównaniu do AR, bo Alfa w mieście na zimnym potrafi spalić 16-17l (jestem niemal pewien, że M2 spali mniej), natomiast w spokojniej trasie krajówki, ~90km/h, alfa schodzi do 7.5l (jestem niemal pewien, że M2 spali więcej).
Skrzynia biegów - jeździłem w wersją z automatem i odczucia mam bardzo pozytywne. AR ze skrzynią ZF 8HP mimo niższej mocy rusza dużo agresywniej. Tutaj w trybie Comfort auto rusza jakby miało 120KM, a nie 3 razy tyle. W trybie sport wiadomo - sytuacja się zmienia.
Moc VS Pogoda Teraz najważniejsze - tak jak mówiłem, jazde celowo wziąłem w ulewnym deszczu, temperatura ~5*C. Zachowanie na drodze Zaskakująco dobre!! Auto jest bardzo stabilne. Mocniejsze (ale rozsądne) przyspieszanie, również w zakręcie, redukcje o 2 biegi, powodują, że auto przyspiesza zdecydowanie, ale bez utraty przyczepności. Zauważyłem, że tak mniej więcej do 3 tys obrotów auto jest spokojne, jeżeli wkręcisz je wyżej, to moc daje o sobie znać, ale - dopóki masz włączone ESP - w sposób kontrolowany i "tylko ostrzega", że przesadzasz - koła zaczynają buksować, tylna oś zaczyna delikatnie wyjeżdżać, obroty rosną, kontrola trakcji miga, ale nie dzieje się nic nieprzewidywalnego. Myślę, że jeżeli wyłączysz kontrolę trakcji i zrobisz to samo, to możesz się zdziwić, ale przy włączonej kontroli trakcji auto nie pozwoli zrobić krzywdy.

To chyba tyle...
Podsumowując - jeżeli rozważasz przesiadkę z Astry 1.4, to pewnie dla Ciebie nie nadaje się na daily. Jeżeli na codzień jeździsz autem RWD +200KM, które jest sztywne i głośne, to dla Ciebie M2 może się nadać. Tryby jazdy faktycznie zmieniają oblicze tego auta o 180* - Efficient powoduje, że auto jest ciche, grzeczne, płynne i delikatne. Sport Plus powoduje, że auto jest brutalne i głośne. Tego właśnie oczekiwałbym od zmiennych trybów jazdy, a nie zabawa krzywą momentu, która sprawia, że auto jest dzikie, ale wcale nie szybsze. Trybów M nie sprawdzaliśmy. Jeżeli masz trochę oleju w głowie, i wiesz, że takiej mocy nie możesz budzić w pewnych warunkach, to nie powinno Ci zrobić krzywdy.


W najbliższym czasie jeszcze jazda testowa A45s - ceną najmu zdecydowanie wygrywa z M2
gruby19
 
 
 
Posty: 85
Dołączenie: 08 Cze 2017 14:04
Moje BMW: nie powiem

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez tudm » 06 Mar 2020 09:35

Ja jeżdżę M235i manual na co dzień od ponad roku.
Prawie seria, nie licząc zmieniony DP i dyfer LSD.

Chwale sobie jednak porównania nie mam do M2 żadnego.

To trzeba lubić i dobrze się czuć.
Ja już nie raz myślałem zmienić na coś bardziej wygodnego i komfortowego ale póki co się broni machina dobrze.

Jak koszty serwisu się nie liczą to bierz M2 bo zawsze będziesz miał niedosyt, że to nie prawilne M.
Ale Ty widzę skaczesz po markach i decyduje u Cb kalkulator to wybierzesz co tam Ci excel pokaże ;P.
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1103
Dołączenie: 28 Cze 2004 16:26
Miejscowość: RST
Moje BMW: E46, F10 i mam nadzieje F22

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez gruby19 » 09 Mar 2020 13:09

Hehe, Excel już raz pokazał Giulie - wygrała z audi S3 i tutaj nie mam wątpliwości, że była to dobra decyzja.
Niestety nie spodziewałem się, że perfekcyjna trakcja w każdych warunkach może być aż tak nudna...
...no ale najpierw cesja AR.
gruby19
 
 
 
Posty: 85
Dołączenie: 08 Cze 2017 14:04
Moje BMW: nie powiem

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez tudm » 09 Mar 2020 13:19

przy M2/M240 z RWD i LSD najlepiej będziesz miał kupę frajdy w tzw. hero mode :) tak, że nudy na pewno nie będzie :)

żadne S3 czy czy A45 tego Ci nie da, to są fakty niezaprzeczalne
Awatar użytkownika
tudm
 
 
 
Posty: 1103
Dołączenie: 28 Cze 2004 16:26
Miejscowość: RST
Moje BMW: E46, F10 i mam nadzieje F22

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez gruby19 » 09 Mar 2020 15:05

Wiem, że rodzaj doznań zapewnionych przez M2 można porównywać co najwyżej z C63, a nie A45 - również te dźwiękowe.
M240i raczej powoli odpada ze stawki - Jeżeli już miałbym się pchać w BMW AWD to M340i (lub M440i jak już się pojawi) - cenowo tak samo jak M2C, ale dużo świeższe niż M240i.
Ale nie ukrywam, że pieniążki tutaj też mają znaczenie - może i mnie stać, ale to nie znaczy, ze chce całą kasę wydawać na auto. Wiem, że pieniądze w wątkach dotyczących BMW M to temat tabu, ale każdy ma jakąś swoją wizję zarządzania budżetem.
gruby19
 
 
 
Posty: 85
Dołączenie: 08 Cze 2017 14:04
Moje BMW: nie powiem

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez hylu » 16 Mar 2020 17:36

Primator napisał:Dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem, i zdecydowałem się ostatecznie na M240ixdrive. W pierwszej kolejności zdecydowała możliwość zamówienia napędu na 4 koła, który bardzo sobie chwalę.
Sądzę, że M2 to autko raczej dla funu, a więc któreś z kolei w garażu. Natomiast do codziennej jazdy jako pierwsze bądź jedyne auto - uważam że zdecydowanie M240, tym bardziej że spalanie, jak u mnie, zamknąc się może w 10,5 l/100.
Przy tym w trybie sport i sport+ też jeździ to naprawdę nieźle, a osiągi w zasadzie nie odbiegają od M2, więc frajda z jazdy jak najbardziej jest. Warto tylko postarać się o akcesoryjny tłumik.

Cześć. Jaki tłumik masz na myśli? coś konkretnego?
hylu
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 13
Dołączenie: 15 Mar 2020 20:28
Moje BMW: m235i xdrive

PoprzedniaNastępna

Powróć do F22-23, F87

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość