Skocz do zawartości

B48 - dziwny harmoniczny dźwięk


bmw320

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie, czy ktoś spotkał się z problemem dziwnego dźwięku z silnika B48. Kiedyś usłyszałem taki dźwięk u siebie, później u kolegi w G30 (niestety jest to mało powtarzalne - głównie na lekko rozgrzanym silniku), dlatego zacząłem szukać.


Ciekawe jest to, że na zagranicznych forach jest już sporo tematów dotyczących tego problemu, jednak nigdzie nie ma rozwiązania (podejrzenia padają na vanosy, odpowietrzenie skrzyni korbowej, jednak żadnych ostatecznych wniosków).


Poniżej przykładowe filmiki z tym dźwiękiem (zazwyczaj nazywają to beeping sound, harmonic sound itd..).



https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1566730


Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Myślę, że problem jest szerszy (o ile to jest problem), tylko te odgłosy potrafią być przejściowe i bardzo ciche, także można nawet nie wiedzieć, że coś takiego występuje.


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Sama radość :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Nie jest to problem bardzo dokuczliwy. Jest sporo wątków, ale nigdzie nie ma rozwiązania. Jedynie na forum niemieckim dotarłem do informacji że zmiana oprogramowania samochodu pomogła (wyższy I-LEVEL).
Sama radość :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc mam dokladnie to samo (B48 B maj 2017 F32), slyszalne zwlaszcza przy odpaleniu zimnego silnika. Dotarlem do takich samych wnioskow co Ty po przegladnieciu mnostwa forow:

"either the unit is faulty or the vanos central valve which holds the unit is faulty or both"


Sprobuje wrzucic mu najnowszy soft z bimmercode jak nie pomoze to z salonu BMW :(


PS: czy problem sam zniknal? - naiwne pytanie

PS2: ile juz przejechales km po zdiagnozowaniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, juz chyba trafilem na przyczyne.


W B48 czesto peka wezyk odprowadzajacy plyn chlodzacy do zbiornika wyrownujacego (17129845173, 17128677244, 17128740118, 17125A05950, 17128616536) - BMW robi go ze slomy lub z drewna ;) - dlatego peka.


wylewa sie wtey caly plyn chlodniczy i to nieistotne ze natychmiast zaparkujemy auto - i tak trwale uszkadza to glowice- ja przejechalem 30 metrow tuz po tym jak zobaczylem komunikat na komputerze. I umnie bylo dokladnie to samo po wymianie wezyka uzupelnieniu plynu i odpowietrzeniu ukladu - dzwiek sie pojawil :( - B48 od tej pory brzmi jak dizel :(


Nie mam gwarancji ani pomyslu jak to naprawic - nie wydajaz zyliona cebulionow w ASO.


Poratujcie radą Pany, Pozdrawiam!


Krzysiek



Zrodlo:



cytuje:



DaDaoChen

2 miesiące temu

I have the same noise too, after bunch google search I found one post on Reddit, the owner took to BMW dealer and they replaced the cylinder head. I'm not 100% sure if that's the real cause, however that's what bmw did. Something to do with internal baffle of sort. Sounds like a build in PCV failure. Which requires cylinder head replacement I'm assuming. Quick question from me for u, have u had the coolant reservoir hose break on u yet? Which caused the cylinder head to deploy all the coolant. If so I think the short time overheating caused warped in something inside the head. Cus I start hearing the noise after my reservoir hose broke


ODPOWIEDZ

Dani bar1

i bought a used bmw 220i with the same problem since i got it. The pipe you say is broken for me. I don't know if the previous owner had broken it and from then on he started making that noise. Currently my car is at the mechanic as the cooling water was boiling without the car reporting anything. In the next few days I will let you know if the mechanic found any problems in the cylinder head.



DaDaoChen

3 tygodnie temu

@Dani bar1 cool thanks. Yeah I didn't notice the sound until the coolant reservoir pipe broke, which the engine overheated a bit during it. After I replace the pipe and coolant. Is when I started to hear the noise

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobra, poukładajmy to wszystko :)

Mamy 3 tematy w jednym wątku.

1. Dźwięk ‘sonaru’ – bip…bip…bip… (oddałem to najlepiej jak mogłem :) ), nadal nie wiemy co jest powodem. Możliwe opcje to zawory Vanos, stare oprogramowanie silnika, odma w pokrywie zaworów lub odpowietrzenie zbiornika paliwa (chyba najmniej pasujące).

2. Drżenie zaworu upustowego w turbo (wastegate) – problem znany nie tylko w BMW. Dźwięk jakby gwoździe były w wydechu (paskudny). Rozwiązanie: jeździć z zamkniętą szybą :) , wymienić turbo, podnieść poziom oprogramowania w silniku (jeżeli na sporcie słychać mniej to podobno podniesienie oprogramowania może pomóc – informacje z for zagranicznych). Powodem jest wyrabianie się mocowania zaworu i wszystkich dźwigienek nim sterujących. Porównywałem turbo nowe i z przebiegiem 100 tys. Różnica w luzie zaworu była ogromna. Są też zestawy naprawcze, ale to już spora ingerencja (ciekawe czy firmy regenerujące to naprawiają).

3. Ostatni temat, chyba najważniejszy, rurka płynu chłodzącego (od zbiorniczka do bloku, idąca za alternatorem). Szybkozłączki tej rurki są zrobione z utwardzanej tektury i po paru latach (u mnie 5) się łamią. Wpadka, albo celowe działanie. U mnie pękła miesiąc temu. Wstawiłem samochód do garażu i po pięciu minutach poszedł dym z pod maski. Okazało się, że to para z wyciekającego na blok płynu. Także ja miałem szczęście w nieszczęściu.

Ponieważ samochód stał w garażu wymieniłem to sam, uzupełniłem płyn podciśnieniowo i wszystko jest ok, ale 15 minut przed awarią jechałem ekspresówką... Jeżeli stanie się to podczas jazdy zanim wyświetlą się komunikaty, zanim się zatrzymamy… może to zrobić więcej szkód.

Z ciekawostek, w USA wzywają z tym do serwisów. Najgorsze jest to, że podczas wymiany, kiedy lekko ruszyłem rurkę przy zbiorniku wyrównawczym druga złączka również pękła. Także w moim przypadku katastrofa wisiała na włosku z dwóch stron.


Myślę, że warto sprawdzić u siebie. Przykładowe numery tej rurki (jest ich kilka, co też o czymś świadczy): 17 12 8 740 118, 17 12 5 A05 950.


Podsumowując zwróćcie uwagę na punkt 3 – ten jest istotny, pozostałe to raczej kosmetyka ale czasami irytująca. Jeżeli komuś się uda rozwiązać punkt 1 proszę o informację ;)

Sama radość :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.