• Reklama

M2 vs M240ix jako daily

N47/B47 (218d, 220d, 225d), B38 (218i), N20/B48 (220i, 228i), N55/B58 (235i, 240i), N55/S55 (M2)

Moderatorzy: Randall, Konrad201993

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez --==maly==-- » 13 Lut 2020 14:39

Ze zwyklego M2 niskim kosztem max 430KM bo to już w serii wysilony N55B30 który w innych autach ma 306 lub 320KM. Competition to już inna bajka.
Ja osobiście bym kupił 140i w poprzedniej budzie lub M2.
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1076
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: M3 F80 17"

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez conner001 » 13 Lut 2020 19:45

Panowie chyba zbaczamy z tematu.
Ale tak na zakończenie Niskim kosztem to można ........ obskoczyć biedronkę. Ale to normalne bo po to ją stworzono :D
conner001
 
 
 
Posty: 258
Dołączenie: 26 Cze 2012 21:11
Moje BMW: F25 2.0d LCI
F87 :)
G01 30i

M2 vs M240ix jako daily

Postprzez aditonie » 14 Lut 2020 16:13

Wszystkie M240ix posiadają silnik B58 :?: Czy z tym ixdrive-m są jakieś problemy, jak on rozkłada moc tył / przód :?:
Awatar użytkownika
aditonie
 
 
 
Posty: 547
Dołączenie: 02 Lip 2011 20:24
Miejscowość: PL
Moje BMW: E90 330D+

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez Ponta » 14 Lut 2020 16:32

autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 2185
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez Randall » 14 Lut 2020 18:33

Oznaczenie 40i w serii 1,2,3,5 = b58.
Image
Awatar użytkownika
Randall
Moderator
Moderator
 
Posty: 5244
Dołączenie: 26 Cze 2008 13:20
Miejscowość: Przemyśl
Moje BMW: Było:
E46 320i
F20 120d
E36 316i
E36 323ti
E46 320d
Jest:
E91 320d
F25 20i
F30 328ix

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez irek.k » 14 Lut 2020 18:50

Ponta napisał:autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:
Awatar użytkownika
irek.k
 
 
 
Posty: 331
Dołączenie: 27 Kwi 2014 22:15
Moje BMW: F20 116i 2012 211KM 300NM
F32 428i 2015 294KM 411NM M Performance

M2 vs M240ix jako daily

Postprzez aditonie » 15 Lut 2020 15:45

Randall napisał:Oznaczenie 40i w serii 1,2,3,5 = b58.
Dzięki.
A M2 :?:
Awatar użytkownika
aditonie
 
 
 
Posty: 547
Dołączenie: 02 Lip 2011 20:24
Miejscowość: PL
Moje BMW: E90 330D+

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez Ponta » 15 Lut 2020 16:20

N55B30 M2
S55B30 M2 Competition/M2 CS
Awatar użytkownika
Ponta
 
 
 
Posty: 2185
Dołączenie: 02 Gru 2017 04:06
Moje BMW: E85

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez conner001 » 16 Lut 2020 12:30

Dokładnie to N55B30T0. Różni się od N55B30M0 montowanego w większości innych modeli tłokami, panewkami oraz pompą oleju która są przeniesione z S55
conner001
 
 
 
Posty: 258
Dołączenie: 26 Cze 2012 21:11
Moje BMW: F25 2.0d LCI
F87 :)
G01 30i

Re: M2 vs M240ix jako daily

Postprzez gruby19 » 17 Lut 2020 15:48

irek.k napisał:
Ponta napisał:autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:

Hehe spokojnie Panowie - faktycznie, na codzień latam AR i na tamtejsze forum zaglądam częściej, a że tutaj się kilka dni nie działo to myślałem, że temat już nie wstanie.
Faktycznie planuję przesiadkę, ale w pierwszej kolejności muszę znaleźć chętnego na cesję obecnego autka, a to chyba nie jest łatwe.

Wracając do tematu...
Umówiłem się w zeszłym tygodniu na jazdę próbną M2C - celowo w ciężkim deszczu. Co prawda to tylko 1.5 godziny jazdy, ale kilka ciekawych spostrzeżeń:
Zawieszenie - twardość akceptowalna. W AR po usztywnieniu jest równie twardo albo i twardziej, więc przy moich trasach jest to w pełni akceptowalne. Nie wiem jak to opisać, ale moim zdaniem wygłuszenie "od spodu" jest gorsze niż w AR, bo mimo, że dziur i nierówności nie było mocno czuć, to było je słychać pod podłogą.
Układ kierowniczy - nie latałem po zakrętach, więc nie wiem jak układ kierowniczy nadaje się do szybkiej jazdy (zakładam, że bardzo dobrze skoro to auto wyczynowe), ale tutaj oceniamy zdatność do użytku codziennego, a więc tak - w trybie komfort straszny ponton - delikatne ruchy nie mają żadnego przełożenia na koła, więc przeszedłem od razu do sport plus, a tam... trochę lepiej, ale wciąż daleko w tyle w porównaniu do AR. Rozumiem, że układ kierowniczy jest progresywny i przy wyższych prędkościach się usztywni, ale kto jeździł, ten wie, że na tym polu AR nie ma konkurencji. Myślę, też, że precyzja układu AR w niczym nie pomaga podczas codziennej jazdy, a daje tylko fajny feeling, i układ BMW okaże się wystarczający - kwestia przyzwyczajenia. Za to na parkingu w Sport+ czułem się jak w aucie bez wspomagania:P
Wygoda - Z przodu - dla mnie OK jako kierowca mam tam wystarczająco miejsca, jako były użytkownik F21 wiedziałem też czego się spodziewać, tylko o tym zapomniałem. Przyzwyczajony do auta z wyższego segmentu różnice poczułem tylko na szerokość - z miejscem na łokcie. Z tyłu - lalka siedziała całą jazdę próbną, czyli 1.5h i jak wysiadła, to narzekała na ból pleców. Generalnie problemów z plecami nie ma, więc może to być kwestia wyprofilowania kanapy albo niewysiedzianych siedzeń. Pod tym względem porównania do innych aut brak, bo ani w AR, ani w F21 nigdy z tyłu tak długo nie siedziała. Na szczęście ludzi z tyłu wożę 5 razy w roku, więc niech się męczą - nie będe kupował auta dla kogoś.
Głośność - Głośność pod wzgledem wyciszenia - AR na tym polu wypada słabo, więc nie wydaje mi się, że będzie gorzej. Głośność wydechu - z przodu spoko, dla mnie akceptowalna zarówno przy otwartych jak i zamkniętych klapach, ale ja lubie słyszeć wydech, więc inaczej na to patrze. W pierwszej kolejności i tak wjedzie odblokowanie pops%bangs softem, a w drugiej jakiś tani catback. Głośność z tyłu podobno uciążliwa - tak mówiła lalka. Niby można rozmawiać swobodnie, ale na dłuższą metę męczy.
Spalanie - Ciężko ocenić przy takiej jeździe, ale jazda trwała 1.5h, z czego 0.5h w gęstym korku, 0.5h na autostradzie z prędkościami 180-220km/h i 0.5h płynnej jazdy <100km/h. Auto było rozgrzane, a spalanie na koniec wyszło 12l/100km. Moim zdaniem super wynik - myślę, że Alfa mimo słabszego silnika spaliłaby przy takim traktowaniu koło 15l. Zastanawia mnie jedynie zmienność spalania w porównaniu do AR, bo Alfa w mieście na zimnym potrafi spalić 16-17l (jestem niemal pewien, że M2 spali mniej), natomiast w spokojniej trasie krajówki, ~90km/h, alfa schodzi do 7.5l (jestem niemal pewien, że M2 spali więcej).
Skrzynia biegów - jeździłem w wersją z automatem i odczucia mam bardzo pozytywne. AR ze skrzynią ZF 8HP mimo niższej mocy rusza dużo agresywniej. Tutaj w trybie Comfort auto rusza jakby miało 120KM, a nie 3 razy tyle. W trybie sport wiadomo - sytuacja się zmienia.
Moc VS Pogoda Teraz najważniejsze - tak jak mówiłem, jazde celowo wziąłem w ulewnym deszczu, temperatura ~5*C. Zachowanie na drodze Zaskakująco dobre!! Auto jest bardzo stabilne. Mocniejsze (ale rozsądne) przyspieszanie, również w zakręcie, redukcje o 2 biegi, powodują, że auto przyspiesza zdecydowanie, ale bez utraty przyczepności. Zauważyłem, że tak mniej więcej do 3 tys obrotów auto jest spokojne, jeżeli wkręcisz je wyżej, to moc daje o sobie znać, ale - dopóki masz włączone ESP - w sposób kontrolowany i "tylko ostrzega", że przesadzasz - koła zaczynają buksować, tylna oś zaczyna delikatnie wyjeżdżać, obroty rosną, kontrola trakcji miga, ale nie dzieje się nic nieprzewidywalnego. Myślę, że jeżeli wyłączysz kontrolę trakcji i zrobisz to samo, to możesz się zdziwić, ale przy włączonej kontroli trakcji auto nie pozwoli zrobić krzywdy.

To chyba tyle...
Podsumowując - jeżeli rozważasz przesiadkę z Astry 1.4, to pewnie dla Ciebie nie nadaje się na daily. Jeżeli na codzień jeździsz autem RWD +200KM, które jest sztywne i głośne, to dla Ciebie M2 może się nadać. Tryby jazdy faktycznie zmieniają oblicze tego auta o 180* - Efficient powoduje, że auto jest ciche, grzeczne, płynne i delikatne. Sport Plus powoduje, że auto jest brutalne i głośne. Tego właśnie oczekiwałbym od zmiennych trybów jazdy, a nie zabawa krzywą momentu, która sprawia, że auto jest dzikie, ale wcale nie szybsze. Trybów M nie sprawdzaliśmy. Jeżeli masz trochę oleju w głowie, i wiesz, że takiej mocy nie możesz budzić w pewnych warunkach, to nie powinno Ci zrobić krzywdy.


W najbliższym czasie jeszcze jazda testowa A45s - ceną najmu zdecydowanie wygrywa z M2
gruby19
 
 
 
Posty: 83
Dołączenie: 08 Cze 2017 14:04
Moje BMW: nie powiem

Poprzednia

Powróć do F22-23, F87

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość